عمومیگزارشگر کسب و کار

سیگار کشیدن بعد از ایمپلنت

تاثیر سیگار بر ایمپلنت و عوارض کشیدن سیگار بر ایمپلنت مسئله ای اثبات شده و غیر قابل انکار است. همه ما از تاثیرات مخرب سیگار بر تمام جوانب و قسمت های بدن آگاه هستیم. بنابراین جای هیچ گونه بحث و توجیهی باقی نمی ماند.

تاثیر سیگار بر ایمپلنت به حدی است که در اغلب اوقات باعث از بین رفتن و شکست این عمل می شود. به این صورت که ممکن است هیچ اثر مثبت و کارآمدی از این عمل در دهان باقی نماند. جهت   پی بردن به تاثیرات مخرب سیگار بر ایمپلنت متن پیش رو را مطالعه نمایید.

افراد سیگاری می توانند عمل ایمپلنت دندان را انجام دهند؟

به طور حتم افراد سیگاری هم می توانند عمل ایمپلنت دندان را انجام دهند. مشکل اصلی در تاثیر سیگار بر ایمپلنت کار گذاشته شده درفک آن ها است. نکته مهمی که در این باره وجود دارد این است.

فرایند و اتفاقاتی که بعد از انجام عمل برای این افراد روی خواهند داد به طور کلی  متفاوت است. این افراد برای بهره مندی از این تکنیک باید روند و سبک زندگی خود را تغییر دهند. به زبان ساده تر باید سیگار کشیدن را کنار بگذارند.

چگونگی تاثیر سیگار بر ایمپلنت کدامند؟

تاثیر سیگار بر ایمپلنت دندان به دلیل دود حاصله از آن می باشد. این دود تاثیرات مخربی بر روی این عمل می گذارد. نحوه تاثیر پذیری از سیگار به این شرح می باشد:

۱: دود سیگار صدمات بسیاری به فک و لثه ها وارد می کند. مواد مضری که در اثر کشیدن سیگار تولید می شوند ساختار داخلی دهان را به کلی تغییر می دهند. بروز این حالت سبب عدم تولید بزاق و در نتیجه خشک شدن دهان می شود.

در واقع سیگار غدد ترشح کننده بزاق را از بین می برد و از آن جا که بزاق از پوسیدگی دندان و لثه ها جلوگیری می کند.  عدم ترشح آن علاوه بر دندان های طبیعی و لثه ها ایمپلنت را نیز دچار پوسیدگی می کند.

۲: از دیگر راه های تاثیر سیگار بر ایمپلنت تولید نیکوتین و وارد شدن آن به بدن است. این ماده مخرب به هر نحوی که وارد بدن شود. فرایند خون رسانی را در بدن مختل می کند و سبب جلوگیری از ورود اکسیژن به استخوان و دیگر بافت ها ی بدن می شود.

زمانی که فرد عمل ایمپلنت را انجام می دهد برای بهبودی کامل نیاز به خونرسانی و اکسیژن رسانی بالایی در استخوان و بافت فک دارد. به دلیل ممکن

نبودن این عمل ایمپلنت روند بهبودی را به طور طبیعی و نرمال طی نخواهد کرد و در نتیجه پروسه با شکست مواجه می شود.

۳:  از دیگر طرق تاثیر سیگار بر ایمپلنت جلوگیری از  احاطه و پوشش دندان توسط ایمپلنت به واسطه نیکوتین است. وجود مواد مضری مانند نیکوتین در سیگار باعث می شوند تا ایمپلنت به استخوان فک جوش نخورد. در نتیجه ایمپلنت کار گذاشته شده در دندان در کوتاه  ترین زمان ممکن از استخوان فک جدا خواهد شد.

سیگار کشیدن افراد بعد از انجام ایمپلنت دندان

زمانی که به دندان پزشک جهت انجام ایمپلنت مراجعه می کنید. دندان پزشک حتما شما را به عنوان یک شخص سیگاری از تاثیر سیگار بر ایمپلنت آگاه می کند. در صورت انجام این عمل بهتر است  برای همیشه سیگار کشیدن را کنار بگذارید.

حال اگر به شدت به مصرف سیگار دخانیات معتاد شده اید و قادر به ترک آن نیستید.  حداقل تا ۳ ماه بعد از انجام ایمپلنت باید از کشیدن آن صرف نظر کنید. بعد از گذشت این مدت نیز لازم است مصرف آن را مدیریت نمایید.

