عمومیگزارشگر کسب و کار

راهنمای خرید ملک در کرج + 10 نکته مهم

با توجه به گسترش جمعیت و قرار گرفتن شهر کرج در نزدیکی تهران و کلانشهر های تهران، این شهر دارای موقعیت خوبی برای سرمایه گذاری و زندگی می باشد که نمی توان آن را نادیده گرفت. به همین دلیل است که خرید املاک در استان البرز افزایش داشته است و خیلی از سرمایه گذاران تهرانی هم جهت سرمایه گذاری، خواهان خرید ملک در کرج می باشند. نکته ای که حائز اهمیت می باشد این است که،  سرمایه گذاران تهرانی برای خرید ملک در کرج می توانند از کمک گرفته و با او در این زمینه مشورت داشته باشند تا دچار مشکلات ملکی نشوند.

دلایل علاقمندی مردم برای خرید ملک در کرج

در نهایت با توجه به نیازهای خرید ملک، تلاش کرده ایم تا به موضوع راهنمای ملک در کرج بپردازیم، تا شهروندان محترم تهران و استان های همجوار به راحتی بتوانند انتخاب قابل قبولی برای خرید ملک در شهر کرج را داشته باشند . دلایل متعددی برای خرید ملک در کرج وجود دارد که باعث علاقمندی مردم خصوصا شهروندان تهرانی برای سرمایه گذاری و یا زندگی کردن در این شهر شده است. به دلایل مختلفی از خرید ملک در کرج اشاراتی می کنیم:

  1. آب و هوای مناسب در نقاط مختلف از شهر کرج
  2. نزدیک بودن به پایتخت و کلانشرهای آن
  3. دسترسی به مسیرهای ارتباطی و اتوبان برای رفت و آمد بهتر
  4. دسترسی عالی به مراکز طبیعی، تفریحی ، گردشگری
  5. موقعیت منحصر به فرد ملک و بالا رفتن ارزش روز افزون آن در کرج
  6. اشتغال بهتر در شهر کرج نسبت به شهرهای کوچک اطراف آن

راهنمای کلی خرید ملک در کرج

وکیل ملکی با تجربه و حرفه‌ای در اصفهان می‌تواند به شما کمک کند تا در مسائل حقوقی ملکی خود به بهترین شکل ممکن مدیریت کنید. با اعتماد به بهترین وکیل اصفهان ، مطمئن باشید که حقوق شما با دقت و حرفه‌ای دفاع خواهد شد . برای خرید ملک در کرج،  مواردکلی وجود دارد که بهتر است از قبل از خرید به آن توجه شود:

  • اگر تجربه خرید ملک را ندارید و یا از قوانین ملک چیزی نمی دانید، بهتر است تا از یک کمک بگیرید تا در مورد مسائل حقوقی در خرید ملک به شما کمک کند.
  • حتی الامکان از همسایه های خود مطلع شوید
  • قبل از خرید ملک، در مورد وضعیت پارکینگ، کنتور آب و برق و گاز، شارژ ماهانه از مدیر یا مالک ساختمان پرس و جو کنید.
  • خرید ملک در جای شلوغ و یا در کنار خیابان، دارای سر و صدای زیادی می باشد و آسایش و آرامش شما را  مختل کند.
  • در هنگام بازدید از ساختمان، نکات و مواردی را که باید بررسی شود را در لیستی بنویسید و همراه خود داشته باشید تا در هنگام بازدید، تمامی آن ها را بررسی کنید. نداشتن لیست ممکن است باعث فراموشی برخی موارد در هنگام بررسی

ملک شود.

  • حتما از قوانین ساختمان مطلع شوید. برخی از ساختمان ها دارای قوانین خاصی می باشند که ممکن است با قوانین زندگی شخصی شما سازگار نباشد.

بررسی وضعیت محله در هنگام خرید ملک در کرج علاوه بر ملک، محله ای که در آن زندگی می کنید بسیار مهم می باشد و در هنگام خرید ملک در کرج ، باید بررسی هوشمندانه ای نسبت به محله داشته باشید. بنابراین با رعایت کردن نکاتی در مورد بررسی وضعیت محله، می توان انتخاب بهتری در خرید ملک داشته باشید: اگر ملک انتخابی تان در داخل کوچه قرار دارد پس حتما شرایط کوچه را با دقت بررسی کنید.

