عمومیگزارشگر کسب و کار

قطعات استفاده شده در سایبان کالسکه ای

سایبان‌ها یکی از پر کاربردترین لوازمی که از گذشته‌های بسیار دور تا به امروز همراه بشر بوده است. این اختراع بسیار ساده امروزه شکل و جلوه جدیدتری پیدا کرده است و در صنعت‌های مختلف کاربرد پیدا کرده تا به جایی که مدل‌های متنوعی از سایبان تولید شده است. یکی از پر طرفدارترین سایبان‌ها مربوط به نوع کالسکه‌ایی آن است. سایبان‌های کالسکه‌ایی اغلب برای مغازه‌داران، ویلاها، منازل شخصی و غیره کاربرد دارند. این نوع سایبان حالتی منحنی داشته و پوششی بسیار عالی برای محافظت از نور خورشید و باران دارد. در این مطلب می‌خواهیم به سایبان کالسکه‌ایی و قطعات تشکیل دهنده آن بپردازیم.

معرفی مختصر سایبان کالسکه‌ایی

سایبان کالسکه‌ایی یکی از زیباترین نوع در میان مدل‌های مختلف سایبان است. این سایبان به حالت بیشتری خم شده و به صورت ربع دایره پوشش و سایه بسیار مناسبی تولید می‌کند و مناسب‌ترین گزینه برای مکان‌هایی است که مشکل زیادی با تابش مستقیم نور خورشید دارند. سایبان کالسکه‌ایی در بازار با نام‌های مختلفی شناخته می‌شود که یکی از آنها سایبان کروک است. این محصول جلوه و قیمت مناسبی دارد و به همین دلیل است که اغلب مغازه‌داران از آن استفاده می‌کنند. با اسمبل کردن فولاد ساخت این سازه نیم دایره‌ایی شکل صورت می‌گیرد و از مقاومت بسیار زیادی در برابر باد برخوردار است. از دیگر دلایل محبوبیت سایبان کالسکه‌ایی می‌توان به استفاده از طرح و رنگ‌های مختلف برای پارچه اشاره داشت که بسیار جذاب و مردم پسند است.

قطعات سایبان کالسکه‌ایی

در سایبان کالسکه‌ایی از قطعات مختلفی استفاده شده است. این سایبان دارای یک اسکلت اصلی بوده که یکی از مهمترین قطعات سایبان بوده است. اسکلت این سازه از مقاومت بسیار بالایی برخوردار است و می‌تواند فشار زیادی را تحمل کند که بسیار کارآمد برای مشاغل مختلف خواهد بود. گروه یکی از تخصصی‌ترین مجموعه‌ها در ساخت این سازه است که کیفیت در آن حرف اول را می‌زند. در ادامه به قطعات تشکیل دهنده این سایبان بیشتر خواهیم پرداخت.

موتور الکتریکی سایبان

موتور الکتریکی سایبان قطعه‌ایی الکتریکی بوده که در نوع دستی کاربردی ندارد اما در نوع برقی سایبان باعث باز و بسته شدن خواهد شد. موتورها انواع مختلی دارند که یکی از آنها نوع توبلار است. موتورهای توبلار به شکل لوله‌ایی هستند و یکی از دلایل نامگذاری آن همین امر بوده است در مواردی که سایبان سنگین‌تر ساخته می‌شود از موتورهای ساید برای آن استفاده می‌کنند.

تنظیم کننده سایبان

شیب و زاویه‌ایی که سایبان دارد اهمیت ویژه‌ایی برای کاربر خواهد داشت. تنظیم این شیب و زاویه توسط قطعه‌ایی به نام تنظیم کننده سایبان امکان پذیر خواهد بود. تنظیم کننده سایبان دارای یک قطعه است که پیچی در آن تعبیه شده است و با باز و بسته کردن این پیچ کاربر می‌تواند میزان شیب را تنظیم نماید. تنظیم شیب؛ میزان سایه بیشتر و یا کمتری را با توجه به نیاز کاربر ایجاد می‌کند. جنس این قطعات از نوع آلومینیوم است که در شرایط جوی مختلف طول عمر بالایی دارد.

