عمومیگزارشگر کسب و کار

مزایای نصب سایبان پاسیو در شهرهای گرم و خشک

همان‌طور که می‌دانید پاسیو یک قسمت از ساختمان است که از گذشته تا کنون در طراحی اکثر ساختمان‌ها مورد استفاده قرار گرفته است. برخی از افراد پاسیو را به عنوان گلخانه می‌شناسند چون شما می‌توانید در این محیط به پرورش گل و گیاهان و انواع درختچه‌ها بپردازید. استفاده از فضایی به عنوان پاسیو در ساختمان این قابلیت را دارد که  بین فضای بیرون و داخل خانه تعادل خاصی را ایجاد نماید.

در مناطقی با اقلیم گرم و خشک نیز به دلیل کمبود رطوبت و بارندگی، از دیرباز معماران دنبال راه حلی بوده‌اند تا آب و رطوبت را به داخل خانه‌ها بیاورند. تا بتوانند باعث خنک شدن و تعادل دمای شوند. در آن زمان از فضایی به عنوان حوض‌خانه در داخل خانه‌ها استفاده می‌کردند که این فضا باعث خنک شدن و افزایش رطوبت محیط بوده اما امروزه توسط معماری مدرن فضایی مانند پاسیو یا حوض‌هایی کوچکی را در نظر می‌گیرند تا با زیبایی هرچه بیشتر جایگزینی برای روش‌های قدیمی باشد که سبب می‌شود دمای داخلی کاهش یابد.

همچنین شما با قرار دادن گل وگیاهان زینتی در این محیط‌ می‌توانید علاوه‌بر زیبایی گام مهمی در جهت تنظیم رطوبت و اکسیژن محیط بردارید. البته برای تاثیر بیشتر بهتر است از گیاهانی استفاده کنید که با آب و هوای آن منطقه در سازگاری باشند.

Advantages of installing patio awnings in hot and dry cities

سایبان پاسیو در مناطق گرم وخشک

امروزه در معماری مدرن معمولا سایبان‌ها به جزء جداناپذیری از زندگی انسان‌ها تبدیل شده‌اند که دارای مزایای فراوانی می باشند و آسایش بیشتری را برای زندگی افراد در جامعه و در مکان‌های مختلف ایجاد می‌کند. این تجهیزات کاربردی توسط تولید کنندگان معتبری چون برای رفع نیاز‌های مختلف افراد در جامعه ساخته‌ می‌شوند و در انواع طرح‌ها و مدل‌ها در بازار موجود می باشند. یکی از رایج‌ترین موارد استفاده از سایبان به عنوان یک پوشش برای محیط پاسیو می‌باشد.

سایبان‌های پاسیو مانند تمام سایبان‌های دیگر به دو صورت ثابت و متحرک قابل استفاده هستند و از محیط پاسیو در برابر عوامل مختلف محیطی مانند تابش نور آفتاب یا وزش باد و بارش‌های محیطی محافظت می‌نماید. بهتر است این نکته را در نظر داشته باشید که طراحی سایبان‌ها نسبت به کاربردشان با یکدیگر متفاوت است و با توجه به اقلیم هر منطقه دارای ویژگی‌های منحصر به فرد خود هستند.

سایبان های ثابت بعد از نصب قابل جا‌ به ‌جایی نیستند اما نوع متحرک که به دو دسته سایبان برقی و دستی تقسیم می‌شوند را در هر زمانی می‌توانید باز و بسته کنید. نوع دستی سایبان با استفاده از فشار و نیروی دست و وجود یک اهرم قابل استفاده می‌باشد اما نوع برقی به دلیل سهولت استفاده و کنترل به وسیله ریموت از راه دور علاقه مندان بیشتری در میان مردم دارد. استفاده از سایبان‌های ثابت یا برقی برای پاسیو یا حتی پنجره‌های ساختمان در اقلیم گرم و خشک باعث ایجاد سایه و جلوگیری از تابش شدید نور آفتاب می‌شود.

همچنین استفاده ا این محصول باعث تهویه طبیعی هوا با جمع شدن سایبان در شب می‌شود، به همین دلیل در مناطق گرم و خشک استفاده از دارای مزیت‌های بسیار است. البته نوع متحرک به‌ویژه مدل‌های برقی مزایای بیشتری نسبت به سایبان‌های ثابت دارند.

مزایای استفاده از سایبان پاسیو در مناطق گرم و خشک

آیا شما با مزایای استفاده از سایبان پاسیو در مناطق گرم و خشک آشنا هستید؟ در این بخش اطلاعات بیشتری برای شما در این رابطه بیان خواهیم کرد.در مناطق گرم و خشک به دلیل عدم بارش‌های محیطی و تابش شدید نور خورشید آب و هوا بسیار گرم و طاقت فرسا می‌باشد. از این رو افرادی که در این مناطق ساکن هستند برای خنک کردن محیط باید انرژی زیادی مصرف کنند. با استفاده از سایبان پاسیو به خصوص نوع برقی که در هر زمانی به راحتی قابلیت باز و بسته شدن را دارد و ایجاد سایه مناسب می‌توانید این مشکل را حل کنید و تا حد زیادی از تابش نور خورشید و اشعه‌های مضر آن جلوگیری کنید. این عمل دمای داخلی محیط را بسیار کاهش می‌دهد.وجود سایبان پاسیو از محیط پاسیو در برابر آسیب‌هایی که ممکن است بر اثر پرتاب اشیا یا انواع آلودگی‌ها که ممکن است ایجاد شود جلوگیری می‌کند.

