عمومیگزارشگر کسب و کار

خصوصیات یک کارت ویزیت خوب

چطور یک کارت ویزیت خوب طراحی کنیم؟

طراحی کارت ویزیت ساده ترین کاری نیست که میتوانید با فتوشاپ انجام دهید! بسته به این که شما چقدر برای طراحی یک کارت ویزیت اهمیت قائل هستید میتواند پیچیده ترین کار ممکن باشد؛ در مقابل میتوانید آن را با استفاده از یک کارت ویزیت لایه باز به ساده ترین کار ممکن تبدیل کنید. در سطح وب آموزش های زیادی از جمله آموزش های ویدیویی موجود است که می توانید از آن ها برای یادگیری دیزاین کارت ویزیت استفاده کنید. ولی غالب این آموزش ها به آموزش چند تکنیک مختصر از فتوشاپ بسنده کرده اند و مورد خاصی از دیزاین کارت ویزیت را به شما یاد نمی دهند. لذا در این مقاله سعی کرده ایم نکات لازم و ضروری جهت دیزاین یک کارت ویزیت استاندارد را به شما آموزش دهیم تا بتوانید یک کارت ویزیت خوب را طراحی کنید. با ما همراه باشید .

طراحی یک کارت ویزیت فانتزی برای یک وکیل که کارت ویزیت رسمی نیاز دارد کار اشتباهی است و همچنین طراحی یک کارت ویزیت رسمی برای یک مهدکودک مناسب نیست. شما باید نسبت به فونت ها شناخت کافی داشته باشید و فانتزی، رسمی، هنری، تکنیکی و… بودن آنها را به سادگی تشخیص دهید. یکی از اهداف مجموعه ، معرفی برند به مشتری هاست و شما با درج لوگو در رسیدن به این هدف کمک کرده اید. این باید مورد توجه قرار بگیرد که ذهن مشتری باید با لوگو و نماد برند شما آشنا باشد؛ بنابراین نسبت به درج لوگو در محل مناسب در کارت ویزیت وکیل حتما دقت کافی به خرج دهید. توجه به نیازهای مشتریان در طراحی کارت ویزیت چندان مورد توجه قرار نگرفته در حالی که می تواند خیلی مهم باشد و خیلی حیاتی است.

کارت ویزیت چیست؟

کارت ویزیت به عبارت ساده یک قطعه کاغذ حاوی اطلاعات مختصر ارتباطی و زمینۀ کاری و پیشه است. کارت ویزیت یا همان business card میتواند در جنس های گوناگونی تهیه شود و سایزهای مختلفی را هم به خودش می گیرد. بسته به نوع نیاز و سلیقه شما میتواند رنگ، سایز، جنس و شکل های مختلفی را داشته باشد. ما در این مقاله قرار نیست در رابطه با اهمیت کارت ویزیت صحبت کنیم؛ لذا از این مورد خیلی سریع میگذریم.

ویژگی های یک کارت ویزیت خوب

در مورد ویژگی های یک کارت ویزیت خوب و مناسب میتوانیم موارد متعددی را ذکر کنیم: ارائه مناسب اطلاعات در فضای محدود انتخاب جنس کاغذ مناسب استفاده از فونت های مناسب درج لوگو توجه به نیازهای مشتریان توجه به ظریف کاری های دیزاین توجه به ظریف کاری های چاپ حال به شرح تک تک موارد ذکر شده می پردازیم این خیلی اهمیت دارد که بتوانید با توجه به فضای محدود روی کارت ویزیت اطلاعات تماس کافی و مناسب را ارائه کنید. کارت ویزیت یک فضای نهایتا ۱۵ سانتی متر مربعی است که سایز کوچکی محسوب می شود. مطمئنا استفاده بهینه از این فضای محدود نیازمند دقت زیادی می باشد. شما بهتر است اطلاعاتی از قبیل شماره تماس، ایمیل، آدرس، نشانی وبسایت و… را در کارت ویزیت خود بگنجانید.

انتخاب جنس کاغذ هم برای کارت ویزیت اهمیت فوق العاده ای دارد. با توجه به اینکه یک کارت ویزیت می تواند جنس های مختلفی از کاغذهای محکم و سفت تا کاغذهای شل و نازک داشته باشد؛ خیلی اهمیت دارد که شما نسبت به جنس های مختلف کارت ویزیت اطلاعات کافی داشته باشید و بتوانید در انتخاب نوع کاغذ به درستی عمل کنید. باید دقت کنید با توجه به کوچک بودن سایز کارت ویزیت استفاده از فونت های مناسب و سایز مناسب برای فونت ها اهمیت فوق العاده بالایی دارد. استفاده از فونت های نازک برای کارت ویزیت چندان مناسب نیست و حتما باید دقت کنید که سایزهای کمتر از ۷ پوینت برای کارت ویزیت میتواند خیلی خطرناک باشد. به فضایی که برای آن کارت ویزیت طراحی می کنید دقت کنید؛

