عمومی

خواص عسل کنار طبیعی اصل چیست؟

انواع ویتامینهای گروه بی شامل B1,B2,B3,B5,B6,B12 و ویتامین C ، غنی از انتی اکسیدان های طبیعی همچنین مواد معدنی و مینرالهای ضروری آهن، روی ، سلنیوم ، کلسیم ، فسفر ، منزیم و . انواع ویتامین های گروه بی شامل B1,B2,B3,B5,B6,B12 و ویتامین C، غنی از آنتی اکسیدان های طبیعی همچنین مواد معدنی و مینرال های ضروری آهن، روی، سلنیوم، کلسیم، فسفر، منیزیم و …

خواص آنتی اکسیدانی قوی، عمل کردن به عنوان یک آنتی بیوتیک طبیعی ، بهبود سرفه، خلطآور بودن و افزایش انرژی از دیگر مزایای معجون عسل و آویشن است که باعث تقویت و ایمن سازی بدن میشود.

اگر با دارچین مخلوط شود و به صورت خوراکی مصرف شود، گرفتگی مزمن، سرفه، فشار سینوس و مجموعهای از مشکلات دیگر را کاهش میدهد.مخلوط کردن دو تا سه قاشق عسل کنار با آب ولرم و سپس اضافه کردن آب یک لیموی ترش تازه به آن. اضافه کردن (عسل کنار) به برنامهی غذاییتان میتواند سلامت سلولها و سلامتی کلی بدنتان را افزایش دهد.

علاوه بر این با در نظر آوردن محتویات مغذی موجود در عسل کنار، همین محتویات مغذی به تنهایی میتوانند به بدنتان کمک کنند تا با بیماریها مبارزه کنید. در واقع فرایند پاستوریزه کردن عسل را خراب نمی کند و آن چیزی که باعث این خرابی می شود، وجود میکروب ها و عوامل دیگر داخل آن است. عوامل دیگری که باعث ایجاد اثر ضد باکتری عسل میشوند، pH اسیدی و رطوبت کم آن میباشد.

هر دوی این عوامل به کاهش باکتریهای آن و درنهایت کاهش میزان عفونت در آن میگردند. برای تهیه بهترین نوع عسل کنار تازه که حاوی میزان بالایی پروتئین ساپونین است می توان با ما در تماس باشید.

میزان بالای پروتئین موجود در عسل کنار تازه برای سلامتی بدن و پوست بسیار مناسب می باشد و همین امر سبب تمایز آن از سایر عسل ها گردیده. عطر و بوی قوی عسل نیز نشاندهنده وجود اینچنین ترکیبات ضد میکروبی در آن است. این ترکیبات آروماتیک نهتنها باعث ایجاد طعم و عطر میشوند، بلکه دارای اثرات ضد میکروبی و ضد قارچی نیز هستند.

در کنار تمام آزمایش هایی که در مراکز تخصصی برای تشخیص عسل تقلبی از عسل طبیعی صورت میگیرد در میان عامه مردم نحوه تشخیص عسل طبیعی با روشهای انجام می گیرد ساده ترین راه طعم بو است که باید از عسل استشمام شود زیرا گل ها دارای بوهای متفاوتی هستند به طبع باید عسل حاصل از آنها نیز دارای عطر خاصی باشد.

به جز دیاستاز ترکیب مهم دیگری که بالاتر به آن اشاره کردیم یعنی پرولین نیز در عسلهایی که طبیعی نیستند یا وجود ندارد و یا کمتر از حد استاندارد است. بهتر است بدانید فقط طبیعی بودن عسل نیست که مهم است و عسل باید علاوه بر طبیعی بودن خام هم باشد. به علاوه این که کف این محصول برای پوست و زیبایی موثر است. چه بسا برخی از انواع عسل های تقلبی وجود دارند که نه تنها هیچ خاصیتی ندارند بلکه ممکن است برای سلامتی انسان مضر و حتی زیانبار تر از شکر باشند.