لازم به ذکر است برای کم کردن تاثیر سیگار بر ایمپلنت بهتر است دو هفته پیش از انجام این عمل از مصرف سیگار خودداری کنید.

نکته طلایی درباره تاثیر سیگار بر ایمپلنت

یک نکته طلایی و حیاتی درباره تاثیر سیگار بر ایمپلنت وجود دارد که تا حد زیادی از طرف افراد سیگاری نادیده گرفته می شود. بعد از انجام عمل  استئواینتگریشن یا همان ایمپلنت بدن خود به خود لخته های خونی ایجاد می کند. این لخته ها از ورود مواد غذایی و باکتری ها به محل عمل شده جلوگیری می کنند.

حالاتی مانند مکیدن، استنشاق دود و تف کردن از ایجاد این لخته های خونی جلوگیری می کنند. عدم ایجاد این لخته ها دردناک ترین حالات را برای افراد رقم خواهد زد. بنابراین لازم است تا ۴ روز بعد از انجام ایمپلنت از سیگار کشیدن خودداری شود.

چگونگی کم کردن تاثیر سیگار بر ایمپلنت

راه های کم کردن تاثیر سیگار بر ایمپلنت عبارتند از:

لازم است فرد سیگاری بعد از انجام ایمپلنت به صورت مستمر جهت شست و شوی دندان های خود به دندانپزشک مراجعه کند.

افراد سیگاری که بر روی دندان هایشان ایمپلنت وجود دارد. نباید مسواک زدن مرتب را فراموش کنند.

بعد از هربار سیگار کشیدن از دستگاه های شوینده فشاری جهت شست و شوی دندان های خود استفاده کنند.

حداقل ۲ تا۳ هفته پیش از عمل و ۳ تا ۴ ماه بعد از انجام آن از مصرف سیگار خودداری کنند.

به طور مرتب جهت معاینه ایمپلنت خود به دندانپزشک مراجعه کنند.

مهم ترین و موثر ترین راه برای کم کردن تاثیر دخانیات بر دندان های ایمپلنت شده قطع مصرف آن می باشد. بنابراین بهتر است افراد سیگاری به طور جدی به ترک آن فکر کنند.

دلیل چالش برانگیز بودن فرایند کاشت دندان در افراد سیگاری

مهم ترین دلیل برای سخت بودن کاشت دندان در افراد سیگاری تاثیر سیگار بر ایمپلنت و روند بهبود افراد بعد از انجام عمل است. کاشت دندان در افراد سیگاری غیر ممکن نیست اما درصد موفقیت آن را بسیار کم خواهد کرد.

سیگار کشیدن بر بافت های دهان و استخوان های فک حالاتی مخرب و زیانبار به وجود می آورند. یکی از این حالات به وجود آمده مخرب ضخیم شدن لایه ی بالای سلول های پوست است. همچنین سیگار کشیدن باعث خشک شدن دهان می شود.

خشکی دهان به معنی عدم وجود بزاق است. در واقع بزاق سبب از بین رفتن باکتری های دهانی می شود. در صورتی که این عامل مهم وجود نداشته باشد. باکتری ها به راحتی رشد کرده و ایمپلنت را دچار پوسیدگی می کنند.

چالش مهم دیگری که در پیش روی افراد سیگاری برای ایمپلنت وجود دارد این است. نیکوتین موجود در سیگار سیستم ایمنی بدن را به شدت تضعیف می نماید. از این رو زخم های ناشی از کاشت دندان به سختی ترمیم خواهند شد.

دلایل اصلی خودداری دندان پزشکان برای انجام عمل ایمپلنت برای افراد سیگاری

تاثیر سیگار بر ایمپلنت و وجود چندین عارضه در قسمت فک و لثه های افراد سیگاری سبب خودداری دندان پزشک از انجام این عمل می باشند. مهم ترین این دلایل عبارتند از:

عدم قدرت و استحکام کافی لثه و استخوان فک جهت انجام عمل کاشت.

در صورت کاشت استخوان برای تسهیل انجام ایمپلنت این فرایند نیز به دلیل سیگاری بودن افراد با مشکل جدی مواجه می شود. زیرا مصرف  سیگار باعث جلوگیری از رشد مناسب استخوان کاشته شده در فک می شود.

