عمومیگزارشگر کسب و کار

نحوه نصب و کار با تایمر آبیاری قطره‌ای خانگی

گلها به آبیاری منظم نیاز دارند. اگر مرتب آبیاری شود بهتر رشد می کند. بعضی روزها که از خانه دور هستیم یا به مسافرت می رویم برنامه آبیاری گلمان به هم می خورد. آنها ممکن است محو یا تغییر رنگ دهند. گل ها زیبایی و روح سبز خانه هستند. وقتی ناپدید می شوند همیشه غم انگیز است. اما تایمر آبیاری خانگی مشکل شما را حل کرده است.

اکنون همه چیز هوشمند شده است و جهان حول محور محصولات هوشمند می چرخد. آبیاری هوشمند به کمک ما آمد. در حال حاضر آبیاری باغ در خانه، گلدان و غیره. می توان آن را به صورت خودکار انجام داد. در زیر با تایمر آبیاری قطره ای گلدان و باغچه آشنا خواهید شد. اطلاعات لازم در مورد آبیاری اتوماتیک را به دست خواهید آورد و همچنین انواع تایمرهای آبیاری خانگی را می شناسید تا بتوانید با توجه به نیاز خود بهترین تایمر را انتخاب کنید.

زمان آبیاری

تایمر آبیاری را دنبال کنید

برنامه آبیاری چگونه است؟

تایمر وسیله ای است که گل ها، گیاهان و باغ ها را در زمانی که شما انتخاب می کنید آبیاری می کند. یعنی می توانید بدانید که یک گل یا گیاه هر روز چند بار و چند دقیقه باید آبیاری شود. با این کار می توانید برنامه آبیاری منظمی داشته باشید تا گل ها با مشکل کمبود آب مواجه نشوند. هر چرخه آبیاری می تواند آب چندین گلدان یا چندین منطقه از باغ شما را تامین کند و شما نیازی به خرید چند متری ندارید. یک ماشین حساب با ابزارهای داخلی می تواند نیازهای شما را برآورده کند.

تایمر آبیاری خانگی نیز باعث صرفه جویی در مصرف آب می شود. هزینه مصرف آب بالاست و قیمت آب شرب در سال های اخیر افزایش یافته است. آبیاری با دست باعث از دست دادن آب می شود و چون تعیین میزان دقیق آب برای هر گل و گیاه به صورت دستی مشکل است، آب زیادی هدر می رود. تایمر آبیاری قطره ای به راحتی مدت و مقدار آبی که باید برای هر گل و گیاه استفاده شود را تعیین می کند. آب قطره قطره به گیاه می رسد و قطره ای هدر نمی رود. اکنون کل کشور و حتی تمام دنیا با مشکل کم آبی مواجه هستند. استفاده از آبیاری خودکار می تواند راه حل خوبی برای بخش کشاورزی باشد. عمدتاً به این دلیل که بیشتر آب مصرفی در کشاورزی و باغداری است و آبیاری غیر اصولی این میزان را افزایش داده است.

انواع تایمر و کنترلر آبیاری

تایمرهای آبیاری با توجه به نوع تامین آب دارای 3 دسته می باشند.

فقط مخزن: این نوع تایمر به یک مخزن فشار ثابت متصل می شود. این مخزن معمولاً بیش از 30 لیتر آب در خود جای می دهد و فقط برای آبیاری گلدان ها در زمان خشکسالی استفاده می شود. یا زمانی که نوار در دسترس نیست.

شیر آب متصل: این تایمر آب به شیر آب متصل است و می تواند فشار آب را با توجه به آب مورد نیاز کم و زیاد کند. در این حالت بدون پرکردن مخزن کار می کند و فقط با اتصال ساعت به میوه ساعت مورد نظر عمل می کند.

دارای مخزن و امکان اتصال به شیر آب: این نوع تایمر دارای دو نوع ورودی می باشد. ترکیبی از مخزن و شیر برقی است. در مواقعی که احتمال قطعی آب وجود دارد می توان از ظرفیت مخزن برای آبیاری گلدان ها استفاده کرد.

تایمر با مخزن مناسب برای آبیاری گلدان های داخل خانه مناسب است و برای آبیاری باغ حتما به باتری یا مخزن با ظرفیت زیاد نیاز دارید.

تایمرهای آبیاری خانگی از نظر نوع سیستم کنترلی به دو دسته تقسیم می شوند.

تایمر هوشمند آبیاری: این نوع تایمر دارای سیستم کنترل بسیار پیشرفته می باشد. به عبارت دیگر خود تایمر دارای سیستم هوشمندی است که زمان آبیاری صحیح را بر اساس میزان تابش خورشید، دمای محیط و همچنین رطوبت هوا و خاک تعیین می کند. دارای سنسورهای حرفه ای و مناسب برای آبیاری در سطح وسیع می باشد.

تایمر آبیاری خودکار: تایمر معمولی که به طور گسترده توسط مردم و گلخانه ها استفاده می شود، یک مدل اتوماتیک است که شما برنامه ریزی می کنید. شما می توانید تصمیم بگیرید که چه زمانی و با چه شدتی کار کند. تایمر آبیاری Orbit و تایمر آبیاری آبی از جمله مدل های اتوماتیک محبوب هستند.

دو دسته دیگر برای تایمرها در نظر گرفته شده است:

تایمر دیجیتال: دارای نمایشگر دیجیتالی است که ساعت ها و برنامه های مورد نظر شما را نشان می دهد. تعداد دفعات آبیاری از آخرین تنظیم برنامه و همچنین اطلاعات مربوط به میزان مصرف آب و موارد دیگر روی صفحه نمایش داده می شود. ساعت آبی Orbit دیجیتال است.