بگذارید با یک مثال موضوع را برای شما روشن تر کنم. فرض کنید شما یک الکتریکی دارید و مشتریان شما اکثرا افراد برق کار هستند که غالبا نیاز دارند اطلاعات مربوط به شغل شان را روی یک قطعه کاغذ درج کنند؛ مثلا میزان مورد نیاز سیم برای سیم کشی یک ساختمان و یا محاسبات مالی و… . چه موضوعی از این بهتر که این کاغذ کارت ویزیت شما باشد؟! شما میتوانید با تعبیه یک مکان خالی مثلا در پشت کارت ویزیت و استفاده از جنس و رنگ مناسب به مشتری کمک کنید تا یادداشت های مورد نیاز خودش را روی کارت ویزیتی که شما طراحی کرده اید درج کند؛ به این صورت کارت ویزیت طراحی شده تا زمانی که به آن اطلاعات نیاز دارد در جیب شخص خواهد ماند و این یک امتیاز مثبت برای الکتریکی محسوب می شود. حالا با توجه به این مثال خودتان توجه کنید که توجه به نیازهای مشتریان تا چه میزان اهمیت دارد!

شاید بتوانم در مورد ریزه کاری های طراحی و دیزاین یک کارت ویزیت یک کتاب مختصر ۵۰ صفحه ای بنویسم! نکات زیادی در رابطه با طراحی یک کارت ویزیت باید مورد توجه قرار بگیرد. از نحوه رنگ بندی مناسب برای یک کارت ویزیت کرفته تا در نظر گرفتن یک سایز مناسب برای کارت ویزیت در نرم افزار فتوشاپ و غالب طراحان گرافیک اطلاعات کافی در مورد استاندارد های طراحی کارت ویزیت و مناسب بودن آن برای چاپ را ندارند و فقط بلدند با نرم افزار فتوشاپ کار کنند. در حالی که اگر فقط چند روز در یک چاپخانه کار کنید میتوانید چالش ها و نیازهای طراحی یک کارت ویزیت از نظر استانداردهای چاپ را درک کنید و به اهمیت آن پی ببرید. در این رابطه هم بحث بسیار مفصل است و در لینک های زیر به هر کدام از این موارد جداگانه اشاره کرده ام و مفصلا توضیح داده ام. در پایان امیدوارم با نوشتن این مجموعه آمو

۱۰ مورد از ویژگی‌های یک کارت ویزیت خوب برای معرفی کامل و تأثیر گذاری مثبت در مخاطب علی‌رغم پیشرفت علم و گسترش شبکه‌های اجتماعی، همچنان کارت ویزیت خوب به عنوان یک دارایی مهم در بازاریابی کسب و کار به حساب می‌آید. از ویژگی‌های یک کارت ویزیت خوب این است که باعث می‌شود مشتریان (اعم از افراد عادی و کسب و کارهای دیگر) تمایل بیشتری برای معامله با شما داشته باشند؛ چرا که آن‌ها احساس می‌کنند شخصی را در شرکت شما می‌شناسند. عکاسی صنعتی نیز موضوعی است که افراد زیادی در دریافت و یا طراحی کارت ویزیت به آن اهمیتی نمی دهند، هر چند عکاس های جذاب و حرفه ای جلوه پنهانی در کارت های ویزیت هستند.زش ها برای طراحی یک کارت ویزیت استاندارد به شما کمی کمک کرده باشم.

اطلاعات مهمی مانند نام، عنوان شغلی، لوگوی کسب و کار، آدرس ایمیل و شماره تماس، ضروری‌ترین مواردی هستند که باید در کارت گنجانده شوند. هدف از ارائه این اطلاعات، فراهم کردن راه‌های دسترسی ‌آسان برای مشتری و مراجع است. فراموش نکنید که آدرس وب‌سایت کسب‌وکار خود را حتما روی کارت ویزیت قرار دهید. همچنین برای اینکه مشتریان احتمالی‌تان را راهنمایی کنید که چگونه می‌توانند دوباره با شما ارتباط برقرار کنند، می‌توانید از جملاتی مانند «اینجا به من ایمیل بزن!» یا «در شبکه‌های اجتماعی با من تماس بگیر.» استفاده کنید. لازم است یادآوری کنیم کارت ویزیتتان را حتما به گونه‌ای قالب‌بندی کنید که فهم آن برای آن‌ها راحت و آسان باشد. به همین منظور، ارائه ۲ یا ۳ راه برای برقراری تماس کافی است.

دکمه بازگشت به بالا