عمومیگزارشگر کسب و کار

دستمزد کانال کشی کولر آبی روکار گالوانیزه متری چند است ؟

ساخت اصولی کانال کولر و نصب استاندارد آن، مکمل قدرتِ دستگاه تهویه مطبوع شماست. همان‌قدر که کولر باید از نظر ظرفیت و بازدهی با محیط تناسب داشته باشد، کانال سازی کولر هم باید طوری انجام شود که باعث کاهش بازدهی دستگاه نشود، جلوی هدررفت انرژی را بگیرد و روی زیبایی داخلی ساختمان تاثیر منفی نگذارد. پس انتخاب یک متخصص کاربلد و حرفه‌ای، حرف اول را می‌زند!

همین حالا روی دکمه «استعلام قیمت» در بالای صفحه بزنید، از چند متخصص قیمت کانال کولر را به رایگان دریافت و بهترین فرد را استخدام کنید. برای اطلاعات بیشتر درباره خدمات این زمینه و شهرهای تحت پوشش، گزینه‌هایی که برای ساخت و اجرای کانال کولر دارید، عوامل موثر بر هزینه و نحوه ثبت سفارش، بخش‌های بعد را ببینید.

هزینه های جانبی در تعیین هزینه کانال کشی کولر

  • هزینه عایق‌کاری: عایق کردن کانال‌ها با عایق‌های الاستومری، پشم سنگ و پشم شیشه برای جلوگیری از هدررفت انرژی هم روی قیمت کانال کولر موثر است. بین گزینه‌های یادشده، پشم شیشه به دلیل اجرای ساده و هزینه پایین بیشترین کاربرد را دارد.
  • هزینه ساخت دریچه‌ کولر: دریچه‌هایی که نهایتا روی کانال‌های گرد یا چهارگوش قرار می‌گیرند هم هزینه خود را به فاکتور اضافه می‌کنند. این دریچه‌ها در انواع مدل‌ها (از نمونه‌های پلاستیکیِ ساده و تا نمونه‌های دکوراتیوِ فلزی و چوبی) در بازار موجود هستند.
  • هزینه پوشش ضد زنگ: پوشش ضد زنگ در واقع روی فلنج و ساپورت اجرا شده، و هزینه آن (برای هرمتر) به هزینه نصب کانال کولر اضافه می‌شود.
  • هزینه ایاب و ذهاب: بسته به سیاست کاری متخصص، ممکن است این هزینه اصلا به فاکتور شما اضافه نشود، اما بد نیست آن را گوشه ذهن‌تان داشته باشید.
How much is the cost of ducting a galvanized surface water cooler?
قیمت کانال کولر چقدر است

لیست قیمت اجرای کانال کولر

نوع خدمات قیمت خدمات (به روز رسانی فروردین 1402)
عایق‌کاری کانال ( بر اساس متر مربع) 80.000 تا 150.000 تومان
عایق‌کاری کانال ( بر اساس متر مربع) 25.000 تا 35.000 تومان
ساخت و نصب دریچه (هر عدد) 180.000 تا 5.000.000 تومان
نصب دمپر (هر عدد) 100.000 تا 200.000 تومان
ساخت و نصب بند کشویی 40.000 تا 50.000 تومان
اجرای ساپورت 50.000 تا 80.000 تومان
خرده‌کاری 700.000 تا 2.500.000 تومان

نحوه محاسبه قیمت کانال کولر به چه صورت است؟

به طور کلی متخصصین برای محاسبه قیمت ساخت و نصب کانال کولر دو حالت را در نظر میگیرند:

  • خرده کاری (یعنی متراژهای زیر 40-50 متر مربع) :این کانال‌ها عموماً برای توزیع هوا در فضاهای کوچکتر مانند اتاق‌ها، اتاقک‌ها، واحدهای مسکونی کوچک و مکان‌های محدودتر مورد استفاده قرار می‌گیرند. هزینه اجرای کانالسازی با متراژ به طور متوسط 20 درصد بیشتر از متراژ های بزرگ است.
  • متراژ های زیاد: درست است که به دلیل زیاد بودن متراژ، قیمت کانال کولر بیشتر می‌شود اما اگر بخواهیم بر اساس متر مربع، هزینه‌ها را در نظر بگیریم، قیمت متری برای پروژه ها با متراژ بیشتر کمتر است.

اما به طور کلی، محاسبه قیمت ساخت و نصب کانال کولر به این صورت است که معمولاً طول کانال و دهانه محیط کانال را در هزینه واحد (که یک هزینه مشخص است) ضرب می‌کنند.در جدول بالا حدود هزینه مهمترین خدمات کانال سازی کولر را ملاحظه کردید. اگر مایل‌اید بدانید این هزینه‌ها چطور محاسبه می‌شوند، و چه عواملی آنها را کاهش یا افزایش می‌دهند، ادامه مطلب را مطالعه کنید.

