سلامت و دانشگزارشگر کسب و کار

علت گلوله شدن کرم روی صورت

بهترین روش محافظت از پوست دربرابر پیری، مقابله با خورشید است. امروزه، به خوبی می دانیم که استفاده از ضد آفتاب، باید بخشی از روتین مراقب از پوستمان باشد. همگی ما آگاه شده ایم؛ اکه استفاده از به جلوگیری از چین و چروک و سرطان پوست کمک می کند. با این حال، برخی از افراد به خاطر پیل شدن ضدآفتاب، از زدن آن، صرف نظر می کنند. یافتن کرم پودر کویین اصل که روی پوست پیل نشود به شما کمک می کند تا در مسیر پیشگیری از آسیب‌های ناشی از نور خورشید، در امان بمانید و در عین حال بهترین چهره خود را جلوه دهید.

درواقع، پیل شدن ضد آفتاب اصطلاحی است که  به خاطر پوسته های ریز ناشی از برخی کرم ها، روی پوست خود مشاهده می کنید. پیلینگ، زمانی اتفاق می‌افتد که کرم ضد آفتاب روی پوست شما پوسته می شود و کاملا قابل رویت است. حضور این پیل های سفید روی پوست، انجام مراحل بعدی آرایش را غیر ممکن کرده و به پوست ظاهر زشتی می دهد.

وجود پیل ضد آفتاب ، به معنی این است که محصول شما به خوبی عمل نکرده یا کیفیت خوبی ندارد. هیچ کس دوست ندارد دانه های سفید روی پوست خود داشته باشد و پیل شدن به این معنی است که کرم به خوبی جذب نشده است. این مشکل همچنین می‌تواند به این معنا باشد که شما از محصولی استفاده می کنید که با مواد بی کیفیت ساخته شده است. برای نتایج بهتر، لازم است محصول مورد استفاده ی خود را تغییر دهید.

برخی از عواملی که ممکن است باعث پیل شدن ضدآفتاب روی پوست شوند:

  • خشکی پوست
  • پخش کردن کرم ضد آفتاب روی پوست چرب یا پوست میکاپ شده
  • استفاده از محصول بی کیفیت
  • استفاده بیش از انداره از کرم ضد آفتاب

اطمینان حاصل کنید که ضد آفتاب مورد استفاده شما کاملا روی پوست پخش شده است. اگر گلوله های ریز روی پوستتان دیدید؛ چاره ای جز شستن صورت و شروع دوباره مراحل روتین پوستی ندارید. در غیر این صورت، خطر آفتاب سوختگی و آسیب پوستی، شما را تهدید می کند.

راه های جلوگیری از پیل شدن ضد آفتاب:

خوشبختانه، راه هایی برای غلبه بر مشکلات رایج ضد آفتاب‌ ها وجود دارد. در نتیجه، شما می ‌توانید با رعایت برخی اقدامات احتیاطی در روتین مراقبت از پوستتان، شانس پیل شدن ضدآفتاب را کاهش دهید. این نکات را بررسی کنید تا کرم ضد آفتاب مورد استفاده شما برای محافظت در برابر آفتاب، بهینه عمل کند.

ابتدا پوست خود را تمیز کنید!

قبل از استفاده از محصولات مراقبتی پوستی که می خواهید جذب شوند؛ باید پوست خود را تمیز و خشک کنید. پوست شما دائماً در حال تولید روغن های طبیعی است تا خود را انعطاف پذیر کرده و از بروز آسیب نیز جلوگیری کند. بهتر است که  چربی های پوست را که در طول روز، ترشح می شوند را از سطح آن پوست پاک کنید.

در سایت بیزپلاس لیست قیمت کرم روز و شب لاکچری کوین برخی از برندهای محبوب کرم روز و شب آورده شده است.

مرطوب کردن پوست!

یپیشنهاد ما این است که پیش از استفاده از کرم ضد آفتاب، پوست خود را مرطوب کنید. شروع کار با پوست مرطوب، شما را از داشتن پوسته‌های پوستی که می ‌تواند به پیل شدن بیشتر کرم ضد آفتاب  سبب شود؛ باز می دارد.

مطمئن شوید که پوستتان خشک است!

