اقتصادی

پل سنجان در حال تبدیل شدن به موزه غربی اراک است

گزارشگر یک/مرکزی شهردار اراک گفت: بیشتر مردم شهرداری اراک را به عدم تکمیل پل سنجان می‌کنند و بی‌نظیر این پل در حال تبدیل شدن به موزه غربی اراک است و وضعیت خوبی ندارد که می‌خواهد دستور ویژه در پروژه‌های تکمیلی خاص صادر کند.

علیرضا کریمی روز پنجشنبه 12 اسفند در شورای مرکزی استان جامع مرکزی بیان کرد: بحث طرح اراک با کاستی های متعدد همراه است و جزوه نیازهای اصلی مردم می شود و الزاماتی لازم است که این طرح در اسرع وقت تکمیل شود، ضمن اینکه طرح تفضیلی شهر. نیز آماده نشده است در بخش تولید مسکن باید از طرح جامع شهری اراک گرفتن.

وی در کنار گذر شهر اراک نیز بیان کرد: این کنار هنوز کامل نشده و در منطقه حادثه خیز قرار دارد که مشکلاتی را برای ایجاد ایجاد کرده و امید است با تکمیل و راه‌اندازی این کنارگذر از ورود خودروها به داخل شهر جلوگیری کند که ترافیک بیشتر شود. در مرکز شهر ایجاد شود.

وی بیان کرد: مناطق تفریحی و توریستی شهر اراک بسیار کم است که انتظار می رود با تکمیلی اراضی دره گردشگری گردو و کوه مستوفی این ظرفیت برای مردم اراک ایجاد شود و سال آتی تکمیل شود.

شهردار اراک اضافه کرد: با توجه به اینکه طرح 58 متری ملغی شده است، انتظار می رود که طرح جایگزین آن شود که طرح 24 متری زودتر تعیین تکلیف شود و مردم از این بلاکلیفی خارج شوند.

کریمی نظران کرد: تخصیص زمین به پروژه های شهری از جمله درخواست های مدیریت شهری چراکه اجرای هر طرح نیازمند زمین است که در این خصوص با وجود دارد و انتظار می رود در خصوص مشاغل مستقر در مزاحم و آلاینده ها و همکاری لازم برای انجام این کار وجود داشته باشد. .

وی افزود: اجرای پروژه های بازآفرینی شهری در سکونتگاه های غیررسمی نیازمند توجه ویژه است که امیدواریم با این طرح ها شاهد اجرای مناطق توسعه کم مصرف باشیم. بسیاری از افراد در حاشیه راه آهن هستند که می طلبد این منازل بازسای و حریم این منازل حفظ شود، با شرایط اقتصادی موجود، اداره کل راه آهن نیز نمی تواند برنامه ای در خصوص موضوع و آزادسازی منازل داشته باشد که انتظار می رود مطالعات جابجایی را داشته باشد. حریم آهن در دستور کار ویژه قرار می گیرد که مشکل عمده ای از مردم در ای راستا ر.

فرماندار اراک در این نشست گفت: تامین زمین برای 2 هزار واحد برای مسکن محرومان باید در دستور کار قرار گیرد و در حوزه راه های مواصلاتی در خواست ارتقای راه های روستایی به راه های اصلی را داریم.

امیر هادی: 264 مسکن ایثارگران در اراک وجود دارد که با توجه به تورم های موجود با پیشرفت پیشرفت 80 درصدی با مشکل مواجه شده است، 700 میلیون ریال ادامه داده است، به این واحدها اختصاص یافته است که برای تکمیل این واحدها این تسهیلات باید به واحدها برسد. سه ریال افزایش پیدا کند.

سیدمحمد جمالیان، رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک نیز در این نشست با اشاره به اینکه استان مرکزی از نظر زیرساخت درمانی با مشکلاتی است، افزود: چهار واحد مسکونی در بیمارستان امیر کبیر اراک وجود دارد که در حوزه توانبخشی از آنها استفاده می‌شود و امیدواریم با آن مواجه شویم. برای تغییر کاربری این واحدها زمینه افزایش خدمت به مردم فراهم شود.

وی ادامه داد: 71 زمین زمین در سال 63 به دانشگاه علوم پزشکی داده شد که سند تک برگی این زمین به نام دانشگاه منتقل نشده است، در این سازمان انرژی اتمی یک بیمارستان برای دانشگاه ساخته شده است که نیاز به سند این زمین در اسرع دارد. وقت اخذ شود.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا