عمومیگزارشگر کسب و کار

نمره آیلتس برای مهاجرت

بررسی حداقل نمره آیلتس برای مهاجرت

حداقل نمره آیلتس برای مهاجرت به کشورهای مختلف و برای موقعیت‌های کاری یا دانشگاه‌های متفاوت متغیر است. برای بعضی از مشاغل و دانشگاه‌ها امکان مهاجرت با آیلتس 5 وجود دارد در حالی که حداقل نمره زبان برای مهاجرت در بعضی از مشاغل و دانشگاه‌ها 6 یا 7 است. پس اولین کاری که قبل از ارسال درخواست مهاجرت باید مورد توجه قرار گیرد، تحقیق درباره حداقل نمره مورد تایید، سپس شرکت در آزمون IELTS یا تافل و در نهایت کسب نمره زبان مناسب برای مهاجرت با توجه به شغل و دانشگاه مورد نظر یا معادل آن، کسب حداقل نمره تافل برای مهاجرت است.

 

در نظر داشته باشید مشاورین  ، همگی تعلیم کافی را برای پاسخگویی به سوالات شما دیده اند. می توانید پس از خواندن این مقاله با تماس بگیرید و مشاوره کامل رایگان دریافت کنید.

همچنین می توانید سوالات خود را در بخش پرسش و پاسخ این مقاله نیز مطرح کنید تا توسط مشاورین ارشد موسسه به آنها پاسخ داده شود.

1. آشنایی با آزمون آیلتس

آیلتس تنها آزمون مهارت در زبان انگلیسی است که توسط هر چهار دولت استرالیا، بریتانیا، کانادا و نیوزلند برای مقاصد مهاجرتی پذیرفته شده است. آیلتس یک آزمون پذیرفته شده توسط اکثر کشورها و  بیش از 11000 سازمان در سراسر جهان به عنوان شاخص واقعی مهارت های زبان انگلیسی است. از دانشگاه‌های پیشرو، مؤسسات آموزشی و ادارات دولتی گرفته تا آژانس‌های مهاجرت، کارفرمایان، و سازمان‌های حرفه‌ای و صنعتی این آزمون را معتبر دانسته‌اند. این موسسات از نمرات آیلتس در فرآیند پذیرش متقاضیان کار و تحصیل به عنوان عاملی تعیین کننده استفاده می‌‌کنند.

خوب است بدانید که نمره آیلتس در اکثر کشورها به مدت دو سال معتبر است.

آزمون آیلتس چهار بخشی اصلی دارد:

  • خواندن یا درک مطلب (Reading): شامل 40 سوال در مدت 60 دقیقه
  • نوشتار (Writing): شامل 2 سوال در مدت 60 دقیقه
  • شنیدار (Listening): شامل 2 سوال در مدت 11 الی 14 دقیقه
  • گفتار (Speaking)

دقت داشته باشید که:
– دو بار در سال می‌توان در امتحان آیلتس شرکت کرد.
– آزمون IELTS ممکن است به صورت آنلاین یا حضوری برگزار شود.

2. انواع آزمون های آیلتس

  • آموزش عمومی برای کسانی است که مایل به مهاجرت به کشورهای انگلیسی زبان هستند.
  • آزمون آکادمیک برای کسانی است که مایل به ادامه تحصیل در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد هستند.

آزمون IELTS  نمره قبولی مشخصی ندارد و در واقع یک نوع تعیین سطح است. نمرات IELTS مورد قبول برای کشورهای مختلف بر اساس موقعیت‌های شغلی یا تحصیلی متفاوت تعیین می‌شود؛ به عنوان نمونه در کشور انگلستان حداقل نمره زبان برای مهاجرت در این آزمون از 4.0 تا 7.0 متغیر است.

این نمره قبولی ممکن است در یک سازمان نیز متفاوت باشد. مهارت‌های زبان انگلیسی یک دانشجوی زبان و ادبیات انگلیسی مسلما باید بالاتر از یک دانشجوی حسابداری یا فنی باشد و یا مهارت‌های زبانی یک پرستار یا کارمند بخش پذیرش در یک بیمارستان باید بالاتر از کارمندان بخش تعمیرات یا آشپزخانه باشد.

بنابراین، نمره زبان مناسب برای مهاجرت کاملا به سازمان مقصدی که برای تحصیل یا کار انتخاب کرده‌اید، بستگی دارد.

3. نمره زبان مناسب برای مهاجرت به آلمان

با توجه به اینکه در کشور آلمان به زبان آلمانی صحبت می‌شود، بحث نمرات زبان IELTS معمولاً در دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی مطرح می‌شود. دانشگاه های مختلف آلمان دروس مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد را به طور کامل یا فقط در چند درس به زبان انگلیسی ارائه می‌دهند، بنابراین دانشجویانی که به دنبال اخذ پذیرش در این دانشگاه ها هستند باید در آزمون بین‌المللی زبان انگلیسی (IELTS) نمره بالاتری کسب نمایند.