برخی کوچه ها باریک هستند و رفت و آمد و عبور و مرور وسایل نقلیه در آن ها بسیار سخت می باشد، خصوصا این موضوع در هنگام اسباب کشی بسیار اهمیت پیدا می کند. همچنین برخی کوچه ها دارای رفت و آمد بسیار زیادی می باشند و یا ممکن است کوچه در جایی واقع شده باشد که در آن رستوران یا مطب پزشک و غیره در آن قرار داشته باشد و این موضوع می تواند بعدها  برایتان دردسر ساز شود، خصوصا در ساعاتی از روز که باید سر و صدا، شلوغی و پارک ماشین های دیگر هم در آنجا تحمل کنید.

  • دسترسی آسان به وسایل حمل و نقل عمومی:

یکی از مواردی که حتی باعث افزایش قیمت ملک می شود، دسترسی آسان به وسایل حمل و نقل عمومی مانند مترو، اتوبوس،  تاکسی و غیره می باشد که از اهمیت بسیار زیادی برخوردار می باشد. بنابراین ملکی که فاصله کمتری با وسایل حمل و نقل عمومی دارد از امتیاز ویژه ای برخوردار است.

  • خلوت بودن محله و آپارتمان:

معمولا ملک هایی که در مرکز شهر هستند شلوغ ترین مناطق شهر محسوب می شوند البته اگرچه دسترسی به سایر مناطق از شهر، راحت تر می شود ولیکن، باید بتوانید سر و صدا و شلوغی ناشی از آن را هم تحمل کنید. همچنین در هنگام بازدید به تعداد طبقات و واحدهای آپارتمان هم توجه کنید، زیرا گاهی سر و صدای آپارتمان از یک محله بیشتر است و ممکن است باعث آزار شما شود. اصفهان ، شهری با تاریخ عریق و فرهنگ غنی در قلب ایران، بافت فرهنگی و تاریخی خود را با مساجد، بازارها، و کاخ‌های باستانی به نمایش گذاشته است. این شهر با معماری منحصر به فرد و فضاهای سنتی گردشگران را به خود جذب می‌کند .

داشتن همسایه خوب و بی حاشیه از مهم ترین قواعد خرید ملک می باشد. سعی کنید با پرس و جو در مورد همسایه های محله مربوطه، از خلق و خوی نسبی آن ها باخبر شوید. هنوز هم افرادی هستند تا با صداقت همه چیز را بگویند. هرچه شناخت شما در این زمینه بیشتر شود، تصمیم گیری برای خرید ملک برایتان راحت تر خواهد بود. نکات بازدید از وضعیت عمومی ساختمان در کرج در هنگام خرید ملک در کرج، نکاتی وجود دارد که در هنگام بازدید از ملک باید به آن دقت شود تا انتخاب درستی در هنگام خرید داشته باشید.  به مهم ترین نکات در هنگام خرید ملک در کرج می پردازیم .

برای ورود وسایل خانه به داخل ساختمان خصوصا یخچال های بزرگ، کمد، مبلمان و غیره،  نیاز به عرض ورودی حداقل 110 سانتی متر می باشد تا وسایل بدون آسیب و ضربه وارد ساختمان شوند. پس در هنگام ورود به ساختمان اصلی به عرض آن دقت داشته باشید تا در هنگام ورود اسباب خانه به داخل ساختمان دچار مشکل نشوید. عرض راه پله ها در هنگام اسباب کشی دارای اهمیت بسیار زیادی می باشد. امروزه یکی از قوانین ساختمان ها منع جا به جایی وسایل خانگی از طریق آسانسور می باشد، بنابراین  بهتر است تا عرض مناسب برای راه پله ها 90 سانتی متر می باشد تا بتوانید در هنگام اسباب کشی به راحتی وسایل خانه را جا به جا کنید و دغدغه ای از این بابت نداشته باشید.

