عمومی

فرمول نوشیدنی برای کاهش و کنترل کلسترول

انواع مختلف نوشیدنی ها حاوی ترکیباتی هستند که می توانند سطح کلسترول سالم را کاهش یا حفظ کنند.

به گزارش گزارشگر یک عصر روز چیست وی نوشت ، طبق اخبار پزشکی امروز ، “کلسترول ماده ای مومی است که بدن از آن برای ساختن سلول ها و هورمون ها استفاده می کند.” لیپوپروتئین با چگالی بالا (HDL) و لیپوپروتئین با چگالی کم (LDL) دو نوع کلسترول هستند. سطح پایین کلسترول خطر ابتلا به بیماری های جدی مانند سکته مغزی یا حمله قلبی را افزایش می دهد.

در اینجا نوشیدنی هایی وجود دارد که می تواند به شما در کنترل سطح کلسترول کمک کند و از مصرف نوشیدنی ها خودداری کنید.

بهترین نوشیدنی برای بهبود کلسترول

انواع مختلف نوشیدنی ها می توانند به کاهش یا کنترل سطح کلسترول کمک کنند ، از جمله:

چای سبز

چای سبز حاوی کاتچین و سایر ترکیبات آنتی اکسیدانی است که به نظر می رسد به کاهش کلسترول بد (LDL) و کلسترول کل کمک می کند. مطالعه ای در سال 2015 نشان داد موشهایی که آب حاوی کاتچین و اپی گالوکاتچین گالات ، آنتی اکسیدان مفید دیگر در چای سبز می نوشند ، به مدت 56 روز به ترتیب 14.4٪ و 30.4٪ سطح کلسترول بد و کل آنها را کاهش می دهد. چای سیاه همچنین می تواند تأثیر مثبتی بر کلسترول بگذارد ، اما نسبت به چای سبز تأثیر کمتری دارد. همچنین ، کافئین ممکن است به افزایش سطح کلسترول خوب (HDL) کمک کند.

شیر سویا

لوبیا از نظر چربی اشباع کم است. استفاده از شیر سویا یا خامه گیر به جای محصولات خامه ای یا شیر بدون چربی ممکن است به کاهش یا کنترل سطح کلسترول کمک کند. سازمان غذا و داروی ایالات متحده (FDA) توصیه می کند روزانه 25 گرم پروتئین سویا را به عنوان بخشی از رژیم غذایی حاوی چربی اشباع و کم کلسترول بخورید تا خطر بیماری های قلبی کاهش یابد. منابع دیگر دو تا سه وعده غذا یا نوشیدنی بر پایه سویا را با 250 میلی لیتر شیر سویا در روز توصیه می کنند.

نوشیدنی بلغور جو دوسر

جو دو سر حاوی بتا گلوکان است که ماده ای ژل مانند در روده تشکیل می دهد و با نمک های صفراوی که باعث کاهش جذب کلسترول می شود ، تداخل می کند. مطالعه ای در سال 2018 نشان داد که نوشیدنی های بلغور جو دوسر مانند بلغور جو دوسر ممکن است کاهش کلسترول پایدارتری نسبت به محصولات نیمه جامد یا بلغور جو دوسر ایجاد کنند. برای حداکثر سود ، مصرف روزانه حدود 3 گرم بتا گلوکان می تواند کلسترول بد را 7٪ کاهش دهد. یک فنجان شیر جو دوسر می تواند تا 1.3 گرم بتا گلوکان تأمین کند.

آب گوجه

گوجه فرنگی غنی از ترکیبی به نام لیکوپن است که می تواند سطح چربی ها را افزایش داده و کلسترول بد خون را کاهش دهد. همچنین ، تحقیقات نشان داده است که آب گوجه فرنگی دارای مقدار بیشتری لیکوپن است. آب گوجه فرنگی همچنین غنی از فیبرهای کاهش دهنده کلسترول و نیاسین است. مطالعه ای در سال 2015 بر روی 25 زن نشان داد که کسانی که 280 میلی لیتر آب گوجه فرنگی را به مدت دو ماه روزانه مصرف می کنند ، سطح کلسترول خون پایین تری دارند. شرکت کنندگان بین 20 تا 30 سال داشتند و نمره شاخص توده بدنی آنها 20 یا بالاتر بود.

اسموتی بری

بسیاری از توت ها یا توت ها سرشار از آنتی اکسیدان و فیبر هستند که هر دو می توانند به کاهش سطح کلسترول کمک کنند. به طور خاص ، آنتوسیانین ، یک آنتی اکسیدان قوی در توت ها ، ممکن است به بهبود سطح کلسترول کمک کند. توت همچنین کالری و چربی کمی دارد. برای تهیه اسموتی توت می توان حدود 80 گرم از هر نوع توت را با نصف فنجان شیر یا ماست کم چرب و نصف فنجان آب سرد ترکیب کرد.

