سلامت و دانشگزارشگر کسب و کار

علت سکسکه جنین در بارداری چیست؟

سکسکه جنین در بارداری چیست؟

به طور ساده ، سکسکه جنین در رحم مادر اغلب ناشی از حرکات کوچکی است که دیافراگم جنین هنگام شروع تمرین نفس‌کشیدن تولید می‌کند. زمانی که جنین نفس می‌کشد، مایع آمنیوتیک وارد ریه‌های او می‌شود و سبب انقباض دیافراگم درحال‌رشد او می‌شود. در نتیجه جنین در رحم مادر به سکسکه می‌افتد. فرزند شما قبل از به‌دنیاآمدن، مراحل مهمی را طی می‌کند که هر کدام از این مراحل او را برای زنده‌ماندن در دنیای واقعی آماده‌تر می‌کنند. احتمالاً در هفته ۱۸ بارداری تا هفته ۲۰ بارداری متوجه حرکات جنین شوید.

این زمانی است که حرکات قابل‌تشخیص جنین درون رحم (که در علم پزشکی به آن‌ها quickening گفته می‌شود) اغلب برای اولین‌بار تجربه می‌شوند. مادران ممکن است در بارداری‌های بعدی quickening را زودتر احساس کنند. برای برخی دیگر، بسته به عواملی نظیر وزن و موقعیت جفت، ممکن است شروع این حرکات کمی بیشتر طول بکشد. علائم سکسکه جنین در رحم مادر چیست؟ سکسکه جنین نشانه چیست؟ زمانی که جنین سکسکه می‌کند شکم مادر حرکت می‌کند. این حرکات همچون انقباضات ریتمیک هستند و ممکن است احساسی همچون اسپاسم عضلانی را برای مادر تداعی کنند.

سکسکه معمولاً یک ریتم منظم دارد و بارها و بارها در یک قسمت مشخص از شکم رخ می‌دهد و چند دقیقه طول می‌کشد. عارضه سکسکه همچون یک ضربه ناگهانی یا تپش‌دار است که ممکن است شکمتان را کمی تکان دهد. سکسکه جنین در شکم مادر چگونه احساس می‌ شود؟ سکسکه جنین در شکم مادر شامل یک سری حرکات سریع و تکراری است که کاملاً می‌توانید حس کنید که از سمت جنین آمده‌اند. در ابتدا ممکن است فکر کنید که این یک ضربه ملایم است، اما بعدازاین که بارها و بارها پشت‌سرهم تکرار شد می‌فهمید که چیز دیگری است.

اگر دقت کنید، متوجه می‌شوید که ریتم سکسکه جنین شبیه سکسکه‌های بزرگسالان است. در بزرگسالان هم سکسکه در اثر حرکات دیافراگم ایجاد می‌شود. البته در بزرگسالان، علت این سکسکه‌ها به‌جای مایع آمنیوتیک، ورود مقدار زیادی هوا به داخل است. طبق اظهارات Anne Brown، مدیر بخش پزشکی خدمات سلامت زنان در بیمارستان Inova Loudoun در لیسبورگ، ویرجینیا، زمانی که سه‌ماهه سوم بارداری شروع می‌شود اکثر زنان سکسکه جنین را حس می‌کنند. البته می‌توانید آنها را در سه‌ماهه اول، زمانی که دیافراگم جنین درحال‌رشد است نیز در سونوگرافی مشاهده کنید.

در چه صورت لازم است برای سکسکه جنین به دکتر مراجعه کنیم؟ درصورتی‌که در خصوص سکسکه جنین هر گونه سوالی دارید می‌توانید با دکتر زنان تماس بگیرید یا به‌صورت حضوری مراجعه کنید و نگرانی‌تان را در میان بگذارید. مشاوره با دکتر زنان در دکترتو به شما حس اطمینان می‌دهد که علائمتان طبیعی هستند و خطری شما و فرزندتان را تهدید نمی‌کند. همچنین شما را با مراقبت های بعد از اقدام به بارداری به طور کامل آگاه می‌کنند. سکسکه جنین یکی از عوارض بارداری کاملاً رایج و طبیعی است و بسیاری از زنان آن را تجربه می‌کنند. اما بهتر است به هرگونه حرکات جدیدی که جنین انجام می‌دهد توجه کنید و درخصوص آن مطالعه کنید تا به حفظ سلامت فرزندتان کمک کنید.

اگر در دوران بارداری به طور مکرر و مداوم سکسکه جنین را حس کردید، به‌طوری‌که در کارهای روزانه‌تان تداخل ایجاد کرد و باعث نگرانی شد، حتماً باید به دکتر مامایی مراجعه کنید. سکسکه جنین در بارداری حرکات جنین در بارداری و درون رحم، کاملا طبیعی می باشد و با افزایش سن بارداری نیز افزایش می یابد. لگد زدن جنین، چرخیدن و جمع کردن پاها مثال‌هایی از حرکت جنین می باشند. سکسکه جنین نیز، یکی دیگر از انواع حرکت جنین است. سکسکه جنین یک فرایند طبیعی است و حاصل تنفس جنین درون مایع آمنیوتیک می باشد.

