عمومیگزارشگر کسب و کار

مبرد یا خنک کننده چیست؟

مبرد یا خنک کننده

برج خنک کننده همچنین در واکنش ‌های رفلاکس استفاده می ‌شود که در آن مایع تا زمان مشخصی گرم می ‌شود و بخارات به طور مداوم به شکل مایع خنک می‌ شوند و به فلاسک برگشتی باز می‌ گردند. برای خنک کردن بخارات به قطرات مایع، مبرد تعبیه شده است. از این رو می توان گفت که هدف اصلی مبرد خنک کردن بخارات، انتشار گرما به محیط اطراف و جمع آوری مایع از طریق فرآیند تراکم است. در پاسخ سوال مبرد چیست باید گفت که این دستگاه برای خنک کردن بخارات در واکنش های تقطیری استفاده می شود. کندانسور پوسته و لوله، که یکی از انواع کندانسور حرارت را با داشتن پوسته استوانه ای متشکل از لوله های آب پردازش می کند می باشد.

در کندانسور های پوسته و لوله، آب از طریق لوله ها پمپ می شود در حالی که مبرد به داخل پوسته جریان می یابد. نصب پره ها در لوله ها امکان انتقال حرارت بهتر را فراهم می کند. مبرد های پوسته و لوله معمولا کم هزینه و نگهداری آسان هستند. برای تجهیز آزمایشگاه های شیمی تجزیه در سایت نرمال لابو انجام می شود.رایج ترین نوع مبرد پوسته و لوله، نوع پوسته افقی است. با این حال، مبرد های پوسته و لوله عمودی معمولا همراه با آمونیاک در سیستم ‌های با ظرفیت بالا استفاده می ‌شوند تا تمیز کردن لوله‌ ها از بالا را در حین کار کارخانه ممکن کنند. در آزمایشگاه، مبرد قطعه ای از ظروف آزمایشگاهی ست که برای خنک کردن بخارات یا مایعات داغ استفاده می شود.

مبرد معمولا از یک لوله شیشه ای بزرگ تشکیل شده است که حاوی یک لوله شیشه ای کوچک تر است که در تمام طول آن قرار دارد و مایعات داغ از داخل آن عبور می کنند. انتهای لوله شیشه ای داخلی معمولا با اتصالات شیشه ای متصل می شود که به راحتی با سایر ظروف شیشه ای نصب می شود. انتهای بالایی مبرد معمولا به اتمسفر باز گذاشته می شود یا از طریق حباب یا لوله خشک کن برای جلوگیری از ورود آب یا اکسیژن تخلیه می شود. در این بخش قصد داشتیم شما را با پاسخ سوال مبرد چیست و چه کاربردی دارد آشنا کرده و از موارد استفاده پکینگ برج خنک کننده شما را مطلع سازیم. برای خرید مبرد از سایت نرمال لابو تنها کافی ست که فرم استعلام را تکمیل فرمایید.

کاربرد مبرد

هر یک از تجهیزات آزمایشگاهی موارد استفاده اختصاصی دارند و می توانند در شرایط خاص و در فرآیند های ویژه ای مورد استفاده قرار گیرند. کاربرد مبرد نیز در فرآیند خنک سازی در تقطیر مواد شیمیایی به وضوح قابل مشاهده است. برای این که از کاربرد مبرد اطلاعات بیشتر بیابید می توانید ادامه نوشتار را مطالعه کنید و یا با کارشناسان سایت نرمال لابو تماس حاصل فرمایید. کاربرد مبرد به وسیله لوله شیشه ای خود می تواند بخارات را به سرعت میعان نموده و تبدیل به مایع کند.

مبرد چیست و چه کاربردی دارد پرسشی بود که در بخش قبل به طور کامل توضیح دادیم. لوله شیشه ای بیرونی مبرد معمولا دارای دو اتصال شلنگی است و یک خنک کننده معمولا آب لوله کشی یا مخلوط آب سرد یا ضد یخ از آن عبور می کند. برای حداکثر کارایی، آب سرد همیشه از اتصالات پایینی وارد می شود و از اتصالات بالایی خارج می شود. مبرد های متعدد ممکن است به صورت سری به هم متصل شوند، اما سرعت جریان بالا باید حفظ شود. مبرد هوا ساده ترین نوع مبرد است. تنها یک لوله وجود دارد و گرمای سیال به شیشه هدایت می شود که توسط هوا خنک می شود.

