عمومیگزارشگر کسب و کار

چرا اتو پرس بخار نمی کند

 اتو پرس چیست؟

به نقل از youtube.com نمونه‌ی اتو پرس را در خشکشویی‌ها زیاد دیده‌ایم. اتوهایی با صفحه هایی بزرگ شبیه به میز اتو که لباس را پرس می‌کنند و بدون هیچ‌گونه چین و چروکی تحویل می‌دهند. این روزها اتو پرس خانگی هم ساخته و در بازار عرضه شده که ابعاد کوچکتری دارد و کار با آن راحت است. نیاز نیست تخصص خاصی داشته باشید که بتوانید با اتو پرس کار کنید. از آن‌جا که اتو پرس می‌تواند در زمانی کوتاه حجم بیشتر لباس را صاف کند و قادر است تمامی چین و چروک‌ها را به‌خوبی از بین ببرد، طرفداران زیادی پیدا کرده و روز به روز هم به تعداد این طرفداران اضافه می‌شود.

 نحوه کار با اتو پرس

برای تعمیر اتوپرس در اصفهان لطفا کلیک کنید .نحوه کار با اتو پرس ساده است. ابتدا دستگاه را روشن کنید و یکی دو دقیقه صبر کنید تا داغ شود. حواستان باشد که حرارت را با توجه به نوع پارچه لباستان انتخاب کنید. بخارباعث صاف شدن و باز شدن چین‌ها می‌شود. برای استفاده از این وسیله، به‌خصوص در ابتدای کار، حتما دستورالعمل و دفترچه راهنما را چک کنید و گام‌به‌گام به دستورات آن توجه کنید. در ادامه، علت بخار نکردن اتو پرس را بررسی می‌کنیم.

چرا اتو پرس بخار نمی کند؟

اتو پرس با بخار کار می‌کند، اما یک وقت‌هایی به مشکل می‌خورد و بخار نمی‌کند. بخار نکردن اتو پرس به تنهایی قادر است این وسیله را به‌درد نخور کند، بنابراین لازم است بدانیم در چنین مواقعی چکار باید کرد و چطور باید اتو پرس را عیب یابی کرد. در ادامه تعدادی از دلایل رایج کار نکردن و بخار نکردن اتو پرس را با هم بررسی می‌کنیم.

برای از بهترین متخصصین شهر خود قیمت بگیرید.

مطلب پیشنهادی:

