عمومیگزارشگر کسب و کار

سنگ تراورتن یک سنگ نمای ساختمان

سنگ تراورتن در سالهای اخیر به واسطه معادن در دسترس، زیبایی، تنوع رنگ و طرح و ویژگی هایش یکی از بهترین گزینه ها برای ساختمان و دیوارهای بناها است. تراورتن همچنین کاربرد فراوانی در ساخت ابزار سنگی نما و مصنوعات سنگی مانند مجسمه دارد. در میتوانید بیشتر در باره این سنگ بدانید.

نمایش 1–24 از 37 نتیجه

۴۴۰,۰۰۰ تومان – ۱,۲۵۰,۰۰۰ تومان

۵۴۰,۰۰۰ تومان – ۷۹۰,۰۰۰ تومان

۳۸۰,۰۰۰ تومان – ۵۹۰,۰۰۰ تومان

درباره انواع سنگ تراورتن و قیمت و نحوه خرید آن سر تیترهای زیر را خواهید خواند:

شکل ظاهری و رنگ تراورتن

معروف ترین انواع سنگ تراورتن

5/ سنگ تراورتن تکاب

از جمله تراورتن های قیمت مناسب برای نما هستند. طرح کلی تراورتن تکاب غالبا به صورت گل پنبه های به قطر ۲ تا ۷ سانتی متر به شکل دایره میباشد. این سنگ در دسته تراورتن های کرم و قهوه ای طبقه بندی میشوند. استفاده از این سنگ به صورت مکمل در ترکیب با تراورتن روشن در نما و دیواره های راه پله، رایج ترین کاربرد این سنگ میباشد.

6/ سنگ تراورتن آتش کوه

یکی از بهترین انواع سنگ تراورتن محسوب می شود. این سنگ یکی از بهترین انتخاب ها برای استفاده در نمای ساختمان است. از ویژگی های مثبت سنگ آتشکوه می توان به ساب پذیری بالا و رنگ روشن آن اشاره کرد. هر چه رنگ این سنگ روشن تر و هاله های آن منظم و  کمتر باشد قیمت سنگ آتشکوه افزایش پیدا می کند.

کیفیت فراوری سنگ تراورتن

  1. کیفیت رزین و اپوکسی سطحی سنگ از لحاظ مواد و کیفیت اجرا
  2. کوره ای بودن یا نبودن سنگ (نحوه خشک شدن رزین سنگ: اگر به صورت کوره ای سنگ فراوری شود، پس از گذشت زمان شاهد تیره تر شدن سنگ خواهید بود و بالعکس در صورت خشک شدن با نور طبیعی آفتاب این اتفاق نخواهد افتاد و حتی رنگ آن نیز روشن تر خواهد شد.)
  3. گونیا بودن (لبه های سنگ باید زاویه ۹۰ درجه داشته باشند که مستلزم برش های دقیق دستگاه میباشد. در غیر این صورت اجرای کار تمیز و اصولی نخواهد شد)
  4. قد و قامت سنگ (بلند تر و یک تکه بودن سنگ ها ظاهر زیبایی در نما خلق میکند)
  5. لب پر نبودن لبه ها (معمولا در حین حمل و نقل لبه ها لب پر میشوند که اگر با صبر و حوصله بارگیری و تخلیه بار انجام شود، این اتفاق رخ نخواهد افتاد)

انواع فراوری سنگ تراورتن

سنگ ها به شکل های مختلفی برای کاربرد های گوناگونی فراوری می شوند. در ادامه به برخی از این فراوری ها که بر روی سنگ تراورتن نیز انجام میگردد، اشاره می کنیم:

  1. فراوری سابیده و صیقلی (ساب زنی): در این نوع فراوری سطح سنگ بسیار براق و یکدست می شود. فراوری ساب زنی در سه مرحله‌ی پیش ساب، بتونه سنگ ( طی چهار مرحله) و ساب نهایی انجام میگردد که خروجی کار سنگی درخشان و یکدست خواهد بود.
  2. فراوری چرمی: در پرداخت چرمی تراورتن سطح سنگ زیر لقمه های به خصوصی قرار میگیرد که سبب ایجاد پستی و بلندی های مطلوب بر روی سطح سنگ می شود. در این نوع فراوری سطح سنگ براق نیست.
  3. فراوری آنتیک سنگ تراورتن: فراوری این سنگ به صورت به دو صورت انجام می گردد: ۱- به صورت مکانیکی ۲- با استفاده از اسید سولفوریک و آب

کاربرد انواع سنگ تراورتن عباس آباد و

یکی از بهترین انواع این سنگ ها است. این سنگ از نظر وجود معدن و گستردگی در ایران نسبتا فراوان بوده و در رنگ ها و طرح های مختلف مشاهده می گردد. شایان ذکر است با توجه به نحوه راستای برش، تراورتن در دو نوع کلی موجدار و بدون موج موجود است.