نوشیدنی با استرول و استارول

استرول ها و استنول ها مواد شیمیایی گیاهی هستند که از نظر اندازه و شکل شبیه کلسترول هستند و از جذب مقداری کلسترول جلوگیری می کنند. با این حال ، سبزیجات و آجیل حاوی مقادیر کمی استرول و ستاره هستند که نمی توانند کلسترول را کاهش دهند. این شرکت این مواد شیمیایی را به انواع غذاها و نوشیدنی ها از جمله نوشیدنی های ماست غنی شده ، شیر و آب میوه اضافه می کند. FDA حداقل 1.3 گرم استرول و 3.4 گرم استنول را روزانه توصیه می کند. مصرف استرول و استانول را به همراه وعده های غذایی خود در نظر بگیرید.

نوشیدنی کاکائو

کاکائو جز component اصلی شکلات تلخ است. کاکائو حاوی آنتی اکسیدانی به نام فلاونول است که می تواند سطح کلسترول را بهبود بخشد. مطالعه ای در سال 2015 نشان داد که نوشیدن 450 میلی گرم فلاونول کاکائو دو بار در روز به مدت یک ماه ، سطح کلسترول بد خون را کاهش می دهد. یک بیماری با سطح کلسترول بالا. کاکائو حاوی مقادیر زیادی اسیدهای چرب اشباع نشده غیر اشباع است که می تواند به بهبود سطح کلسترول کمک کند. با این حال ، نوشیدنی هایی که حاوی شکلات فرآوری شده هستند حاوی مقدار زیادی چربی اشباع هستند. یک نوشیدنی حاوی کاکائو خالص ممکن است یک گزینه سالم باشد.

اسموتی شیر گیاهی

بسیاری از انواع شیرهای گیاهی حاوی موادی هستند که به کاهش سطح کلسترول کمک می کنند. شما می توانید یک اسموتی خوب بر اساس شیر سویا یا جو دوسر درست کنید. برای تهیه اسموتی شیر سویا یا جو دو سر ، می توانید یک فنجان (250 میلی لیتر) شیر سویا یا جو دو سر ، همراه با میوه ها و سبزیجات کاهش دهنده کلسترول ، حاوی

-موز

-یک مشت انگور یا آلو

-تکه های مانگو یا خربزه

-2 آلو کوچک

-یک لیوان برگ چغندر کلم پیچ یا سوئیس

-2/3 فنجان پوره کدو تنبل

نوشیدنی برای جلوگیری از

افرادی که می خواهند سطح کلسترول خود را کاهش دهند و یا آنها را در محدوده سالم نگه دارند باید از نوشیدنی های پرچرب خودداری کنند ، از جمله:

-قهوه یا چای با خامه اضافه شده ، خامه زده شده ، شیر بدون چربی یا خامه

نوشیدنی یا اسموتی با روغن نارگیل یا نخل

– نوشیدنی نارگیل فشرده

-نوشیدنی مبتنی بر بستنی

-لبنیات چربی بالا

نوشیدن بیش از 12 اونس (355 میلی لیتر) نوشیدنی شیرین در روز می تواند باعث کاهش کلسترول خوب و افزایش تری گلیسیرید یا سطح چربی در جریان خون شود.

نمونه هایی از نوشیدنی های شیرین عبارتند از:

-آب میوه

-نوشیدنی ورزشی

-نوشیدنی انرژی زا

نوشیدنی گازدار

-قهوه یا چای شیرین شده

-شکلات داغ

اسموتی از قبل آماده شده

-محصولات شیر ​​شکلات یا شیرین شده

راه های دیگر برای کاهش کلسترول

برخی از تغییرات رفتاری یا عادت می تواند به کاهش سطح کلسترول کمک کند ، مانند:

مصرف غذاهای غنی از چربی اشباع مانند موارد زیر را محدود کنید:

* محصولات حیوانی

* روغن گرمسیری

* غذای پخته شده

* غذای سرخ شده

* غذای فراوری شده

محدود کردن مصرف غذاهای غنی از شکر

حداقل 2 ساعت و 30 دقیقه ورزش با شدت متوسط ​​در هفته انجام دهید.

-غذاهای سالم مانند:

* میوه ها و سبزیجات

* غلات کامل

* گوشت نسبتاً لاغر

* آجیل متوسط

* لوبیا

* روغن سبزیجات

* محصولات لبنی بدون چربی یا کم چربی

-افزایش مصرف فیبر

-سیگار کشیدن را ترک کن

درمان یا مدیریت دیابت نوع 2

حفظ وزن سالم یا متوسط

-بدن خود را مرطوب نگه دارید

پزشک همچنین ممکن است داروهایی از جمله استاتین ها را برای کمک به حفظ سطح کلسترول سالم برای شما تجویز کند.

سطح کلسترول بهینه عبارتند از:

کلسترول کل کمتر از 200mg / dL

کمتر از 100mg / dL برای کلسترول بد (LDL)

-40 میلی گرم در دسی لیتر یا بیشتر برای کلسترول خوب (HDL)

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا