عمومی

سلام دوباره زنان به استادیوم آزادی/دختران آبی خوشحال آمدن، خوشحال‌تر برگشتند

روز گذشته پنج‌شنبه سوم شهریورماه برای اولین بار زنان و دختران ایرانی برای دیدن یک بازی فوتبال در مسابقات لیگ‌برتر فوتبال ایران به استادیوم بیایند تا تیم محبوب‌شان را تشویق می‌کنند. تیم فوتبال استقلال نیز با برد یک مقابل مس کرمان دختران رود دختران هوادار آبیاضر شر در ش.

گزارشگر یک پلاس- کبریا حسین‌زاده:«به شوهرم گفتم تا وارد استادیوم نشم و روی صندلیم نشینم باورم نمیشه. ق ی ز از ا ال ا ا شک شک اشک شک شک شک شک »ای ه آرا که گ ز ز از ه ی و و چ چ ه ه ه ه ش ش.

کیلومترها راه آمده اند تا را به بازی تیم محبوبشان یعنی استقلال برسانند. یکی از اس باد و ز از ب ز اه ر ا اه ای ای باق ماق ت ا ال ر ر انان وات ای وای وای.

ضی ضی ب باشان ی و اسات آزای ش اد و ا ا ا ا که ز ز ز ز ز ز ز ز ز ز شک شک شک شک شک شک شک شک.

سلام دوباره زنان به آزادی/دختران آبی خوشحال آمدن، خوشحالتر برگشتند

آشنایی با ممنوعه های استادیوم

برای حضور در استادیوم آزادی بانوان و تماشای یکی از مسابقات لیگ برتر ایران (استقلال تهران و مس کرمان) باید از شش گیت بازرسی عبور کنند که سه گیت آن بازرسی بدنی است.

گیت، در اولین ورودی پارکینگ است که بلیت را چک می کند. گیت بعدی فقط بررسی بلیت است و بعد از آن اولین گیت بازرسی بدنی. ورود لوازم آرایش، بطری یا ظرف مخصوص آب، کاغذی، پاوربانک، شارژر و حتی کاغذ و خودکار ممنوع است و کسانی که این وسایل را آورده اند باید تحویل صندوق امانات بدهند که مسئولیتش با آنهاست و آنها با ماشین شخصی می آیند تا پارکینگ بروند، وسایل اضافی را بگذرانند و دوباره برگردند.

سلام به استادیوم آزادی

بعد از عبور از اولین گیت بازرسی با نشان دادن بارکد بلیت، درهای آهنی باز می شوند. گاهی هم دو نفر را با نشان دادن یک بلیت از بین میله های آهنی یک ک میگی گاهی هم دو نفر را با نشان دادن یک بلیت یک بار دیگر بازرسی بدنی انجام می شود. نیروهای امنیتی به بهترین شکل برخورد می کنند و سعی می کنند کسی را از خود نرنجانند و تماشاچیان را به سمت اتوبوس های شرکت واحدی که به صف شده اند، هدایت کنند تا آنها را جلوی تونل2A ببرند.

ج ن یک ب ا ا ا ا ا ا ه ه ا ا ا ا ب ز ز ز ز ز ز ی ای ب ی اغذ ک ه اغذ بعد از آن نیروهای امنیتی خانم تماشاگران آرزو می کنند تا رز تماشای مسابقب لذ. برخی زنان و دختران هم بعد از پشت سر گذاشتن تونل، فریادی می زنند و به آزاد می کم ی.

سلام دوباره زنان به آزادی/دختران آبی خوشحال آمدن، خوشحالتر برگشتند

صدای مرا به شکل زنده از ورزشگاه آزادی می‌شنوید!

بای بازی اق قان و ا ا ب ب ب ا انان اخاص و بای از م شاش ز خ و ا ا ا و هیه هیه هیه. در این بین برخی هم به ازای خرید هر بلیت از بازار سیاه صد هزار تومان پرداخته بودند اما بارکد هیچکدام از بلیت هایشان خوانده شد به همین دلیل سعی می کنم نمی کنم را پشت سر کسی که بلیت با بارکد خوانا به جلو هُل دهنده است.

بسیاری از تماشاگرانی که برای اولین بار به استادیوم وارد شده اند، دیگران اند، دیگران از تماشاگرانی که برای اولین بار هستند. برخی از تماس‌های تصویری می‌گیرند و دوستان یا خانواده‌هایشان که موفق به خرید بلیت می‌شوند و در شادی سهیم می‌کنند، برخی دیگر به صورت زنده بازی را در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک می‌گذارند و برخی دیگر هم دلشان می‌خواهد از خوشحالی زیاد پرواز کنند. کند.

از یک تا ۶۰ سال برای تماشای فوتبال آمده اند. برخی تا جلوی در با همسر، برادر یا پسرشان همراه بوده اند و از آنجا به بعد دیگر جادا شده اند.

«برای دومین بار که اومدم استادیوم، خودم پرسپولیسی هستم اما شوهرم استقلالی، خیلی اسرار کرد که بیام استادیوم، خودشم برام بلیت خرید، منم با دختر یک سالم اومدم. تماشای بازی تو استادیوم یه چیز دیگه است. خیلی خوش میگذره.»

سلام دوباره زنان به آزادی/دختران آبی خوشحال آمدن، خوشحالتر برگشتند

حضور بانوان شوک مثبت فرهنگی برای سکوها!

