عمومیگزارشگر کسب و کار

ظروف پذیرایی مسی خاص و زیبا

ظروف مسی پذیرایی

ظروف پذیرایی مسی یکی از پرمصرف‌ترین، زیباترین و با کیفیت‌ترین ظروف پذیرایی در جهان هستند. بعد از قرن‌ها همچنان ظروف مس یکی از پرکاربردترین ظرف‌های پذیرایی به شمار می‌روند که با پوشش‌های مختلفی در بازار وجود دارند. همین‌طور ظروف مسی علاوه بر ظروف پخت و پز به‌عنوان صنایع دستی نیز استفاده می‌شوند.

استفاده از ظروف مسی پذیرایی یک انتخاب شیک و متفاوت است. مس یک فلز باستانی و زیباست که به تزئینات داخلی و پذیرایی طعم خاصی می‌دهد.

ظرف مسی به دلیل ظاهری زیبا و جذابی که دارند و همچنین ترکیب آن‌ها با سایر هنرها مانند یا خاتم کاری و … به عنوان ظروف پذیرایی مورد استفاده قرار می‌گیرد. در زیر چند مورد از ظروف مس که می‌توانید برای پذیرایی استفاده کنید، آمده است:

سینی مسی

سینی‌های مسی معمولاً با طرح‌ها و الگوهای زیبا تزئین شده‌اند. شما می‌توانید از سینی‌های مس برای میوه‌ها، خورشت‌ها، شیرینی‌ها و میان وعده‌ها در میز پذیرایی استفاده کنید.

لیوان مسی و پارچ

لیوان و پارچ مسی می‌توانند برای سرو نوشیدنی‌های گرم مانند چای و قهوه یا نوشیدنی‌های سرد مانند آبمیوه و اسموتی استفاده شوند. طراحی‌های متنوعی در بازار وجود دارد که می‌توانید برای موقعیت خاص خود انتخاب کنید.

شمعدان مسی

شمعدان‌های مس با نور نرم و دل‌نشینی که توسط شمع‌ها تولید می‌شود، محیطی گرم و رمانتیک ایجاد می‌کنند. آنها می‌توانند به تزئین میز شام، میز شب یلدا یا دیگر میزهای پذیرایی شما افزوده شوند.

دیس‌ها و ظروف بزرگ

برای سرو غذاهای اصلی مانند غذاهای اصلی، خورشت‌ها و غذاهای اصلی می‌توانید از دیس‌ها و ظروف بزرگ استفاده کنید. این ظروف پذیرایی می‌توانند جلوه ویژه‌ای به میز شما بدهند.

سرویس پذیرایی مسی

در سنت ایرانی میوه، شیرینی و آجیل همیشه جای خود را در مهمانی‌ها دارد. شما میتوانید یک سرویس کامل از ظروف مس برای پذیرایی داشته باشید تا با اصالتش زیبایی میزتان را دو چندان کنید.

به یاد داشته باشید بهتر است که ظرف پذیرایی را قبل از وعده پذیرایی تمیز کرده تا از درخشش آن‌ها اطمینان حاصل کنید. همچنین، برای خرید ظروف مسی از منابع معتبر و مطمئن بهره ببرید تا از کیفیت و اصالت ظروف اطمینان حاصل شود.

مزایای ظروف مسی

مس همیشه غذا را به‌طور یکنواخت می‌پزد و پوشاندن داخل قابلمه مسی با قلع یا استیل ضدزنگ باعث جلوگیری از مسمومیت می‌شود. در نتیجه ظرف مسی به ملکه آشپزخانه معروف شده است.  ظروف پذیرایی مسی مزایا و فواید زیادی دارد؛ به همین دلیل در تمام دنیا از این ظرف به شکل‌های مختلف استفاده می‌کنند. در ادامه به مهم‌ترین مزایای ظروف پذیرایی مسی می‌پردازیم.

رسانایی، هدایت حرارتی:

یکی از مزایای اصلی ظروف مسی پذیرایی هدایت حرارت به‌صورت یکنواخت روی مواد غذایی است. به همین دلیل سرآشپزها هنگام پخت غذاهای مهم و حساس از مس استفاده می‌کنند. این ظرف‌ها حرارت را در سراسر سطح پخت و پز به‌صورت یکنواخت توزیع می‌کنند. بنابراین با استفاده از ظرف‌های مسی از پخت تمام مواد مطمئن خواهید بود.

طول عمر ظروف مسی:

یکی از بهترین فلزات برای ایجاد چسبندگی بین سطوح، مس است. وقتی که مس با فلز دیگری مانند فولاد ضدزنگ پوشانده می‌شود باعث محکم نگه داشتن تمام سطوح می‌شود. در نتیجه عمر محصول و همچنین پراکندگی گرما افزایش می‌یابد.

مقاومت در برابر خوردگی:

مس به‌عنوان یک لایه زیرین خوب برای لایه‌های بعدی مانند قلع، فولاد، نیکل یا آلومینیوم به کار می‌رود. اگرچه به سختی فلزات دیگر نیست؛ اما پوششی یکنواخت و عاری از هرگونه نقصی که ممکن است روی بستر اولیه وجود داشته باشد، ارائه می‌دهد. این چسبندگی به کاهش خوردگی در لایه پایه کمک می‌کند. در نتیجه، این یکی از مهم‌ترین مزیت‌های ظرف‌های مسی به شمار می‌رود؛ زیرا این ویژگی نشان دهنده کیفیت بالای ظروف مسی است.