متفاوت است. برخی از برای پذیرش نیاز به نمره آیلتس 7.0 یا بالاتر دارند و این میزان مهارت برای فهم بهتر سخنرانی‌ها و سمینارهایی است که به زبان انگلیسی برگزار می‌شوند.

توجه داشته باشید که دانشگاه ها همیشه برای پذیرش و مهاجرت به حداقل نمره زبان 7 نیاز ندارند. اکثر حداقل نمره آیلتس بین 4.5 تا 6.5 را برای پذیرش و مهاجرت می پذیرند.

در جدول زیر حداقل نمره آیلتس برای و تحصیل در برخی از دانشگاه‌های این کشور را به تفکیک ذکر کرده‌ایم:

مهاجرت با آیلتس 5 به آلمان با اخذ پذیرش از دانشگاهی مانند دانشگاه فیلیپس ماربورگ امکان‌پذیر می‌شود.

اگر به دنبال آشنایی نمرات و مدارک زبان آلمانی برای مهاجرت به این کشور هستید، مقاله را از دست ندهید.

در ادامه از حداقل نمره آیلتس برای ، ایتالیا و سایر کشورها حرف می‌زنیم.

4. حداقل نمره آیلتس برای مهاجرت به فرانسه

فرانسه یکی دیگر از کشورهایی است که به دلیل زبان رایج غیر انگلیسی به طور کلی در فرآیند درخواست شغل نیازی به آیلتس ندارد و فقط ممکن است بعضی شرکت‌های بین‌المللی پیش‌نیازی برای زبان انگلیسی قرار دهند. ولی در مقاصد تحصیلی این موضوع متفاوت است. هر چند امکان اخذ ویزای تحصیلی فرانسه بدون آیلتس نیز وجود دارد ولی در بسیاری موارد کسب حداقل نمره زبان برای مهاجرت از طریق تحصیل یک الزام به حساب می‌آید.

سنت تحصیل دانشجویان خارجی در دانشگاه های فرانسه بیش از 800 سال قدمت دارد. هر ساله حدود 2 میلیون خارجی در دانشگاه‌های مختلف مستقر در فرانسه ثبت‌نام می‌کنند. معیارها و استثنائات شرایط تحصیل در فرانسه نیز برای دوره‌ها و دانشگاه‌ها متفاوت است. مقاطعی که در بعضی دانشگاه‌های فرانسوی به زبان انگلیسی تدریس می‌شوند، برای پذیرش، تحصیل و مهاجرت حداقل نمره آیلتس قابل قبول را در نظر می‌گیرند.

میانگین حداقل مدرک آیلتس برای تحصیل در فرانسه 6.5 است ولی این مقدار در هر دانشگاه متفاوت است.

حداقل نمره تافل معیار دیگری است که برای پذیرش و مهاجرت تحصیلی در فرانسه پذیرفته می‌شود. میانگین نمره قابل قبول در امتحان تافل در دانشگاه های کشور فرانسه 82 است و این مقدار در دانشگاه های مختلف متفاوت است؛ به عنوان مثال حداقل نمره آیلتس برای و دانشگاه پیر و ماری کوری 6 است ولی این عدد برای و ، 6.5 است.

دانشگاه نیکوزیا قبرس از بهترین گزینه‌ها برای مهاجرت تحصیلی است. تحصیل به زبان انگلیسی، کشور عضو اتحادیه اروپا و هزینه نسبتا پایین، همراه با کیفیت بالای آموزشی از نکات قابل توجه این دانشگاه هستند. دانشگاه نیکوزیا اولین و بزرگترین دانشکده پزشکی در قبرس را با مشارکت دانشگاه سنت جورج لندن، تنها دانشگاه در انگلستان که به پزشکی، مراقبت های بهداشتی و علم اختصاص دارد، تأسیس و راه‌اندازی کرد.

5. حداقل نمره آیلتس برای مهاجرت به ایتالیا

برای کار در ایتالیا نیز همانند آلمان و فرانسه الزامات کلی برای داشتن مدرک زبان انگلیسی وجود ندارد ولی برای تحصیل متفاوت است. هر چند در اکثر دانشگاه های ایتالیا الزام تسلط به زبان انگلیسی وجود ندارد ولی حتماً باید قبل از انجام اقدامات برای مهاجرت تحصیلی، شرایط دانشگاه مقصد را در وب سایت رسمی دانشگاه بررسی کنید.

حداقل نمره آیلتس برای مهاجرت و تحصیل در دانشگاه های ایتالیا 5.5 و حداقل نمره تافل قابل قبول به شرح زیر است:

  • PBT بین 507 تا 557
  • CBT بین 180 تا 217
  • IBT بین 80 تا 99

دقت داشته باشید دانشجویان بین‌المللی که می‌خواهند در دوره های ایتالیایی زبان تحصیل کنند، باید مدرک زبان ایتالیایی B2 را کسب کنند.