اسکلت سایبان

اسکلت معمولا به دو شکل اسکلت آهنی و یا آلومینیومی است. برای نوع آهنی بایستی جوشکاری‌هایی انجام داده شود . قطعات از طریق جوشکاری به یکدیگر متصل شوند. این نوع اسکلت مقاومت و استحکام بالایی دارد. اسکلت آلومینیومی نیز از طریق پیچ و مهره و همچنین زانویی‌هایی به یکدیگر متصل می‌شوند. این نوع اسکلت از مقاومت زیادی در برابر زنگ زدگی و مکان‌هایی با آب و هوای معتدل و مرطوب برخوردار است.

چادر سایبان

چادر یا روکش سایبان انواع مختلفی را شامل می‌شود و کاربر می‌تواند با توجه به نیاز و بودجه‌ایی که دارد اقدام به سفارش کند. انواع روکش‌های پی وی سی، برزنت، نایلونی، ترانزیت، پلی استر، انواع پارچه‌های راه راه و غیره برای سایبان‌های کالسکه‌ایی کاربرد دارد. برای این نوع سایبان‌ها می‌توان از پارچه‌هایی که تبلیغات بر روی آنها چاپ شده است استفاده کرد. امروزه پارچه‌های نانو نیز کاربردی بوده‌اند و از قیمت مناسبی برخوردار هستند. هنگام سفارش انواع پارچه‌ها ابتدا از محکم بودن آن اطمینان حاصل نمایید زیرا مقاومت و استحکام پارچه می‌تواند تاثیر بسیار زیادی در ماندگاری و کیفیت سایبان داشته باشد.

گیربکس سایبان

گیربکس سایبان یکی از مهمترین قطعات سایبان است که وجود آن الزامی خواهد بود. گیربکس‌ها انواع مختلفی دارند و بسته به نوع سایبان متفاوت هستند به عنوان مثال گیربکس آلومینیومی می‌تواند برای اسکلت الومینیومی سایبان خوب عمل کند و مناسب باشد. گیربکس آهنی نیز یکی دیگر از مدل‌های گیربکس است که می‌تواند برای سایبان کالسکه‌ایی موثر عمل کند اما در مجموع نوع سایبان با نوع گیربکس رابطه مستقیمی دارد.

قیمت این قطعه بسته به نوعی که دارد می‌تواند متفاوت باشد. اما باید بگوییم که هزینه‌ایی که بابت این قطعه خواهید کرد می‌تواند ارزشش را داشته باشد. موتور الکتریکی در سایبان باعث باز و بسته شدن چادر می‌شود و این نیرو را برای سایبان ایجاد می‌کند حال اینکه این نیرو به چه صورت تولید می‌شود را باید از چشم گیربکس دید. این قطعه باعث تولید نیرو برای حرکت دادن خواهد شد.

Parts used in the carriage canopy

بازوهای سایبان

بازوهای سایبان نیز یکی دیگر از عوامل اصلی در سایبان‌ها هستند. عملکرد این قطعه مشابه دست انسان است و شاید یکی از دلایل نامگذاری این قطعه همین امر باشد. بازوها وظیفه باز و بسته کردن سایبان را بر عهده دارند و در واقع بدون وجود بازو باز و بسته شدن سایبان غیر ممکن خواهد بود. دو نوع بازوی سیم بکسلی و بازوی زنجیری وجود دارد که هر کدام به شکل خاصی کاربرد دارند و مزایا و معایب مربوط به خود را خواهند داشت. برای متصل کردن بازوها به یکدیگر بایستی از سیم بکسل و یا اتصال زنجیری استفاده کرد که نوع زنجیری جدیدتر بوده اما از نوع سیم بکسلی نیز هنوز استفاده‌های زیادی می‌شود.

لوله‌های سایبان

لوله‌های سایبان معمولا از نوع گرد و یا هشت ضلعی هستند. این لوله‌ها در زیر چادر سایبان قرار می‌گیرند و در هنگام جمع یا بسته شدن؛ روکش سایبان به دور آنها می‌پیچد. لوله‌ها به شکلی طراحی شده تا در هنگام باز و یا بسته شدن چرخشی نداشته باشد. این لوله‌ها معمولا قطری برابر با 8 سانتی‌متر دارند.

