سلامت و دانشگزارشگر کسب و کار

نقش بارهنگ، گرمیجات و منیزیم در سلامتی: معرفی خواص بارهنگ، گرمیجات قوی و فواید منیزیم

قوی ترین و بهترین گرمیجات قوی، با شروع فصل زمستان و سرد شدن هوا، احتمال مبتلا شدن به بیماری های سرماخوردگی و دیگر بیماری های رایج در زمستان زیاد میشود. بهترین راهکار برای مقابله با چنین بیماری هایی و تقویت سیستم ایمنی بدن، استفاده از از انواع نوشیدنی ها و غذاهایی با طبع گرم میباشد. با ما همراه باشید تا در ادامه ی این مقاله از تیم فرطب به بررسی دقیق و جامع این موضوع بپردازیم.

برخی از غذاها و میوه‌ها به طور طبیعی حاوی ماده‌ای به نام سروتونین هستند. سروتونین مسئول ایجاد احساسات خوب در مغز است. از آن‌جا که همه‌ی اندام‌های ما از مغز دستور می‌گیرند، پس اگر حال روحی‌مان خوب باشد، حال جسمی‌مان نیز خوب خواهد بود. ما در این مقاله مواد غذایی افزایش‌دهنده میل جنسی را توضیح خواهیم داد. با ما همراه باشید.

عوامل موثر در افزایش میل جنسی

برای داشتن میل جنسی سالم و متعادل باید به عوامل متعددی توجه کنید مانند:

  • رابطه عاطفی مناسب
  • کمک گرفتن از روان‌شناس
  • تغذیه سالم
  • ورزش و تحرک
  • توجه به سلامت تیروئید
  • تاثیر داروها
  • نور کافی

در ادامه به بررسی هرکدام از این عوامل موثر در افزایش یا کاهش میل جنسی می‌پردازیم. پیش از اینکه به این موارد بپردازیم، توصیه می‌کنم این ویدئوی دکتر کرمانی را از دست ندهید:

رابطه عاطفی مناسب

رابطه عاطفی خوب و صمیمی بین همسران منجر به یک رابطه جنسی خوب خواهد شد. اگر در این زمینه مشکل یا مشکلاتی دارید حتما به مشاور مراجعه کنید تا بر روی رابطه جنسی‌تان اثر نگذارد.

ورزش و تحرک

بدن در هنگام ورزش پمپاژ خون بهتری دارد و با ورزش‌هایی مانند ایروبیک و شنا و یا ورزش‌های مربوط به پایین‌تنه هورمون‌های جنسی به ويژه تستوسترون بیشتری ترشح خواهد کرد. از طرفی چاقی یکی از عوامل مهم کاهش میل جنسی به ویژه در آقایان است. به همین دلیل تحرک و ورزش روزانه و داشتن اندام متناسب به داشتن میل جنسی بهتر منجر می‌شود.

کمک گرفتن از روان‌شناس

گاهی مشکلات جنسی و کاهش میل جنسی دو طرف نیاز به درمان‌های اساسی‌تری دارد. مراجعه به پزشک متخصص در این زمینه راه حل بسیار مناسبی خواهد بود.

مراجعه به پزشک متخصص راه حل بسیار مناسبی برای درمان مشکلات جنسی خواهد بود.

تغذیه سالم

بهترین رژیم غذایی برای افزایش میل جنسی در خانم‌ها و آقایان مواد غذایی گرم ومرطوب است. هر چه بدن گرم‌تر باشد میزان تحرک و گردش خون بالاتری خواهد داشت. این امر در هنگام رابطه جنسی موجب می‌شود فعال‌تر باشید و از رابطه جنسی خود لذت بیشتری ببرید.

توجه به سلامت تیروئید

غده تیروئید مسوول ترشح هورمونیست که بر روی بیشتر اعضای بدن اثر می‌گذارد و کمبود آن موجب کاهش وزن، خشکی پوست، ریزش مو و کاهش میل جنسی می‌شود. برای همین اگر دچار علائم دیگر شدید حتما به پزشک مراجعه کنید.