کاشت ایمپلنت در افراد سیگاری پیامدهایی در پی خواهد داشت؟

درباره کاشت دندان و تاثیر سیگار بر ایمپلنت می توان به پیامدهای مخربی از جمله:

۱: تعویض ایمپلنت در مدت کوتاهی بعد از انجام عمل کاشت دندان.

۲: مبتلا شدن افراد به بیماری های دهان و دندان.

۳: التهاب لثه های اطراف ایمپلنت.

۴: بالا رفتن ریسک انجام این عمل در افراد.

۵: بروز عارضه پری ایمپلنت.

۶: از بین رفتن استخوان حاشیه ای کاشت.

۷: از بین رفتن و تخریب ایمپلنت هایی که در سینوس های  فک بالا کار گذاشته شده اند.

نکته: نکته بسیار مهم که درباره میزان تاثیر سیگار بر ایمپلنت وجود دارد این است. ایمپلنت کار گذاشته شده در قسمت فک پایین به دلیل پوشیده شدن آن ها با زبان دیرتر تخریب می شوند. حتی ممکن است فرسودگی و تخریب نیز در آن دیده نشود. این نکته خود بیانگر قدرت تخریب دود سیگار می باشد.

جهت اطلاع از لیست متخصص ایمپلنت در رشت کلیک کنید.

چگونه می توان تاثیر مخرب سیگار را بر روی دندان های کاشته شده کم کرد؟

با انجام چند دستورالعمل ساده می توان تاثیر سیگار بر ایمپلنت را کم کرد. این دستورالعمل ها شامل موارد ذیل می شوند.

تا ۲۴ ساعت بعد از انجام عمل به هیچ عنوان به سیگار نزدیک نشوید و فکر کشیدن آن را از خود دور کنید.

بخیه کردن محل زخم توسط دندان پزشک.

هنگام کشیدن سیگار از یک گاز استریل شده بر روی محل جراحی شده استفاده کنید.

برای جایگزین کردن عادت سیگار کشیدن از عادت های بی ضرر دیگر استفاده کنید.

از جویدن مواد نیکوتین دار خودداری کنید.

سیگار و ایمپلنت، تاثیر سیگار بر ایمپلنت دندان + بهترین راه های درمان و پیشگیری

سخن آخر

در صورتی که تصمیم به ایمپلنت دندان گرفته اید و نمی توانید عادت سیگار کشیدن خود را ترک کنید. نباید انتظار یک نتیجه فوق العاده و مثبت از انجام عمل کاشت دندان خود داشته باشید. زیرا با  نارسایی های و مشکلات متعددی روبرو خواهید شد.

از طرفی سیگار کشیدن و دود حاصله از آن روند بهبود را به شدت تحت تاثیر درصورتی که برای انجام وقت گرفته‌اید اما همچنان سیگار می کشید؛ باید دقت کنید که این عادت تاثیر بسیار منفی روی فرایند کاشت دندان می گذارد. مطمئناً هر بار که به دندانپزشک مراجعه کنید به شما توصیه می‌کند که سیگار خود را ترک کنید. چون سیگار کشیدن احتمال عدم موفقیت ایمپلنت دندان را به شدت افزایش می دهد.

یکی از دلایلی که بسیاری از بیماران که یک یا چند دندان خود را کشیده اند نمی توانند ایمپلنت دندان انجام دهند؛ سیگارکشیدن است. در صورتی که با ترک سیگار درصد موفقیت کاشت ایمپلنت تا ۹۰% افزایش می یابد. آمارها نشان می‌دهد که یک درصد از دلایل عدم موفقیت کاشت ایمپلنت مربوط به سیگار کشیدن افراد است. همچنین نتایج مطالعات مشخص کرده است که حدود ۱۵ درصد از افرادی که سیگار می کشند؛ مجبور به تعویض ایمپلنت دندان پنج سال پس از کاشت ایمپلنت شده اند.

البته سیگار کشیدن موجب نمی شود که به طور کامل از انجام ایمپلنت دندان ناامید شود به هر حال افراد سیگاری نیز باید بتوانند دندان های از دست رفته خود را جایگزین کنند. اما زمانی که افراد سیگاری تصمیم می گیرند از روش کاشت ایمپلنت برای پر کردن جای خالی دندان خود استفاده کنند باید توصیه های زیر را رعایت کنند تا مطمئن شوند که ایمپلنت های دندانی با موفقیت کامل در دهان آنها کاشته می شود:

  • همین حالا سیگار کشیدن را ترک کنید

بدیهی است که گفتن این حرف از عمل کردن آن راحت تر است اما احتمالاً از دندان پزشکان و متخصصان مختلف شنیده اید که ترک سیگار برای انجام ایمپلنت دندان ضروری است. پس چه بهتر که همین الان سیگار را ترک کنید و به بهبود سلامت عمومی بدن خود و همچنین حفظ بهتر بهداشت دهان و دندان خود کمک کرده و زیبایی لبخند خود را بازگردانید.

