استان هاگزارشگر کسب و کار

معرفی پارک دلفین کیش همراه با آدرس

جزیره کیش یکی از جزایر زیبای استان هرمزگان و خلیج فارس است که برای سال‌ها، از محبوب‌ترین قطب‌های گردشگری ایران محسوب می‌شود. این جزیره به‌دلیل موقعیت قرارگیری، دیدنی‌ها، مراکز خرید و تفریحات آن مورد توجه بسیاری از مردم قرار گرفته است و سفری به‌یادماندنی برای مسافران رقم می‌زند. تجربه بازدید از شهر زیرزمینی کاریز، شهر باستانی حریره، کشتی آکواریوم کیش یا کشتی یونانی و همچنین تجربه تفریحاتی مانند غواصی، اسکی روی آب، جت اسکی، پاراسل، سافاری، کارتینگ، بانجی جامپینگ و شترسواری در این جزیره را نباید از دست داد. در کنار دیدنی‌ها و تفریحات آبی و غیرآبی این جزیره، یکی دیگر از پارک دلفین‌ها است که از محبوب‌ترین جاذبه‌های آن به شمار می‌آید.

درباره پارک دلفین کیش بدانید:

معرفی پارک دلفین کیش

پارک دلفین‌ کیش اولین پارک دلفین در ایران و یکی از محبوب‌ترین در کیش است که در سال ۱۳۸۴ فعالیت خود را آغاز کرد. این مجموعه مساحتی بالغ بر ۱۰۰ هکتار دارد که در آن علاوه بر دلفین و پنگوئن، پستاندارانی مانند شیر دریایی، گربه دریایی و گراز دریایی نیز در استخری با گنجایش ۱۸ هزار متر مکعب نگهداری می‌شود. به‌دلیل شرایط مساعد و استاندارد نگهداری این حیوانات، شاهد زاد و ولد قابل‌ توجه آن‌ها در این مجموعه هستیم که در نوع خود کم نظیر است. پارک دلفین‌های کیش اولین پارک دلفین در ایران است و مساحتی بالغ بر ۱۰۰ هکتار دارد

مجموعه پارک دلفین‌های کیش علاوه بر دلفیناریوم، شامل باغ پرندگان، آمفی تئاتر و تونل آکواریوم آب شور نیز می‌شود که به‌وسیله اتوبوس‌ قطاری که برای مجموعه در نظر گرفته‌اند، ابتدا از باغ پرندگان و سپس از دلفیناریوم بازدید خواهید ‌کرد. تماشای نمایش این جانداران زیبا و منحصربه‌فرد از نزدیک، مطمئنا تجربه‌ای به یادمانی خواهد بود. این نمایش‌های حرفه‌ای توسط مربیان ماهر برنامه‌ریزی و اجرا می‌شود و موسیقی‌های شاد همراه نمایش‌ها هیجان آن را چند برابر می‌کند.

در باغ پرندگان این مجموعه بالغ بر ۱۰۷ گونه از پرندگان نگهداری می‌شوند و قطعا بازدید از آن‌ها بخشی لذت‌بخش از سفر به جزیره کیش خواهد بود. فضای سبز و پوشش گیاهی این مجموعه به سبب خاک مرجانی جزیره کیش، در نوع خود کم نظیر است و بیش از ۱۰۰ گونه گیاه از جمله درخت نخل، درخت لور، اوکالیپتوس، آکاسیا، مورد، تکوما، گل ختمی، کند کارپوس، کهور، شیشه شور، سیاه نوفیلد، جونیا پروس، انواع کاکتوس و بسیاری از گیاهان دیگر را در آن خواهید یافت.

پارک دلفین کیش کجاست؟

پارک دلفین‌های کیش در جنوب شرقی این جزیره قرار دارد و فاصله زیادی تا مرکز شهر ندارد. با استفاده از تاکسی، مینی‌بوس، خودرو شخصی و حتی دوچرخه به آسانی می‌توانید خود را به این مجموعه برسانید و سفری به‌یادماندنی را در خاطرات خود ثبت کنید.

آدرس: استان هرمزگان، جزیره کیش، خیابان جهان، جنب پارک نیلوفر، مجموعه پارک دلفین کیش ()

بخش های مختلف و امکانات پارک دلفین کیش

مجموعه بزرگ پارک دلفین‌های کیش علاوه بر دلفیناریوم، شامل بخش‌های سرگرم‌کننده‌ای مانند باغ پرندگان و کلاسیک شو نیز می‌شود. در باغ پرندگان این مجموعه، بیش از ۵۰ گونه مختلف پرنده نگهداری می‌شود. از جمله این پرندگان می‌توان به طوطی ماکائو، توکان، لک‌لک، قو، تنجه، درنا، قرقاول، پلیکان، توراکو و شترمرغ اشاره کرد که از سراسر دنیا مانند آمریکای جنوبی، استرالیا، شرق آسیا و آفریقا، در این مجموعه گرد هم آمده‌اند. حتی در این باغ حیوانات منحصربه‌فردی مانند کروکودیل، مار بوآ و لاک‌پشت نیز به چشم می‌خورد.

از بخش‌های هیجان‌انگیز پارک دلفین‌ها کلاسیک‌شو شاد و مفرح است که در آن برنامه‌های نمایشی مهیج مانند استندآپ کمدی به‌همراه بازی با نور و موسیقی زنده توسط کمدین‌های ماهر اجرا می‌شود و ساعات سرگرم‌کننده و پرشور و هیجانی را برای بازدیدکنندگان رقم می‌زند. از امکانات این مجموعه عکاسانی هستند که در موقعیت‌ها و مکان‌های مختلف از بازدیدکنندگان عکس‌برداری و در صورت درخواست، این عکس‌ها را روی کاغذ، لیوان و… چاپ می‌کنند و در اختیار بازدیدکنندگان قرار می‌دهند. از دیگر امکانات فروشگاه‌های سوغات است که در قسمت‌های مختلف به چشم می‌خورند.

مدیریت این مجموعه در تلاش است تا آن را با افزودن بخش‌های مختلف تکمیل‌تر کند. از بخش‌های مد نظر می‌توان به جنگل باران‌های مصنوعی، کوه آتشفشان، دنیای ارکیده، باغ پروانه‌ها و انواع رستوران‌ اشاره کرد.

بهترین زمان بازدید از پارک دلفین های کیش

بهترین و محبوب‌ترین زمان بازدید از پارک دلفین‌ها که در واقع بهترین زمان سفر به جزیره کیش نیز است، فصل‌های پاییز و زمستان محسوب می‌شود که آب و هوای جزیره متعادل‌تر است و خبری از آفتاب سوزان کیش نیست. در این فصول، مسافران زیادی این جزیره را به‌عنوان مقصد سفر خود انتخاب می‌کنند. این نکته را باید در نظر داشته باشید که باید از ساعت ۱۵:۳۰ در مجموعه حضور داشته باشید. از ساعت چهار تا ۴:۴۵ عصر به بازدید از باغ پرندگان و از ساعت پنج تا ۶:۳۰ عصر به بازدید از استخر دلفین‌ها و شیرهای دریایی اختصاص دارد. برنامه آخر بازدید از نمایش کلاسیک شو است که تا هشت شب ادامه دارد.

مالک پارک دلفین کیش

شاید برای شما هم این سوال پیش آمده باشد که چه کسی این مجموعه را ساخته است یا به چه کسی تعلق دارد. سرمایه‌گذار پارک‌ دلفین‌های کیش، آقای حسین ثابت، از سرمایه‌داران بزرگ جزیره کیش و صاحب قبلی هتل داریوش کیش است؛ اما در سال ۱۳۹۳ این مجموعه به آقای سید عبدالرضا موسوی، مالک شرکت هواپیمایی زاگرس فروخته شد و اکنون نیز زیر نظر ایشان اداره می‌شود.

اطراف پارک دلفین کیش کجا اقامت کنیم؟

جزیره کیش به سبب توریستی بودن، هتل‌ها و اقامتگاه‌های متنوعی را متناسب با انواع سلیقه‌ها در خود جای داده است؛ اما اگر علاقه به نزدیک بودن محل اقامت خود به پارک دلفین‌ها دارید، هتل شباویز، هتل کوثر، هتل سیمرغ، هتل مارینا پارک، هتل شایان، هتل فلامینگو، هتل پرشین و مجتمع اقامتی قصر آرمانی مسافت‌های کوتاه‌تری به نسبت سایر هتل‌ها تا پارک دلفین‌ها دارند. شما می‌توانید در بخش با این هتل‌ها بیشتر آشنا شوید و آن‌ها را برای سفر خود رزرو کنید.

جاهای دیدنی اطراف دلفیناریوم کیش

همان طور که می‌دانید، جاهای دیدنی کیش زیاد است و با برنامه‌ریزی مناسب می‌توانید از همه آن‌ها بازدید کنید و لذت ببرید. به همین منظور جاهای دیدنی نزدیک به پارک دلفین‌ها را در این بخش معرفی می‌کنیم تا در صورت داشتن زمان از آن‌ها نیز بازدید کنید.

  • آکواریوم کیش
  • پارک ساحلی سیمرغ
  • کلوپ دریایی ناتیلوس
  • پارک آبی اوشن
  • اسکله بزرگ تفریحی
  • پارک ساحلی مرجان
  • مرکز خرید کوروش
  • مرکز خرید مروارید
  • پلاژ آقایان

متعلق به مجموعه دلفین کیش نیست؛ اما دقیقا در کنار آن قرار دارد. یکی از بهترین راه‌ها برای دیدن دنیای زیر آب غواصی است که از فعالیت‌های سرگرم‌کننده در کیش محسوب می‌شود؛ اما اگر به هر دلیلی نمی توانید غواصی کنید، این شانس را دارید که مرجان‌های رنگارنگ، ماهی‌ها، لاک‌پشت‌ها و بسیاری از موجودات دیگر را در آکواریوم کیش ببینید. همچنین از بهترین رستوران‌ها و کافه‌ها در نزدیک پارک دلفین‌ها می‌توان رستوران فودلند، رجزیره کیش با سواحل و طبیعت بی‌نظیر، مراکز خرید و تفریحات متعدد خود همواره از محبوب‌ترین مقاصد گردشگری کشور به شمار می‌رود. پارک دلفین‌های کیش هم یکی از محبوب‌ترین و پرطرفدارترین جاهای دیدنی این جزیره زیبا است. در ادامه با همراه شوید تا با برنامه‌های شاد و مفرح پارک دلفین‌های کیش، اولین پارک پارک دلفین ایران بیشتر آشنا شوید.

معرفی پارک دلفین کیش

پارک دلفین‌های کیش در واقع اولین پارک دلفین کشور است که از سال 1384 فعالیت خود را در مجموعه‌ای به مساحت 100 هکتار آغاز کرده است. جالب است بدانید در این مجموعه دلفین، پنگوئن و پستاندارانی همچون شیر دریایی، گراز دریایی و گربه دریایی نگه‌داری می‌شوند و زاد و ولد این موجودات طبق استانداردهای این مجموعه بسیار قابل توجه است.

لیست را اینجا ببینید

علاوه بر این، بازدید از دلفیناریوم، باغ پرندگان، آمفی تئاتر و تونل آکواریوم آب شور این مجموعه را هم نباید از دست داد. به خصوص نمایش‌های حرفه‌ای این جانداران که توسط مربیان ماهر برنامه‌ریزی می‌شوند. از دیگر جذابیت‌های پارک دلفین‌های کیش می‌توان به گونه‌های مختلف پرندگان و گیاهان در فضای سبز آن همچون موارد زیر اشاره کرد:

  • درخت نخل ودرخت لور
  • اوکالیپتوس وآکاسیا
  • تکوما وگل ختمی
  • انواع کاکتوس

مالک پارک دلفین کیش کیست؟

برای بسیاری از افراد سوال است مالک این مجموعه بزرگ کیست. در ابتدا حسین ثابت صاحب، سرمایه‌گذار این پارک بود. پس از آن در سال 1393، آقای عبدالرضا موسوی، مالک شرکت هواپیمایی زاگرس این مجموعه را خریداری کرد و در حال حاضر مسئولیت پارک به عهده او است.

برنامه‌های پارک دلفین کیش

پارک دلفین‌های کیش برنامه‌های شاد و مفرحی را برای بازدیدکنندگان در نظر گرفته است. در ادامه بخش‌های مختلف آن شامل دلفین شو، باغ پرندگان و کلاسیک شو را معرفی خواهیم کرد. جالب است بدانید می‌توانید در طول بازدید درخواست کنید از شما عکس‌برداری کنند و آن‌ها را روی کاغذ، لیوان و… چاپ کنند. علاوه بر این فروشگاه‌های سوغات مجموعه پارک دلفین‌های کیش را هم نباید از دست بدهید.

باغ پرندگان

باغ پرندگان دلفیناریوم کیش از جمله بخش‌های پرطرفدار این مجموعه به شمار می‌آید. در باغ پرندگان بیش از ۵۰ گونه مختلف پرنده نگهداری می‌شود. از جمله می‌توان به

  • طوطی ماکائو و توکان
  • لک‌لک و قو
  • تنجه و درنا
  • قرقاول و پلیکان
  • توراکو و شترمرغ

اشاره کرد که از سراسر دنیا مانند آمریکای جنوبی، استرالیا، شرق آسیا و آفریقا، در این مجموعه گرد هم آمده‌اند. باغ پرندگان دو بخش دارد:

1-بخش اول پرندگان محبوس در قفس

2-بخش دوم پرندگانی که آزادانه در محدوده تعیین شده پرواز می‌کنند

پرندگان محبوس، شکاری و وحشی هستند. شما می‌توانید در امنیت کامل از تماشای آن‌ها لذت ببرید. این امکان را دارید تا پیاده به این بخش راه پیدا کنید یا از اتوبوس‌های قطاری استفاده کنید. جالب است بدانید علاوه بر پرندگان، گونه‌های دیگر حیوانات همچون میمون، کروکودیل، مار بوآ، لاک‌پشت و آهو هم در این بخش وجود دارند.

دلفین شو کیش

یکی دیگر از بخش‌های هیجان‌‌انگیز پارک دلفین‌های کیش، بخش دلفین‌ شو کیش است. در محوطه‌ای با استخری به حجم 18000 متر مکعب پستانداران مختلف همچون دلفین، شیر دریایی، گراز دریایی وجود دارند که می‌توانید از تماشای آن‌ها لذت ببرید.

این حیوانات آموزش دیده‌اند و قطعا حرکات نمایشی آن‌ها شما را به وجد خواهد آورد. شما می‌توانید با اجازه گرفتن از مسئولین پارک دلفین‌های کیش با دلفین‌ها:

  • بازی کنید
  • بدن آن‌ها را لمس کنید
  • غذای مناسب به آن‌ها بدهید
  • عکس‌های خاطره انگیز با آن‌ها بگیرید

کلاسیک شو

اگر به دنبال یک روز مفرح و شاد هستید، حتما به کلاسیک شو دلفیناریوم کیش سر بزنید. انواع برنامه‌های شاد مانند استندآپ کمدی و شعبده‌بازی، بازی با نور و موسیقی زنده متناسب با هر سن و سلیقه‌ای.

 

دکمه بازگشت به بالا