عمومی

نرم افزار مدیریت کارمندان

نرم افزار مدیریت کارکنان یک ابزاری کاربردی برای مدیریت وظایف، مدیریت رفتار و سایر امور مربوط به کارکنان یک سازمان می باشد. در این مقاله نیز قصد داریم به معرفی نرم افزار مدیریت کارکنان بپردازیم. چراکه یکی از مهمترین قسمت های هر کسب و کار علاوه بر مشتریان، کارکنان و امور مربوط به منابع شرکت می باشد. در آخر این مقاله یکی از بهترین نرم افزارهای مدیریت کارمندان را نیز به شما معرفی خواهیم کرد. پس تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

کاربردهای نرم افزار مدیریت کارمندان و کارکنان

هر نرم افزار استاندارد باید این توانایی را داشته باشد که علاوه بر پوشش دادن قسمت های مالی، خرید و فروش، تولید، انبار داری، راهکاری استاندارد جهت رشد و انطباق داشتن بر روش های جهانی ارائه دهد. نرم افزار مدیریت کارمندان علاوه بر وظیفه مدیریت کارکنان که از مهمترین سرمایه های شرکت می باشند، باید توانایی نظارت و فعالیت های استخدام نیروهای جدید و ورودی و خروجی شرکت و نظارت بر منابع انسانی را تضمین کند.

از طرف دیگر نیز بخشی از فرایند های مربوط به ارزشیابی درون شرکت که منجر به افزایش عملکرد و بهبود توانایی کارکنان باید با تمرکز بیشتر مدیریت شده و کارکنان قسمت های موجود در شرکت با همین هدف نرم افزارهایی با توانایی جستجوی صحیح، به صرفه ترین شکل ممکن کارکنان موجود در شرکت را به بخشهای مختلف شرکت در پروژه ها تقسیم بندی می کند.

راهکارهای دیگر برای مدیریت کارمندان

از راهکارهای دیگر می‌توان به طراحی تستهای روانشناسی برای کارکنان استفاده از وسایل لازم جهت تحلیل و گزارش نویسی راهکارهای جدید برای افزایش فعالیت شرکت قابلیت طراحی روش های جدید مصاحبه کارمندان جدید بر اساس سوابق یک راهکار استاندارد برای مدیریت کارکنان باید دارا باشد.

قبل از تولید نرم افزار هایی که برای کارکنان مورد استفاده قرار میگرفت باید به صورت جداگانه اطلاعات شان جمع آوری و نگهداری اما در دنیای این امروزی می توان در مورد نیروی کارکنان اطلاعات را با دیگر بخشهای شرکت ادغام کرد و این یک مزیت محسوب می شود پس در راه کارهای کلیه مدیریت کارکنان و مدیریت منابع شرکت به یک مستقل و یکپارچه برای مدیریت اختصاص داده شده است.

برای کسب اطلاعات بیشتر توصیه می شود مقاله ی نرم افزار مدیریت وظایف در سازمان را نیز مطالعه نمایید.

توانمندی و ویژگی های نرم افزار مدیریت کارکنان

با توجه به نقش هریک از کارکنان و ارتباط با فعالیت شرکت امکان گزارش نویسی، ذخیره سازی و تحلیل اطلاعات وجود دارد.

امکان کنترل و بررسی صحیح بر روی داده هایی که برای کارشناسان و سرپرستان به اشتراک گذاشته می شود وجود دارد.

بر اساس اختصاصی کردن کار و محول کردن آن،تشخیص بهترین کارکنان جهت بهینه سازی نیازهای شرکت

دسترسی بدون محدودیت به داده های کارکنان به شکلی که کارکنان می توانند به صورت مستقیم اطلاعات را به روز رسانی کرده و در زمان کارکنان صرفه جویی می شود.

تعاملات بین کارکنان سبب افزایش کارایی و فعالیت پرسنل می شود و میتواند به طور گسترده تر مشکلات را در کنار راه حل های پیشنهادی حل شود.

برای رسیدن به توسعه منابع انسانی و بهبود کیفیت، توانایی کارکنان شرکت با ارائه بینش صحیح تر و کنترل وضعیت تک تک کارکنان که با نظم در سازمان بوجود می آید.

ارائه تصویری کلی از شرکت برای کمک به مروری آسان از طریق واحدهای سازمانی به قسمت های شغلی

پشتیبان گیری از فرایند استخدام های آسان ارائه خدمات بهتر به کارمندان و مشتریان ارائه علم مورد نیاز برای تحقیق تصمیم گیری

بهینه سازی استخدام تسهیل راهبردی و ایجاد دوره های آموزشی بر اساس نیازهای فرد به فرد پرسنل با توجه به وظایف جهت پیشرفت در برنامه ریزی و دانش کارکنان

ارائه یک منبع کلی از توانایی‌ها و صلاحیت کارکنان جهت قرار گرفتن صحیح در جایگاه شغلی سازمان شما

توانایی ارائه گزارش نویسی های پیشرفته ومدیریت بر اساس اطلاعات و گزارشات نرم افزاری

حقوق و دستمزد در نرم افزار مدیریت کارمندان

نکته ای قابل اهمیت که باید این را ذکر کرد که از مهمترین بخش ها برای مدیریت کارکنان بخش حقوق و دستمزد می باشد با توجه به متغیر بودن و خاص بودن الزامات حساب کردن حقوق و دستمزد بین المللی حق اولاد، بن کارگری و اضافه کاری ها در ایران هیچ کدام از نرم افزارها برای دو راهکار مدیریتی این بخش ارائه نشده است.

