عمومیگزارشگر کسب و کار

چرا به رنگ تینر می زنند؟

تینر رنگ می تواند رنگ را پاک کند. تینر رنگ در پوشش رنگ خیس می شود و ذرات رنگ را جدا می کند و رنگ را از حالت خشک به مایع تبدیل می کند. هنگامی که این اتفاق می افتد، می توانید رنگ حل شده را از سطح پاک کنید. بنابراین از بین بردن رنگ با تینر امکان پذیر است. با این حال، سطوح خاصی در صورت قرار گرفتن در معرض تینر رنگ آسیب می بینند. چنین سطوحی معمولاً متخلخل و به مواد شیمیایی حساس هستند.

تینر چیست؟ تینر یا تینر نقاشی ماده‌ی شیمیایی، حلالی است که برای رقیق کردن رنگ‌های پایه روغنی به‌کار می‌رود هم‌چنین می‌توان برای پاک کردن بخش‌هایی که نباید رنگی می‌شده تینر را به‌کار برد.

آیا تینر رنگ، رنگ خشک شده را از بین می برد؟

تینر رنگ به اندازه کافی قوی است که رنگ خشک شده را پاک کند. تینر رنگ، رنگ خشک شده را خیس می کند و ذرات رنگ را حل می کند و رنگ را از جامد به مایع تبدیل می کند. رنگ را می توان در حالت مایع با پارچه پاک کرد.

اما، همه انواع تینر رنگ نمی توانند رنگ خشک شده را پاک کنند، به خصوص رنگ های روغنی خشک شده! برای پاک کردن رنگ خشک شده با روغن، به تینر رنگ یا لاک بر پایه استون نیاز دارید.

حذف رنگ خشک شده سخت است زیرا رنگ خشک شده سخت است و حلال آن کاملاً تبخیر شده است. اگر بخواهید رنگ خشک شده را بدون تینر رنگ خراش دهید یا پاک کنید، می توانید به سطح زیرین آن آسیب بزنید.

تینر لاک یا تینر رنگ بر پایه استون بهترین انتخاب شما برای حذف رنگ خشک شده است. این دو محصول نسبت به سایر انواع رقیق کننده رنگ قدرتمندتر هستند.

رقیق کننده رنگ چقدر طول می کشد تا کار کند؟

رقیق کننده رنگ 15-30 دقیقه طول می کشد تا رنگ پاک شود. به طور متوسط، تینر رنگ در حدود 20 دقیقه حل شده و رنگ را از روی سطح پاک می کند. مدت زمانی که طول می کشد تا تینر رنگ را پاک کند به نوع تینر رنگ، نوع رنگ و تعداد لایه ها بستگی دارد.

نوع رنگی که پاک می‌کنید تعیین می‌کند که تینر رنگ چقدر طول می‌کشد تا رنگ را پاک کنید. به عنوان مثال، تینر رنگ 30 دقیقه طول می کشد تا رنگ های روغنی را پاک کنید. این به این دلیل است که رنگ های روغنی دارای لایه ای ضخیم و مقاوم در برابر رطوبت هستند. بنابراین، زمان بیشتری طول می کشد تا رنگ نازک به لایه مقاوم در برابر رطوبت نفوذ کند و رنگ روغنی را حل کند.

از سوی دیگر، تینر رنگ، رنگ های پایه آب را در کمتر از 15 دقیقه پاک می کند. این به این دلیل است که رنگ های پایه آب مانند رنگ های روغنی، سطح ضخیم یا سختی ندارند.

آیا تینر رنگ لکه چوب را از بین می برد؟

تینر رنگ می تواند لکه چوب را از بین ببرد. لکه های چوب فرمول مشابهی با رنگ های معمولی دارند، بنابراین تینر رنگ می تواند لکه چوب را نیز حل کند.

با این حال، از بین بردن لکه چوب با تینر رنگ با از بین بردن رنگ متفاوت است. این به این دلیل است که لکه چوب به عمق چوب نفوذ می کند، در حالی که رنگ ها این کار را نمی کنند. بنابراین برای از بین بردن لکه چوب با تینر رنگ باید تینر رنگ داخل چوب تهیه کنید تا بتواند لکه داخل چوب را حل کند.

برای انجام این کار، یک پارچه را به تینر رنگ خیس کنید، سپس با استفاده از پارچه خیس شده، سطح را با حرکات دایره ای مکرر پاک کنید. در حین انجام این کار، تینر رنگ به تدریج به سطح خیس می شود و لکه چوب را از بین می برد. 20 دقیقه طول می کشد تا لکه چوب از روی سطح پاک شود.