تایمر آنالوگ: این تایمر نمایشگر ندارد و شما فرکانس و مدت آبیاری را با پیچ و ولوم تنظیم می کنید. تایمر آبیاری آکوا از نوع آنالوگ می باشد.

تایمر آبیاری قطره ای آبی

دو مدل یک و دو سوکت وجود دارد که می توانید با توجه به نیاز خود یکی از آنها را انتخاب کنید.

نوع خروجی تک: تنها یک خروجی دارد و یک برنامه برای آن در نظر گرفته شده است. این بدان معنی است که تمام گل ها و گیاهان شما طبق برنامه آبیاری می شوند.

دو مدل محصول: می توانید برای هر محصول برنامه خاصی در نظر بگیرید. به عنوان مثال اگر دو مدل گل دارید که یکی از آنها یک بار در روز و دیگری یک بار در هفته نیاز به آبیاری دارد، می توانید 24 ساعت را برای یک مرکز و هفته را برای یک مرکز در نظر بگیرید و هر مرکز را با گلدان مورد نظر مرتبط کنید.

بسته به نوع برنامه ای که منتظرش هستید یکی از این گزینه ها را انتخاب کنید.

نحوه نصب و راه اندازی تایمر آبیاری قطره ای برای منزل

نصب تایمر بسیار آسان است. دارای یک ورودی که به ورودی آب وصل می شود و یک خروجی که مستقیماً به گلدان ها می رود. معمولا برای اتصال مستقیم به برخی از گلدان ها تجهیزات لازم در نظر گرفته می شود. یعنی می توانید برای هر تعداد گلدان که می خواهید، یک شیر آبیاری را مستقیماً بعد از شیر خروجی نصب کنید.

این دستگاه از باتری استفاده می کند. همچنین باتری کمتری مصرف می کند. هر دو مدل می توانند به مدت 3 ماه یا بیشتر با دو باتری 1.5 ولت کار کنند. فقط شیر را وصل کنید. باتری ها را داخل جعبه قرار دهید و حالت RUN TIME OFF را فعال کنید تا زمانی که بعد از 30 ثانیه صدای موتور را بشنوید. حال می توانید برای شروع تایمر وارد برنامه مورد نظر شوید.

توجه: اگر هوا سرد است و ممکن است تایمر یخ بزند، تایمر باید حذف شود. به طور کلی تایمر برای فصل زمستان توصیه نمی شود.

نحوه تنظیم تایمر آبیاری قطره ای آب نیرو در خانه

بین انواع آنالوگ و دیجیتال بسته به تنظیمات تفاوت وجود دارد، اما به طور کلی هر دو مدل دارای دو ویژگی مهم هستند

فرکانس: به دفعات تکرار برنامه آبیاری اشاره دارد. برای مثال می توانید فرکانس را روی 48 ساعت تنظیم کنید تا هر دو روز یکبار آبیاری شود.

RunTime: مدت زمان آبیاری را نشان می دهد. با توجه به اینکه آبیاری به صورت قطره ای انجام می شود، ابتدا باید بررسی کنید و ببینید بهترین زمان برای آبیاری گلدان ها چه زمانی است. به عنوان مثال، ممکن است 10 دقیقه یا 5 دقیقه یا کمتر طول بکشد. این بستگی به نوع گلدان شما و برنامه آبیاری آنها دارد.

هم تایمر دیجیتال و هم نوع آنالوگ این دو دکمه را دارند.

برای تایمر آنالوگ: اگر فرکانس را روی 10 امروز در ساعت 8 تنظیم کنید و زمان آبیاری را روی 10 دقیقه تنظیم کنید، به این معنی است که گلدان شما به مدت 10 دقیقه و 12 ساعت بعد آبیاری می شود. این برنامه هر 12 ساعت تکرار می شود.

طبق برنامه آبیاری می توانید دفعات آبیاری را از 6 ساعت تا یک هفته تنظیم کنید. یعنی هفته ای یکبار آبیاری کنید. اگر می خواهید گل ها را به صورت دستی در ساعت یا روز خاصی آبیاری کنید، عملکرد RUN TIME را روی OFF قرار دهید و آبیاری را کامل کنید و پس از اتمام آبیاری دستی، زمان اجرا را مجددا تنظیم کنید.

تایمر دیجیتال: تایمر دیجیتال کمی پیشرفته تر است. می توانید ساعت خود دستگاه را تنظیم کنید. درست مثل یک ساعت دیجیتال. شما می توانید دقیقا مشخص کنید که برنامه شما چه زمانی شروع می شود. برخلاف نسخه آنالوگ که برنامه را از زمان تعیین شده محاسبه می کند.

تایمر دیجیتال دارای دکمه هایی برای تنظیم زمان، فرکانس و مدت زمان آبیاری است. به عنوان مثال تایمر آبیاری مداری دارای صفحه ای است که از طریق دکمه های روی تایمر می توان تمامی اطلاعات لازم را در آن وارد کرد. دو ویژگی جالب دیگر نیز دارد. می توانید زمان تاخیر را برای آن محاسبه کنید. به عنوان مثال، اگر اخیراً باران باریده است و مزرعه شما به طور خودکار آبیاری می شود، می توانید آبیاری را به تعویق بیندازید. همچنین آبیاری را می توان به صورت دستی تنظیم کرد که انجام آن آسان است.

منبع: آب نیرو

دکمه بازگشت به بالا