تاثیر داروها

یکی از عوارض داروهای اعصاب، فشارخون، ضدافسردگی، برخی آنتی‌هیستامین‌ها، داروهای ضدایدز، شیمی‌درمانی، داروهای کم‌کننده کلسترول و چربی خون و ضدبارداری کاهش میل جنسی است.

نور کافی

و نور آفتاب موجب سرحالی و سرزندگی است. در پاییز و زمستان به دلیل نور کم‌رمق خورشید و پوشاندن بدن میزان ابتلا به افسردگی و کاهش میل جنسی بیشتر است. کسانی که دچار ناتوانی و افت میل جنسی هستند، می‌توانند از نوردرمانی کمک بگیرند تا سریع‌تر به نتیجه برسند.

صدها سال است که خواص بارهنگ در سراسر جهان مورد تایید قرار گرفته. این گیاه حاوی تعدادی ترکیبات شیمیایی موثر از جمله فلاونوئیدها، آلکالوئیدها، ترپنوئیدها، مشتقات فنولیک اسید، گلیکوزیدهای ایریدوئید، اسیدهای چرب، پلی ساکاریدها و ویتامین‌ها است که به اعمال اثرات درمانی خاص آن کمک می‌کند

ارتباط افزایش میل جنسی با تغذیه

همه‌ی ما می‌دانیم که برنامه غذایی مهم‌ترین بخش سالم ماندن و کنترل وزن است، اما غذاهایی که می‌خوریم روی هورمون‌هایی که بدنمان تولید می‌کند نیز تاثیر دارد. یکی از این هورمون ها که غذاها روی آن تاثیر می‌گذارند تستوسترون است. تستوسترون هورمونی است که به حفظ تراکم استخوان، توزیع چربی، عضلات، موی بدن و صورت، تولید سلول‌های خونی، میل جنسی و تولید اسپرم کمک می‌کند. به همین دلیل بسیاری از مردان به دنبال بالا بردن سطح تستوسترون بدنشان هستند. این کار با ورزش و کمک گرفتن از مواد مغذی طبیعی به سادگی امکان‌پذیر است.

البته به خاطر داشته باشید تنها به این خاطر که تستوسترون به عنوان هورمونی مردانه شناخته می‌شود نمی‌توان گفت دیگر برای زنان مهم نیست. هم مردان و هم زنان هر دو تستوسترون تولید می‌کنند، فقط در مقادیر متفاوت.

زنان در مقایسه با مردان، کمتر تستوسترون تولید می‌کنند، اما همان مقدار هم به خاطر مواردی که به آن اشاره شد تولید می‌شود، از جمله حفظ تراکم استخوان و بافت عضلانی، کاهش چربی و افزایش میل جنسی. با اینکه استروژن برای خانم ها بیشتر مورد توجه است، نباید تولید تستوسترون را فراموش کرد.

تغذیه به تنهایی در افزایش یا کاهش میل جنسی تاثیر ندارد، اما اگر زن و مرد مشکل جسمی یا عاطفی نداشته باشند می‌تواند میل جنسی را به میزان قابل ملاحظه‌ای افزایش دهد. به طور کلی غذاهای گرم بدن را در حالت شاداب‌تر و سرحال‌تری قرار می‌دهند و گردش خون را فعال‌تر می‌کنند.

غذاهای مفید برای تقویت جنسی

آنچه می‌خوریم روی تمام بدن‌مان تاثیر می‌گذارد، هر چه سالم‌تر، بهتر. اگر احساس می‌کنید در زندگی جنسی‌تان چیزی می‌لنگد، لازم نیست به سراغ داروها و انواع تبلیغات در این مورد بروید. گاهی فقط کافیست هنگام خرید، چند غذای مخصوص برای خود بردارید و با کمک آنها، هم میل جنسی و هم استقامت خود را بالا ببرید؛ غذاهایی که حاوی سطح تستوسترون بالاتری‌اند.

