سلامت و دانشگزارشگر کسب و کار

عوارض تزريق چربي به سينه

کوچک بودن پستان ها یکی از مشکلاتی است که منجر به کاهش اعتماد به نفس و عدم تمایل به حضور در جمع دوستان و آشنایان می‌شود. از این رو امروزه بانوان زیادی خواهان بزرگ کردن سینه‌هایشان هستند. تاکنون برای بزرگ کردن سینه روش های مختلفی ارائه شده است از جمله ، پروتز پستان و تزریق چربی به سینه.تزریق چربی به سینه، راه طبیعی و ارگانیک در بزرگ کردن سینه ها و یا احیای فرم سینه می باشد. تزریق چربی عوارض کمتری نسبت به جراحی پروتز دارد و می توان گفت برای جلوگیری از معایب جراحی پروتز و برای مواردی که بیمار نیازمند جراحی طبیعی تری می باشد مناسب است مراقبت های بعد از تزریق چربی به باسن یا سینه به مراتب نسبت به سایر جراحی های زیبایی اندام راحت تر است.

خانم ها بنا به دلایل زیر خواهان انجام تزریق چربی به سینه ها هستند:

  •  داشتن سینه های بزرگ تر بدون قرارگیری پروتز داخل بافت سینه
  • اصلاح نامتقارن بودن طبیعی سینه ها
  •  بهبود زیبایی ظاهری و بازسازی بعد از جراحی لامپکتومی و یا ماستکتومی
  • لیفت سینه ها (بالا بردن سینه) با تکنیک افزایش حجم

اما آیا من گزینه مناسبی برای انجام تزریق چربی به سینه هستم؟

با این که تزریق چربی به سینه، روش انتخابی در حجم دهی و فرم دهی سینه هاست، اما محدودیت هایی نیز وجود دارد. به عنوان مثال، برخی سلول های چربی بعد از تزریق زنده نمی مانند، در نتیجه افرادی که خواهان انجام این روش هستند، باید انتظارات واقع بینانه ای از نتیجه تزریق داشته باشند.

بهترین گزینه برای انجام تزریق چربی به سینه، بیمارانی هستند که خواهان بهبود فرم و اندازه سینه های خود هستند، مزایا و معایب جراحی را سبک سنگین کرده اند، انتظارات منطقی دارند و در سلامت کامل بدنی به سر می برند. انجام این جراحی برای افرادی که سیتم ایمنی ضعیفی دارند و یا دچار بیماری های خود ایمنی هستند، انجام نمی گیرد.

به طور کل می توان گفت این افراد گزینه مناسبی برای انجام تزریق چربی به سینه ها هستند:

  • کسانی که سایز سینه ی کوچکی دارند و میخواهند سینه های بزرگتری داشته باشند.
  • خانم هایی که بدن سالمی دارند و بیماری جدی ای ندارند.
  • خانم هایی که با افزایش سن و یا بعد از بارداری و شیردهی دچار کاهش سایز سینه شده اند.
  • خانم هایی که به طور ذاتی دارای سینه های نامتقارن هستند.

بهتر این افراد در دوران بارداری و شیر دهی از هر گونه اقدام برای تغییر سایز سینه خود، جلوگیری کنند.

 

Side effects of fat injection to the chest

جراحی بزرگ کردن سینه از نظر بهترین جراح زیبایی تهران

همان طور که گفته شد تاکنون برای بزرگ کردن سینه روش های مختلفی به کار گرفته شده است از جمله پروتز پستان و تزریق چربی به سینه . بسیاری از بانوان بنا به دلایلی از جمله رژیم‌های غذایی نادرست یا ابتلا به برخی بیماری‌ها و در پی آن کاهش وزن شدید، عوامل ژنتیکی و یا به دلیل زایمان متعدد و شیردهی با مسائلی از جمله شل شدگی، افتادگی پستان و یا کاهش حجم پستان‌ها مواجه می شوند.

در چنین مواردی می توان از پروتز سینه به منظور بزرگ کردن پستان استفاده کرد. در مواردی نیز چنانچه بدن فرد دارای چربی های اضافی در نواحی مختلف مثل ران‌ها، پهلو و غیره باشد می توان آن چربی ها را استخراج و به پستان تزریق کرد.

بنابراین این درمان برای بانوانی مناسب است که چربی لازم را در دیگر نواحی بدن خود دارند. برای آن دسته از بانوانی که لاغری یک دست در همه نقاط بدن خود دارند، روش پروتز سینه پیشنهاد می شود.

مزایای تزریق چربی به سینه

بازسازی و یا حجم دهی سینه ها با تزریق چربی به سینه می تواند مزایای زیر را به همراه داشته باشد:

  • استفاده از چربی های خود بدن
  • امکان اصلاح نامتقارن بودن سینه ها
  • لیفت سینه هایی که میزان افتادگی شان بسیار کم است
  • بازسازی سینه ها بعد از ماستکتومی
  • نتایج طولانی مدت
  • ایمن بودن تزریق
  • بالا رفتن سطح اعتماد به نفس

زمانی که صحبت از تزریق چربی به سینه می شود، مهم است که جراح پلاستیک با تجربه ای در این زمینه را انتخاب کنید.

مزایای تزریق چربی در مقابل پروتز سینه

1.در این روش نیازی به وجود جسم خارجی مانند پروتز در سینه نخواهد بود

2.در اکثر موارد عمل جراحی بزرگ کردن با استفاده از بافت بدن خود بیمار صورت می گیرد و به همین دلیل

3.ایجاد کپسول و عوارض ناشی از آن که می تواند در استفاده از پروتز به وجود آید، در روش تزریق چربی به سینه ایجاد نمی شود.

4.امکان لیپوساکشن و برداشت چربی اضافی همزمان از نقاط دیگر بدن

5.امکان سوراخ شدن و یا خالی شدن بافت تزریق شده وجود ندارد

  1. این عمل از پروتز سینه سبک تر است و همچنین دوران نقاهت آن نیز کوتاه تر است.

معایب تزریق چربی به سینه در مقایسه با روش پروتز سینه

مقداری که این تزریق باعث می شه سینه بزرگ شود از یک تا دو CUP است در صورتی که پروتز سایز های متفاوتی دارد.

چربی به خودی خود شکل خاصی ندارد و برای شکل دهی به سینه محدودیت ایجاد می کند این درحالی است که پروتز خود دارای شکل خاصی است.

تزریق چربی باعث تغییر شکل سینه ، اصلاح آویزان بودن یا تغییر در محل نوک سینه (رفع افتادگی) نمی شود در حالی که پروتزها پوست سینه را می کشند و ظاهر سینه را برای افرادی که سینه های کوچک و یا بد شکل دارند بهبود می بخشند. بنابراین استفاده از درمان مناسب با توجه به فرم سینه ها و نتیجه مورد انتظار برای بانوان با مشاوره  جراح متخصص زیبایی انجام می شود.

تزریق چربی بهتر است یا پروتز سینه؟

پاسخ این سوال در مشاوره های قبل از عمل مشخص می شود. گاهی پزشک جراح بسته به شرایط بیمار پروتز سینه را پیشنهاد می کند. هر دو این روش ها باعث حجم دهی سینه ها می شود. با این تفاوت که تزریق چربی به سینه طبیعی تر است. بافت سینه پس از تزریق چربی تغییرزیادی نمی کند. این مورد یکی از محبوبیت های استفاده از این روش است.

پروتز سینه برای افرادی که سینه های خود را تخلیه کرده اند و یا اندام بسیار لاغری دارند، مناسب است. همچنین برای برطرف کردن برخی از ناهماهنگی ها و عدم تقارن در ناحیه سینه ها از پروتز استفاده می شود.

آمادگی لازم قبل از تزریق چربی به سینه

فرآیند عمل تزریق چربی به سینه یک روش سرپایی به حساب می آید و باید قبل از اقدام به آن با یک پزشک متخصص مشورت کنید. هر فرد می تواند با انجام یک جلسه مشاوره با پزشک خود در مورد انجام این روش تمام موارد را مورد بررسی قرار دهد.قبل از انجام این تزریق باید به بررسی سوابق پزشکی بیمار و اقدام به انجام آزمایش های بخصوص پرداخت.

برای آمادگی قبل از تزریق چربی به سینه ابتدا یک برنامه ریزی کلی ترتیب دهید و یک هفته مرخصی برای استراحت داشته باشید. بهتر است تا چند روز اول شخصی برای کمک به شما در کارهاتون کنارتون باشند.

  • رعایت دستورالعمل های لازم و ارائه شده از سوی جراح الزامی است.
  • مصرف آسپرین و سایر داروهای مشابه را باید از دوهفته قبل از تزریق چربی به پستان متوقف کنید.
  • اگر کیست دارید بهتر است قبل از تزریق با پزشک حتما مشورت کنید.
  • اگر سیگاری هستید، حداقل از دو ماه قبل از تزریق چربی به سینه کشیدن آن را متوقف کنید.
  • تا روز جلسه‌ی انجام تزریق چربی به سینه مایعات و آب به اندازه کافی مصرف کنید چرا که هیدراته و پرآب بودن در حین عمل و دوره‌ی نقاهت کمک زیادی می‌کند.
  • در روز تزریق چربی یک نفر همراه با خود ببرید که پس از عمل برای برگشت به خانه به شما کمک کند.
  • در صورتی که سابقه بیماری خاص دارید، و یا به تازگی بیماری سخت را از سر گذرانده اید، حتما با پزشک خود مشورت کنید.

روند تزریق چربی به سینه

تزریق چربی به سینه عمدتا تحت بیهوشی عمومی انجام می شود و در حدود چهار ساعت به طول خواهد انجامید. مدت زمان جراحی به این بستگی دارد که جراحی با هدف زیبایی انجام می شود یا بازسازی. همچنین حجم تزریق چربی به سینه نیز در مدت زمان جراحی بسیار موثر است. مدت زمانی که لازم است مراحل مختلف جراحی طی شود، بسته به شرایط بیمار ممکن است متفاوت باشد.