برخی از علائم این بیماری ها که با کمک ترکیب عسل و آویشن بهبود مییابد، عبارتاند از: سرفه بیوقفه، زخم شدن گلو، از دست دادن اشتها، تسریع بهبود زخم و کاهش آکنه. عسل کنار تاثیر بسیار زیادی بر بهبود زخم های دستگاه گوارش به ویژه روده و معده دارد و میتواند مقاومت و توانایی دستگاه گوارش را افزایش داده و عملکرد این اندام ها در بدن را بهبود بخشد.

عسل به عنوان یکی از ارزشمندترین مواد غذایی به دلیل دارا بودن مواد مغذی ارزشمند از قبیل قندهای طبیعی، مواد آلی، معدنی، ویتامینها و به ویژه به خاطر توانایی در تامین بخشی از انرژی روزانه اهمیت ویژهای دارد.

به همین بیشترین خواص دلیل است که از عصاه این مایع خوش رنگ فوق العاده، در پمادهای پوستی، زیاد استفاده می گردد. شاید شما هم شنیده باشید که بسیاری از تولیدکنندگان عسل، ادعا می کنند که عسل آن ها ساکاروز زیر 2 درصد دارد. درخت و میوه آن در جنوب ایران کنار نامیده میشود و در کتاب ها به نامهای کنار، سدر، سدره، منبل داوود، سنجد گرجی، نیم، ضال، ببر و شجره النبق نیزخوانده شدهاست.

میوه این درخت تخم مرغی شکل و به اندازه میوه زیتون یا کمی کوچکتراست. پیش از آنکه به بیان خواص عسل بپردازیم، کمی در مورد نحوهی تولید آن خواهیم گفت. عسل مرغوب و پرخاصیت کنار سلول های مرده پوست را به طور کلی از بین می برد و باعث نرمی آن ها می شود، به همین دلیل متخصصان پوست و زیبایی معمولا به خانم هایی که بر روی پوست و زیبایی خود بسیار حساس هستند، مصرف کف عسل طبیعی و کنار را بسیار توصیه کرده اند.

به دلیل اینکه دمای کندو حدودا ۴۵ درجه بالای صفر میباشد. ولی امروزه عسل هم به روش صنعتی و کارخانه ای در بازار به چشم میخورد. امروزه در کارخانه های تولید کننده عسل، انواع مختلف عسل خام را با انجام عملیات فرآوری و با ایجاد تغییراتی در آن، به بازار عرضه می کنند. کنار درختی است به ارتفاع نزدیک به ۱۰ متر با برگ های کوچک و قلبی شکل و کشیده با سه رگبرگ برجسته که گوشواره آن به خار تبدیل شده است.

علاوه بر این، آویشن و عسل حاوی یک ماده ضد باکتری طبیعی به نام پراکسید هیدروژن هستند که عمدتاً مسئول کاهش تعداد باکتریها و جلوگیری از گسترش باکتریها میباشند. عسل طبیعی، علاوه بر شیرینی خاص، دارای مزه و طعم ویژه ای است که فقط در عسل وجود دارد و عسل های مصنوعی فاقد این نوع مزه می باشند.

فروشگاه اینترنتی سوغات نهاوند یکی از مراکزی است که در این زمینه فعالیت دارد و علاوه بر فروش عسل طبیعی و عسل کنار قیمت مناسب و در انواع مختلف، سایر محصولات ارگانیک دیگر از قبیل خشکبار، نوشیدنیها و همچنین داروهای گیاهی مختلف را در اختیار خریداران قرار داده است. عسلی که خام نباشد و حرارت دیده باشد حتی اگر کاملا از شهد گلها تغذیه کرده باشد ارزشی ندارد.

در این حالت بهترین راه استفاده از خواص عسل طبیعیست که با تقویت سیستم ایمنی بدن، به آنچه که حساسیت دارید حمله کرده و همزمان در بدن تان مصونیت ایجاد می کند. عسل چنانچه اصل باشد دارای طعم ویژه ایی مانند طعم گل است که در عسل تقلبی وجود ندارد . به کمک این محصول ویژه می توان خط های ایجاد شده روی صورت را کاهش داده و خشکی آرنج و پاشنه پا را نیز به طور کامل برطرف کرد.

دکمه بازگشت به بالا