اقتصادیگزارشگر کسب و کار

نحوه کار ماینر هلیوم

ماینر هلیوم در واقع دستگاه ماین کردن ارز هلیوم است. یک دستگاه بی‌سیم به نام هات اسپات یا استخراج کننده هلیوم از فناوری‌های رادیویی برای استخراج ارز هلیوم استفاده می‌کند. ارزهای هلیوم را برای ارائه پوشش به شبکه، پاداش می‌دهد. ماینینگ به تایید مشروعیت تراکنش‌های انجام شده از طریق یک شبکه بلاکچین مثل بلاکچین بیت کوین کمک می‌کند.

مسئله‌ای که در قبال ماینر هلیوم وجود دارد، اول از همه، یک ابزار ذاتی است که بلاکچین هلیوم می‌تواند به کاربران خود ارائه دهد. هلیوم یک شبکه ماشینی غیرمتمرکز است که برای ارائه اتصال دوربرد و کم مصرف برای دستگاه‌هایی مثل حسگرها و برج‌های سلولی طراحی شده است. این می‌تواند کاربردهای گسترده‌ای داشته باشد؛ از نظارت بر محیط زیست گرفته تا مدیریت زنجیره تامین.

دوم، روند ماینینگ ارز هلیوم نسبت به فرآیندهای مشابه برای سایر ارزهای دیجیتال مالیات کمتری بر محیط زیست و قبض برق شما وارد می‌کند. آخرین اما کم‌ اهمیت‌ترین مزیت ماینر هلیوم نیز این است که، یک جامعه افراد شگفت‌انگیز نیز وجود دارد که در آن می‌توانید، همفکران علاقه‌مند به اینترنت اشیا و رمزنگاری را پیدا کنید. پس این مقاله را بخوانید تا با نحوه درآمدزایی از ماینر هلیوم و استخراج ارز هلیوم آشنا شوید.

شبکه ماینر هلیوم چیست؟

هلیوم یک شبکه بی‌سیم غیرمتمرکز است که هرکسی می‌تواند به آن بپیوندد و برای شرکت در آن جوایزی کسب کند. این شبکه توسط ارز دیجیتالی به نام هلیوم (HNT) پشتیبانی می‌شود و گاهی اوقات شبکه مردمی نیز نامیده می‌شود. هلیوم به عنوان اولین شبکه اینترنت اشیا همتا به همتا در جهان طراحی شده است و این پتانسیل را دارد که شیوه تعامل ما با دستگاه‌ها را متحول کند. اینترنت اشیا اصطلاحی است که برای توصیف روند رو به رشد اتصال اشیا فیزیکی به اینترنت استفاده می‌شود. این شامل همه چیز از دستگاه‌های پوشیدنی گرفته تا لوازم خانگی می‌شود.

راه های استخراج ارز هلیوم

راه‌های مختلفی برای استخراج ارز هلیوم وجود دارد. اول از همه، می‌توانید با استخراج ارز هلیوم کسب درآمد کنید. این کار را می‌توان با راه اندازی یک هات اسپات برای افزایش دسترسی به پوشش انتقال داده شبکه انجام داد. دوما، شما همچنین می‌توانید با ارجاع دیگران برای پیوستن به شبکه هلیوم، ارز هلیوم (HNT) کسب کنید. وقتی شخصی با استفاده از پیوند ارجاع شما به شبکه می‌پیوندد، درصدی از پاداش‌های او را دریافت می‌کنید.

راه دیگر برای کسب ارز هلیوم (HNT) شرکت در برنامه “اثبات پوشش” ازر هلیوم است. این برنامه به کاربران این امکان را می‌دهد که با ارائه پوشش شبکه در مناطقی که دریافت سلولی ضعیف یا بدون دریافت تلفن همراه دارند، ارز هلیوم (HNT) کسب کنند.

شرکت‌کنندگان با استخراج و ایجاد پوشش شبکه مردمی با استفاده از Hotspots سازگار، HNT کسب می‌کنند.

هلیوم چگونه کار می کند؟

اپراتورهای گره هلیوم باید ارز هلیوم (HNT) را برای اجرای یک گره نگه دارند و برای مشارکت در شبکه تشویق کنند. آن‌ها همچنین باید یک دستگاه استخراج از وب سایت هلیوم برای راه اندازی‌ هات اسپات خریداری کنند. ارز هلیوم (HNT) را می‌توان با ساختن هات اسپات و از طریق استخراج به دست آورد. کاربرانی که اپراتور گره هستند، گره‌های خود را برای کسب درآمد بیشتر به اشتراک می‌گذارند.

دستگاه‌های ماینینگ باید ۳۰۰ متر از هم فاصله داشته باشند تا بتوان ماینینگ را فعال کرد؛ اما گروه‌های ماینر همچنان می‌توانند در نزدیکی سریع‌تر کار کنند. شرکت کنندگان شبکه در بلاکچین هلیوم می‌توانند چلنجر، فرستنده و شاهد باشند. چالش‌گران برای اعتبارسنجی فرکانس‌های رادیویی چالش‌هایی را در شبکه ایجاد می‌کنند. این پس از استخراج هر ۲۴۰ بلوک اتفاق می‌افتد. اعتبار این چالش‌ها توسط گره‌‌های فرستنده تایید می‌شود و برای تایید، گره‌های شاهد باید نزدیک گره‌های فرستنده باشند.

چه چیزی ارزش HNT را تعیین می کند؟

ارزش هلیوم (HNT) بر اساس کاربرد و ارتباط پروژه بلاکچین هلیوم است که با تعداد گره‌ها و شرکت‌کنندگان شبکه اندازه‌گیری می‌شود، اگرچه ارزش بازار ارز و بلاکچین مطابقت ندارند.

نحوه استخراج ارز هلیوم (HNT)

هر دستگاه علاوه بر گسترش دسترسی شبکه، چالش‌های PoC را برای روترهای دیگر ایجاد می‌کند. آن‌ها همچنین وظایف PoC ارسال شده توسط دستگاه‌های دیگر را تکمیل می‌کنند و فعالیت PoC نقاط قابل دسترسی را بررسی می‌کنند. کاربران می‌توانند با چالش‌برانگیز بودن، برای ساخت چالش‌ها (تا سهم ۲.۱۱ درصد بر اساس فعالیت شما)، پیوستن به چالش (تا ۱۱.۷۸ درصد)، مشاهده چالش (تا ۴۷.۱۱ درصد)، از طریق انتقال داده‌های شبکه، ارز هلیوم (HNT) کسب کنند.

در دسترس بودن کارهایی که باید انجام دهید به نزدیکی شما بستگی دارد. تمام فعالیت‌های پاداش دهنده به صورت خودکار و تصادفی هستند. ۳۳ درصد از پاداش استخراج به هلیوم و سرمایه گذاران تعلق می‌گیرد. هلیوم نیز پس از هر دو سال به نصف پاداش می‌دهد. پاداش استخراج تضمینی نیست. اگر تنها ماینر در مکان خود هستید، نمی‌توانید با شرکت در فعالیت‌های دیگر، ارز هلیوم (HNT) کسب کنید. شما فقط با رقیب بودن می‌توانید درآمد کسب کنید.

برترین ماینر هلیوم کدام است؟

لیست محبوب و بهترین دستگاه‌ها، سخت افزارها و ماشین‌های استخراج هلیوم عبارتند از:

نحوه استخراج ارز هلیوم با Brown MerryIoT

مرحله ۱: آنتن و کابل‌های دستگاه را وصل کنید. آن را روشن کنید.

برای WiFi، به سادگی SSID بالا را پیدا کنید و رمز عبور موجود در پشت دستگاه را وارد کنید. همچنین می‌توانید به صورت دستی متصل شوید. دروازه (سرور دروازه شخص ثالث) را که به آن متصل می‌شوید مشخص کنید و رمز عبور آن را وارد کنید.

مرحله ۳: به یک هات اسپات متصل شوید. دروازه نقاط دسترسی مجاور را اسکن و پیدا می‌کند. یک شبکه را انتخاب کنید و رمز عبور را وارد کنید و سپس روی Join کلیک کنید.

ارز هلیوم چگونه به دست می‌آید؟

بلاکچین هلیوم به هات اسپات‌ها برای ارائه پوشش بی سیم و تایید شبکه هلیوم پاداش می‌دهد. Hotspot‌ها در Helium Token، ارز هلیوم پاداش می‌گیرند. به هر Hotspot تعلق می‌گیرد که یک بسته PoC را پس از هدف قرار گرفتن توسط رقیب ارسال کند.

آیا استخراج ارز هلیوم هزینه‌ دارد؟

هزینه ماینر هلیوم بسته به ساخت، منطقه و ارائه دهنده متفاوت است. اما قیمت بیشتر هات اسپات‌ها در محدوده ۵۰۰ تا ۱۰۰۰ دلار قرار دارد. به عبارت دیگر، می‌تواند یک سرمایه گذاری بزرگ برای یک مصرف کننده فردی باشد. در حالی که شما در طول زمان ارز HNT را انباشته خواهید کرد، استخراج هلیوم واقعا فقط در دراز مدت سودآور می‌شود.