از امکانات استفاده از برنامه مدیریت کارکنان می توان به موارد زیر اشاره کرد :

امکان شرح تقویم های کاری مختلف و اختصاص دادن افراد به تقویم ها

امکان تعریف شیفت های کاری مختلف و افراد مخصوص به شیفت ها

توانایی ثبت اطلاعات شامل اطلاعات شخصی، تحصیلی آموزشی  و مهارت ها و سوابق کاری و امکان تغییر در طی هر سال در صورت نیاز

امکان ایجاد قسمت های سازمانی نقش و اختصاص دادن پرسنل پستها نقش های سازمانی جهت ارتباطات درون و بیرون سازمانی با outlook

در دنیای امروزی بسیاری از شرکت ها و سازمان ها از نرم افزار مدیریت کارکنان استفاده می‌کنند که تا حد زیادی می‌تواند در فرآیند های مربوط به این حوزه موثر بوده و باعث سرعت بخشیدن در این فرآیندها ‌شود. با این وجود مشکلاتی وجود دارد که به دو مورد از آن اشاره می کنیم.

مشکلات اکثر نرم افزارهای مدیریت کارکنان

 گزارشات مدیریت

نرم‌افزارها با توانایی گزارش نویسی اکثرا نیازهای اولیه مدیران شرکت را برطرف می کند به صورتی که این گزارشات به شکل آماده تهیه و یا به زبان ساده به صورت گزارشات چاپی هستند اما توانایی تغییر ساختار و انعطاف پیزی نداشتهکه و صورت pdf قابل ارائه هستند. در سطوح حرفه ای وسیله هایی جهت ساخت گزارش های تحلیلی وجود دارد که نه تنها توانایی ساخت گزارشات استاندارد و صحیح را دارد بلکه توانایی ساخت  اطلاعات مدیران درصد بسیار بالا ارائه می کند نکته مهم در استفاده از از این ابزارها عدم وابستگی کارکنان و مدیران به فنآوری داده های شرکت می باشد. اما می توانید با استفاده از نرم افزار معرفی شده در پایان این مقاله به این مشکل پایان دهید.

فرایند سازی

یکی از مشکلات و دلایل ناراضی بودن کارشناسان مدیریت کارکنان وابستگی بیش از حد به  فناوری ها در تولید و یا تغییر فرایندهای سازمانی و حتی ایجاد تغییرات کوچک در ساختار های برنامه می باشد و حتی گاهی نبود بومی سازی نرم افزار خریداری شده با نیازهای سازمان  سبب ایجاد نیاز در مدیریت  می باشد.

همانطور که قبلاً توضیح دادیم بیشتر این فعالیت‌های سازمانی در حوزه مدیریت کارکنان می باشد بنابراین باید توجه کنید تا نرم افزاری را انتخاب کرده که توانایی انجام فرایندهای پیچیده نظیر آموزش ،ارزشیابی،استخدام و جذب را به راحتی توسط ابزار های فرآیند محور آماده کرده قسمت های نرم افزاری آن، توانایی بومی سازی برای سازمان را دارا باشد.

پیام کلی در مقاله این خواهد بود که اگر به دنبال یک پیشنهاد برای مدیریت کارمندان برای سازمان خود هستید باید با انتخاب نرم های متنوع در بازار گیج و مبهم نشده و انواع مختلف سیستم هایی با تنوع زیادی وجود داشته که توانایی برآورده سازی نیاز شمارا خواهد داشت. اما قصد داریم به معرفی یکی از بهترین نرم افزارهای مدیریت وظایف بپردازیم تا بتوانید به بهترین شکل ممکن کارمندان خود را مدیریت کنید.

نرم افزار CRM رکاما و مدیریت کارمندان

نرم افزار CRM رکاما یکی از بهترین نرم افزارهای تولید شده برای مدیریت ارتباط با مشتریان می باشد. اما گروه مهندسی نرم افزاری رکاما قابیلت های این نرم افزار را گسترش داده و باعث شده مدیران بتوانند تمامی افراد مرتبط با سازمان و کسب و کار خود را مدیریت کنند.

یکی از قابلیت های مهم CRM رکاما مدیریت کارکنان می باشد که تمامی نیازهای سازمان و مدیران را برای مدیریت کارکنان خود برطرف می کند. برای دریافت اطلاعات بیشتر در خصوص قابلیت های CRM رکاما می توانید به وب سایت رکاما مراجعه نمایید و یا با کارشناسان این مجموعه تماس حاصل فرمایید.

دکمه بازگشت به بالا