سکسکه جنین چیست

سکسکه جنین اتفاقی کاملا طبیعی است، سکسکه جنین حاصل تنفس جنین در درون مایع مایع آمنیوتیک است و اصلا خطرناک نیست. لگد زدن جنین، چرخیدن و سکسکه جنین مثال‌هایی از حرکت جنین در بارداری هستند و نشان دهنده رشد جنین در رحم است. سکسکه جنین معمولا به صورت حرکات ریتمیک احساس می‌شود. سکسکه جنین یاد آور خوبی، از رشد جنین، در رحم است. سکسکه جنین نشان دهنده تکامل سیستم عصبی جنين است که با ارسال پیام به عضلات و دیافراگم کار خود را تمرین می‌کند. دیافراگم عضله ايست که قفسه سینه را از محوطه شکم جدا می‌کند.

زمانی که دیافراگم منقبض می شود جنین مایع آمنیوتیک را می‌بلعد و اين موضوع باعث سکسکه جنین می‌شود. ریه‌های جنین هنوز بطور کامل تکامل نیافته‌اند، بنابراین از فرآیند پردازش اکسیژن برای تنفس استفاده نمی‌کند به همین دلیل است که جنین درون مایع آمنیوتیک غرق و یا خفه نمی‌شود. سکسکه جنین خطرناک نیست و باعث ناراحتی او نمی‌گردد. اکسیژن درون بند ناف حمل می‌شود. بند ناف لوله‌ای است که از یک طرف به دیواره‌ی رحم مادر و از طرفی به قسمت تحتانی شکم جنین متصل است و پس از تولد این ارتباط قطع می‌شود.

پس از تولد، نوزاد از طریق بینی و دهان شروع به تنفس می کند و همچنان ممکن است سکسکه اتفاق بیافتد. چطور سکسکه جنین را احساس کنید سکسکه جنین ممکن است در سه ماهه اول بارداری اتفاق بیفتد، اما معمولا مادر متوجه این موضوع نمی‌شود. در سه ماهه دوم و سوم بارداری است كه سكسكه جنین توسط مادر احساس می‌شود. اکثر زنان سکسکه جنین خود را احساس نمی‌کنند و بیشتر متوجه چرخش و لگد زدن جنین می‌شوند که نشانه مهمی از فعال بودن جنین است. به گزارش خبرگزاری موج، در طول بارداری تمام بدن جنین حرکت می کند، که گاهی این حرکت در حالت سکسه است و شما این حرکت را به شکل ارتعاش و یا لرزش احساس خواهید کرد.

سکسکه جنین در شکم مادر یک امر کاملاً طبیعی و یکی از رایج‌ ترین حرکات جنین است که معمولاً اغلب مادرها آن را حس می ‌­کنند، در واقع وقتی جنین در رحم سکسکه می ‌کند، نقاط عطف تکاملی متعددی در حال رخ‌ دادن است و نشانه صحیح طی شدن روندهای تکاملی او است.  سکسکه های جنین در واقع حرکات کوچکی هستند که دیافراگم با شروع تنفس نوزاد انجام می دهد در واقع هنگامی که نوزاد نفس می ‌کشد، مایع آمنیوتیک وارد ریه هایش می ‌شود، و باعث انقباض دیافراگم می‌شود که در نتیجه باعث سکسکه جنین در رحم می‌ شود. به گفته آن براون، MD، مدیر پزشکی، خدمات بهداشتی زنان در بیمارستان Inova Loudoun در لسبورگ، ویرجینیا، سکسکه را می‌توانید در سونوگرافی در سه ماهه اول نیز ببینید؛

زمانی که دیافراگم جنین رشد می‌ کند اما شروع سه ماهه سوم بارداری، زمانی است که می­توان سکسکه جنین را  به وضوح مشاهده و احساس کرد. علت سکسکه جنین در شکم مادر سکسکه های جنین حرکات سریع و تکرارشونده ای است که اول ممکن است احساس کنید یک لگد کوچک است، اما بعد دوباره و دوباره تکرار می ‌شود که اگر خوب توجه کنید، متوجه خواهید شد که ریتم آن عینا مانند سکسکه های انسان بالغ است که آن هم به خاطر حرکات دیافراگم است. احساس گرفتگی (اسپاسم) خفیف، حرکات منظم طولانی و یا انقباضات پرشی کوچک در شکم نشان دهنده سکسکه فرزند شماست که سلامت و رشد مناسب دستگاه تنفسی او را نوید می دهد.

دکمه بازگشت به بالا