آیا ماینر هلیوم برق زیادی مصرف می‌کنند؟

اکثر ماینرهای ارز هلیوم هات اسپات دستگاه‌های کم مصرفی هستند که از انرژی پایینی استفاده می‌کنند. آن‌ها عمدتا به حدود ۵ وات برای اتصال به اینترنت نیاز دارند که به ۰.۱۲ کیلووات ساعت یا ۳.۶ کیلووات ساعت در ماه تبدیل می‌شود.

چگونه استخراج ارز هلیوم را شروع کنیم؟

مکانی را برای Hotspot خود انتخاب کنید. هات اسپات را به منبع برق وصل کنید. Hotspot را به روتر خود وصل کنید. برنامه هلیوم را دانلود کنید و یک حساب کاربری برای شروع استخراج ایجاد کنید.

یک ماینر هلیوم چقدر اینترنت مصرف می‌کند؟

تقریبا ۲۵۰ گیگ معادل تماشای یک یا دو فیلم در نتفلیکس در روز. حدود ۵-۲۰ کیلوبیت بر ثانیه ثابت.

آیا می‌توانم ارز هلیوم را در خانه استخراج کنم؟

استخراج ارز هلیوم با نصب یک دستگاه ساده بر روی پنجره خانه یا محل کار شما انجام می‌شود. به طور جدی. هات اسپات‌ها مایل‌ها پوشش شبکه بی سیم را برای میلیون‌ها دستگاه اطراف شما با استفاده از هلیوم لانگ فای فراهم می‌کنند و برای انجام این کار در شبکه هلیوم، پاداش دریافت می‌کنید.

چگونه با استخراج کننده ارز هلیوم بیشترین درآمد را داشته باشید؟

مکان مهم‌ترین جنبه کسب حداکثر ارز هلیوم است. یک ارزیابی دقیق مکان انجام دهید. حداقل ۳ مکان احتمالی را بررسی کنید. از تفاوتی که حتی ۱۰۰ متر می‌تواند ایجاد کند، شگفت زده خواهید شد. در حداکثر ارتفاع آنتن خود را بیرون و تا آن‌جا که ممکن است، بلند کنید.

آیا ماینر هلیوم با WIFI کار می‌کنند؟

بله، یک ماینر هلیوم برای اتصال به اینترنت به Wi-Fi نیاز دارد. یک ماینر همچنین می‌تواند با استفاده از اترنت به اینترنت متصل شود. ماینر نیاز به اتصال مداوم و بدون وقفه به اینترنت دارد تا بتواند کار خود را انجام دهد.

آیا استخراج ارز هلیوم سرمایه گذاری خوبی است؟

ارز هلیوم ممکن است به چند دلیل سرمایه گذاری خوبی باشد. هلیوم یک ارز ضد تورم است، به این معنی که عرضه محدودی از ارز HNT وجود دارد و تقاضا برای محصولات و خدمات هلیوم تنها با رشد هلیوم افزایش خواهماینر هلیوم؛ ابزار سخت افزاری برای استخراج ارز HNT! چجوری هلیوم ماین کنیم؟ با نصب فقط یه ماینر هلیوم چقدر درآمد خواهیم داشت؟ فاصله ماینر ما از سایر ماینرهای شبکه چقدر باید باشه؟ دستگاه استخراج ارز هلیوم رو از کجا تهیه کنیم؟ آیا استخراج هلیوم با گوشی ممکن هست؟ آیا ماین هلیوم در ایران قانونی هست؟ نقشه هلیوم چیست و چجوری کار می کنه؟ آیا  به صرفه تر است یا استخراج آن برای کسب درآمد؟

هلیوم یه شبکه بی سیم غیرمتمرکز هست که از دستگاه های هوشمند کم مصرف برای انتقال و دریافت داده ها به اینترنت استفاده می کنه. ارائه دهنده های پوشش شبکه هلیوم به عنوان معدن ها شناخته میشن. شما می تونین با تهیه دستگاه های سخت افزاری اقدام به استخراج ارز دیجیتال هلیوم کرده و درآمد زیادی کسب کنین. ما سعی می کنیم در مقاله ماینر هلیوم چیست؟ اطلاعاتی درباره ماینر هلیوم به شما ارائه کنیم و به بررسی میزان درآمد ماینر هلیوم بپردازیم و نحوه استخراج ارز HNT رو به شما یاد بدیم.

