سلامت و دانشگزارشگر کسب و کار

پاکسازی پوست چقدر زمان نیاز دارد؟ (نکاتی از دکتر فاطمه حبشی)

پاکسازی یک درمان رایج و محبوب برای پوست سالم و درخشان است. پوست انسان به طور طبیعی چربی تولید می کند. این روغن ها از پوست در برابر نور خورشید محافظت می کنند و از تبخیر بیش از حد و خشک شدن آب های سطحی جلوگیری می کنند. از طرفی تجمع این چربی در منافذ پوست و ترکیب آنها با اکسیژن هوا باعث ایجاد کومدون یا جوش های سرسیاه می شود.

پاکسازی منظم پوست به شما کمک می کند تا پوستی سالم و درخشان بدون آلودگی میکروبی و باکتریایی داشته باشید. در نتیجه، مواد مغذی موجود در محلول مغذی و مرطوب کننده پوست اساساً جذب صورت شما می شود و تأثیر بیشتری دارد.

تمیز کردن پوست در خانه حدود 30 دقیقه طول می کشد. و پس از چند مرحله ساده پوست شما تمیزتر و شاداب تر می شود و لکه های سیاه و سفید از روی پوست شما پاک می شود. برای بهترین نتیجه، این مراحل را دو بار در هفته تکرار کنید.

در مرحله اول از مواد پاک کننده استفاده کنید

صورت خود را با کمی روغن نباتی ماساژ دهید. روغن مورد استفاده در این مرحله به نوع پوست بستگی دارد. اگر پوست نرمال یا خشکی دارید، می توانید در این مرحله از روغن زیتون یا روغن نارگیل ارگانیک استفاده کنید، اما اگر پوست حساس یا چرب دارید، روغن جوجوبا انتخاب خوبی به نظر می رسد. این روغن تمام آلودگی ها و آرایش را از سطح پوست پاک می کند. سپس صورت خود را با شوینده مناسب بشویید و پس از شستن صورت با مواد شوینده مناسب صورت خود را با حوله پاک کنید. با این حال، رطوبت را به طور کامل از روی پوست پاک نکنید.

در مرحله دوم پوست خود را بردارید

یکی از بهترین راه ها برای روشن کردن پوست، لایه برداری پوست است. با لایه برداری، سلول های مرده در لایه بیرونی پوست از بین می روند. در این صورت محصولات مراقبت از پوست بهتر و عمیق تر می توانند به پوست نفوذ کرده و تاثیر بیشتری داشته باشند. از اسکراب صورت برای لایه برداری و ماساژ پوست با حرکات دایره ای استفاده کنید. برای انجام آن فشار زیادی وارد نکنید. زیرا می تواند به پوست آسیب برساند. بعد از اتمام کار، صورت خود را با آب ولرم بشویید. اگر می خواهید از اسکراب خانگی استفاده کنید، یک قاشق چای خوری شکر را با دو قطره آب مخلوط کنید و صورت خود را با آن ماساژ دهید.

در مرحله سوم چرم را با کندر تمیز کنید

مه صورت سموم را از پوست پاک کرده و عمیقا پاکسازی می کند. این کار دانه های سر سیاه و سر سفید را از بین می برد و از خشکی پوست جلوگیری می کند. برای این کار مقداری آب در قابلمه بجوشانید. پس از به جوش آمدن آب، صورت خود را روی صورت خود قرار دهید و یک حوله را روی سر خود قرار دهید تا تاثیر بخور روی صورت شما بیشتر شود.

از بخور برای حداقل 5 دقیقه استفاده کنید. برای خوشبو کردن صورت خود می توانید چند قطره روغن بسیار معطر مانند گلاب یا گلبرگ گل رز، اسطوخودوس یا عصاره بابونه را به آب اضافه کنید. پس از بخارپز می توانید از پاک کننده جوش برای از بین بردن لکه های سیاه و سفید استفاده کنید.
مرحله چهارم استفاده از ماسک برای تمرین صورت است.

ماسک صورت برای تغذیه و پاکسازی پوست عالی است. پوست ریمل نرم و براق بود. هنگام تهیه ماسک مناسب به نوع پوست خود توجه کنید. ماسک را روی صورت خود بگذارید و صبر کنید تا خشک شود. معمولا 20 تا 30 دقیقه طول می کشد تا وارد ماسک شوید. پس از این مدت، صورت خود را با آب سرد یا گرم بشویید و خشک کنید.

در مرحله پنجم از تونیک صورت استفاده کنید

پس از استفاده از لایه بردار، می توانید PH پوست را با یک تونیک متعادل کنید. تونرها یا تونرها علاوه بر اصلاح اسیدیته و چربی پوست، مرطوب و آبرسانی می کنند، منافذ را کوچکتر کرده و پوست را روشن تر می کنند. تونر را می توان با یک پد یا انگشت روی صورت ماساژ داد یا با یک بطری اسپری مستقیماً روی صورت اسپری کرد. اگر می خواهید در خانه یک تونیک درست کنید، کافی است مقدار مساوی ژل دوش و آب خیار را با هم مخلوط کنید و با یک بطری روی صورت خود اسپری کنید.

مرحله ششم استفاده از کرم مرطوب کننده و ضد آفتاب است

برخلاف آنچه به نظر می رسد، این مرحله به اندازه سایر مراحل مهم و مؤثر است. به همین دلیل نباید از آن غافل شد. مرطوب کننده باید با توجه به نوع پوست انتخاب شود. سپس استفاده از ضد آفتاب مناسب برای تکمیل کار پاکسازی پوست توصیه می شود.

پاکسازی بالینی پوست

مهمترین جنبه پاکسازی بالینی پوست، توجه به ماساژ صورت است که برعکس، اثر پاکسازی را چند برابر می کند. در سایت دکتر فاطمه حبشی در مورد دوره آموزش پاکسازی پوست می توانید بیشتر بخوانید.

مرحله اول پاکسازی بالینی پوست: ماساژ

در مرحله اول تکنسین کار خود را با ماساژ صورت و گردن آغاز می کند. در این مرحله می توان از روغن های تسکین دهنده مانند روغن اسطوخودوس استفاده کرد.

مرحله دوم پاکسازی بالینی پوست: پاکسازی

در این روش، متخصص پوست از یک محصول پاک کننده پوست نرم استفاده می کند. این فرآیند با ماساژ همراه است و احساس خوبی را ایجاد می کند.

مرحله سوم پاکسازی بالینی پوست: لایه برداری

بعد از پاکسازی نوبت به لایه برداری می رسد. هدف از لایه برداری از بین بردن سلول های مرده پوست و سایر ناخالصی های روی سطح است.

مرحله چهارم پاکسازی پوست در بیمارستان: غذا خوردن

در این مرحله از بخار برای آماده سازی پوست قبل از مرحله تغذیه استفاده می شود. اگر پوست مشتری چرب و بسیار حساس باشد، از تحریک پوست خودداری می شود. این مرحله معمولاً 10 تا 15 دقیقه طول می کشد.

پاکسازی بالینی پوست مرحله 5: استفاده از سرم و ماسک سازنده پوست

در این روش از ماسک ها و سرم های سفت کننده به منظور کلاژن سازی، افزایش رطوبت و ترمیم پوست استفاده می شود.

چند بار باید صورت خود را تمیز کنید؟

برای مراقبت از پوست خود باید پاکسازی منظمی را در سیستم پوست خود انجام دهید. بهتر است پوست را حداقل هر دو هفته یکبار بشویید. در واقع، انجام این کار می تواند دو بار در هفته انجام شود. به طور کلی، دفعات و فاصله تمیز کردن به عوامل زیادی بستگی دارد. مهمترین آنها نوع پوست است. اگر پوست چرب دارید که اغلب آکنه و آکنه دارد، بهتر است هفته ای یک یا دو بار آن را بشویید (تا زمانی که مشکل پوست برطرف شود). اگر پوست مخلوطی از خشک، معمولی یا معمولی است، یک بار بشویید. ماه کامل است.

این درمان ها در چند مرحله به مدت 60 تا 90 دقیقه انجام می شود و قبل از هر جلسه با مراجعه کننده مشورت می شود تا تعداد جلسات مورد نیاز برای پاکسازی پوست مشخص شود.

یکی از سوالات اصلی که ممکن است در سر هر یک از ما ایجاد شود، قیمت مراقبت از پوست است. با توجه به قیمت های متفاوتی که این روزها برای پاکسازی صورت می شنوید، بد نیست با عوامل تعیین کننده قیمت این روش آشنا شوید. از جمله این عوامل می توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • روش ها و تکنیک های تمیز کردن
  • ابزاری که برای تمیز کردن پوست استفاده می شود
  • مواد شیمیایی مورد استفاده
  • مهارت و تجربه هنرمند فعلی
  • انتظارات مشتری و خط مشی درمان

منبع: وب سایت دکتر فاطمه حبشی

دکمه بازگشت به بالا