سلامت و دانشعمومیگزارشگر کسب و کار

راه های خلاصی از تنهایی

راه های زیادی برای مقابله با تنهایی وجود دارد، اما شناسایی علت تنهایی بسیار مهم است. در مجله خبری پارت نیوز راهکارهایی برای رهایی از تنهایی معرفی خواهیم کرد. در بسیاری از موارد، تنها بودن طبیعی نیست. وقتی احساس تنهایی می کنید، احساسات خود را با اطرافیانتان در میان بگذارید، حتی اگر فکر می کنید هیچ کس نمی فهمد. وقتی مردم تنها هستند، نشانه آن است که باید بر این احساس غلبه کنید و با دیگران صحبت کنید. اما مهم‌ترین چیزی که هنگام تنهایی اتفاق می‌افتد این است که هر چه بیشتر احساس تنهایی کنید، پیدا کردن یک مکان شاد سخت‌تر می‌شود.

بنابراین، پیدا کردن راه‌هایی برای کنار آمدن با احساس تنهایی ممکن است برای شما دشوارتر باشد. اما صحبت با یک مشاور حرفه ای و با تجربه یکی از راه های جلوگیری از این احساس ناامید کننده است. بیرون آمدن از خانه و یافتن گروهی از افرادی که احساس می کنید با آنها مشترک هستید راه دیگری برای یافتن فردی است که بتواند به شما گوش دهد. اما بهتر است با کسی صحبت کنید که شما را قضاوت یا نصیحت نمی کند. بر این اساس، ارتباط با یک روانشناس مجرب ممکن است مؤثرتر و کارآمدتر باشد.

احساس تنهایی میکنم، این یعنی چی؟

همه ما هر از گاهی احساس تنهایی می کنیم. تنهایی یک احساس شخصی است، بنابراین هرکسی تنهایی را متفاوت تجربه می کند. یک توصیف رایج از تنهایی احساسی است که زمانی رخ می دهد که نیاز ما به ارتباط و روابط اجتماعی برآورده نشود. اما تنهایی همیشه تنهایی نیست.

شما می توانید بدون تماس زیاد با دیگران تنها آدم اجتماعی باشید و احساس خوشبختی کنید، در حالی که دیگران این تجربه را تنها می دانند.

یا ممکن است ارتباطات اجتماعی زیادی داشته باشید یا در یک رابطه یا خانواده باشید و همچنان احساس تنهایی کنید.

آیا تنهایی یک بیماری روانی است؟

تنهایی یک بیماری روانی نیست، بلکه هر دو به یکدیگر مرتبط هستند. داشتن یک مشکل سلامت روانی می تواند احتمال احساس تنهایی را افزایش دهد.

به عنوان مثال، برخی افراد ممکن است در بیان و حتی درمان بیماری روانی خود مشکل داشته باشند و دوست نداشته باشند در مورد آن با کسی صحبت کنند و بنابراین احساس تنهایی می کنند.

فردی که از ترس یا اضطراب اجتماعی رنج می برد از تعامل با دیگران اجتناب می کند که می تواند منجر به تنهایی شود.

تنهایی می تواند بر سلامت روان شما تأثیر بگذارد، به خصوص اگر این احساسات برای مدت طولانی ادامه داشته باشند. برخی از مطالعات نشان می دهد که تنهایی با افزایش خطر برخی از مشکلات روانی مانند افسردگی، اضطراب، اعتماد به نفس پایین، مشکلات خواب و افزایش استرس مرتبط است.

چه عواملی باعث تنهایی می شود؟

تنهایی دلایل زیادی دارد که از فردی به فرد دیگر متفاوت است. اما بیشتر اوقات علت اصلی تنهایی ناشناخته می ماند. برای برخی افراد رویدادهای زندگی مانند:

حرکت

شروع دانشگاه

افسرده شدن

از دست دادن ارتباط

احساس بیگانگی از همکاران پس از تغییر شغل

بازنشسته شوید و ارتباط اجتماعی خود را در محل کار از دست بدهید.

برخی از افراد در زمان های خاصی از سال، مانند تعطیلات، احساس تنهایی می کنند.