روند تزریق چربی شامل:

  1.  برداشت چربی: گرفتن چربی اضافی از نواحی خاصی از بدن مانند شکم و ران ها (لیپوساکشن)، که ابتدا ناحیه موردنظر با استفاده از بی‌حسی موضعی بی حس شده و سپس برش کوچکی بر روی ناحیه انجام می‌شود و با استفاده از دستگاه لیپوساکشن چربی آن ناحیه برداشته می‌شود. این عمل به عنوان روش شناخته می‌شود.
  2. آماده‌سازی چربی یا تصفیه و خالص سازی چربی های گرفته شده: برای حذف ناخالصی‌های چربی آن را داخل دستگاهی به نام سانتریفیوژ قرار داده و توسط این دستگاه ناخالصی‌های چربی جدا می‌شوند. بافت چربی برای تزریق داخل سرنگ‌های مخصوص این کار ریخته می‌شود.
  3. تزریق چربی به ناحیه مورد نظر (سینه ها): جراح سوزن سرنگ مخصوص را چند بار در محل مورد نظر وارد و خارج کرده و چربی‌ها را به طور منظم در ناحیه مورد نظر قرار می‌دهد. در انتها محل تزریق پانسمان خواهد شد.

ممکن است پزشک باتوجه به بافت بدن شما صلاح ببیند حجم بیشتری از چربی به سینه بیمار تزریق کند. چرا که ممکن است پس از عمل درصدی ازاین چربی ها از بین برود.

دوره نقاهت بعد از تزریق چربی به سینه

بسته به هدف انجام این روش، بیمار باید یک تا دو هفته در منزل بماند و استراحت کند. از انجام فعالیت های شدید بدنی، ورزش و یا بلند کردن اجسام سنگین باید به مدت چهار تا شش هفته خودداری شود. با این حال، توصیه می شود بیمار از رختخواب بیرون بیاید و راه برود تا احتمال لخته شدن خون  به حداقل برسد.

ممکن است ناحیه تزریق ملتهب، کبود و بی حس باشد و برخی بیماران ازاحساس درد بعد از جراحی شکایت می کنند که استفاده از کمپرس یخ و یا مصرف داروهای مسکن می تواند کمک کننده باشد. به مرور زمان از شدت علائم کاسته خواهد شد.

اگر ورزشی را به صورت حرفه ای دنبال می کنید، زمان دقیق فعالیت های سنگین ورزشی را حتما از پزشک خود سوال کنید. توصیه می شود پس از این جراحی ورزش را با فعالیت های سبک آغاز کنید.

در دوران نقاهت از انجام فعالیت هایی نظیر رانندگی نیاز به تمرکز بالا دارد، پرهیز کنید.

آیا تزریق چربی به سینه می تواند با عوارض و خطراتی همراه باشد؟

هر روش جراحی می تواند با عوارضی همراه باشد و تزریق چربی نیز از این قاعده مستثنی نیست. برخی عوارض تزریق چربی به سینه عبارتند از:

  •   حساسیت و واکنش به بیهوشی
  •  خونریزی
  • التهاب و ورم
  • لخته شدن خون
  • عفونت
  • کند بودن روند ترمیم و بهبودی
  • اسکار
  • نامتقارن شدن سینه ها
  •  تغییر در حساسیت نوک سینه ها

در طول جلسات مشاوره، در خصوص تمام عوارض احتمالی با بیمار صحبت خواهد شد. در خصوص اسکارهای این روش باید بگوییم، برش های زده شده بسیار کوچک و به اندازه دو تا سه میلی متر هستند و به همین خاطر، چندان محسوس نخواهند بود. بنابراین جای جراحی بر روی سینه باقی نمی ماند. مراجعه به یک جراح باتجربه می تواند عوارض بعد از عمل را به حداقل برساند. گرچه پس از جراحی عوارض موقتی ممکن است باعث ایجاد ناراحت شود، اما همانطور که در بالا اشاره شد، این عوارض به زودی از بین می روند.

 بررسی برخی از خطرات عمل جراحی تزریق چربی به سینه

یکی از خطرات عمل جراحی تزریق چربی سینه نکروز چربی می باشد. در صورتی که سلول‌های چربی به اندازه کافی اکسیژن از خون دریافت نکنند، خواهند مرد و همین امر موجب ایجاد مشکلاتی در سینه مانند آبسه، حباب‌ها و توده‌ها خواهد شد. این توده‌ها شبیه به توده‌های سرطانی هستند و با سرطان سینه اشتباه گرفته می‌شوند. این مشکل به خودی خود رفع خواهد شد اما در صورت رفع نشدن باید توسط پزشک بررسی و سپس با استفاده از عمل جراحی توده‌ها را خارج کند.علائم بروز این اتفاق شامل:

  • قرمزی اطراف توده‌ها
  • کبودی اطراف توده‌ها
  • احساس درد
  • تغییر شکل ظاهر سینه
  • توده‌های دردناک
  • تغییر رنگ پوست بافت سینه
  • توده‌های کیستیک از جنس خود چربی
  • توده‌های کلسیفیکاسیون سخت
  • وجود ناهمواری در پوست سینه
دکمه بازگشت به بالا