البته درست است که این نوع غذاها بدن را سرحال‌‌تر و مقاوم‌تر می‌کنند اما مصرف بیش از اندازه آن‌ها ممکن است منجر به بیماری شود. پس افراط نکنید و اگر منع غذایی دارید یا بیمار هستید حتما با پزشک خود مشورت کنید:

رژیم غذایی برای افزایش میل جنسی در آقایان

بسیاری از آقایان می‌پرسند برای افزایش تستوسترون چه کنیم تا میل جنسی‌مان بهتر شود؟ مکمل‌هایی که برای بالا بردن سطح سلامتی جنسی معرفی می‌شوند بسیار زیاد هستند، اما تا وقتی می‌توانید نیاز خود را از برنامه غذایی بگیرید چرا به سراغ مکمل بروید؟ مواد غذایی تقویت کننده قوای جنسی آقایان به شرح زیر است:

گردو

دکتر اسپنسر نادولسکی، پزشک خانواده و کاهش وزن می‌گوید: “اگر بخواهم یک غذا برای سلامت مردان توصیه کنم آن گردو است. گردو نه تنها کیفیت اسپرم را بالا می‌برد، بلکه عملکرد اندوتلیال (سلامت پوشش رگ‌های خونی) را نیز بهبود می‌بخشد.

گردو نه تنها کیفیت اسپرم را بالا می‌برد، سلامت پوشش رگ‌های خونی را نیز بهبود می‌بخشد.

وقتی از عملکرد اندوتلیال صحبت می‌کنیم همیشه به یاد بیماری‌های قلبی عروقی می‌افتیم اما این عملکرد به اختلال در نعوظ  نیز مربوط می‌شود. غذاهایی که به عملکرد اندوتلیال کمک می‌کنند رگ‌های خونی را باز و به نعوظ کمک می‌کنند. گردو همچنین سرشار از آلفا لینولنیک اسید (امگا ۳ اسید چرب ضروری گیاهی)، آنتی اکسیدان و منیزیم و خیلی چیزهای دیگر نیز است.

هندوانه

این میوه‌ی خوشمزه و آب‌دار سرشار از سیترولین است، که می‌تواند اختلال در نعوظ را کم کند، مخصوصا اگر به دلیل فشار خون اتفاق افتاده باشد. سیترولین تبدیل به آرژنین می‌شود، که تولید طبیعی اکسید نیتریک را بالا می‌برد و اکسید نیتریک جریان خون به بافت‌های عضلانی را بهبود می‌بخشد که شامل اندام تناسلی آقایان نیز می‌شود. به این شکل هندوانه عملکرد جنسی را در آقایان تقویت می‌کند.

هلو

جویی تورمن، متخصص تغذیه و تناسب اندام می‌گوید: هلو نه تنها بسیار لذیذند بلکه حاوی ویتامین C نیز هستند که برای بالا بردن کیفیت اسپرم انتخاب مناسبی است. در یک تحقیق مشخص شد مردانی که بیشتر زندگی خود را سیگاری بودند و به همین دلیل دچار ناباروری شده بودند با اضافه کردن دریافتی دوباره توانایی خود را بدست آوردند. به‌علاوه ویتامین C سطح هورمون استرس یعنی کورتیزول را نیز پایین می‌آورد.

  • کورتیزول و تستوسترون خیلی راحت از تعادل خارج می‌شوند، و هرچقدر سطح کورتیزول بالا برود، سطح تستوسترون پایین می‌آید. این دو هورمون بر علیه یکدیگر عمل می‌کنند. پس پایین آوردن کورتیزول باعث بالا رفتن و درخشش تستوسترون در مردان می‌شود.

انواع توت

متخصصان بر این عقیده هستند که توت برای بهبود زندگی جنسی حاوی مجموعه‌ای از مزایا است. توت‌ها گردش خون را بالا می‌برند، که تاثیر زیادی در میل جنسی دارد، همچنین موجود در برخی توت‌ها باعث بهبود سلامت قلب و عروق می‌شود که در نتیجه روی عملکرد جنسی تاثیر مثبت دارد.

دکتر کاررل نادولسکی، متخصص غدد درون ریز می٬گوید: “توت‌ها حاوی آنتی‌اکسیدان هستند که برای سلامت قلب و عروق مفید است. سالم بودن قلب و عروق منجر به سلامت هورمونی نیز می‌شود.” همچنین تحقیقات نشان داده توت‌ها خاصیت محافظت‌کننده قلب و عروق دارند که حفظ عملکرد عروقی و فشار خون، پایین آوردن سرعت پیشرفت تصلیب شریان و از بین بردن تاثیر منفی رادیکال‌های آزاد را در پی دارد.