برخی از مطالعات نشان می دهد افرادی که در موقعیت های خاصی زندگی می کنند یا به گروه های خاصی تعلق دارند، در برابر تنهایی آسیب پذیرتر هستند.

برای مثال، ممکن است در شرایط زیر احساس تنهایی کنید:

تو از خانواده دوری

نداشتن دوست یا خانواده

شما با یکی از والدین زندگی می کنید.

شما به دلیل مشکلات حرکتی یا کمبود پول از فعالیت های اجتماعی کنار گذاشته شده اید.

تجربه تبعیض و انگ به دلیل ناتوانی یا وضعیت سلامتی طولانی مدت از جمله مشکلات سلامت روان

شما آزار جنسی یا فیزیکی را تجربه کرده اید – ممکن است برقراری روابط نزدیک با افراد دیگر برای شما دشوار باشد.

برخی افراد بدون توجه به موقعیت اجتماعی و تعداد دوستانی که دارند، احساس تنهایی عمیق و مداومی را تجربه می کنند که از درون ناشی می شود و از بین نمی رود.

دلایل زیادی وجود دارد که چرا افراد این تنهایی را تجربه می کنند. ممکن است احساس کنید نمی توانید دیگران را دوست داشته باشید یا راضی کنید. یا ممکن است به خودتان اعتماد نداشته باشید.

شناسایی علت اصلی احساس تنهایی می تواند به شما کمک کند راه هایی برای احساس بهتر پیدا کنید.

مشخص کنید که تنها هستید یا منزوی؟

مهمترین عامل در تعیین علت تنهایی، آگاهی از تنها بودن یا تنها بودن شماست. دانستن تفاوت بین انزوا و کناره گیری بسیار مهم است. تنهایی یک احساس فیزیکی است که شما را آزار می دهد. اغلب از حافظه ناشی می شود و بر اساس مشکلات گذشته است که ممکن است شما آنها را به عنوان علت بیماری خود تشخیص ندهید. اما انزوای فیزیکی دوری از دیگران است. چه در کشور زندگی کنید و چه در خارج از یک شهر بزرگ، تنهایی یک احساس درونی است.

راه های مقابله با تنهایی

راه های مقابله با تنهایی پزشک شماست.

اگر می خواهید به تنهایی خود عمل کنید و از خود در برابر این موقعیت محافظت کنید، راهبردهای مقابله را یاد بگیرید و به آنها پایبند باشید:

با کسی که نمیشناسی صحبت کن

به نظر می رسد صحبت با یک فرد ناشناس و یک غریبه راهی برای فرار از تنهایی است، ممکن است فکر کنید که یک غریبه با من صحبت نمی کند و حرف های مرا به خوبی نمی فهمد. اگر احساس می کنید نمی توانید فرد مناسبی را برای صحبت با او پیدا کنید، با یک مشاور صحبت کنید. جایی تنها بود. چرا سعی نمی کنید کارهایی را انجام دهید که شما را خوشحال می کند؟ با خدمات مشاوره تلفنی پزشک به راحتی می توانید با مشاوری حرفه ای و با تجربه که برای صدای شما ارزشی قائل نیست ارتباط برقرار کنید.

یکی از راه های مقابله با تنهایی این است که کاری برای خود انجام دهید. گروه های منظم در شبکه های اجتماعی ایجاد کنید و دیگران را به پیوستن دعوت کنید.

اگر فرزند خردسال دارید، به دنبال یک گروه بازی باشید. شاید شما بچه های سن مدرسه دارید. می توانید یک گروه با مادران دانش آموزان دیگر ایجاد کنید. اگر بچه ندارید، ببینید آیا آنها گروه مجردی دارند یا خیر. همچنین می توانید گروه های مرتبط با آشپزی یا حتی گروه های محلی ایجاد کنید. انواع مختلفی از گروه ها برای افراد با تمام سطوح خواسته ها و نیازها وجود دارد.

مراقب حیوانات خانگی باشید.

نگهداری از حیوان خانگی به کاهش احساس تنهایی کمک می کند. یک گربه یا سگ بامزه می تواند بهترین دوست شما در زمان تنهایی باشد. نگهداری از حیوان خانگی باعث می شود تمام مشکلات خود را فراموش کنید.