سایبان‌های پاسیو از نوع برقی را می‌توانید از راه دور و به آسانی کنترل نمایید.علاوه بر این در بخش ابتدایی اشاره کردیم که شما می‌توانید در محیط پاسیو گل و گیاهان مختلف را پرورش دهید. اگر شما می‌خواهید فضای مناسب‌تری را برای این کار ایجاد کنید می‌توانید از یک سایبان مناسب برای پاسیو استفاده کنید و دما و رطوبت مناسب‌تری را برای نگه‌داری گیاهان فراهم نمایید.سایبان های پاسیو در طرح‌ها و رنگ‌های مختلفی وجود دارند که می‌توانند تاثیر خاصی در زیبایی محیط شما داشته باشند.

استفاده از سایبان برای پاسیو در مناطق گرم و خشک بسیار رایج است اما هر محصولی برای این‌که کارایی مفیدی داشته باشد و دارای طول عمر بالاتری باشد نیازمند شرایط خاصی برای نگهداری و محافظت می باشد. که سایبان پاسیو هم از این قاعده مستثنی نیست. قبل از هر چیز برای اجرای سایبان در این مناطق باید بنا بر شرایط آب و هوایی از متریالی استفاده کنید که بیشترین سازگاری را با شرایط منطقه داشته باشد. برای نگهداری هرچه مناسب‌تر سایبان بهتر است پوشش سایبان را از هرگونه گرد و غبار و آلودگی حفظ نمایید و به صورت مداوم هر چند وقت یک‌بار آن را تمیز کنید.

البته هرچه کیفیت پوششی که برای سایبان انتخاب می‌کنید عالی‌تر باشد باعث می‌شود که نگه‌داری شما از سایبان راحت‌تر باشد زیرا کیفیت بالای آن مقاومت سایبان را در برابر گردوغبار و تابش شدید نور خورشید افزایش می‌دهد. پوشش سایبان پاسیو در مناطق گرم و خشک که نور خورشید بسیار سوزان است باید مقاومت بالایی داشته باشد. از بهترین انتخاب‌ها برای سایبان در این مناطق پارچه‌های پی وی سی هستند. زیرا این پارچه‌ها در شرایطی که دما خیلی بالا باشد مقاومت بسیار خوبی دارند.

یکی دیگر از نکاتی که در نگه‌داری از سایبان بسیار مفید است بستن ‌پوشش سایبان در زمانی است که از آن استفاده نمی‌کنید. و آن را به صورت غیر ضروری در معرض تابش نور و شرایط نامساعد آب و هوایی قرار ندهید تا دچار آسیبی نشود. همچنین شما می‌توانید از مشاوران شرکت تولیدکننده‌ای که سایبان را از آن خریداری می‌کنید برای نگه‌داری بهتر سایبان کمک بگیرید تا به درستی از سازه خود حفاظت نمایید.

قیمت سایبان پاسیو

هنگامی که شما قصد خرید محصولی را دارید. باید بدانید که موارد مختلفی بر روی قیمت آن تاثیرگذار هستند.  از جمله این موارد می‌توان به کیفیت متریال، نوع سایبان، ابعاد و اندازه سایبان و … اشاره نمود. به طور مثال دارای قیمت متفاوتی با قیمت سایبان پاسیو یا قیمت سایبان مغازه می‌باشد. اگر شما می‌خواهید از سایبان برای محیط پاسیو خود استفاده کنید و قصد دارید برای این محصول هزینه کنید توصیه ما به شما این است که خرید خود را از سازنده‌های معتبر انجام دهید. زیرا این سازندگان دارای خدمات پس از فروش هستند و در زمان ایجاد مشکل نیازی نیست شما هزینه اضافی را صرف تعمیر و نگه‌داری سایبان خود کنید.

 راه اندازی سایبان پاسیو

زمانی که شما قصد راه اندازی سایبان برای محیط پاسیو دارید باید یک سری نکات مهم را که به آن‌ها اشاره می‌کنیم در این رابطه  مد نظر داشته باشید. همان‌طور که قبلا هم گفتیم قبل از هرچیز باید از شرایط آب و هوایی منطقه مورد نظر کاملا آگاهی داشته باشید تا بتوانید متریالی سازگار با آب و هوای منطقه‌، برای ساخت سایبان انتخاب نمایید. شما با مشورت و در اختیار داشتن نیروی متخصص همراه با دانش کافی می‌توانید این کار را انجام دهید و در گام بعدی شما باید محاسبات لازم را در جهت بررسی محیط پاسیو انجام دهید. این مرحله هم مانند دیگر مراحل نصب و راه اندازی سایبان نیاز به تجربه افراد متخصص دارد.

