سلامت و دانشگزارشگر کسب و کار

شایع‌ترین علائم بارداری پسر در هفته های اول

بارداری برای بسیاری از زنان یکی از تجربیات مهم و مفرح زندگی است. در طول بارداری، پیشرفت جنین و تغییراتی که در بدن زن باردار رخ می‌دهد، باعث می‌شود که این دوره از زندگی به یادماندنی باشد. یکی از مهمترین سوالاتی که ممکن است در ذهن زنان باردار برایشان پیش بیاید، تشخیص جنسیت جنین است. با وجود این که تشخیص جنسیت جنین با استفاده از سونوگرافی ممکن است با دقت بالایی انجام شود، اما برخی علائم نیز ممکن است به عنوان نشانه‌هایی برای تشخیص جنسیت جنین دختر مورد استفاده قرار گیرند.

در اینجا، برخی از علائم بارداری پسر شامل فاصله تحتانی تحریک‌پذیر، حجم رحم، نسبت طول و عرض سر جنین و لبه‌های لگنی را بررسی کردیم. اما برای تشخیص جنسیت جنین ، باید با استفاده از ترکیبی از این علائم و سایر نشانه‌های موجود، به نتیجه‌گیری نهایی برسیم. دوستان و خانواده ممکن است به نشانه هایی از داشتن دختر یا پسر اشاره کنند، اما بیشتر آنها احتمالاً بر اساس فرهنگ عامه است تا علم. سونوگرافی در هفته ۲۰ بارداری مطمئن ترین راه برای تشخیص جنسیت نوزاد است. امروز در چی شی به برخی از نشانه‌های سنتی که نشان می‌دهد کسی دختردار می‌شود، و همچنین اینکه آیا شواهد علمی برای حمایت از آنها دارد یا خیر، بحث می کنیم.

تهوع شدید صبحگاهی تهوع شدید صبحگاهی ممکن است نشانه داشتن یک دختر باشد. برخی افراد فکر می کنند که تهوع شدید صبحگاهی نشانه دختردار شدن است. در واقع، تحقیقات اخیر نشان می دهد که احساس بیماری در دوران بارداری ممکن است با جنسیت کودک مرتبط باشد. یک مطالعه در سال ۲۰۱۷ نشان داد که زنان حامل دختر در مقایسه با زنان حامل پسر، التهاب بیشتری را در هنگام قرار گرفتن سیستم ایمنی بدنشان در معرض باکتری ها تجربه کردند.

این تفاوت ممکن است بر روشی که زنان حامل دختر تهوع صبحگاهی را تجربه می کنند تأثیر بگذارد. آنها ممکن است بیشتر از کسانی که پسران را حمل می کنند احساس ناراحتی کنند. البته برای درک کامل اینکه آیا ارتباطی بین حالت تهوع صبحگاهی و جنسیت نوزاد وجود دارد، تحقیقات بیشتری مورد نیاز است. نوسانات خلقی شدید تغییرات هورمونی در دوران بارداری اغلب می تواند باعث نوسانات خلقی شود. برخی از مردم فکر می کنند که زنانی که دختر دارند سطوح بالاتری از استروژن دارند و در نتیجه خلق و خوی پر نوسان تری دارند.

با این حال، تحقیقات از این نظریه پشتیبانی نمی کند. سطح هورمون در دوران بارداری افزایش می یابد و پس از زایمان بدون توجه به اینکه جنین مذکر است یا ماده، کاهش می یابد. افزایش وزن در حدود وسط اگر زنی در دوران بارداری در حوالی وسط خود وزن زیادی اضافه کند، برخی افراد فکر می کنند که این بدان معناست که او دختر دارد. آنها همچنین ممکن است بر این باور باشند که افزایش وزن فقط در قسمت جلوی بدن نشان دهنده یک پسر است. باز هم، شواهد علمی این نظریه را تایید نمی کند. جایی که یک زن در بارداری وزن اضافه می کند به نوع بدن او بستگی دارد.

