عمومیگزارشگر کسب و کار

محاسبه وزن مفتول گالوانیزه

اندازه گیری و محاسبه وزن سیم مفتول گالوانیزه به صورت کلاف، شاخه، رولی، متری و کیلویی از آنجایی مورد توجه قرار می‌گیرد که در هنگام خرید، وزن مفتول گالوانیزه 2، 3، 4 … یکی از پر اهمیت‌ترین عوامل تاثیرگذار بر قیمت آن است. در ادامه ما قصد داریم درمورد روش‌های اندازه‌گیری وزن سیم گالوانیزه، مشخصات فنی سیم گالوانیزه، وزن واحد و استاندارد هر متر سیم مفتول گالوانیزه بپردازیم.

جدول وزن سیم مفتول گالوانیزه گرم و سرد

از آنجایی که محصول سیم مفتول گالوانیزه به صورت شاخه‌ای، رولی، کلاف خریداری می‌شود، وزن هر کدام از آنها به صورت به در جدول زیر بررسی شده است تا در هنگام مواجه شدن با بسته بندی‌های مختلف از سیم گالوانیزه بتوانید وزن آن را محاسبه کنید.

بررسی اجزای موثر بر وزن سیم مفتول گالوانیزه

یک سیم گالوانیزه تشکیل شده از سیم فولادی بر پایه آهن با روکش “روی” می‌باشد، بنابراین می‌توان اینطور بیان کرد که:

وزن سیم مفتول گالوانیزه(گالوانیزه گرم و سرد)؛ عبارت است از وزن مفتول فولادی یا آهنی(فلزی) و وزن فلز “روی” که رابطه مستقیمی با ضخامت آن دارد(لایه فلز روی که بر روی مفتول قرار می‌گیرد وزنی حدودا 40 تا 270 گرم است)، به صورت پیشفرض وزن هر متر سیم مفتول گالوانیزه بسته به ضخامت آن از 0.8 تا 2.8 میلی‌متر چیزی حدود بازه(0.00396 تا 0.0049 کیلوگرم kg) می‌باشد این در حالی است که متراژ هر کیلو سیم گالوانیزه حدود 20 تا 254 متر است.

وزن بسته بندی قابل عرضه سیم مفتول گالوانیزه

در حال حاضر مفتول سیم گالوانیزه در انواع بسته بندی‌ها و به روش‌های مختلفی: کیلویی، کلاف و شاخه، متری قابل عرضه است، و وزن بسته‌‌بندی آن با توجه به نوع عرضه آن متفاوت است.

تهیه و خریداری سیم گالوانیزه

تا اینجا سعی کرده‌ایم در مورد وزن مفتول گالوانیزه چه به صورت شاخه‌ای، چه به صورت متری و کلاف اشاره کنیم اما چطور می‌توان این محصول را خریداری کرد؟
از آنجایی که مشخصات این محصول به راحتی و با چشم قابل تشخص نیست و گاهی میزان ضخامت “فلز روی” که بر روی سیم پوشیده شده، متفاوت می‌باشد از استاندارد اسمی آن است، توصیه می‌کنیم به تولید کننده معتبر مراجعه نمایید.
از این جهت در صورتی که در مورد وزن سیم گالوانیزه سوالی داشتید یا می‌خواهید این محصول را سفارش دهید می‌توانید با ما تماس گرفته و مشاوره دریافت نمایید. مزیت رقابتی فولاد توفیقی با سایر رقبا ارائه محصولات با رعایت استاندارد ساخت، قیمت مناسب و کیفیت تضمینی می‌باشد.

قیمت فنس باغی در فولاد به دلیل تولید و پخش مستقیم از سایر رقبا با 3% تخفیف ویژه تابستان، جهت اطلاع از قیمت روز فنس باغی(توری حصاری) وارد شوید.

جدول وزن توری مش فولادی

توری مش فولادی کاربرد فراوانی در صنعت ساختمان‌سازی دارد و به مش جوشی نیز معروف است. معمولاً از میزگردهای ساده و آجدار با سایزهای مختلف برای تولید این توری استفاده می‌شود. وزن میلگرد مورداستفاده در توری مش بر روی قیمت آن تأثیرگذار است. برای استعلام قیمت توری مش فولادی می‌توانید به سایت آیرومارت مراجعه کنید.

توری‌های مش فولادی در دو نوع سنگین و سبک وجود دارد. توری سبک‌وسنگین از نظری شکل ظاهری شبیه به یکدیگر تولید می‌شوند.

در مدل توری مش سنگین از میگلردهای ۶، ۸، ۱۰، ۱۲، ۱۴ در انواع ساده و آجدار برای تولید توری سنگین استفاده می‌شود. میلگردها به‌صورت هم‌شکل و بافاصله مشخص به‌صورت عمودی و با زاویه قائمه به شکل تاروپود در کنار یکدیگر قرار می‌گیرند و محل تقاطع میلگردها به یکدیگر جوش زده می‌شود.

تفاوت توری مش سبک‌وسنگین در این است که از توری مشک سبک برای کارهای ظریف و سبک استفاده می‌شود.

مفتول‌های مورداستفاده در مش سبک در اندازه‌های ۲، ۲.۵، ۳، ۳.۵ و ۴ میلی‌متر با چشمه‌های همسان مربع‌شکل در اندازه‌های ۲.۵×۲.۵، ۸×۲، ۱۰×۲، ۱۵×۳، ۵×۵، ۶×۶، ۸×۸، ۱۰×۱۰، ۱۵×۱۵، ۲۰×۲۰ سانتیمتر ساخته می‌شود که در ادامه جدول وزن هرکدام به تفکیک بررسی شده است.

دکمه بازگشت به بالا