ابعاد و اندازه محل مورد نظر باید با حساسیت فراوان دقیقا اندازه‌گیری شود. در این مرحله اندازه‌گیری ارتفاع پاسیو از زمین تا جایی که می‌خواهید سایبان نصب شود و عرض آن بسیار از اهمیت بالایی برخوردار است. زیرا این اندازه‌ها میزان عمق سایبان و پوشش‌دهی آن را مشخص می‌نماید. اگر ابعاد پاسیو بزرگ بود و برای پوشش‌دهی فضای آن استفاده از یک سایبان جواب‌گو نباشد شما این امکان را دارید که با استفاده از چندین سایبان با یک طراحی منسجم میزان فضای مورد نظر خود را پوشش دهید و از آن محافظت نمایید.

پاسیو چیست

در ابتدا بهتر است اطلاعاتی در رابطه با پاسیو در اختیار شما قرار دهیم تا بتوانید بهتر با فضای پاسیو و کاربرد آن در محیط داخلی منزل آشنا شوید.پاسیو یکی از بخش‌های منحصر به‌فرد در خانه است. امروزه اکثرا از پاسیو به عنوان گلخانه اسم می‌برند؛ چراکه محیط مناسبی برای پرورش گل و گیاهان و انواع درختچه‌ها است. فضای سبز پاسیو می‌تواند باعث هماهنگی و تعادل خاصی بین فضای بیرون و داخل خانه باشد. درساخت محیط پاسیو این امکان وجود دارد که فضای آن نسبت به سلیقه شما و طبیعت محل زندگی شما طراحی کنند. ضمن اینکه طرح‌های مختلفی برای ساخت پاسیو وجود دارد.

به طور کلی در طراحی معماری داخلی مناطق گرم و خشک باید تعداد پنجره‌ها رو به سطوح بیرونی به حداقل برسد. تا فضای داخلی کمتر تحت تاثیر شرایط وگرمای بیرونی باشد. البته این امر باعث جلوگیری از ورود گرد و خاک به داخل هم می‌شود. پنجره‌هایی که با محیط بیرون مرتبط هستند به دلیل بالا رفتن دما و ورود اشعه های خورشید، در بخش فوقانی دیوارها و در ابعاد نسبتا کوچکی ساخته می شوند تا میزان تابش نور خورشید به داخل محیط کمتر باشد، همچنین این کار به خروج هوای گرم کمک کرده و تهویه هوا هم بهتر صورت گیرد.

وجود سایبان های خارجی در این نقاط به کنترل دمای محیط کمک بسیار ویژه‌ای خواهند کرد. به خصوص با استفاده از سایبان‌هایی به رنگ روشن باعث می‌شود گرما کمتری جذب گردد و دمای محیط کاهش پیدا می‌کند.

جمع بندی

در این مطلب ما سعی داشتیم اطلاعات جامعی را در رابطه با محیط پاسیو و استفاده از سایبان برای آن در مناطقی با شرایط آب و هوایی گرم و خشک به شما ارائه دهیم. همچنین برای شما به توضیحاتی درباره کاربرد و مزیت‌های استفاده از سایبان پاسیو و بررسی شرایط نگه‌داری آن در این مناطق پرداختیم. و راه‌کارهایی را در جهت نگه‌داری بهتر سایبان برای شما بیان کردیم. همان‌طور که دریافتید استفاده از سایبان پاسیو می‌تواند عامل مهمی برای خنک کردن بسیار مناسب محیط باشد. البته استفاده از سایبان‌های برقی در این مناطق بسیار پرکاربرد‌تر است. پس اگر شما در این مناطق ساکن هستید می توانید با نصب یک سایبان برقی در ابعاد و اندازه متناسب با فضای پاسیو خود استفاده بهینه‌تری از این محیط داشته باشید و شرایط بهتری را برای زندگی خود ایجاد نمایید.

خانه فضایی برای استراحت و آرامش هر انسان است. شرایط آب هوایی، تاثیر به‌سزایی روی ایجاد آسایش در هر محیط دارد. در ساختمان سازی در مناطقی با آب و هوای مختلف، کنترل کردن میزان ورود و خروج سرما و گرما در فضای داخلی ساختمان  در فصول مختلف هنر یک معمار ماهر است. با توجه به این موضوع آگاهی از شرایط اقلیمی هر منطقه برای معماران امری واجب به‌شمار می‌رود. از آنجایی که بخش چشمگیری از کشورمان ایران، به عنوان منطقه گرم و خشک شناخته می شود. ما هم در این مطلب برای شما به بررسی فضای داخلی ساختمان‌ها و مزایای نصب سایبان پاسیو در شهرهای گرم و خشک می‌پردازیم، با ما همراه باشید.

دکمه بازگشت به بالا