عمومیگزارشگر کسب و کار

ماشین چینی دارید ؟ این علائم را بخاطر بسپارید

چکیده : ماشین‌های چینی در گذر زمان ممکن است در صورت عدم استفاده اصولی و عدم تعویض به موقع لوازم مصرفی با مشکلات گیربکس زیادی مواجه شوند. در صورت خرابی گیربکس، خودروی شما سیگنال‌هایی می‌دهد

خرابی گیربکس ماشین‌های چینی؛ مشکلی که سیگنال‌های مختلفی دارد

ماشین‌های چینی در گذر زمان ممکن است در صورت عدم استفاده اصولی و عدم تعویض به موقع لوازم مصرفی با مشکلات گیربکس زیادی مواجه شوند. در صورت خرابی گیربکس، خودروی شما سیگنال‌هایی می‌دهد که با دانستن این علائم پیش از آسیب بیشتر رسیدن به گیربکس می‌توانید متوجه خرابی آن شوید. در این مطلب با این سیگنال‌ها آشنا می‌شویم.

سیگنال‌های خرابی گیربکس در انواع ماشین‌های چینی

در صورت خرابی گیربکس، ماشین‌های چینی مانند ماشین‌های داخلی و وارداتی سیگنال‌هایی را از خود نشان می‌دهند. در برخی مواقع این سیگنال می‌تواند یک چراغ در کلاستر ماشین باشد، در برخی مواقع هم گیربکس رفتار نادرستی می‌کند و از طریق آن متوجه خرابی جعبه‌دنده ماشین می‌شوید.

روشن شدن چراغ چک موتور یا گیربکس

برخی از خودروهای چینی، مخصوصا نسخه‌های اتوماتیک دارای چراغ گیربکس هستند. روشن شدن این چراغ به معنی وجود خطا در گیربکس ماشین است. توجه داشته باشید که این چراغ در برخی مواقع تنها به دلیل یک خطای لحظه‌ای روشن می‌شود که می‌توانید برای اطمینان از این موضوع، برای مدت 20 دقیقه سرباطری خودروی خود را جدا کنید. بعد از این مدت، زمانی که سرباطری خودروی خود را سر جای آن قرار می‌دهید، احتمالا چراغ گیربکس خاموش می‌شود. توجه داشته باشید که بعد از این مدت، اگر دوباره چراغ گیربکس روشن شد، باید حتما برای تعمیر آن سری به یکی از نمایندگی‌های مجاز بزنید.

در برخی از خودروهای وارداتی و چینی، چراغ چک به عنوان چراغ گیربکس هم عمل می‌کند. زمانی که چراغ چک موتور شما روشن می‌شود، با کمک دستگاه دیاگ به راحتی می‌توانید متوجه وجود خرابی در خودروی خود شوید. توجه داشته باشید که این مشکل هم می‌تواند برای یک خطای لحظه‌ای رخ بدهد و برای اطمینان از این موضوع دوباره می‌توانید فرایند درآوردن سرباطری را امتحان کنید.

تقه زدن گیربکس؛ یکی از نشانه‌های خرابی جعبه‌دنده در ماشین‌های چینی

یکی از سیگنال‌ها برای خرابی گیربکس که ربطی هم به کره‌ای، چینی یا اروپایی بودن ماشین هم ندارد، مشکل تقه زدن گیربکس است. این مشکل دلایل بروز مختلفی دارد که رایج‌ترین دلیل آن کاهش سطح روغن واسکازین و یا عدم بازدهی مناسب به دلیل استفاده طولانی مدت است. در عین حال، مشکلاتی دیگری مانند خرابی قطعات داخل گیربکس هم می‌توانند باعث بروز چنین مشکلی باشند. در هر حال، اگر با مشکل تقه زدن گیربکس مواجه شدید، حتما برای رفع آن به یکی از مراکز مجاز تعمیر گیربکس برای رفع آن مراجعه کنید.

تعویض دنده‌های نادرست و در دورهای اشتباه

گیربکس‌های اتوماتیک، همان‌طور که از نام آن‌ها مشخص است، به صورت خودکار تعیین می‌کنند که کدام دور موتور برای تعویض دنده مناسب است و در آن وضعیت خودرو باید وارد کدام دنده شود. در این میان، اگر قطعاتی مانند سلکتور دنده خراب شده باشند، ماشین شما دیگر نمی‌تواند در دورهای درست، تعویض دنده‌های مناسب را انجام دهد. از این رو، مواجه شدن با چنین مشکلی می‌تواند سیگنالی برای خرابی گیربکس ماشین چینی شما باشد. در صورت خرابی گیربکس اتوماتیک ، مرکز تعمیرکار می‌تواند گزینه مناسبی برای تعمیر جعبه‌دنده باشد. این مرکز بهترین خدمات را در کوتاه‌ترین زمان ممکن به مشتریان خود ارائه می‌کند و می‌توانید حساب ویژه‌ای روی آن باز کنید.

سفت شدن اهرم دنده ماشین

گیربکس‌های اتوماتیک می‌توانند در گذر زمان با مشکلات مختلفی مواجه شوند که یکی از آن‌ها، سفت شدن اهرم دنده است. سفت شدن اهرم دنده یکی دیگر از نشانه‌ها و سیگنال‌ها برای خرابی گیربکس در ماشین‌های چینی است. اگر خودروی شما هم با چنین مشکلی مواجه شده است، توصیه می‌کنیم حتما برای رفع آن به یکی از مراکز معتبر و مخصوص تعمیر گیربکس خودروهای چینی در این زمینه مراجعه کنید.

یکی از سیگنال‌های خرابی گیربکس، عدم شناسایی موقعیت دنده است

ممکن است در مواقعی ماشین را روی حال حرکت بگذارید و برعکس، بعد از حرکت بخواهید ایست کامل داشته باشید. در این وضعیت ممکن است خودروی شما نتواند وضعیت اهرم دنده را تشخیص دهد و به ترتیب ماشین یا در حالت خلاص بماند یا همچنان حرکت کند. این می‌تواند سیگنالی مهم برای خرابی گیربکس ماشین‌های چینی باشد.

منبع : https://www.sharghdaily.com/fa/tiny/news-855800

دکمه بازگشت به بالا