فاکتورهای موثر بر قیمت کانال کولر چیست؟

همانطور که گفتیم فاکتورهای زیادی هنگام محاسبه قیمت کانال کولر در نظر گرفته می‌شود، به همین دلیل هزینه نهایی برای هر مشتری با مشتری دیگر فرق دارد. از مهمترین فاکتورهای موثر می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

وضعیت فعلی سازه

اگر سازه کلا کانال ندارد و اکنون برای اولین بار قصد اجرای کانال را دارید، از این مورد رد شوید. اما اگر به خاطر وجود مشکلی در کانال کشی فعلی قصد تعمیر و در واقع جایگزین کردن آن را دارید، باید علاوه بر قیمت کانال کولر، هزینه‌ای را برای تخریب سقف و سپس تعمیر آن هم کنار بگذارید.

متراژ و نوع کانال کشی

این یکی از واضح‌ترین عواملی است که روی هزینه ساخت و نصب کانال کولر تاثیر می‌گذارد. متراژ بیشتر به معنای نیاز به متریال بیشتر (از ورق کانال بگیرید تا اتصالات زانویی و …) و افزایش حجم کار متخصص است.در ذهن داشته باشید که کانال سازی کولر به دو شکل گرد و یا چهارگوش امکان‌پذیر است. این موضوع هم روی حجم کار برای ساخت کانال‌ها، اتصالات مورد نیاز شامل فلنج آهنی یا بند کشویی، تبدیل‌ها و … و نهایتا هزینه کانال کولر تاثیرگذار است.

نوع ورق کانال کولر

ورق‌ها و متریال گوناگونی برای کانال سازی کولر وجود دارد، از جمله گالوانیزه، فلکسیبل، پارچه، پیش عایق و … (در ادامه این ورق‌ها و مهمترین ویژگی‌هایشان را بررسی کرده‌ایم). مشخصا هریک از این گزینه‌ها هزینه خاص خود را دارد. البته یک مدل ورق هم می‌تواند هزینه متغیری داشته باشد.مثلا ورق‌های گالوانیزه را در نظر بگیرید. این ورق‌ها در ضخامت‌های متفاوتی تولید می‌شوند. قیمت کانال کولر با ورق‌های ضخیم‌تر بیشتر است. ورق‌های نازک هم سروصدای زیادی تولید می‌کنند، هم مشکلاتی مانند سوراخ شدن در کمین‌شان است.

اجرت کانال ساز کولر

هزینه‌ای که نهایتا به قیمت متریال خام اضافه می‌شود، اجرت متخصص برای طراحی، ساخت و اجرای کانال‌هاست.در حالت ایده‌آل، تفات‌هایی که در اجرت‌های اعلام‌شده برای کانال سازی کولر می‌بینید، به سابقه و مهارت آنها بر می‌گردد. در «خدمت از ما» با مشاهده پروفایل هرمتخصص و نظر مشتریان قبلی او می‌توانید از این موضوع مطمئن شوید.البته یک احتمال دیگر هم وجود دارد، ممکن است محلی که برای اجرای کانال‌ها در نظر گرفته شده است، اصلا دسترسی خوبی نداشته باشد و کار متخصص را به طور خاص دشوار کند. این عامل در محاسبه هزینه یکسری خدمات دیگر مثل و هم خودی نشان می‌دهد.

نکته: طراحی و نصب به کنار، مراحل ساخت می‌تواند تماما به دست نیروی انسانی انجام شود یا اینکه بخشی از آن را دستگاه‌های نیمه‌اتوماتیک به عهده بگیرند. این موضوع هم می‌تواند تاثیر خود روی هزینه کانال سازی کولر نشان دهد.

ساخت و نصب کانال کولر شامل چه خدماتی است؟

متخصصان فعال «خدمت از ما»، سرویس‌های بسیار متنوعی را در زمینه کانال سازی و کانال کشی به مشتریان در شهرهای مختلف ارائه می‌دهند، از جمله:

  • ساخت و اجرای کانال‌ برای کلیه دستگاه‌های تهویه مطبوع شامل کولرهای آبی و گازی، هواساز، چیلر و غیره
  • در فضاهای مسکونی، اداری، تجاری و صنعتی
  • ساخت و پیاده‌سازی کانال با انواع ورق‌های گالوانیزه، آلومینیومی، فلکسیبل و … به صورت گرد و چهارگوش به همراه برزنت و دمپر کانال کولر
  • طراحی، ساخت و نصب انواع کانال برای تهویه هوا
  • ساخت و نصب انواع دریچه کولر
  • اجرای خدمات و کانال
  • ارائه خدمات مربوط به
  • طراحی و ساخت کانال برای دودکش و هواکش، شوتینگ زباله و فلاشینگ نما
  • عایق‌کاری انواع کانال‌ها و اعمال پوشش ضد زنگ

بسته به امکانات متخصص‌ها و درخواست کارفرما، صفر تا صد تعدادی از این خدمات در محل قابل انجام است. همچنین، تا به حال این خدمات در 20 شهر از جمله تهران، تبریز، اصفهان، مشهد، شیراز، اهواز و … ارائه می‌شود.لیست کامل شهرهای تحت پوشش را می‌توانید در پایین صفحه ببینید. این لیست در حال به روز رسانی است، و همواره شهرهای جدیدی به آن اضافه می‌شود.

دکمه بازگشت به بالا