  • یک هفته قبل و یک هفته بعد از عمل جراحی سیگار را ترک کنید

اگر نمی توانید سیگار را برای همیشه ترک کنید باید حداقل یک هفته قبل و بعد از انجام عمل جراحی از کشیدن سیگار خودداری کنید.

همه ما می‌دانیم که ترک سیگار حتی برای یک روز چون به یک عادت روزمره تبدیل شده واقعاً مشکل و آزار دهنده است اما باید با خودتان کنار بیایید و سعی کنید به نتیجه کار فکر کرده و تصمیم خود را بگیرید برای کاشت ایمپلنت موفق ترک سیگار به مدت یک هفته قبل و یک هفته بعد از عمل جراحی ضروری است.

  • عادت سیگار کشیدن خود را به نصف کاهش دهید.

اگر فکر می کنید واقعا نمی توانید برای چند هفته کشیدن سیگار را کنار بگذارید؛ بهتر است کشیدن سیگار را به حداقل برسانید. حتی اگر سعی کنید که تعداد سیگار هایی که در روز می کشید را به نصف برسانید میزان موفقیت عمل جراحی شما برای کاشت ایمپلنت به طور قابل توجهی افزایش خواهد یافت.

 

چرا کاشت دندان به روش ایمپلنت برای افراد سیگاری چالش برانگیز است؟

همه می‌دانیم که سیگار کشیدن برای سلامتی مضر است. علاوه بر مشکلاتی که افراد سیگاری از لحاظ سلامتی با آن مواجه هستند این عادت می تواند روی دندان های فرد نیز تاثیر بسیار ناخوشایندی داشته باشد. به عنوان مثال سیگار کشیدن فرآیند کاشت دندان را کمی پیچیده می کند. البته نمی‌توان گفت که کاشت ایمپلنت برای افراد سیگاری غیر ممکن است اما نکته اینجاست که سیگار کشیدن موجب کاهش درصد موفقیت کاشت ایمپلنت می شود و ایمپلنت های دندانی را در طولانی مدت با مشکل مواجه می کند. بدیهی است ایمپلنت های دندانی کاشته شده در دهان افراد سیگاری مانند افراد غیر سیگاری روند بهبودی یکسانی ندارد.

بسیاری از متخصصان دهان و دندان بر این باورند که سیگار کشیدن به بافتهای دهان و دندان آسیب می رساند و موجب ضخیم شدن لایه بالایی سلول های پوست می شود. همچنین سیگار کشیدن به غدد بزاقی دندان نیز آسیب می رساند و موجب خشک شدن آنها می شود. در این شرایط بزاق دهان که می تواند باکتری ها را از بین ببرد خشک شده و در نتیجه رشد باکتری با سرعت بیشتری پیشرفت می کند و بیماری های پریودنتال ایجاد می شوند.

نیکوتین و ترکیبات سمی دیگر موجود در سیگار روی عروق محیطی درون دهان تاثیر گذاشته و موجب کاهش جریان خون و کاهش شدید سیستم ایمنی بدن و توانایی آن در بهبود زخم ها می شود.

  • سیگار کشیدن و بهداشت دهان و دندان
  • سیگار کشیدن و سیستم ایمنی بدن

سیگار کشیدن روی سیستم ایمنی و مکانیسم های بهبود یافتن زخم و سیستم دفاعی بدن نیز اثر منفی می گذارد. خشک شدن دهان موجب افزایش رشد باکتری های بیماری زا شده و شدت بیماری های پریودنتال یا عفونت لثه را افزایش می دهد اثرات طولانی ‌مدت کشیدن سیگار و مصرف تنباکو می تواند موجب سرطان قلبی – عروقی؛ ریه و بیماری متابولیک شود.