  • وضعیت واحدها و طبقات در ساختمان:

در هنگام بازدید،  به وضعیت واحدها و تعداد طبقات آپارتمان دقت شود زیرا هرچقدر تعداد طبقات و تعداد واحدهای یک آپارتمان کمتر باشد میزان سر و صدا، خرابی و مشکلات در آن ساختمان هم کمتر است. همچنین این نکته را به یاد داشته باشید که از انتخاب طبقات اول و آخر در یک ساختمان خودداری کنید زیرا معمولا دارای امنیت کمتری نسبت به سایر طبقات می باشد و در خصوص سرما و گرما هم آسیب پذیر تر می باشد. اگر در هنگام خرید ملک، طبقات بالا را انتخاب می کنید به این نکته توجه داشته باشید که در هنگام قطع برق یا خرابی آسانسور باید با گذراندن پله ها، خود را به طبقات پایین تر برسانید.

  • حفظ حریم خصوصی در ساختمان:

حفظ حریم خصوصی در ساختمان برای هر شخصی در اولویت قرار دارد. زیرا که خانه محل آرامش و آسایش هر خانواده می باشد، پس در هنگام بازدید از آپارتمان حتما دقت کنید که ساختمان دارای عایق صدا باشد و پنجره ها هم دوجداره باشند تا حریم خصوصی تان حفظ شود. بهتر است دقت کنید که ملکی را خریداری کنید که درب ورودی آن روبروی یکدیگر نباشد زیرا این نوع ملک ها طرفدار کمتری برای خرید دارند.

یکی از موضوعاتی که برای خیلی از خریداران ملک مهم می باشد پارکینگ است. پارکینگی که دارای سقف می باشد بسیار بهتر از پارکینگی است که در فضای باز قرار دارد، زیرا در پارکینگ مسقف، خودروی شما از برف،  باران، باد، آفتاب و غیره در امان می ماند. مورد بعدی که در پارکینگ ساختمان باید به آن دقت شود، شیب پارکینگ می باشد و باید دارای شیب مناسب و کمتری باشد که به خودرو فشار کمتری وارد شود. گاهی برخی از ساختمان ها، فضایی را تحت عنوان خودروی مهمان به پارکینگ اختصاص می دهند که این موضوع یکی از مزیت های خیلی خوب برای یک آپارتمان محسوب می شود.

از آنجایی که سخت می توان در مورد وضعیت ایمنی یک ساختمان مطلع شد، بنابراین بهتر است در هنگام بازدید از ساختمان، از یک کارشناس خبره کمک بگیرید و او را همراه خود ببرید تا اطلاعات مربوط به ساخت را از مالک پرسیده و به شما اطلاع دهد. در مرحله دوم و در صورت نبود یک کارشناس خبره، از مالک بخواهید تا در مورد کیفیت ساختمان، مقاوت آن، ستون ها و ایمن بودن آن برایتان توضیح دهد. شارژ ماهانه جزو قوانین هر ساختمانی می باشد که از همان ابتدا و در هنگام خرید ملک در کرج باید به آن توجه شود. مبلغ شارژ ماهانه را از همان ابتدا با توجه به مخارج ساختمان و نیاز های خود بررسی کنید تا بعدها با مشکل مواجه نشوید:

  • کنتور آب، برق و گاز ساختمان:

در هنگام بازدید از ساختمان، در مورد مجزا بودن کنتور آب، برق و گاز از مالک ساختمان پرس و جو کنید و در صورتی که یک کدام از آنها جدا نبود از مالک یا مدیر ساختمان در مورد نحوه محاسبه آن بپرسید.

کلام آخر

جستجوی مداوم یک ملک با توجه به شرایط هرکسی، قدری سخت و طاقت فرسا می باشد. بازدید از ملک گاهی زمانبر می شود و بازدید ملک آن هم در خیابان های شلوغ می تواند اذیت کننده باشد بنابراین انتخاب عجولانه شمادر خرید ملک در کرج بدون رعایت نکردن قوانین در خرید ملک، می تواند تبعات زیادی به همراه داشته باشد زیرا خانه محل آرامش و آسایش خانواده می باشد و به دلیل سال ها زندگی در آن نیاز به یک انتخاب درست می باشد. حتی اگر خرید ملک در کرج هم برای سرمایه گذاری باشد حساسیت در آن بیشتر می شود زیرا اکر ملکی دچار مشکل باشد، بعدها در هنگام فروش با مشکل مواجه خواهید شد.

دکمه بازگشت به بالا