انواع سطوحی که می توانید رنگ را با تینر رنگ پاک کنید؟

در این قسمت می خواهیم برای از بین بردن رنگ با تینر در انواع سطوح را بررسی کنیم.

تینر رنگ می تواند رنگ را از روی لباس پاک کند. اما، هر نوع پارچه ای نمی تواند تینر رنگ را بپذیرد.

به عنوان مثال، اگر از تینر رنگ استفاده کنید، می توانید به لباس های ساخته شده از ابریشم و پشم آسیب بزنید. به این دلیل که این مواد حساس هستند. بنابراین، همیشه باید نوع پارچه را بررسی کنید تا بدانید آیا می توانید از تینر رنگ استفاده کنید یا خیر. این به جلوگیری از تغییر رنگ و آسیب به پارچه کمک می کند.

برای پاک کردن رنگ از روی لباس با استفاده از تینر رنگ، تا حد امکان رنگ را خراش دهید. برای این کار از یک چاقوی پلاستیکی بتونه برای این کار استفاده کنید. با این حال، لازم نیست کل رنگ را بتراشید، فقط رنگ شل را از بین ببرید.

برای پاک کردن رنگ از روی چوب می توانید از تینر رنگ استفاده کنید. اما، استفاده از رقیق کننده های رنگ روی چوب های بسیار متخلخل توصیه نمی شود. این به این دلیل است که سطوح چوبی تینر رنگ را بیش از حد خیس کرده و جذب می کنند. این می تواند باعث پوسیدگی و تغییر رنگ در چوب شود.

همچنین فقط باید از الکل معدنی (نوعی تینر رنگ) روی چوب استفاده کنید. انواع دیگر رقیق کننده رنگ می تواند به چوب آسیب برساند.

بیشتر بخوانید: نحوه بدون آسیب رسیدن به آن

فرش

می توانید با استفاده از تینر رنگ برخی از انواع فرش ها را پاک کنید.

فرش های ساخته شده از خز، پشم و پنبه در صورت قرار گرفتن در معرض مقدار زیادی تینر رنگ ممکن است آسیب ببینند. بنابراین قبل از استفاده کامل باید تینر رنگ را روی قسمت کوچکی از فرش تست کنید.

برای انجام این کار، یک پارچه تمیز را به تینر رنگ آغشته کنید و سپس از قسمت مرطوب پارچه استفاده کنید تا به آرامی محل آسیب دیده (یا رنگ شده) فرش را بمالید یا لمس کنید. این به جلوگیری از نازک شدن بیش از حد روی فرش کمک می کند.

بیشتر بخوانید: روش های

تینر رنگ می تواند رنگ را از بتن پاک کند. استفاده از تینر رنگ روی بتن بی خطر است زیرا سطوح بتنی به اندازه کافی سخت هستند که بتوانند تینر رنگ را تحمل کنند.

محصولات فاتح فام سپاهان تولید کننده انواع تینر به دلیل کیفیت بالا و قیمت مناسب، در بازار ایران و همچنین در کشورهای خارجی مانند عراق، افغانستان، پاکستان و ترکیه به فروش می رسند.

قلم موی رنگ آمیزی

تینرهای رنگ می توانند رنگ را از برس پاک کنند. این یکی از بهترین روش ها برای پاک کردن رنگ از برس است. بهترین پاک کننده رنگ روغن از برس ها انواع حلال ها و تینر است.

برای انجام این کار، برس ها را در یک سطل پر از تینر رنگ خیس کنید. این رنگ باقیمانده را از بین می برد.

تینر رنگ می تواند رنگ را از پلاستیک پاک کند، اما فقط برای پلاستیک های سخت مانند صندلی و میز.

پلاستیک نرم یا پلاستیک با بافت لاستیکی مانند نباید در معرض تینر رنگ قرار گیرد زیرا تینر رنگ می تواند به آن آسیب برساند. همچنین، بهتر است از تینر رنگ مواد معدنی روی پلاستیک استفاده کنید.

تمیز کردن برس های کثیف روغنی

فرآیند پاکسازی بعد از رنگ روغن کاری است که باید فورا انجام دهید. و اگرچه خوشایندترین جنبه نقاشی نیست، ضروری است که برای انجام صحیح آن وقت بگذارید.

