عمومی

مزایای کارت هوشمند بازرگانی

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی گزارشگر یک،

فسنقری – مدیر سامانه های احراز هویت مرکز توسعه تجارت الکترونیک وزارت صمت امشب در برنامه تیتر گزارشگر یک درباره شرایط و نحوه دریافت کارت ویزیت هوشمند صحبت کرد: رتبه اعتباری تاجر

به گفته فسنقری، فرآیند بررسی در چهار سطح گواهینامه و شرایط هویتی، صلاحیت عمومی، صلاحیت حرفه ای و عضویت اتاق انجام می شود.

وی در این خصوص توضیح داد: دو ردیف گواهینامه شخص حقیقی با استعلام کد جامع ثبتی و شهروندی انجام می شود. استعلام اشخاص حقوقی نیز استعلام اطلاعات شرکت را از اداره ثبت و اجرای مدیران و شرکت ها دریافت می کند.

فسنقری ادامه داد: صلاحیت های عمومی با استعلام وضعیت واقعی نظام وظیفه، سوابق بیکاری و عدم وجود خدمت وظیفه عمومی و صلاحیت های حرفه ای با استعلام محل کار، حساب جاری، مدرک تحصیلی، بی بدهی، وضعیت تولید، اخذ می شود. و غیره دفاتر حقوقی و بازرگانی».

او گفت که در این روند، 25 استعلام مختلف از 20 دستگاه مختلف دریافت خواهد کرد. در عرض 1 ساعت پاسخ دریافت خواهید کرد و به متقاضی به صورت جداگانه از تایید یا عدم تایید متقاضی مطلع می شود.

حمیدرضا دهقانی نیا – سخنگوی ستاد مبارزه با قاچاق انسان و ارز نیز در ادامه این برنامه اظهار داشت: کارت بازرگانی و سوء استفاده از کارت بازرگانی یکی از زمینه های فساد و قاچاق کالا و ارز است. این اطلاعات آرامش را به بازار ما می آورد. می تواند قاچاق را کاهش دهد و امنیت و شفافیت تجارت را افزایش دهد.

دهقانی نیا گفت: هر مرحله از صدور کارت بازرگانی و تمامی مراحل واردات و صادرات کالا ثبت و در سامانه ثبت می شود تا بتوانیم نظارت دقیقی داشته باشیم و از قاچاقچیان عقب نمانیم و از اطلاعات بهره مند می شوند.

علی ملایی – نایب رئیس بازرگانی اتاق بازرگانی نیز گفت: سیستمی شدن فرآیند صدور کارت بازرگانی ذائقه حرفه ای ها را از بین می برد و کار را شفاف می کند.

وی با اشاره به اینکه با ورود به سامانه جامع تراکنش ها می توان از اکثر تخلفات جلوگیری کرد، افزود: نحوه استفاده از کارت بازرگانی نیز مهم است، اما برخی از افراد کارت امانت می گیرند و به تعهدات خود عمل نمی کنند.

دکمه بازگشت به بالا