کتاب داستان بخوانید.

راه های مقابله با تنهایی پزشک شما است

خواندن داستان‌ها راهی عالی برای فرار به دنیای بیرون است. خود را به مکان و زمان دیگری منتقل کنید. هیچ چیز بهتر از پیدا کردن یک کتاب خوب و لذت بردن از خواندن آن نیست. خواندن در واقع برای شما نیز خوب است. بزرگسالان با مهارت های سواد پایین هر سال متحمل هزینه های مراقبت های بهداشتی و پزشکی اضافی می شوند. در این میان، به نظر می‌رسد مطالعه کتاب سطح آگاهی افراد را افزایش می‌دهد و در عین حال از بروز بیماری‌های جسمی نیز می‌کاهد.

تنهایی یک احساس است نه یک واقعیت

وقتی احساس تنهایی می کنید، مطمئن شوید که چیزی باعث آن شده است، نه فقط به این دلیل که شما تنها هستید. مغز برای تمرکز بر درد و خطر طراحی شده است. با هر دردی، مغز باید آن را درک کند. آن وقت تبدیل به یک مشکل بزرگ می شود. در این شرایط این درد و تنهایی را احساس می کنید.

بر نیازها و احساسات دیگران تمرکز کنید.

تمرکز بر نیازها و احساسات دیگران به شما کمک می کند کمتر به افکار و احساسات تنهایی خود توجه کنید.

سفر رفتن

برای اینکه احساس تنهایی نکنید، هر زمان که وقت دارید به پیاده روی بروید. به جایی بروید که قبلاً نرفته اید. بودن در کنار غریبه‌ها، در مکانی متفاوت، گاهی اوقات می‌تواند شما را مجبور به انجام کاری دیوانه کند. سفر نه تنها با تنهایی مبارزه می کند، بلکه می تواند زمان خوبی نیز باشد.

رقصیدن

رقصیدن می تواند راهی عالی برای آزادسازی انرژی باشد. اگر احساس تنهایی می کنید، رقصیدن می تواند روحیه شما را تقویت کند. در خانه موسیقی شاد پخش کنید و برقصید. . هدف این است که شما احساس راحتی کنید. به هر حال کسی جز تو نیست. درست است، انجام کارهای احمقانه تنها در صورتی باعث خوشحالی و خنده شما می شود که تاثیری نداشته باشند.

راه رفتن.

از نظر علمی، دویدن مردم را خوشحال می کند. هنگامی که ورزش می کنید، بدن شما مواد شیمیایی خاصی را آزاد می کند که به طور طبیعی خلق و خوی شما را بهبود می بخشد. اگر احساس تنهایی می کنید، به بیرون بروید. حتی هر چند وقت یکبار پیاده روی می تواند به شما کمک کند احساس شادی بیشتری داشته باشید.

بر اساس گزارش مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری، 80 درصد از مردم به اندازه کافی ورزش نمی کنند. گوش دادن به آواز پرندگان، تماشای ریزش برگ ها یا تماشای بازی کودکان در خیابان می تواند روحیه شما را تقویت کند. همه اینها می تواند به شما کمک کند احساس بهتری داشته باشید.

برای تعطیلات خود برنامه ریزی کنید

فقط برنامه ریزی برای تعطیلات می تواند روحیه شما را بالا ببرد. اگر کار زیادی دارید و باید مدتی از خانه دور باشید، برنامه ریزی سفر می تواند کمک زیادی به شما کند. سعی کنید چند روزی از مشکلات و مشکلات کاری خود دور شوید و روزهای متفاوتی را سپری کنید.

علت تنهایی را بشناسید.

در پایان روز، باید بفهمید که چرا احساس تنهایی می کنید و چرا نسبت به دوستان خود احساس حقارت می کنید. تنهایی می تواند ناشی از افسردگی، غم، از دست دادن یا حتی بیماری باشد. برخی از افراد ممکن است برای مقابله با احساس تنهایی نیاز به تماس با دیگران داشته باشند، اما برای برخی افراد راه حل این است که از یک مشاور حرفه ای و با تجربه کمک بگیرند.

دکمه بازگشت به بالا