اجتماع

شیرهای پارک وحش اراک به قفس بازگردانده شدند

گزارشگر یک/ مرکز شهردار اراک گفت: پس از انجام عملیات مشترک، شیرهای باغ وحش اراک که یک کارمند را کشته بودند به قفس خود بازگشتند.

دکتر علیرضا کریمی دهم بهمن ماه در جمع خبرنگاران گفت: یکی از کارکنان این پارک در پی حادثه ای در باغ وحش اراک و حمله شیر کشته شد.

وی گفت: پس از این حادثه، سازمان محیط زیست استان، فرماندار اراک، آتش نشانی شهر اراک و نیروی انتظامی برای کنترل اوضاع و بازگرداندن شیر به قفس در پارک حاضر شدند که عملیات بازگشت با موفقیت انجام شد.

اراک گفت: قفس های شیر از ایمنی کافی برخوردار هستند اما متاسفانه این حادثه تلخ زمانی رخ داد که شیر یکی از درها را برای شکار باز کرد.

وزیر کل محیط زیست منطقه مرکزی به گزارشگر یک گفت: رهاسازی دو شیر نر و ماده از قفس در باغ وحش اراک بلافاصله وزارت محیط زیست و اداره حفاظت محیط زیست تحت تجهیزات بیهوشی به محل حادثه اعزام شدند.

مهدی مصطفوی گفت: متاسفانه شیرهای نر و ماده به دلیل مجروح شدن نگهبان تغذیه حیوانات باغ وحش وارد باغ وحش شدند. به لطف این تلاش‌ها، خوشبختانه دو شیر نر به قفس خود بازگشته‌اند و اکنون محیط زیست باغ وحش کاملاً محافظت می‌شود. علت دقیق حمله شیر به نگهبان باغ وحش هنوز مشخص نیست، اما با انتشار اخبار بیشتر، گزارش دقیق حادثه منتشر خواهد شد.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا