عمومیگزارشگر کسب و کار

نحوه تعویض قیفی گیربکس 206

با یکی دیگر از خدمات آنلاین گیر بکس آشنا شوید . تعویض کاسه نمد گیربکس در محل  از جمله خدمات مرتبط با سرویس گیربکس توسط میباشد که امروزه با روغن ریزی گیربکس و ته میل لنگ به یکی از دغدغه های بزرگ برای رانندگان تبدیل شده است .

How to replace the 206 gearbox funnel

اما جای نگرانی نیست  اینجا ما هم به شما روش تعویض کاسه نمد پراید ، پژو و …. را با یک آموزش ساده در چند پاراگراف دنبال میکنیم  و هم به شما پیشنهاد میکنیم در صورت تمایل از مکانیک همراه آنلاین گیر بکس درخواست دریافت خدمات سیار داشته باشید تا هم از نظر پشتیبانی و تعمیر و هم از نظر صرفه جویی در زمان خود بهترین استفاده را ببرید  .

تنها کافیست با ماتماس بگیرید . حتی نیازی نیست که نسبت به خرید هیچ لوازم یدکی اقدام کنید  . ما از صفر تا صد تعویض کاسه نمد گیربکس در محل را انجام میدهیم . همراه ما باشید با علل روغن ریزی گیربکس

علت روغن ریزی گیربکس

علت نشتی روغن از گیربکس چیست ؟

واسکازین یا همان روغن گیربکس ۲۰۶ روغنی است که کل سیستم چرخ دنده ها و تشکیلات جعبه دنده را روانکای میکند . از این رو دلایلی نیز وجود دارد که موجب میشود با نشتی روغن گیربکس روبرو باشید :

  • نقص فنی در کاسه نمدهای دیفرانسیل
  • ایجاد ترک یا شکستگی در پوسته گیربکس
  • دمونتاژ شدن فشنگی دنده عقب خودرو
  • پاره شدن کاسه نمد گیربکس ( شفت اصلی  ) و میله تعویض دنده

علت خراب شدن کاسه نمد گیربکس خودرو

۴ دلیل اصلی برای پاره شدن کاسه نمد گیربکس وجود دارد که شما را مجاب به تعویض آن خواهد کرد

  1. بی کیفیت بودن کاسه نمد
  2. عواملی که منجر به لرزش بالای گیربکس میشود
  3. داغ شدن کاسه نمد به دلیل بالا رفتن دمای پوسته گیربکس
  4. خشک شدن کاسه نمد گیربکس به دلیل از دست دادن گریس موجود ( این مورد با تمام شدن عمر کاسه نمد پیش می آید  )

علائم خرابی کاسه نمد گیربکس

اما از کجا بدانیم که زمان تعویض کاسه نمد گیربکس فرا رسیده است  و چه علائمی به ما میدهد.بهترین  موردی که شما را به چک کردن اجباری کاسه نمد وامیدارد دیدن روغن های ریخته شده روی زمینه است که این مورد برای همگان آشکار است . اما اگر این روغن ریزی کم باشد طبیعتا تا مدتی روی زمینه نمیریزد و یا مقدار ریخته شده روغن گیربکس از محفظه آنقدری نیست که به چشم بیاید . از این رو هر از گاهی پوشته گیربکس و سینی کف خودرو را نگاهی بیندازید

چرا تعویض کاسه نمد گیربکس در محل

الف : صرفه جویی در زمان

همراه مکانیک آنلاین گیربکس خدمات سیار خود را قبل از هر دلیلی به دلیل صرفه جویی در زمان شما پیشنهاد میکند . از این رو شما میتوانید با سپردن این خدمات به مکانیک سیار با خیالی آسوده به باقی امور خود برسید و از بابت این تعمیرات دغدغه رفتن به تعمیرگاه گیربکس اتومات را نداشته باشید . حتی اگر میخواهید برای همیشه قبل از آسیب رسیدن به هیچ قطعه ای به داد سیستم ماشین خود برسید از خدمات آنلاین گیر بکس استفاده کنید

ب : کاهش هزینه ها

  • اگر تعویض کاسه نمد گیربکس را به یک تعمیرگاه بسپارید حد اقل نصف روز باید در تعمیرگاه بمانید .
  • همچنین معطل شدن در تعمیرگاه و پیدا کردن یک تعمیرگاه خود را نیز در نظر داشته باشید
  • از طرفی رفتن برای خرید لوازم یدکی مورد نیاز هم به این لیست اضافه کنید
  • و در نهایت این را هم بدانید که به مکانیک همراه پشتیبانی هم دارید اما چگونه میتوان از یک تعمیرگاه پشتیبانی سیار گرفت ؟!!!!

علت نشتی روغن از گیربکس

امروزه خودروهای شخصی جزو وسایل ضروری هستند که برای راحتی زندگی و رفت و آمد افراد بین منزل و محل کار یا حتی گردش مورد استفاده قرار می­گیرند.وقتی صحبت در مورد خودرو باشد، می توان به جرات گفت که همه طرفدار و عاشق سرعت، تماشای مناظر در حین حرکت و حتی آرامشی که در طول سفرهایمان داریم، هستیم اما این آرامش و راحتی نیاز به کنترل پیوسته وسیله نقلیه دارد تا از بروز هر گونه حادثه و مشکلات احتمالی پیشگیری شود.

نشت روغن از گیربکس باعث ایجاد مشکل جدی برای ماشین یا SUV شما می شود. روغن گیربکس مانند روغن موتور، قطعات گیربکس را روغن کاری و محافظت می کند و از سایر قطعات موتور محافظت می کند. اگر گیربکس شما دچار نشتی روغن است ، سطح مایع پایین می‌تواند بر عملکرد گیربکس تأثیر بگذارد و به بخش‌های مهم آسیب برساند. روغن گیربکس معمولا قرمز تا قرمز تیره است.

مهر و موم

گیربکس وسیله نقلیه شما دارای یک سری مهر و موم است که از لاستیک یا فلز ساخته شده است. با دمای متوسط ​​195 درجه فارنهایت تا 220 درجه فارنهایت، همه چیز در زیر کاپوت اتومبیل شما بسیار داغ می شود و مهر و موم ها تحت تأثیر این گرما قرار می گیرند. فرسودگی و پارگی در نهایت می تواند درزگیرها، به خصوص واشر تشت را ترک کند و روغن گیربکس از آنها نشت کند.

خطوط

مانند خطوط ترمز یا خنک کننده شما، مایع انتقال از طریق خطوط انتقال به مناطق مختلف در گیربکس شما حرکت می کند. این خطوط از آلومینیوم یا فولاد ساخته شده اند. این خطوط بسیار بادوام هستند و برای ماندگاری ساخته شده اند، اما گرما و افزایش عمر می توانند باعث ترک خوردن آنها شوند. وقتی آنها این کار را کردند، خوب، شما آن را حدس زدید. مایع گیربکس به جای گردش در گیربکس، از آنها نشت می کند.

پمپ

روغن گیربکس توسط پمپ انتقال از طریق خطوط رانده می شود. از آنجایی که پمپ یک اسب بخار است، می تواند منبع رایج نشت مایع انتقال باشد. معمولاً بدنه پمپ در جایی ترک می‌خورد و هنگامی که پمپ سیال انتقال را در سراسر سیستم به حرکت در می‌آورد، مایع از آن نشت می‌کند یا به بیرون رانده می‌شود. در این مورد، به طور کلی یک پمپ جدید مناسب است.

نصب و راه اندازی

در نهایت، نصب گیربکس یک کار جدی است و اگر به درستی انجام نشود، مایع از آن نشت می کند. شایع ترین منبع نشتی انتقال به دلیل نصب معیوب از پانل انتقال است. تابه به درستی نصب نشده است یا از پیچ و مهره های نادرستی برای محکم کردن آن استفاده شده است..

مشکلات گیربکس اغلب از گران ترین و آزاردهنده ترین مشکلات مربوط به تعمیرات خودرو هستند، بنابراین خوب است بدانید که چگونه بهترین مراقبت را از گیربکس خود انجام دهید. یکی از ساده ترین کارهایی که می توانید انجام دهید این است که هر از چند گاهی سطح و وضعیت مایع گیربکس خود را بررسی کنید. قبل از بازرسی دیپ میله، از روش صحیح مورد نیاز برای بررسی مایع انتقال مطمئن شوید. برخی از خودروها نیاز به روشن بودن موتور دارند و برخی دیگر خاموش. در بیشتر موارد، مایع باید رنگ صورتی پر جنب و جوش و بوی شیرین داشته باشد. مایعات برخی از تولید کنندگان رنگ متفاوتی دارند.

