استان ها

سیستان و بلوچستان امسال میزبان ۵۰۰ هزار نفر زائرحسینی خواهد بود

گزارشگر یک/سیستان و بلوچستان دبیر کمیته بهداشت و درمان اربعین استان سیستان و بلوچستان گفت: پیش بینی می شود جهت شرکت در مراسم ابعین سال ۱۴۰۲ حدود ۵۰۰ هزار نفر زائر از مرز میرجاوه و ریمدان وارد استان شوند.

دکتر علی عبدالرزاق نژاد در گفت وگو با گزارشگر یک- افزود: ۱۵  شهریور ۱۴۰۲ مصادف با اربعین حسینی می باشد و شروع فعالیت دانشگاه علوم پزشکی زاهدان از شنبه ۲۱ مرداد ماه لغایت ۳۱ شهریور ۱۴۰۲ می باشد

وی اظهار کرد: از تمام ظرفیت دانشگاه‌ جهت ارائه خدمات به زائرین عزیز ایرانی و غیر ایرانی شرکت کننده در مراسم اربعین استفاده خواهیم نمود.

آماده سازی جاده های سیستان و بلوچستان برای ایمن سازی تردد زائرین اربعین حسینی(ع)

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای سیستان و بلوچستان نیز گفت: عملیات اجرای آماده سازی محور زاهدان،میرجاوه به طول۱۳ کیلومتر و با اعتباری بالغ بر ۳۶ میلیاردتومان توسط این اداره کل در دست اجراست.

ایوب کرد با بیان اینکه عملیات مذکور به مدت ۲ ماه اجرایی خواهد شد اظهار کرد: روکش آسفالت این محور در راستای سفر ایمن کاربران جاده ای و سهولت تردد ایمن زائرین اربعین حسینی در دستور کار اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای سیستان و بلوچستان قرار گرفته است.

وی افزود: در سال گذشته نیز ایمن سازی محورفوق، شامل خط کشی، نصب تابلو اطلاعاتی زائرین ،لکه گیری و روکش آسفالت انجام شد که خوشبختانه در ایام اربعین شاهد هیچ گونه تصادفی در این محور نبودیم.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای سیستان و بلوچستان تصریح کرد: محور زاهدان به میرجاوه ۸۵ کیلومتر است و پایانه مرزی میرجاوه به عنوان مرز ورودی زائرین پاکستانی در شمال استان در نظر گرفته شده است.

کرد در پایان یادآورشد:با توجه به ویژگی شاخص جاده های استان سیستان و بلوچستان که یکی از محورهای اصلی ترانزیت کالا و مسیر اصلی تردد زوار اربعین حسینی(ع) است عملیات روکش آسفالت محورهای شریانی و اصلی می‌تواند نقش مهمی را در بهبود و سرعت مبادلات اقتصادی منطقه و ایمنی کاربران جاده‌ای ایفا کند.

دکمه بازگشت به بالا