  • سیگار کشیدن و کاشت ایمپلنت

تحقیقات و تجربیات بالینی نشان می دهد که کارایی ایمپلنت های دندان بسته به نوع تیتانیومی که از آن ساخته شده‌اند و همچنین نحوه اتصال آن با استخوان فک متفاوت است. فرایند جوش خوردن پایه ایمپلنت با فک در دوام و استحکام آن تاثیر قابل توجهی دارد. سیگار کشیدن بلافاصله پس از انجام عمل جراحی کاشت ایمپلنت موجب تاخیر در بهبود و افزایش عفونی شدن و احتمال افتادن ایمپلنت می شود. البته این احتمالات قطعی نیست اما نتایج تحقیقات نشان داده که درصد عدم موفقیت کاشت ایمپلنت در افراد سیگاری در دوره جوش خوردن ایمپلنت به استخوان فک طی دو تا سه هفته اول بعد از کاشت ایمپلنت بسیار بیشتر از افراد غیر سیگاری است.

  • سیگار کشیدن و تحلیل استخوان فک

مشکل سیگار کشیدن روی ایمپلنت‌ها فقط به دوره جوش خوردن پایه ایمپلنت به استخوان فک محدود نمی‌شود بلکه تحقیقات نشان می‌دهد حتی در صورتی که ایمپلنت ها به خوبی با استخوان فک فرد سیگاری جوش بخورند همچنان خطر تحلیل استخوان به علت سیگار کشیدن و در نتیجه افتادن ایمپلنت دندان یا لق شدن آن در افراد سیگاری بیشتر است. تجربه نشان داده افراد سیگاری نمی‌توانند بهداشت دهان و دندان خود را به خوبی حفظ کنند و به همین علت تحلیل استخوان اطراف ایمپلنت های دندانی با علائمی مانند عفونت و التهاب لثه که تا استخوان فک گسترش پیدا می کند موجب افتادن ایمپلنت ها در فاصله کوتاهی پس از کاشت آن ها در استخوان فک افراد سیگاری میشود.

چطور می توان از بروز مشکلات بعد از کاشت ایمپلنت در افراد سیگاری جلوگیری کرد؟

روش های مختلفی وجود دارد که افراد سیگاری می‌توانند از ایجاد مشکلات جدی برای ایمپلنت های دندان و افتادن آنها جلوگیری کنند. اگر تصمیم گرفته اید ایمپلنت‌دندان بکارید؛ بهترین تصمیم برای شما ترک سیگار است. اما اگر ترک این عادت برای شما مشکل است باید سعی کنید حداقل یک هفته پیش از انجام عمل جراحی و دو هفته بعد از آن از کشیدن سیگار خودداری کنید. همچنین باید بهداشت دهان و دندان خود را به خوبی حفظ کنید و به طور منظم به دندانپزشک در مراجعه کرده و هر گونه پوسیدگی و عفونت یا مشکلات لثه را به سرعت درمان کنید تا کاشت ایمپلنت با مشکل مواجه نشود.

آیا افراد سیگاری کاندید مناسبی برای انجام ایمپلنت هستند؟

اگر سیگار می‌کشید کاندید ایده آلی برای انجام ایمپلنت دندانی نیستسد. البته بهتر است پیش از تصمیم گیری با دندان پزشک مشورت کرده و روش های ترک عادت سیگار کشیدن را نیز جویا شوید. هر چند می توان ایمپلنت دندان را حتی زمانی که سیگار می کشید در دهان شما کاشت اما دندانپزشک عوارض و پیامدهای ناشی از کشیدن سیگار روی ایمپلنت های دندان را به تفصیل برای شما شرح خواهد داد. مهمترین پیامد کاشت ایمپلنت در افراد سیگاری، بهبود نیافتن زخم آنها پس از انجام عمل جراحی و عارضه ای به نام حفره خشک است. این عارضه مهم ترین دلیل عدم موفقیت کاشت ایمپلنت در افراد سیگاری است. به همین علت پزشک شما را از کشیدن سیگار منع می کند چون سیگار تهدید جدی برای ایمپلنت دندان است.