 8 علت بخار نکردن اتو پرس و ترفندهای رفع آنها در منزل

  1. تنظیمات خراب اتو پرس: بیشترین علت بخار نکردن اتو پرس، ایراد داشتن تنظیمات آن است. برای رفع این مشکل باید از طریق تنظیماتی که دما را کنترل می‌کند، می‌توانید درستش کنید. حواستان باشد که با توجه به نوع پارچه و لباس، تنظیمات باید عوض شود.
  2. خرابی دو شاخه اتو پرس: علت بخار نکردن اتو پرس ممکن است به خاطر معیوب شدن دو شاخه‌اش باشد. خراب بودن دو شاخه می‌تواند کار کرد اتو را با مشکل روبرو کند. برای حل این مشکل، ابتدا دو شاخه را در پریزهای دیگر هم امتحان کنید که مطمئن شوید مشکل از کجاست. اگر مشکل با این کار حل شد، پس پریز خراب بوده، اما اگر دوشاخه خراب شده، بهتر است از یک برقکار کمک بگیرید.
  3. خالی بودن مخزن آب: اگر از اتو پرس بخار بیرون نیامد، ممکن است به علت خالی بودن منبع آب باشد. حتما مخزن را بررسی کنید و اگر خالی بود، در صورتی که اتو خنک باشد، در مخزن آب بریزید.
  4. سوختن فیوز: سوختن فیوز باعث کار نکردن آن و بخار نکردن اتو پرس می‌شود. تنها راه رفع این مشکل تعویض فیوز اتو پرس است.
  5. سوختن المنت حرارتی: اکثر وسایل برقی دارای این المنت هستند و از آن‌جا که کار اتو پررس حرارت دادن است، وقتی المنت حرارتی‌اش از کار بیوفتد عملا بی‌استفاده می‌شود. با مولتی‌متر وضعیت المنت حرارتی را چک کنید. اگر المنت سوخته باشد، راهی جز تهیه یک اتو پرس جدید ندارید.
  6. خرابی ترموستات: موقعی که وسایل برقی خراب می‌شوند، لازم است که حتما ترموستات بررسی شود چون احتمال خراب شدن این وسیله زیاد است. ترموستات دمای اتو را کنترل می‌کند و وقتی دما خیلی زیاد شود، از آن می‌کاهد. درجه ترموستات را بچرخانید که ببینید دما تغییر می‌کند یا نه. اگر دما تغییری نکرد، لابد این قطعه خراب شده و باید بررسی شود.
  7. خرابی پمپ بخار: پمپ، آب را فشرده، و به بخار تبدیل می‌کند. این وسیله حین کار کردن صدا می‌دهد. اگر صدایی از اتو پرس نشنیدید، لابد این وسیله مشکلی پیدا کرده است و باید بررسی شود.
  8. معیوب بودن شیر مغناطیسی: شیر مغناطیسی گردش آب و بخار در اتو را کنترل می‌کند. به مرور زمان، این وسیله به مشکل می‌خورد و گردش آب و بخار به‌خوبی انجام نمی شود. شاید صدای “کلیک”، را بشنوید اما بخاری ساطع نمی‌شود. در این صورت می‌توانید به سلامت این وسیله شک کنید. بهتر است اگر مطمئن شدید که مشکل از اینجاست، قطعه را تعویض کنید.

مزایا و معایب استفاده از اتو پرس

مزایا: مصرف برق اتو پرس کمتر از اتوهای معمولی است و کار با آن‌ها خیلی سریع تمام می شود چون در زمان کوتاهی بخش وسیعی از لباس را خشک می‌کنند. قدرت بالای این دستگاه برای صاف کردن انواع پارچه مناسب است. پارچه‌های ضخیم مانند لباس‌های جین یا پالتوها، به‌خوبی با اتوهای معمولی صاف نمی‌شوند و همیشه تا حدودی چین و چروک روی خود نگاه می‌دارند اما با استفاده از اتو پرس دیگر این مشکل را ندارید. همچنین، نیازی نیست لباس های خود را به خشکشویی بسپارید چون خودتان با داشتن این وسیله در خانه می‌توانید به‌خوبی از پس چین و چروک‌ها بربیایید.

برای از بهترین متخصصین شهر خود قیمت بگیرید.

مطلب پیشنهادی:

معایب: شاید بزرگ بودن این وسیله یکی از ایرادات آن باشد. اگر در خانه با کمبود جا مواجه‌اید، ممکن است برای جا دادن این وسیله به مشکل بخورید. اگر نتوانید این وسیله را به‌خوبی تنظیم کنید، ممکن است به پارچه آسیب بزنید اما این مشکل با بررسی دفترچه راهنما قابل رفع و رجوع است.

در کل مزایای اتو بخار به معایب آن می‌چربد و ارزش این را دارد که یکی از آن ها را در خانه خود بگذارید، به‌خصوص اگر وقت زیادی برای اتو کردن ندارید.

پایان

با دلایل مختلفی که منجر به بخار نکردن اتو پرس می‌شوند آشنا شدید. همچنین نحوه کار دستگاه را هم بررسی کردیم. این وسیله این روزها به دلیل پرمشغله شدن افراد و کمبود وقت، طرفداران زیادی پیدا کرده است. بنابراین اگر شما هم از این دسته افراد هستید، پیشنهاد می‌کنیم که این نوع اتو را انتخاب کنید.

دکمه بازگشت به بالا