جالب اینجاست که بدونین ماینر هلیوم در واقع دستگاه ماین کردن ارز HNT هست. یه دستگاه بی سیم به اسم هانی اسپات یا استخراج کننده هلیوم از تکنولوژی های رادیویی برای استخراج هلیوم استفاده می کنه. رمزارزهای هلیوم رو برای ارائه پوشش به شبکه پاداش میده. ماینینگ مشروعیت تراکنش های انجام شده به وسیله یه شبکه بلاک چین مثل شبکه بیت کوین کمک می کنه. ماینینگ هلیوم نسبت به فرایندهای مشابه برای سایر رمزارزها مالیات کمتری بر محیط زیست و قبض برق شما وارد می کنه.

مقاله پیشنهادی:

میزان درآمد ماینر هلیوم چقدر است؟

همونطور که گفتیم، هلیوم با استفاده از دستگاه های هانی اسپات و استیک توکن های HNT بر اساس تعداد ماینرهای دیگه در منطقه می تونه در فرایند استخراج شرکت کنه. هانی اسپات های هلیوم با انجام انتقال داده و به چالش کشیدن هانی اسپات های مجاور در الگوریتم اثبات پوشش سعی می کنند شبکه بی سیم غیرمتمرکز به وجود بیارن. ماینرها در مقابل وظایفی که به اون ها محول شده، در قالب توکن HNT پاداش به دست میارن. این پاداش به زاویه آنتن و موقعیت جغرافیایی شخص بستگی داره.

حائز اهمیت هست که بدونین هرچقدر ارتفاع آنتن دستگاه ماینر هلیوم بلندتر باشه، امواج می تونن مسافت بیشتری رو طی کنند. با اینکه در این حالت به آنتن های قدرتمندتری نیاز هست، به همین دلیل پوشش شبکه در مناطق پرفرازونشیب نتایج ضعیف تری به همراه داره. علاوه بر این، شبکه به صورت خودکار و تصادفی آزمایش های تایید موقعیت های اسپات رو انجام میده. در این فرایند هات اسپات از طرف تاییدکننده های مجاورش چالش هایی دریافت می کنه و در ازای این کار پاداش هایی به ماینرهای شرکت کننده در فرایند داده میشه.

مقاله پیشنهادی:

کسب درآمد از ماینر هلیوم چگونه است؟

وقتی که ماینر هلیوم خودتون رو راه اندازی می کنین، اول باید هات اسپات خودتون رو به ولت رمزنگاری متصل کنین. بعد از اتصال هات اسپات به کیف پول، سود استخراج به کیف پول پیشنهادی واریز میشه. امکان اتصال بیش از یه نقطه لمسی به کیف پول وجود داره. همچنین توجه داشته باشین که باید به امنیت ولت خودتون دقت کنین. همه درآمد شما از این طریق جمع آوری میشه و اگه کیف پول شما هک بشه، توکن های HNT قابل برگشت نیستن. توصیه می کنیم امنیت ولت خودتون رو جدی بگیرین و 12 کلمه کلیدی خودتون رو در جای امنی نگه دارین.

نکات مهم قبل از خرید ماینر هلیوم

یکی از مهم ترین و اصلی ترین نکته برای خرید ماینر هلیوم که باید در نظر بگیرین، محل قرارگیری هات اسپات هست. اگه قراره ماینر رو در محل سر بسته بکار بگیرین از مدل های indoor استفاده کنین و در صورتی که از ماینر در فضای باز استفاده می کنین، مدل های outdoor واسه شما مناسب هست. ارتفاعی که هات اسپات در اون نصب میشه هم تاثیر زیادی در میزان درآمد حاصل از استخراج داره. تعداد ماینرهایی که باید خریداری بشن هم از سایر نکات مهم برای سرمایه گذاری و خرید ماینر هست. اگه در محل زندگی شما تعداد زیادی ماینر هلیوم وجود داشته باشه، می تونین فقط یه ماینر بخرین، ولی اگه هیچ ماینر هلیومی در محیط اطراف شما وجود نداره، باید حداقل 3 ماینر بخرین.

برترین ماینرهای هلیوم کدامند؟

هلیوم یه شبکه بی سیم غیرمتمرکز هست که هر کسی می تونه به اون اضافی بشه و برای شرکت در اون پاداش به دست بیاره. این شبکه توسط ارز دیجیتالی به اسم هلیوم پشتیبانی میشه و بعضی وقت ها شبکه مردمی هم نامیده میشه. شما می تونین با استفاده از ماینرهای مختلفی اقدام به استخراج ارز دیجیتال HNT کنین. به همین منظور ما سعی می کنیم در این بخش از مقاله به معرفی برترین ماینرهای هلیوم بپردازیم.

  • SenseCAP
  • Browan MerryloT
  • Milesignt LoRaWAN
  • Nebra ROCK Pi
  • Bobcat300
  • MNTD
  • Dusun Hotspot Miner

 

دکمه بازگشت به بالا