به خاطر داشته باشید باید به مرطوب کننده خود زمان دهید تا به پوست شما نفوذ کند. بهتر است حدود 30 تا 60 ثانیه صبر کنید تا پوست تان رطوبت را به خود جذب کند؛ اما اگر بیشتر طول کشید، ممکن است لازم باشد از یک پارچه ی نرم برای پاک کردن باقیمانده مرطوب کننده کمک بگیرید.

به آرامی پخش کنید!

ممکن است برای بیرون رفتن یا پخش ضد آفتاب عجله داشته باشید و اما سرعت بیش از حد باعث پخش نامناسب محصول روی پوست شما شود. محصول را به آرامی به پوست خود زده و با دو انگشت خود به آرامی آن را پخش کنید.

از استفاده ی بیش از حد محصول خودداری کنید!

گاهی اوقات، افراد برای محافظت بیشتر، مقدار بیش از اندازه از لازم را استفاده می کنند. درحالی که یک لایه ی نازک روی پوست، کار خود را به خوبی انجام می دهد. توجه داشته باشید که از محصول به مقدار کافی و یکنواخت روی پوست استفاده کنید.

چگونه یک ضدآفتاب با کیفیت که باعث ایجاد پیل نمی شود پیدا کنیم؟

بهترین و آسان ترین راه برای انتخاب یک ضدآفتاب خوب، جستجوی برند های معتبر و پرطرفدار است. همچنین می توانید به دنبال ضد آفتاب هایی باشید که توسط مجلات و متخصصان برجسته در صنعت زیبایی توصیه شده اند.

در طول جستجوی خود برای کرم ضد آفتاب مناسب، متوجه خواهید شد که برندهای معتبر، مشتاق هستند تا به شما بگویند که چگونه محصولات خود را تولید می کنند. پس  شما می توانید با استفاده از فرمولاسیون محصولات، از فرمول های سبک تر استفاده کنید. امروزه محصولات پوستی کره ای به خاطر فرمولاسیون ملایم و ترکیبات با کیفیتشان جایگاهویزه ای را میان مردم دنیا کسب کرده اند.

از جماه ضدآفتاب های محبوب کره ای می توان به ضدآفتاب بیوتی آف جوسان، ضدآفتاب استیکی توکوبو، ضدآفتاب هیالو سیکا اسکین 1004 و … اهمه ما از فواید بکارگیری کرم های ضدآفتاب با خبر هستیم و از آنها در شرایط مختلف روشنایی روز برای جلوگیری از آسیب اشعه آفتاب به پوست استفاده می کنیم. اما مشکل آنجایی اتفاق می افتد که گاهی اوقات ضدآفتاب فارغ از هر نوع استفاده شده، کارایی خود را از دست داده و به خوبی جذب پوست نمی گردد و به اصطلاح پیل می شود.

در این حالت ضد آفتاب بعد از استفاده، نه تنها جذب نشده بلکه پوسته پوسته می شود. همانطور که بر همگان مشخص است، استفاده از ضد آفتاب ضروری ترین بخش هر روتین زیبایی است و پیل شدن کرم روی پوست نه تنها احساس بسیار بد و خسته کننده را ایجاد می کند، بلکه باعث هدر دادن محصول نیز می شود.

از آنجا که زیبایی چشم ها و نواحی اطراف آن، تاثیر زیادی در زیبایی چهره دارد، هزینه ای که برای مراقبت از آن می کنید از هزینه های ضروری محسوب می شود. استفاده از یک کرم دور چشم کوین فرانسه باکیفیت می تواند به خوبی از پوست دور چشم محافظت کند.