چرا دندانپزشکان معمولا از کاشت ایمپلنت برای افراد سیگاری خودداری می کنند؟

بسیاری از دندانپزشکان از کاشت ایمپلنت برای افراد سیگاری خودداری می کنند و ممکن است در صورتی که سیگاری باشید؛ مجبور شوید به چندین دندانپزشک مراجعه کنید تا یکی از آنها کاشت ایمپلنت را در دهان شما بپذیرد. مشکل اصلی افراد سیگاری، لثه ها و استخوان های آنهاست که به اندازه کافی قدرت و استحکام ندارد که بتواند پایه ایمپلنت را در خود نگه دارد. هر چند پیوند استخوان می تواند برای افزایش استحکام و کمک به رشد استخوان مفید باشد اما عمل پیوند استخوان در افراد سیگاری نیز با مشکل جدی کند بودن روند بهبود پس از جراحی مواجه است. سیگار کشیدن موجب می‌شود رشد استخوان در ناحیه ای که پیوند انجام شده به اندازه کافی نباشد و در نتیجه فرآیند خوب شدن و بهبود یافتن با مشکل مواجه شود. در این شرایط هیچ دندانپزشکی نمی تواند پایه ایمپلنت را در استخوان فک فرد سیگاری بکارد.

چه مدت پس از انجام ایمپلنت دندان می توان سیگار کشید؟

معمولاً دندانپزشکان توصیه می‌کنند که بیماران تا زمانی که می‌توانند از کشیدن سیگار و قلیان خودداری کنند. اما اگر نمی توانید به مدت طولانی از کشیدن سیگار خودداری کنید؛ حداقل به مدت دو هفته پیش از انجام ایمپلنت دندان و حدود ۲ تا ۳ ماه بعد از آن باید آن را ترک کنید تا جوش خوردن پایه ایمپلنت با استخوان فک به طور کامل انجام گیرد.

چه مدت پس از انجام پیوند استخوان می توان سیگار کشید؟

بهتر است به مدت دو هفته پس از انجام عمل جراحی پیوند استخوان از سیگار کشیدن خودداری کنید. کشیدن سیگار می‌تواند موجب افزایش خطر پیوند نخوردن گرفت استخوانی و یا عدم موفقیت عمل جراحی لیفت سینوس شود.

آیا سیگار کشیدن روی ایمپلنت های دندانی تاثیر می‌گذارد؟

سیگار کشیدن چطور روی ایمپلنت دندانی تأثیر می گذارد؟

نیکوتین موجود در سیگار و همینطور تنباکو جریان خون را کند کرده و فرایند بهبودی را به طور کلی در بدن شما کند می کند. این روند بهبودی شامل ترمیم یافتن بافت ها پس از انجام عمل جراحی دهان و دندان نیز می شود. به همین علت اگر سیگار می کشید یا تنباکو می جوید احتمال دارد که پایه ایمپلنت به خوبی با بافتهای استخوان فک شما جوش نخورد. در صورتیکه این فرایند جوش خوردن به درستی اتفاق نیافتد ایمپلنت دندانی که در جای خود لق شده نمی تواند تاج دندان را به خوبی روی خود نگه دارد و در نتیجه از لثه بیرون می افتد.

چطور می توان سیگار کشید اما به عارضه حفره خشک بعد از ایمپلنت دندان دچار نشد؟

در صورتی که نمی توانید سیگار خود را پیش از انجام کاشت ایمپلنت ترک کنید؛ بهتر است حداقل به توصیه های زیر عمل کنید تا به عارضه حفره خشک پس از ایمپلنت دندان دچار نشوید:

  1. به مدت ۴۸ ساعت بعد از عمل جراحی از کشیدن سیگار خودداری کنید
  2. از دندان پزشک بخواهید که حتماً مرحله زخم شما را بخیه کنند
  3. هنگام سیگار کشیدن از گاز استریل روی ناحیه جراحی شده نگه دارید
  4. از جویدن تنباکو و آدامس های نیکوتین دار خودداری کنیم
  5. برای فراموش کردن عادت سیگار کشیدن به عادت دیگری روی بیاوریم

کاشت ایمپلنت دندان در افراد سیگاری چه پیامدهایی دارد؟

  • ریسک عدم موفقیت کاشت ایمپلنت دندانی در افراد سیگاری بسیار بیشتر است
  • ابتلا به بیماری های دهان و دندان و التهاب لثه اطراف ایمپلنت در افراد سیگاری بیشتر است
  • نیاز به تعویض ایمپلنت دندان در افراد سیگاری سریع تر از افراد غیر سیگاری است

مطالب مرتبط

قرار می دهد. علاوه بر نکات ذکر شده افراد سیگاری که اقدام به کاشت دندان نموده اند. دوران نقاهت بسیار سخت و دردناکی را تجربه می کنند. ناگفته نماند که دوران نقاهت و بهبود این افراد بسیار طولانی تر از افراد غیر سیگاری است.

 

دکمه بازگشت به بالا