اگر نیاز به اضافه کردن روغن گیربکس بیشتری دارید، بررسی کنید که نوع مناسبی دارید. فراموش نکنید که فلاش های انتقال منظم را برنامه ریزی کنید، که ما هر 30000 مایل را پیشنهاد می کنیم. همچنین توصیه می‌کنیم که سیستم خنک‌کننده خود را به‌طور منظم سرویس کنید تا مطمئن شوید که سیستم خنک‌کننده موتور شما به خوبی کار می‌کند تا به درستی مایع گیربکس خنک شود. یکی دیگر از عادت های نگهداری خوب این است که حداقل سالی یک بار از یک متخصص حرفه ای و معتبر تعمیر گیربکس بازدید کنید. به این ترتیب، می‌دانید که آیا مسائلی وجود دارد که باید در آینده نزدیک به آن رسیدگی کنید تا بتوانید بر اساس آن برنامه‌ریزی مالی خود را شروع کنید.

روغن ریزی خودرو

روغن ریزی خودرو یکی از مشکلات اولیه هر وسیله نقلیه­ای است که پیشنهاد می شود تا در اسرع وقت به آن توجه شود و از وخامت اوضاع خودرو و تحمیل شدن هزینه های تعمیر بیشتر جلوگیری گردد؛ به همین علت نیاز است که هر فردی که از خودرو استفاده می­کند با روش‌های شناسایی مشکلات خودرو آشنایی کلی داشته باشد.ناگفته نماند که آشنایی با راه های رفع مشکلات خودرو نیز به نوبه خود اهمیت زیادی دارد تا در بهترین حالت شما را از گیر کردن در یک مسیر خلوت و انتظار چند ساعته برای کمک خلاص کند.

اصلی ترین دلایل روغن ریزی از خودرو

پس از روشن کردن موتور خودرو، روغن مربوط به هر یک از بخش های موتور، گیربکس، سیستم ترمز و هیدرولیک خودرو با فشار بالایی در کانال­ های تعبیه شده تزریق می شود تا قطعات مربوطه روانکاری شوند و کارکرد مناسبی را داشته باشند.

سرعت بالای تزریق روغن در کانال ها باعث می شود که روغن همواره به دنبال یک حفره برای نشت بگردد و وجود کوچکترین سوراخ در کانال و یا آب بندی نشدن قطعات موتور می‌تواند باعث نشت روغن شود و کاهش حجم روغن قسمت مربوطه و بروز مشکلات جدی را باعث شود.در صورتی که متوجه وجود هر گونه نشتی روغنی در زیر خودرو شدید، بهتر است که در اولین قدم به دنبال تشخیص نوع روغن نشتی بروید و سعی کنید که قسمت معیوب را پیدا کنید؛ به یاد داشته باشید که تشخیص نوع روغن به یافتن منشاء و سیستم نشت کننده کمک قابل توجهی خواهد کرد.

کاربرد گیر بکس

گیربکس در یک خودرو نقش مهمی دارد و مسئول انتقال نیرو از موتور به چرخ‌ها است. در اکثر خودروها، گیربکس‌ها به دو نوع تقسیم می‌شوند: گیربکس دستی (دستی) و گیربکس اتوماتیک.۲۰۶، یک مدل خودروی تولید شده توسط شرکت پژو (Peugeot) است. امروزه به خاطر چاله های بیش از اندازه در خیابان ممکن است گیر بکس ماشین شما به سرعت خراب شود و شما مجبور هستید ماشین خود را به تعمیرگاه ببرید. تعمیر گیربکس ۲۰۶ بسیار کار آسانی است که حتی خود شما مقدار بسیار کمی در این زمینه آگاهی داشته باشید میتوانید تعمیرات جزئی انجام دهید.

دکمه بازگشت به بالا