اقتصادیعمومیگزارشگر کسب و کار

علت یخ زدن کشوی اخر فریزر

فرآیند سرمایش و انجماد یخچال به زبان ساده

به نقل از vieffetrade.eu برای اینکه بتوانیم مواد غذایی را سالم و تازه نگه داریم باید آنها را به اندازه کافی سرد نگه داریم، که این کار توسط یخچال و فریزر انجام می‌ شود. در واقع باکتری‌ ها  در دمای منفی ۵ درجه سانتی‌گراد، قادر به ادامه زندگی و فعالیت نیستند؛ بنابراین، مواد غذایی در یخچال برای مدت بیشتری سالم و تازه می‌ مانند. فرآیند کار یخچال بسیار ساده است و اگر شما پشت دست‌ تان را با آب خیس کنید و به آن فوت کنید بلافاصله احساس سردی خواهید کرد. دلیل این احساس سرما، تبخیر آب است. به عبارت بهتر، دست شما گرم است و این گرما، باعث تبخیر آب می شود و بخار آب، گرما را از روی دست شما از بین می برد. در یخچال هم، این فرایند به صورت پیوسته رخ می‌ دهد و سیستم تبخیر بخار در یخچال، دائماً در حالت چرخش و تکرار است. در یخچال ها با ایجاد گردش مبرد در داخل سیستم سرمایش، مایع را به گاز تبدیل می شود، که به این فرآیند، تبخیر نام دارد و باعث خنک شدن محیط داخل یخچال و ماندگاری مواد غذایی در آن محیط می شود.

 خرید یخچال بوش از بانه یخچال سامسونگ یکی از باکیفیت ترین یخچال های تولید شده در دنیا است؛ اما بعضا دیده می شود که تکه های کوچکی از یخ بر روی مواد غذایی، داخل یخچال سامسونگ شکل می گیرد. یخ زدن مواد غذایی در یخچال سامسونگ می تواند ناشی از اختلال در عملکرد سیستم سرمایش و یا ناشی از خرابی و عیب در یکی از قطعات یخچال و فریزر باشد که از جمله مهم ترین آن ها می توان به نوارد زیر اشاره کرد:

یکی از قطعات برقی و مکانیکی یخچال است که توسط لوله نازک و بلندی به نام لوله بِلو، سرمای قسمت های یخچال را توسط لوله به قسمت ترموستات، منتقل می کند. با سرد شدن لوله بلو و کپسول گاز ترموستات و منقبض و منبسط می شود و باعث قطع و وصل جریان برق به موتور می گردد. وقتی این قسمت دچار اختلال شود. ممکن است سرما بیش از حد به داخل ترموستات منتقل شود و مواد غذایی دچار یخ زدگی شوند.

کندانسور یکی از قطعات فلزی یخچال است، که در قسمت پشت یخچال نصب می شود و وظیفه خنک کردن گاز در فرآیند رفت و برگشت گاز یخچال را برعهده دارد. وقتی این قسمت دچار اختلال و خرابی شود، گاز یخچال بیش از حد خنک می شود و باعث انجماد و یخ زدگی بیش از حد مواد غذایی می شود.

ترمودیسک یکی از قطعات برقی و الکترونیکی یخپال و فریزر است، که به سرمای بیش از حد،   واکنش نشان می‌ دهد و باعث قطع و وصل شدن شدن جریان برق به المنت می گردد. وقتی این قطعه دچار اختلال و خرابی شود، جریان برق به موقع قطع و وصل نمی شود و باعث ورود سرمای بیش از حدی به قسمت المنت می شود و باعث یخ زدگی و انجماد بیش از حد مواد غذایی داخل یخچال می شود.

ترموفیوز قطعه‌ای است برقی که اگر ترمودیسک دچار عیب و خرابی شود، وظیفه آن را انجام می دهد. اختلال در این قطعه باعث انجماد و یخ زدگی بیش از حد مواد غذایی می شود.