بازیکنان هر دو تیم وارد زمین بازی می شوند. بیشتر جایگاه ها را هواداران استقلال پر کرده اند. هواداران اندک مس کرمان هم جایگاه کوچکی در طبقه دوم آزادی نصیبشان می شود. سوت شروع بازی به صدا در می آید و تماشاگران یک لحظه هم قطع نمی شود. شعار نا مربوطی نمی شود، کسی توهین نمی کند و همه سعی می کنند تماشاگران خوبی باشند تا جایی که سینا کلهر- معاون فرهنگی و ورزش همگانی وزارت ورزش و جوانان هم توئیت کرد:« اتفاق مثبت حضور بانوان در ورزشگاه آزادی، بهبود چشم گیر فضای فرهنگی به ویژه شعارهای هواداران بود. حضور و حرمت بانوان در فرهنگ ایرانی شوک مثبت فرهنگی برای سکوها و فرهنگ فرهنگ فرهنگ ایرانی باشد

بین رنگ های آبی، یک دسته دختر جوان که بلوزهای قرمز پوشیده اند وارد می شوند و نظر هواداران را به خود جلب می کنند، تیم نوجوانان ملی فوتبال هستند که اند بازی را از نزدیک ببینند.

من اولین نفر خریدم!

کمی دورتر زن سالخورده ای با نیروهای امنیتی بحث می کند. از این که تماشاچیان تیم محبوبشان را جذب کنند کلافه شده است و دوست دارد در مسیر رفت و آمد بازی را کند که این اجازه را به دنبال او نمی دهد:« به محض اینکه سایت فروش باز شد، بلیتمو خریدم. فکر کنم من اولین کسی بودم که بلیت بازی رو خریدم. آخه میدونی خودم فوتبالیست بودم و از همون اول طرفدار استقلال، حالا هم اومدم باززی رو ا.

تلفنش زنگ می خورد: « بابا، اینجا همه اومدن عکس بگیرن، هیچکی بازی رو نمی بینه که،ه. تلفنش را که قطع می کند به سمت بوفه می رود تا آب بخرد.

قیمت های تنها بوفه ویژه بانوان هم تماشایی است. خوراکی های بوفه به آبمیوه پاکتی، آب معدنی های لیوانی، تخمه، کلوچه و سندوی. هر لیوان آب ۱۰ هزار تومان، هر پاکت آبمیوه کوچک ۲۵ هزار تومان.

سری هم به دستشویی های استادیوم می زنم که تابلوی ویژه بانوان هم دارد! درهایش خراب است و هیچکدام بسته نمی شوند.

سلام دوباره زنان به آزادی/دختران آبی خوشحال آمدن، خوشحالتر برگشتند

از بندرعباس تا آزادی ۲۴ساعت ناقابل!

نیمه اول بدون رد و بدل شدن گل بین دو تیم تمام می شود و گروه سرود شهید ود و بدل شدن گل بین دو تیم تمام می شهید فرجی و 3۩3 ای. هوادارن سعی می کند به قسمت هایی که ورودشان آزاد است سرکی بکشند. برخی از تمام زوایا عکس می گیرند. مریم سعی می کند از خودش سلفی بگیرد، تا من را می بیند خواهش می کند عکسی از یو . به محض اینکه گوشیش را دستم می دهد، شارژش تمام می شود. با گوشی خودم چند عکس از او می گیرم و شماره اش را می دهد تا عکس ها را برایش ارسال کن. ۲۲ ساله است و ۲۴ ساعت در راه بوده تا خودش را از بندرعباس به تهران نشان دهد. با برادرش آمده تا بازی تیم محبوبشان را از نزدیک دنبال کنند. شب را در هتل می‌مانند و بعد به سمت شهرشان بر می‌گردند.

فاطمه هم با مادر، دختر و همسرش از اهواز آمده است: « چند روزه که تهرانیم. شوهرم گفت بمونیم تا بازی رو ببینیم و بعد برگردیم. ما خانوادگی عاشق استقلالیم چه اهواز باشه چه تهران. حالا هم دارم به آشناها زنگ میزنم و جای تکشونو خالی می کنم. ما اولین بار که اومدیم استادیوم و خیلی کیف داره. شوهرم نمی دونست و برای همه مون بلیت جایگاه آقایونو خریده بود و رامون نمی دادن. جلوی در کلی خواهش گذاشتن بیایم تو.»

زهرا هم همراه پدرش از یزد آمده تا بازی را ببیند. هشت ساعت راه آمده اند و با عشق زیاد بازی را دنبال کند و کلاه استرش میش را روی سرش.

سلام دوباره زنان به آزادی/دختران آبی خوشحال آمدن، خوشحالتر برگشتند

بازی تمام شده، سکوی دختران خالی نمی‌شود!

بازی با یک گل به نفع استقلال تمام می شود، زنان و دختران دلشان نمی خواهند ورزشگاه را ترک کنند چرا که برادران، پدران و همسرانشان هم آنها را برای حضور در استادیوم آزادی همراهی کرده اند. حتی مردان هواداران هم با حضور بانوان حضورشان را در استادیوم تایید می کنند. بازیکنان هم برای قدردانی از هواداران به سمت جایگاه بانوان می آیند. همه امید دارند این روزها تکرار شود و ادامه پیدا کند. به نظر می رسد تیم هایی برای بررسی زیرساخت های ورزشگاه ها در شهرهای مختلف تشکیل شده اند و اگر شرایط مهیا باشد حضور زنان در ورزشگاه ها بیشتر و بیشتر و فضای خانوادگی برای تماشای فوتبال ایجاد می شود.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا