اقتصادیگزارشگر کسب و کار

میلگرد کدام کارخانه بهتر است؟ بررسی بهترین تولید کنندگان در ایران

رتبه اول: میلگرد ذوب آهن اصفهان، برترین میلگرد در ایران

قیمت آهن: عجیب بود اگر میلگرد ذوب آهن اصفهان، رتبه اول بهترین میلگرد در ایران را دریافت نمی‌کرد. این کارخانه با ظرفیت تولیدی ۳میلیون و ۶۰۰ هزارتن فولاد و مقاطع فولادی، یکی از بزرگترین تامین کنندگان فولاد داخل کشور محسوب می‌شود. علاوه بر این یکی از بزرگترین صادرکنندگان فولاد در ایران نیز هست.

میلگرد ذوب آهن اصفهان با علامت اختصاری ESCO CU در دو شکل ساده و آجدار و در دو نوع دوکی و یکنواخت بر اساس استاندارد ملی 3132 عرضه می‌شود.

رتبه دوم: میلگرد کویر کاشان، بسیار نزدیک به رتبه اول

قیمت میلگرد: کارخانه فولاد کویر کاشان، یکی از بهترین میلگردهای موجود در بازار را تولید می‌کند. این کارخانه همه سایزهای رایج میلگرد را تولید کرده و علاوه بر آن، سایز ۴۰ را نیز به تولید می‌رساند. میلگرد کویر کاشان با برند KAVIR TH تولید می‌شود که T نماد روش تولید ترمکس و H نمایانگر آج ۴۲۰ است.

رتبه سوم: میلگرد خراسان، میلگرد آذربایجان و میلگرد کوثر اهواز

میلگرد خراسان

خرید تیرآهن: میلگرد خراسان که با نام میلگرد نیشابور هم شناخته می‌شود، تولید شده در شرکت مجتمع فولاد خراسان است.  علامت اختصاری این میلگرد KSC CT است و به روش ترمکس تولید می‌شود. این مجتمع فولادی عظیم یکی از بزرگترین تولیدکنندگان فولاد خام در ایران هم محسوب می‌شود.

برای اطلاع از به لینک قرار داده شده مراجعه کنید.

میلگرد آذربایجان

فولاد آذربایجان که به فولاد میانه هم شناخته می شود، از برترین تولیدکنندگان میلگرد است. آرم حک شده روی این میلگرد دو F در رو به روی هم است. وجود آرم CT در ادامه آن نشان می‌دهد که میلگرد میانه هم به روش ترمکس تولید می‌شود.

کارخانه فولاد آذربایجان میلگرد در اندازه های ۸ تا ۳۲ میلیمتر بر اساس استاندارد DIN488 آلمان و ۱۴ تا ۵۰ میلیمتر بر اساس استاندارد DIN1013 به تولید می‌رساند. کیفیت بالا و استاندارد بین المللی این کارخانه باعث شده که از بزرگترین صادرکنندگان فولاد در ایران تبدیل شود.

میلگرد کوثر اهواز

کارخانه نورد کوثر اهواز، به تولید میلگردهای ساده و آجدار در سایزهای ۱۴ تا ۴۰ میلیمتر و مفتول های ساده و آجدار در اندازه های ۵.۵ تا ۱۲.۵ میلی‌متر می‌پردازد. علامت اختصاری درج شده روی میلگرد کوثر، GCT است.

رتبه چهارم: میلگرد ابرکوه، سیرجان، بافق و شاهین بناب

میلگرد ابرکوه

کارخانه سرمد ابرکوه یزد به تولید میلگرد آجدار در سایزهای 8 تا 32 میلیمتری با استفاده از فناوری شرکت STG ایتالیا و طبق استاندارد 3132 استاندارد ملی می‌پردازد. کیفیت بالای این میلگردها باعث شده که جزو برترین میلگردهای ایران قرار بگیرد. علامت اختصاری حک شده روی میلگرد ابرکوه ، ASIS است.

میلگرد سیرجان

شرکت جهان فولاد سیرجان، میلگردهایی از سایز ۸ تا ۳۲ میلی‌متر تولید می‌کند که در سه گروه ساده، آجدار مارپیچ و آجدار جناغی دسته بندی می‌شوند. این کارخانه هم از روش ترمکس استفاده می‌کند و علامت اختصاری روی میلگردهای آن، SJS است.

میلگرد بافق

مجتمع فولاد بافق به تولید میلگرد A3 در سایز ۸ چهار شاخه ای، ۱۰ سه شاخه ای، ۱۴ دو شاخه ای و سایزهای ۱۶ تا ۳۲ به صورت تک شاخه‌ای تولید می‌کند. ابعاد و وزن استاندارد به همراه خواص مکانیکی خوب از ویژگی‌های میلگرد بافق است. علاوه بر این، مجتمع فولادی بافق به تولید میلگردهایی با طول سفارشی هم می‌پردازد.

میلگرد شاهین بناب

مجتمع فولاد صنعت بناب که با نام تجاری شاهین بناب بیشتر شناخته می‌شود، یکی از فولادسازان بزرگ ایران است که به دلیل کیفیت بالای میلگردهای آن در این لیست قرار گرفته است. میلگردهای A2، A3، A4 و در سایزهای ۸تا ۳۲ میلی‌متر از تولیدات این کارخانه است. علامت اختصاری میلگرد شاهین بناب ، BS است.

برای اطلاع از به لینک قرار داده شده مراجعه کنید.

رتبه پنجم: میلگرد تیکمه داش، آناهیتا، صبا فولاد زاگرس، آریان فولاد و روهینا

میلگرد تیکمه داش

، میلگردهایی در دو نوع ساده و آجدار و در سایزهای ۸ تا ۳۲ میلی‌متری عرضه می‌کند. نام اختصاری حک شده روی میلگرد تیکمه داش ، SFK است و به روش ترمکس تولید می‌شوند.

میلگرد آناهیتا

شرکت فولاد آناهیتا گیلان، از دیگر تولیدکنندگان برتر میلگرد در ایران است. نام اختصاری حک شده روی میلگرد آناهیتا، AGJU است که JU به معنای میلگرد نوع A2 است که با روش خنک سازی در هوای آزاد به تولید رسیده است.

برای اطلاع از به لینک قرار داده شده مراجعه کنید.

میلگرد زاگرس

کارخانه صبا فولاد زاگرس هم در این لیست قرار دارد. میلگرد زاگرس به روش ترمکس، طبق استاندارد ملی 3132 و در دو گروه آج 400 و آج 500 تولید می‌شود. نام اختصاری حک شده روی این میلگردها، SFZ CT است.

میلگرد آریان فولاد

شرکت نورد آریان فولاد که یکی از بزرگترین تولیدکنندگان مقاطع فولادی است، میلگردهای نوع A3 از سایز ۱۰ تا ۳۲ میلی‌متر تولید می‌کند. نام اختصاری آن AS است.

میلگرد روهینا

مجتمع فولاد روهینا جنوب میلگردهای تولیدی خود را در هر چهار نوع A1، A2، A3، A4 و به دو شکل ساده و آجدار تولید می‌کند. میلگردهای آجدار این مجموعه به صورت دوکی و یکنواخت و جناقی و مرکب در سایزهای ۸ تا ۴۰ میلی‌متر عرضه می‌شود. همچنین کلاف‌های این مجموعه در سایزهای ۵ تا ۱۶ میلی‌متر با بالاترین کیفیت به تولید می‌رسد. علامت اختصاری این مجموعه ROUHINA است.

رتبه ششم: دیگر تولیدکنندگان میلگرد در ایران

در رتبه ششم از این لیست کارخانه‌های زیادی قرار دارند که بخش بزرگی از نیاز ایران به میلگرد را تامین می‌کنند. در زیر لیست این کارخانه‌ها آمده است.

      • میلگرد کرمان بردسیر
      • میلگرد شاهرود (مجتمع فولاد شاهرود)
      • میلگرد قزوین (شرکت فولاد قزوین)
      • میلگرد پرشین فولاد (گروه صنعتی پرشین فولاد آریا)
      • میلگرد هیربد (صنایع فولاد هیربد زرندیه)
      • میلگرد ابهر (شرکت فولاد سیادن ابهر)
      • میلگرد امیرکبیر (شرکت فولاد امیرکبیر خزر)
      • میلگرد خرمدشت (کارخانه فولاد خرمدشت تاکستان)

قیمت بهترین میلگردهای ایران

حالا که می‌دانیم کدام میلگرد کیفیت بالاتری دارد و در کدام دسته از این شش رتبه قرار می‌گیرد، تنها نکته‌ای که در انتخاب باقی می‌ماند، قیمت میلگرد مورد نظر است. از آن‌جایی که بازار مدام در حال تغییر است، بهترین کار استعلام قیمت روز میلگرد است. میتوانید را در لینک قرار داده شده مشاهده کنید و یا برای اطلاع از قیمت روز میلگرد و راهنمایی‌های کامل‌تر درباره انتخاب آن با کارشناسان آی فولاد تماس بگیرید.

نظر شما درباره این رتبه بندی چیست؟ جای کدام تولیدکننده را در این لیست خالی می‌بینید؟ به نظرتان کدام تولیدکننده‌ها در این لیست، در جای درست خود هستند و کدام یک در رتبه درستی قرار نگرفته‌اند؟ منتظر نظرات شما هستیم

دکمه بازگشت به بالا