دلیل وجود انواع قطعات سایبان

مسلما سایبان‌ها بدون قطعات مختلف کارایی نخواهند داشت. وجود این قطعات باعث می‌شود تا مجموعه‌ایی همکاری بین قطعات رخ دهد و پوشش مناسب را در اختیار کاربر قرار دهند. قطعات به صورت تکی بایستی در بازار وجود داشته باشند، وجود انها برای زمانی که سایبان از کار بیفتد الزامی است و قطعا افرادی که از سایبان استفاده می‌کنند زمانی دیر یا زود به تعویض قطعات روی می‌آورند.

این را می‌دانیم که ممکن است هر زمانی سایبان دچار مشکل شود و برای جلوگیری از افزایش نقص بایستی اقدام به رفع آن نماییم، وجود قطعات مختلف این امکان را به مصرف کننده خواهند داد تا با قیمت کمتری اقدام به تعمیر سایبان نمود. این اقدام نیز یکی از شرایط خدمات پس از فروش برای کاربران است که اغلب شرکت‌ها برای خریداران لحاظ می‌کنند.

کاربردهای سایبان کالسکه‌ایی

از جمله قابلیت‌هایی که این نوع سایبان برای کاربران خواهد داشت ارائه سایه‌ایی بسیار قوی خواهد بود. پوشش این سایبان تقریبا نیم دایره‌ایی بوده و به راحتی کل فضا را پوشش می‌دهد. سفارش این نوع سایبان در انواع ابعاد و اندازه‌ها ممکن بوده است. سایبان کالسکه‌ایی به فضای زیادی نیاز ندارد و کاملا مناسب هر گونه فضای بزرگ یا کوچکی است. مکان‌هایی که محدودیت فضا دارند با سایبان کالسکه‌ایی مشکلی نخواهند داشت. از دیگر قابلیت‌های سایبان کالسکه‌ایی درج تبلیغات بر روی آن است. این سایبان جلوه زیبایی دارد و با درج تبلیغات بر روی آن این جلوه بیشتر نیز خواهد شد.

از این سایبان می‌توان در مکان‌های مختلفی از جمله رستوران و کافه‌ها، باغ‌ها و فروشگاه‌ها، پارکینگ منازل شخصی و استفاده کرد. سایبان‌های کالسکه‌ایی با توجه به نوع چادر آنها شامل موارد متنوع زیر می‌شوند:

سایبان فلکس

سایبان ترانزیت

سایبان بنری

سایبان کالسکه‌ایی نانو

سایبان کره‌ایی و غیره

دلایل استفاده از سایبان کالسکه‌ایی

برای استفاده ازاین نوع سایبان می‌توان دلایل بسیاری را آورد که در ادامه به اغلب آنها می‌پردازیم اما آنچه اهمیت بسیار زیادی دارد کارایی سایبان است که این مدل کارایی بالایی دارد.

مقاومت سایبان

مقاومت سایبان اهمیت بسیار زیادی دارد و از آنجا که سایبان کالسکه‌ایی از مقاومت بالایی برخوردار است به راحتی می‌تواند در برابر باد و باران و هر عامل دیگری مقاومت بالایی دارد.

پوشش دهی سایبان کالسکه‌ایی

سایبان کالسکه‌ایی از آن دسته محصولاتی است که پوشش دهی کاملا خوبی دارد. این سایبان به حالت نیم دایره‌ایی طراحی شده و کل فضا را پوشش می‌دهد این در حالی است که در مواقعی که نیازی به پوشش کامل سایبان نیست می‌توان آن را تغییر حالت داد. با دیدن چند نمونه از تصاویر سایبان کالسکه‌ایی به این نتیجه خواهید رسید که این سازه ساده از زیبایی خاصی برخوردار است. تنها نکته قابل توجه این است که هنگام انتخاب طرح پارچه به هماهنگی آن با ساختمان توجه داشته باشید که تضاد ایجاد نشود.

کلام آخر

سایبان کالسکه‌ایی یکی از انواع پر طرفدار سایبان‌ها بوده است که از از قطعات مختلفی ساخته شده‌ است. این نوع سایبان دارای قطعاتی از جمله اسکلت، چادر، هولدر، موتور و غیره است که به صورت تکی در بازار نیز وجود دارد زیرا کاربرانی که از سایبان استفاده می‌کنند هر زمان دیر یا زود ممکن است نیاز به تعمیر یا تعویض قطعه داشته باشند.

دکمه بازگشت به بالا