منحصر به فرد بودن و طراحی:

مس به هر ست ظرف آشپزی ظاهری متفاوت و زیبا می‌بخشد که بسیاری از ست‌ها، جنس‌ها و طراحی‌های دیگر ندارند. این زیبایی باعث می‌شود که ظرف مسی خود را به‌عنوان دکوری در قفسه‌هایهمچنین میتوان این سرویس را با ظروف مسی تزیینی ست کرد . عکس ظروف مسی تزیینی را در دسته ی دکوری میتوانید مشاهده کنید.

خوردن غذا در ظروف مسی حاشیه های زیادی دارد.

گاهی از ما پرسیده میشود آیا خوردن غذا در ظروف مسی مضر است؟ در این مقاله به جواب این سوال میپردازیم.

با توجه به تحقیقات گسترده ای که من انجام دادم به این نتیجه رسیدم که ظروف مسی در صورت قلع شدن نه نتها مضر نیست بلکه بسیار برای سلامتی مفید است.

سید ضیاالدین مظهری دکترای تغذیه از آلمان را دارد.او با یکی از رسانه ها در رابطه با مضرات و فواید ظروف مسی مصاحبه ای انجام داده است.در ادامه چند خطی از آن مصاحبه را میخوانیم.

سید ضیاالدین مظهری متخصص تغذیه، در خصوص ظروف مناسب برای طبخ غذا گفت: مس یکی از فلزات بسیار مهم و موردنیاز بدن است و در سیستم زیستی و فعل و انفعالات حیات‌‌بخش درونی، وظایف بسیار مهمی را برعهده دارد.

از این رو، در گذشته که از ظروف مسی در سطح وسیع‌تری به صورت دیگ، قابلمه و قاشق، چنگال و بشقاب‌های مسی جهت سرو غذا استفاده می‌شد، برای جلوگیری از تماس مستقیم غذاهای اسیدی و بازی با آن و ایجاد مسمومیت و بروز بیماری‌های ناشی از ورود یون‌های مس و ترکیبات دیگر به محیط غذای در دست تهیه، ظروف مسی را با قلع و نیکل اندود می‌شد و اگر لایه محافظ اندوده ظروف مسی خراش برمی‌داشت و فلز مس مستقیما تحت تاثیر خاصیت اسیدی و یا بازی مواد غذایی در حال پخت یا سرو کردن قرار می‌گرفت، مس یا ترکیبات ثانویه آن به مقدار قابل توجهی وارد مواد غذایی شده و منجر به مسمومیت مصرف‌کنندگان می‌شد.

وی گفت: البته ظروف مسی اگر کاملا با لایه محافظی پوشانده شده باشند و هیچ‌گونه خراشیدگی و ساییدگی در این لایه ایجاد نشده باشد، به علت قابلیت هدایت و سهولت انتقال کامل حرارت و امکان کنترل میزان دما، کاربرد دارند،

همچنین در سایت سازمان جهانی بهداشت هم مقالاتی در رابطه با فواید ظروف مسی گفته شده است.

دکتر حسن براتی‌زاده مدیر نظارت بر مواد غذایی، آشامیدنی معاونت غذا و دارو خراسان شمالی نیز در خصوص ظروف مسی صحبت هایی کرده است.

دکتر براتی‌زاده  گفت: سطح داخلی ظروف مسی باید از قلع پوشیده شود.و پختن غذاهای اسیدی در این ظروف موجب از بین رفتن لایه رویی ظروف مسی خواهد شد،پس در نتیجه بعد از استفاده به مدت طولانی مثلا ده سال دوباره باید قلع اندود شوند، اگر در انجام قلع اندود کردن ظروف مسی اهمال کاری شود و اگر قلع سطح داخلی ظروف مسی از بین رفته باشد مقدار زیادی مس همراه با غذا وارد بدن میشود که این موضوع برای سلامتی خطرناک است.

وی افزود: متاسفانه به خاطر پایینتر بودن قیمت سرب ،گاها افراد سواستفاده گری از نا اگاهی مشتری استفاده میکنند و از سرب به جای فلز قلع برای اندود کردن ظروف مسی میکنند که موجب مسمومیت و بیماری میشود.

برای تشحیص قلع و سرب باید توجه کنید که قلع ته رنگی زرد و سرب ته رنگ آبی دارد. در آزمایشگاه ها نیز امکان تشخیص قلع و سرب وجود دارد. راه آسان تر و مطمئن تر این است که از فروشگاه های ظروف مسی معتبر خریدتان را انجام دهید. زیرا اعتبار برای شرکت های با قدمت طولانی یکی از مهم ترین مولفه ها است.

قیمت و خرید ظروف مسی پذیرایی

تلاش ما در این صفحه جمع آوری نیازهای شما در ظرف مسی پذیرایی است. و در صورت ثبت سفارشتان این اطمینان را به شما می دهیم تا با بسته بندی مناسب و ارسال سریع کالای شما را در تمام نقاط ایران به دستتان برسانیم.

 

دکمه بازگشت به بالا