مبرد هوا معمولا برای تقطیر کسری استفاده می شود و می توان آن را با موادی مانند دانه های شیشه ای، قطعات فلزی یا حلقه های مخصوص بسته بندی کرد تا تعداد صفحات مؤثر افزایش یابد. مبرد چیست سوال پرتکرار در زمینه در بین سوالات تجهیزات آزمایشگاهی می باشد. کندانسور ویگروکس یک اصلاح کننده در کندانسور هوا ست. معمولا به عنوان ستون شکنش برای تقطیر کسری استفاده می شود. برخلاف ستون های دیوار مستقیم، یک ستون ویگروکس دارای یک سری فرورفتگی های رو به پایین در دیوار داخلی است که بدون افزایش طول مبرد باعث افزایش چشمگیر سطح می شود. به دلیل پیچیدگی بیشتر، ستون‌ های ویگروکس در مبرد به طور قابل توجهی گران‌ تر از طرح‌ های سنتی دیوار مستقیم هستند. کاربرد مبرد را می توانید در آزمایشگاه های مختلف مشاهده نمایید.

کندانسور لیبیگ ابتدایی ترین طراحی برای انواع مبرد آب خنک است. لوله داخلی مستقیم دارد و تولید مبرد را ارزان تر می کند. اگر چه نامش به افتخار شیمیدان آلمانی یوستوس بارون فون لیبیگ است، اما نمی توان به دلیل اختراع آن به او اعتبار داد زیرا مدتی قبل از او مورد استفاده قرار می گرفت. قیمت پکینگ فیلمی بر اساس تکنولوژی تولید، توان تأمین و تقاضا در بازار تعیین می‌شود . با این حال، اعتقاد بر این است که دستگاه توسط او محبوب شد. مخترعان واقعی، همه آن ها به طور مستقل کشف کردند. مبرد لیبیگ به دلیل استفاده از خنک کننده مایع، بسیار کارآمد تر از یک توده ساده است.

آب می تواند گرمای بسیار بیشتری نسبت به همان حجم هوا جذب کند و گردش ثابت آن از طریق کت آب دمای کندانسور را ثابت نگه می دارد. بنابراین یک کندانسور لیبیگ می تواند جریان بسیار بیشتری از بخار ورودی را نسبت به یک مبرد یا مخزن هوا متراکم کند. کاربرد مبرد برای خنک کردن بخارات آزمایشگاه مورد استفاده قرار می گیرد. مبرد گراهام دارای یک سیم پیچ مارپیچی ست که طول مبرد را طی می کند. دو پیکربندی ممکن برای خازن گراهام وجود دارد. نرمال لابو با قصد دارد آزمایش گاه های مختلف را به این دستگاه مجهز نماید.در حالت اول، مارپیچ حاوی مایع خنک کننده است و تراکم در قسمت بیرونی مارپیچ انجام می شود.

این پیکربندی ظرفیت جریان مبرد را به حداکثر می ‌رساند زیرا بخارات می‌ توانند در اطراف و اطراف مارپیچ جریان داشته باشند. در پیکربندی دوم، لوله لایه حاوی مایع خنک کننده است و تراکم در داخل مارپیچ انجام می شود. این پیکربندی میعانات جمع‌آوری شده را به حداکثر می ‌رساند، زیرا تمام بخارات باید در تمام طول مارپیچ جریان داشته باشند، بنابراین تماس طولانی ‌مدت با مایع خنک‌ کننده داشته باشند. حال که با کاربرد مبرد به طور کامل آشنا شدید می توانید با آگاهی بیشتر اقدام به خرید مبرد از سایت نرمال لابو نمایید. کاربرد مبرد باعث شده است که افراد زیادی برای خرید مبرد از سایت نرمال لابو اقدام کنند.

دکمه بازگشت به بالا