به طور کلی تراورتن در دو دسته و مصالح ساختمانی مورد استفاده قرار میگیرد. در مصنوعات سنگی مانند انواع – – – و … . به عنوان مصالح ساختمان نیز این سنگ آباده در پله ها با ضخامت 3 سانتی متر، در نماهای ساختمانی با ضخامت ۱.۶ تا ۱.۸ سانتی متر و در برخی موارد با ضخامت ۲ سانتی متر بکار برده می شوند.

همچنین از برخی سنگ های تراورتن میتوان در طرح های در قسمت دیوار داخلی ساختمان استفاده کرد.

کاربردهای سنگ تراورتن در ساختمان

  • سنگ تراورتن به عنوان نمای خارجی ساختمان
  • سنگ تراورتن به عنوان سنگ دیوار های داخلی
  • سنگ تراورتن به عنوان
  • سنگ تراورتن در قالب یا – دکوراتیو در کاربری های فراوان
  • به عنوان
  • نمای خارجی ساختمان ها به صورت یکدست و ترکیبی با مصالح یا سنگهای دیگر
  • پوشش دیوار فضای خارجی (حیاط – پارکینگ ها) و محوطه سازی
  • پوشش دیوار های داخلی فضاهای مشاع ساختمان (راهرو – راه پله – لابی)
  • پوشش دیوار داخلی مجتمع های تجاری
  • درپوش (قطعه سنگ قرار گرفته بر روی دیوار یا لبه های نما)
  • پوشش کف در فضای داخلی و خارجی (به ندرت)
  • ابزار سنگی در نما بویژه

معایب سنگ تراورتن چیست؟

  • قیمت نسبتا بالا در رنگ های روشن و یکنواخت از معایب سنگ تراورتن به شمار می رود.
  • لب پر شدن سنگ هنگام بارگیری
  • بازی رنگ و طرح بالا در اکثر سورت ها
  • خرد شدن و شکستن در دمای انجماد و یخ زدگی

قیمت سنگ تراورتن

عوامل تعیین کننده قیمت سنگ تراورتن

قیمت سنگ تحت تاثیر عواملی مانند وجود موج در سنگ، رنگ سنگ، کیفیت و آنالیز سنگ، درجه کیفی سنگ، میزان تخلخل سنگ، قطر و ابعاد سنگ، نوع فرآوری سنگ و برش آن است . توجه داشته باشید به طور کلی:

بازه ی قیمت فروش هر متر مربع سنگ تراورتن در سایت سنگ وزین از ۱۹۰ هزار تومان شروع و تا حدود ۳ میلیون ۵۰۰ هزار تومان بسته به نوع سنگ و اندازه سنگ است ( آخرین بروز رسانی اردیبهشت ۱۴۰۲ ) می باشد. در سایت سنگ وزین میتوانید به روز ترین قیمت تراورتن سفید را مشاهده نمایید.

نکات مهم در خرید سنگ تراورتن

بهتر است قبل از خرید سنگ تراورتن موارد زیر را در نظر بگیرید:

  • توجه به کیفیت اپوکسی و کوره ای نبودن سنگ
  • توجه به کیفیت برش و لب پر نبودن سنگ ها
  • توجه به همگونی پلاک ها در هنگام بارگیری یا تخلیه
  • طی کردن قیمت تمام شده ی سنگ در محل تخلیه

انبار تراورتن در تهران – کرج – اصفهان

انواع مختلف سنگ تراورتن از معادن معروفی مانند معدن عباس آباد، حاجی آباد، آذر شهر، دره بخاری، ابیانه و سیلور کاشان استخراج شده و به کشورهای دیگر صادر می گردد. این سنگ بر اساس محل سفارش شما از انبار های سنگ وزین در استان های تهرانکرجاصفهان بارگیری وتحویل خواهد شد.

 

دکمه بازگشت به بالا