هفته چهارم بارداری بسیار مهم است زیرا رشد جنین در این مرحله آغاز می‌شود. در هفته چهارم بارداری علائم مشخصی ظاهر می‌شوند که می‌توانند باردار بودن یا عدم بارداری شما را تأیید کنند. با انجام تست بارداری می‌توانید این موضوع را بررسی کنید. برای درک بهتر شرایط خود در هفته ماه نهم بارداری آخرین و حساس‌ترین موعد دوران حاملگی شما است. در این ماه اتفاقات گوناگونی درون شکم شما می‌افتد. زیبایی جنین در ماه نهم بارداری تکمیل شد‌ه و بدن او در وضعیتی قرار می‌گیرد که برای زایمان مناسب است. بنابراین شما باید از اولین روز این ماه کاملا آماد‌ه زایمان باشید. البته برخی از افراد تاریخ دقیق بارداری خود را نمی‌دانند. اگر باردار هستید احتمالا شما هم نمی‌دانید که شروع ماه نهم بارداری از هفته چندم است؟

شاید هم مدام از دیگران می‌پرسید که” ماه نهم بارداری چی بخوریم؟ “. برای اینکه پاسخ دقیق این سوالات را بدانید، به خواند‌ن این مقاله ادامه دهید. در این مقاله از سایت آی آر مای شاپ، شما را با تمام خصوصیات مادر و جنین در ماه نهم بارداری آشنا می‌کنیم. ماه نهم بارداری چگونه است و از چند هفتگی شروع می‌شود؟ سرانجام پس از مدت‌ها انتظار، به موعد مقرر زایمان نزدیک شدید. اکنون شما در آخرین روزهای حاملگی یعنی ماه نهم بارداری خود قرار دارید. این یعنی چیز زیادی تا تولد نوزاد شما باقی نماند‌ه است.

شما در این ماه علائم متفاوتی را در بدن خود مشاهده می‌کنید. جنین شما به حداکثر وزن خود رسید‌ه و فشار زیادی به رحم شما وارد می‌کند. طبیعتا به همین دلایل، شما سختی‌های زیادی را در این ماه تحمل می‌کنید. ولیکن به خاطر خوشحالی‌هایی که از تولد نوزاد خود دارید، تحمل دشواری‌های واپسین نیز برای شما آسان خواهد بود.ماه نهم بارداری از هفته ۳۳ شروع شد‌ه و در هفته ۳۶ تا ۳۸ هم به پایان می‌رسد. اکثر زنان بین هفته‌های ۳۸ تا ۴۲ زایمان می‌کنند، اما تعداد بسیار کمی از نوزادان دقیقاً در موعد مقرر به دنیا می‌آیند.چهارم بارداری با مقاله دیگری از مجله هومکا همراه باشید.

شایع‌ترین علائم ماه نهـم باردار‌ی چیست؟

در حالت کلی، علائم ماه نهم بارداری تقریباً مشابه علائمی است که در ماه‌‎های قبل تجربه کرده‌اید. با این حال، به علت افزایش وزن قابل ملاحظه‌ای که در این ماه دارید، احتمالا علائم جدید و کمی دشوارتر از قبل را تجربه کنید. در ماه نهم بارداری، به دلیل قرار گرفتـن جنین در کانال زایمان (بین استخوان‌های لگن)، شکم در وضعیت پایین‌تر قرار دارد. به همین دلیل، درد پهلوها جای خود را به درد ناحیه تناسلی می‌دهد.

در ماه نهم بارداری ممکن است نتوانید در هر جایی راحت باشید. به طوریکه در اکثر مواقع، قادر به نشستـن، ایستاد‌ن یا دراز کشید‌ن در یک موقعیت ثابت نبود‌ه و باید جای خود را تغییر دهید. چرت زدن‌های کوتاه و مکرر از ضروریات این ماه است. به همین جهت، شما مدام در پی یافتـن موقعیتی مناسب برای خواب هستید. این درد به‌خصوص در زنان باردار می‌تواند بسیار آزاردهنده باشد و آن‌ها را از انجام کارهای روزانه یا خواب راحت بازدارد. به همین علت پیدا کردن علت این عارضه و راه‌های درمان آن از اهمیت بالایی برخوردار است. در این مقاله به بررسی کامل درد پهلو و علت آن پرداخته‌ایم پس با ما همراه باشید.

علت درد پهلوی سمت چپ در زنان باردار

بارداری یکی از مهم‌ترین دوره‌های زندگی هر خانمی محسوب می‌شود که در عین شیرینی می‌تواند سخت و دردآور نیز باشد. در این بازه زمانی دردهایی ایجاد می‌شود که برای مادر و جنین بی‌خطر یا خطرناک هستند. یکی از این مشکلات ایجاد درد پهلوی سمت چپ و به‌طور کلی درد بدن است. این مشکلات در بارداری اول شایع‌تر از بارداری‌های بعدی می‌باشد. بسته به دلیل ایجاد این دردها شدت آن‌ها می‌تواند کم یا زیاد باشد. درصورتی که درد پهلو خیلی شدید بود و با روش‌های خانگی درمان نشد لازم است این موضوع را به پزشک متخصص خود اطلاع دهید.

دکمه بازگشت به بالا