سبزیجات با برگ سبز

موجود در سبزیجات سبز برگ، باعث متعادل شدن هورمون‌ها می‌شود، ماده معدنی به نام ید خلق و خو را تنظیم می‌کند. اما این همه چیز نیست، کلم باعث کاهش التهاب نیز می‌شود که عامل افزایش انعطاف‌پذیری و بالا رفتن استقامت است. این سبزیجات سرشار از منیزیم نیز هستند. یکی از ویژگی‌های خوبی که منیزیم دارد این است که رگ‌ها را گشاد می‌کند. پس بروکلی، اسفناج، کلم، و هر کدام از سبزیجات سبز برگی را که می‌شناسید دقیقا همین کار را انجام می‌دهند.

سبزیجات سرشار از منیزیم تنها جریان خون به اندام تناسلی را تقویت نمی‌کنند بلکه تاثیر مثبتی روی سلامت هورمونی نیز دارند. این سبزیجات برای یک سالاد سالم ضروری هستند. فقط مطمئن شوید که در سس سالاد خود از مقداری چربی سالم استفاده می‌کنید.

سبزیجات برگ سبز، خون‌رسانی به اندام تناسلی را تقویت می‌کنند.

روغن زیتون

تحقیقات نشان داده اضافه کردن چربی‌های سالم به سس سالاد به جذب لیکوپن و مواد مغذی کمک می‌کند، پس سس سالاد را خودتان درست کنید تا مطمئن شوید در آن چربی سالم به کار رفته است.

زرده تخم‌مرغ

زرده تخم مرغ برای نگه داشتن تستوسترون در سطح مناسب بسیار مهم است و زرده تخم مرغ نه تنها حاوی ویتامین D است بلکه مقادر زیادی مواد مغذی دیگر را نیز در بر دارد: پروتئین، فولات، فسفر، ویتامین B12 و سلنیوم؛ اما اگر زرده تخم‌مرغ دوست ندارید، می‌توانید به جایش ماهی‌های چرب (قزل آلا) و یا شیر و آب پرتقال غنی شده با ویتامین D مصرف کنید.

شکلات

هر زمان شکلات را برای مزایای قلبی و عروقی‌‌اش مورد تحقیق قرار می‌دهند متوجه مزایای جدیدی در آن می‌شوند. پس بدون این‌که احساس گناه کنید می‌توانید مقداری شکلات تلخ را وارد برنامه غذایی خود بکنید. شکلات جریان خون را بهبود می‌بخشد که باعث بهتر شدن جریان خون در اندام تناسلی نیز می‌شود. فنیلتیلامین موجود در شکلات می‌تواند روی سطح سروتونین و اندورفین مغز تاثیر بگذارد.

انار

در طول تاریخ، همیشه انار را نشانه‌ای از باروری می‌دانستند. امروزه تحقیقات نشان داده خوردن انار باعث بالا رفتن میل جنسی می‌شود. آب انار سطح تستوسترون بزاق را به طور متوسط ۲۴ درصد افزایش می‌دهد، همچنین فشار خون و اضطراب را نیز کاهش می‎‌دهد و می‌تواند تاثیری مثبت روی خلق و خو داشته باشد.

منیزیم برای چی خوبه ؟ پودر منیزیم به صورت ساشه‌های متعدد در یک بسته‌بندی به فروش می‌رسد که برای مصرف آن نیازی به آب نیست. شما می‌توانید یک ساشه را باز کنید و روی زبان خود بریزید تا جذب شود. افراد زیادی تصور می‌کنند منیزیم نوعی ویتامین است، بنابراین هر چه بیشتر مصرف کنند برای بدن مفید است. در حالی که این عنصر نوعی ماده معدنی است که به دلیل تولید پودر آن با ویتامین‌های گروه B به اشتباه ویتامین منیزیم شناخته می‌شود.

دکمه بازگشت به بالا