همانطور که حدس زده اید راه های درست و غلطی برای تمیز کردن برس ها وجود دارد. اگر می خواهید برس های شما عمر طولانی داشته باشند، باید مطمئن شوید که آن را به درستی انجام می دهید.

از حلال ها گرفته تا صابون ها، انواع چیزهایی وجود دارد که می توانید برای تمیز کردن برس های روغن استفاده کنید. و انواع مختلف برس ها می توانند از محصولات و تکنیک های پاک کننده منحصر به فرد بهره مند شوند.

فرقی نمی‌کند از برس‌های پرزدار، سمور یا مصنوعی استفاده می‌کنید، در اینجا نحوه صحیح تمیز کردن برس‌های روغنی و افزایش طول عمر آنها آورده شده است.

محصولاتی که می توانید برای تمیز کردن برس های روغن استفاده کنید

حلال ها

حلال‌هایی مانند سقز، Paint thinner و الکل‌های معدنی رایج‌ترین پاک‌کننده‌های قلم مو برای نقاشی روغن هستند.

هر سه گزینه فوق العاده موثر هستند، اما دارای خواص سمی هستند. هنگام استفاده از حلال ها برای تمیز کردن برس ها، حتما این کار را در مکانی با تهویه مناسب انجام دهید.

روغن های طبیعی

روغن زیتون. روغن گردو. روغن بزرک. روغن گلرنگ. روغن بچه …

احتمالاً شما قبلاً از برخی از این روغن های طبیعی به عنوان وسیله نقاشی استفاده می کنید. و می توانید از همه آنها برای پاک کردن رنگ از برس ها استفاده کنید.

تمیز کردن رنگ روغن از لباس

رنگ روغنی بسیار سخت است که از همه چیز، از جمله لباس، خارج شود. در اینجا خبرهای خوبی وجود دارد. رنگ‌های اکریلیک اکنون برای همه چیز از به‌روزرسانی کابینت‌های آشپزخانه گرفته تا رنگ‌آمیزی نمای بیرونی خانه‌تان استفاده می‌شوند، بنابراین ممکن است مجبور نباشید زیاد با رنگ‌های روغنی سر و کار داشته باشید.

این نکات به شما کمک می کند لکه های رنگ روغنی را از پارچه پاک کنید:

لکه ها قبل از خشک شدن راحت تر پاک می شوند، بنابراین سریع عمل کنید.

لکه را با یک حوله قدیمی یا پارچه نخی پاک کنید تا از پخش شدن آن جلوگیری کنید.

برای پاک کردن رنگ روغن از پارچه، باید کمی کارآگاه باشید. برای راهنمایی در مورد نحوه تمیز کردن مواد ریخته شده، پشت قوطی رنگ را بخوانید. حلال توصیه شده برای تمیز کردن آن مارک خاص رنگ بهترین گزینه برای از بین بردن لکه است. بهتر است قبل از ادامه کار، یک ناحیه کوچک نامحسوس را روی لباس آزمایش کنید.

اگر تصمیم دارید حلال پیشنهادی را امتحان کنید، که می‌تواند نوع خاصی از رقیق‌کننده رنگ یا تینر ساده باشد، با گذاشتن یک لایه سخاوتمندانه دستمال کاغذی شروع کنید. به اندازه کافی برای ایجاد یک پد زیر لباس نیاز دارید. این کار را در فضای باز یا در یک مکان داخلی با تهویه مناسب انجام دهید.

دستورالعمل‌های حلال را برای دستورالعمل‌های صحیح کار کردن بخوانید. علاوه بر تهویه کافی، احتمالاً برای محافظت از دستان خود نیاز به پوشیدن دستکش خواهید داشت.

مقدار زیادی حلال را در یک شیشه یا قوطی یکبار مصرف بریزید. یک توپ پنبه ای (یا پارچه ای برای لکه های بزرگتر) اشباع کنید و آن را روی لباس بمالید. به یاد داشته باشید، شما تا حد امکان از پشت کار این عمل را تکرار کنید. این به دور شدن رنگ از الیاف داخلی لباس کمک می کند. در حین استفاده از حلال، پارچه را روی دستمال کاغذی فشار دهید. ایده این است که رنگ را از پارچه به دستمال کاغذی منتقل کنید.

پس از از بین رفتن لکه، ناحیه اشباع شده با حلال را در سطل آب صابون بشویید تا باقی مانده حلال تا حد ممکن پاک شود.

 

دکمه بازگشت به بالا