عمومی

چاپ روی چرم مصنوعی و طبیعی در سرزمین چاپ

تمام جزئیات چاپ روی چرم مصنوعی و طبیعی را که باید بدانید را در ادامه به کمک سرزمین چاپ به شما خواهیم گفت.

اگر تولید کننده انواع کیف و کفش ، وسایل دکوری و اکسسوری های بروز هستین حما تابحال به سراغ چرم رفته اید و طبیعتا تمایل دارید تا محصولات خود را با طرح و نقش های مخاطب پسند و پرطرفدار روانه بازار کنید ، ما به شما کمک می کنیم تا تمام جزئیات چاپ و برش چرم را در اختیار داشته باشید.

موارد مصرف چرم مصنوعی

تولیدکنندگان از چرم مصنوعی برای تولید کیف ، کفش ، لباس ، مبلمان و صحافی استفاده می کنند. پیش از این تولید کنندگان به اجبار در تولیدات خود فقط از چرم مصنوعی خام ( سفید ) بهره می بردند و تنها می توانستند از رنگ بندی های چرم مصنوعی برای تنوع کارهای خود استفاده کنند. طبیعتا این موضوع تاثیر زیادی در عدم رشد و تصاحب سهم بیشتری از بازار فروش را داشت و همیشه به دنبال راهی برای ارتقاء کیفیت ظاهری در تولیدات خود بودند .

دستگاه چاپ روی چرم مصنوعی

با ورود تکنولوژی چاپ سایز بزرگ ( Large Format Printing ) با اولین دستگاه هایی نظیر سالسا و دی جی آی برخی از تولید کنندگان گویا علاج درد چندین ساله خود را پیدا کرده بودند و فورا به سمت این دستگاه ها شتافتند. ولی دستگاه های سالسا و دی جی آی کیفیت مطلوبی نداشتند و نمی شد به پشتوانه آنها وارد بازار رقابتی با محصولات خارجی شد. این مشکل ادامه پیدا کرد تا نشانه هایی از ورود تکنولوژی جدید چاپ لارج فرمت به نام اکوسالونت ( Ecosolvent ) پیدا شد. با خصوصیات خاصی که دستگاه های اکوسالونت داشتند از قبیل کیفیت بالای چاپ ، هزینه مناسب و … دیگر زمان مناسب برای ورود چاپ به صنعت چرم مصنوعی فرا رسیده بود .

چاپ اکوسالونت روی چرم و محدودیت ها

چاپ اکوسالونت روی چرم مصنوعی قابل قبول بوده ولی نواقص و ایراداتی هم داشته و دارد. از مشکلات چاپ اکوسالونت رو چرم مصنوعی می توان به : آسیب پذیر بودن این چاپ ها اشاره کرد. تحت عوامل طبیعی و محیطی چاپ روی چرم آسیب می بیند و کیفیت تولید محصول را به چالش بزرگی می کشد. از نواقص دیگر دستگاه های اکوسالونت می توان به ۴ رنگ بودن آن اشاره کرد. که طبیعتا این ویژگی باعث آن می شد. که تنها روی چرم های مصنوعی با زمینه رنگی، سفید و روشن توانایی چاپ را داشته باشیم . و برای چاپ روی چرم های مصنوعی با زمینه های رنگی به مشکل بر خورد می کردیم .

سوالات متداول چاپ روی چرم

مزایای چاپ یووی ( فلت بد ) روی چرم مصنوعی چیست ؟

      از مزایای چاپ مستقیم می توان به طراوت بسیار بالای چاپ ، ثبات رنگ و ماندگاری بسیار بالای چاپ روی چرم حتی در شرایط جوی بسیار سخت و عوامل طبیعی و محیطی است. و دیگر مزیت آن امکان چاپ ۵ رنگ می باشد که کاربر می تواند روی چرم غیر سفید هم چاپ خود را انجام نماید.

محدودیت های چاپ اکوسالونت روی چرم مصنوعی چیست ؟

      چاپ اکوسالونت روی چرم مصنوعی قابل قبول بوده ولی نواقص و ایراداتی هم داشته و دارد. از مشکلات چاپ اکوسالونت رو چرم مصنوعی می توان به آسیب پذیر بودن این چاپ ها اشاره کرد. زیرا تحت عوامل طبیعی و محیطی چاپ روی چرم آسیب می بیند و کیفیت تولید محصول را به چالش بزرگی می کشد

مشکلات چاپ روی چرم طبیعی چیست ؟

      درست برخلاف چرم مصنوعی که قابلیت چاپ بالایی دارد. چرم طبیعی در زمان چاپ دردسر ساز خواهد بود. برش نا مرتب چرم طبیعی که باعث آسیب زدن به هر دستگاه می شود. و برای مصرف کننده هم مقداری از چرم به راحتی پرت می شود .

هزینه چاپ مستقیم روی چرم مصنوعی به چه شکل محاسبه می شود ؟

      هزینه چاپ مستقیم روی چرم از فرمول خاصی پیروی نمی کند. و عوامل بسیاری در براورد هزینه چاپ مستقیم روی چرم مصنوعی سهیم است. عواملی مثل متراژ کل پروژه ، سایز ، نوع طرح ها ، تعداد طرح های استفاده شده در متراژ کلی ، چاپ به صورت طاقه ای یا به صورت شیت بودن پروژه و …

منبع: uvprint.ir

دکمه بازگشت به بالا