یکی از قطعات الکترونیکی یخچال و در واقع مغز کنترل کننده سیستم یخچال، برد است و وظیفه این قسمت الکترونیکی، کنترل کلیه قسمت های یخچال می باشد، که توسط سنسورهای، به قسمت برد انتقال پیدا می کند. اختلال و خرابی در این قسمت، باعث بر هم خوردن عملکرد سیستم یخچال می شود و یا مواد خوراکی به خوبی یخ نمیزند و یا بیش از حد یخ می زند. برای رفع مشکل دستگاه خود میتوانید با تماس بگیرید.

یکی دیگر از قطعات یخچال و فریزر سامسونگ، قسمت کنترل دما است که وظیفه آن تنظیم دمای داخل یخچال است. وقتی این قسمت دچار اختلال و خراب شود، تنظیم دمای داخل یخچال به هم می ریزد و باعث خنک نشدن مواد غذایی و یا یخ زدگی و انجماد غیر معمول مواد غذایی می شود.

  • خرابی اپراتور یا تبخیرکننده

اواپراتور یکی دیگر از قطعات یخچال  فریزر سامسونگ است، که در داخل یخچال و بین فضای لوله های یخچال قرار دارد و وظیفه آن، تکمیل فرآیند سرمایش یخچال و انجماد مواد غذایی درون یخچال است. در  واقع تبخیر کننده یا اپراتور، یک نوع مبدل حرارتی است که در فرآیند عملکرد سیستم سرمایش یخچال تاثیر بسیار زیادی دارد. اختلال و عیب در این قسمت باعث برهم خوردن جریان سرما در یخچال و انجماد و یخ زدگی بیش از حد مواد غذایی در یخچال می شود.

برای جلوگیری از بروز مشکل یخ زدن مواد غذایی در یخچال، چه اقداماتی باید انجام داد؟

  • یخچال و فریزر سامسونگ را در یک محل مرطوب یا جایی که ممکن است، در تماس با آب باشد قرار ندهید، زیرا ممکن است رطوبت به قطعات حساس و الکترونیکی یخچال نفوذ پیدا کند و منجر به سوختن این قطعات و در نتیجه بر هم خوردن فرآیند سرمایش استاندارد یخچال شود.
  • در فاصله دادن بین قسمت پشت یخچال و دیوار، حد و اندازه استاندارد را رعایت کنید، زیرا اگر فاصله در حد استاندارد نباشد، هوا به خوبی به فن و قطعات یخچال نمی رسد و باعث استهلاک و خرابی قطعات و در نتیجه بروز اختلال در سیستم سرمایش و تنظیم دمای یخچال نشود.
  • غذاهای گرم را تا زمانی که به اندازه کافی خنک نشده، داخل یخچال قرار ندهیم؛ زیرا این کار باعث آسیب رساندن به سیستم سرمایش و قطعات یخچال می شود و کارکرد آن را دچار اختلال می کند.
  • برای جلوگیری از آسیب رساندن نوسان جریان برق به یخچال و جلوگیری از آسیب دیدن قطعاتی که وظیفه تنظیم دما و میزان انجماد یخچال را بر عهده دارند، از محافظ ولتاژ برق استفاده کنید.

جمع بندی مطالب

همانطور که در مطالب بالا گفتیم، یکی از یخچال های بادوام و باکیفیت، یخچال و فریزر سامسونگ است، این یخچال کیفیت بالایی در انجماد مواد غذایی دارد؛ اما گاها دیده می شود که مواد غذایی در حد غیرمعمولی، یخ زده و منجمد می شوند که این مشکل می تواند ناشی از بروز اختلال یا خرابی و عیب در ترموستات، کندانسور، ترمودیسک، ترموفیوز، برد یخچال و قسمت کنترل دما باشد. البته برای جلوگیری از بروز این مشکل، راه کارهایی از جمله قرار دادن یخچال در مکانی دور از رطوبت، رعایت فاصله استاندارد یخچال با دیوار، نگذاشتن غذاهای گرم در یخچال، استفاده از محافظ ولتاژ برق و… وجود دارد.

دکمه بازگشت به بالا