علت پیل شدن ضدآفتاب چیست؟

به گفته کارشناسان مراقبت از پوست و زیبایی، علت پیل شدن کرم روی صورت می تواند به دو دلیل اصلی “محصولاتی که استفاده می کنیم” و “نحوه استفاده از آنها” ایجاد شود. ولی پیل شدن کرم حاصل عوامل دیگری نیز هست که از مهمترین عواملی که سبب پیل شدن کرم روی پوست می گردد می توان به موارد ذیل اشاره نمود:

  • استفاده بیش ازحد مقدار ضدآفتاب یا کرم های دیگر در هر با مصرف

امروزه، مردم بدلیل اهمیت بیشتری که به موضوع زیبایی و مراقبت از پوست می دهند، ممکن است بدلیل عدم آگاهی از بسیاری از محصولات بیش از حد استفاده کنند. این موضوع نه تنها منجر به عملکرد منفی برخی محصولات بر علیه یکدیگر شود، بلکه می تواند به پوست شما نیز آسیب برسانده و میکروبیوم پوست را از بین ببرد و باعث تحریک، خشکی یا تولید بیش از حد چربی گردد که مستقیماً با پیل شدن کرم روی پوست مرتبط است. از طرفی استفاده بیش از حد کرم های سنگین و محصولات مبتنی بر روغن، ممکن است عمل جذب را مسدود نموده و باعث شود که کرم مورد استفاده پیل شود.

  • عدم پاکسازی منظم پوست (فشیال ماهیانه) و تجمع حجم وسیعی از سلول های مرده روی پوست صورت

نداشتن روتین مراقبت از صورت منظم و به خصوص فیشیال پاکسازی صورت و از علت های اصلی پیل شدن کرم روی پوست بحساب می آید. از طرفی لایه‌برداری بیش از حد یا خیلی کم هم می‌تواند سبب خشکی یا چرب شدن بیش از حد پوست گردد، که این نیز به پیل شدن کرم کمک می‌کند.

  • متفاوت بودن جنس و بافت کرم بیس مورد استفاده زیر کرم ضدآفتاب

ترتیب استفاده و جنس محصولات مراقبت از پوست، نقش مهمی در واکنش آنها به یکدیگر دارد. طبق گفته متخصصین پوست و زیبایی، محصولات سبک‌تر و نازک‌تر، مانند سرم‌ها، حاوی مواد فعال با ساختار مولکولی کوچکتر هستند، در حالی که محصولات ضخیم‌تر، مانند کرم‌ ها، از مولکول‌ های بزرگتری استفاده می‌ کنند. در صورت استفاده نادرست از محصولات، مولکول‌ های بزرگتر از جذب مولکول‌ های کوچک‌تر در پوست جلوگیری می‌ کنند، در نتیجه استفاده از محصولات بی فایده شده و ضمن هدر رفتن آن، لایه‌ ای ضخیمی روی پوست  تشکیل می‌شود که می‌تواند منجر به پیل شدن ضد آفتاب شود.

  • امکان وجود موادی چون اکسید آهن، تالک یا سیلیکون در ضدآفتاب مورد استفاده

چندین ماده شناخته شده، می توانند با سایر محصولات واکنش نشان دهند و سبب  تشکیل پیل شدن کرم شوند. از جمله سیلیکون، تالک، میکا، اکسید آهن و کربومر می توانند در ایجاد پیلینگ نقش عمده ای داشته باشند.

  1. سیلیکون‌ها، مانند دایمتیکون، آمودیمتیکون و سیکلومتیکون معمولاً در ضدآفتاب گنجانده می‌شوند تا با ایجاد سدی بر روی لایه بالایی پوست برای محافظت در برابر عوامل استرس‌ زای محیطی مانند باد و آب، کارایی ضد آفتاب را افزایش دهند. با این حال، این مواد می توانند به هم بچسبند و پیل شدن کرم روی پوست را ایجاد کنند.
  2. صمغ زانتان یکی دیگر از مقصران بالقوه و علت پیل شدن ضد آفتاب روی پوست می باشد. این ماده چند کاره در محصولات بی‌شماری به‌ عنوان ضخیم‌ کننده، تثبیت‌ کننده و چسبنده برای بهبود بافت و احساس آن استفاده می‌شود، اما می‌تواند منجر به ایجاد پیل شدن کرم در غلظت‌های بالا شود.
  • منقضی شدن تاریخ مصرف ضدآفتاب مورد استفاده

کلیه مواد تشکیل دهنده محصولات مراقبت از پوست و کیفیت آنها به گونه ای ساخته  نشده اند که برای همه مفید باشند در بسیاری از حالات منقضی شدن تاریخ مصرف یک محصول یا وجود یک ماده خاص با سایر محصولات روتین مراقبت از پوست شما کار نمی کند.

دکمه بازگشت به بالا