حداقل نمره آیلتس برای مهاجرت تحصیلی از دانشگاهی به دانشگاه دیگر متفاوت است. دانشگاه های ایتالیا نمرات آیلتس مورد نیاز متفاوتی دارند. به جدول زیر دقت کنید:

6. حداقل نمره آیلتس برای مهاجرت به کانادا

آیلتس یکی از چهار آزمون مهارت زبان انگلیسی است که توسط دانشگاه ها، اداره مهاجرت، پناهندگان و شهروندی کانادا (IRCC) پذیرفته شده است. حداقل نمره آیلتس برای اخذ اقامت کانادا برای همه گروه های ریدینگ، گوش دادن، صحبت کردن و نوشتن 6 است که معمولا معادل سطح 7 در معیار زبان در کانادا یا CLB محسوب می شود.

CLB معیاری است که در کشور کانادا برای معادل سازی چهار آزمون زبان معتبر و پذیرفته شده ایجاد شده و به نتایج آزمون های مختلف عددی بین 1 تا 10 اختصاص می دهد.

حداقل فایده‌ای که  اخذ نمره آیلتس خوب در فرآیند مهاجرت برای متقاضیان دارد کسب 160 امتیاز مثبت است که باعث می‌شود در رتبه بالاتری در سیستم امتیازدهی این کشور برای مهاجران قرار بگیرند.

نمره زبان آیلتس مناسب برای مهاجرت به کانادا به شیوه‌های مختلف به شرح زیر است:

  • برای کارگران ماهر، سطح 7 معیار زبان کانادایی (CLB) برای اخذ ویزای اقامت مورد نیاز است.
  • برای درخواست اقامت دائم از طریق اکسپرس انتری نمره زبان مناسب برای مهاجرت CLB 7 با حداقل 6.0 برای هر زیر بخش آزمون است.
  • برای مشاغل NOC A، حداقل نمره آیلتس برای مهاجرتCLB 7 و برای مشاغل NOC B، معیار CLB 5 است.
  • معیار پذیرش حداقل نمره آیلتس یا تافل برای مهاجرت و تحصیل در دانشگاه های مختلف کانادا متفاوت است و به سطح علمی و قوانین داخلی آن دانشگاه برمی‌گردد.

NOC طبقه بندی مشاغل در کاناداست و برای دسته های مختلف نمره های زبان متفاوتی را الزام می کند.

خوب است بدانید که نیز امکان‌پذیر است.

7. حداقل نمره آیلتس برای مهاجرت به آمریکا

این نمرات در بعضی مشاغل مثل پرستاری یک الزام است.

نمره آیلتس برای تحصیل در دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی کشور آمریکا متفاوت است به عنوان مثال حداقل نمره زبان برای مهاجرت و تحصیل در 8، 7.5، 7 و برای و 6 است.

برای دریافت ویزای تحصیلی و مهاجرت به ایالات متحده آمریکا، اخذ حداقل نمره زبان 6.5 با حداقل نمره 6 در هر یک از زیربخش ها مورد نیاز است.

در آخرین بخش از مقاله به سراغ حداقل نمره آیلتس برای مهاجرت به مجارستان و مزایا و معایب ارائه این مدرک می‌رویم. از همراهی شما سپاس‌گزاریم.

8. حداقل نمره آیلتس برای مهاجرت به مجارستان

تسلط به زبان انگلیسی و ارائه نمره آیلتس برای پیدا کردن شغل در مجارستان الزامی نیست. این موضوع به این دلیل است که زبان محاوره در این کشور مجارستانی است اما در خصوص دانشجویان بین‌المللی و تحصیل در موضوع کمی متفاوت است.

آزمون مهارت زبان برای تحصیل در بعضی از دانشگاه های مجارستان الزامی است و متقاضیان باید حداقل نمره زبان آیلتس 5 تا 6 و یا نمره تافل حدود 65-92 را برای مهاجرت اخذ نمایند. اگر دانشجویان بین‌المللی به زبان مجارستانی مسلط باشند، یک امتیاز مثبت برایشان محسوب خواهد شد و همین امر به آن‌ها کمک می‌کند تا فرصت‌های کار و تحصیل بیشتری را در مجارستان به دست آورند.

در مقاله اطلاعات لازم درباره مدارک زبان مجاری جهت مهاجرت تحصیلی به این کشور به دست آورید.

9. مزایا و معایب ارائه مدرک زبان برای مهاجرت

تسلط به زبان انگلیسی مسیر شما برای اخذ ویزای کشورهای مختلف را هموار می‌کند و مدارک معتبر مانند آیلتس و تافل راهی برای اثبات این تسلط پیشِ روی شما می‌گذارند. شما با داشتن مدارک معتبر زبان رزومه خود را قوی می‌کنید و همین امر در عین مزیت، مشکل نیز دارد و مسیر مهاجرت را برای کسانی که این مدارک را ندارند، سخت می‌کند.

به عبارت دیگر همیشه کسانی که مدرک و نمره زبان مناسب برای مهاجرت دارند، یک پله از دیگر متقاضیان مهاجرت جلوتر هستند.

دکمه بازگشت به بالا