عمومیگزارشگر کسب و کار

چرا دستگاه کپی روشن نمیشه

علت روشن نشدن دستگاه کپی چیست؟

روشن نشدن دستگاه کپی یکی از مشکلات تقریبا رایجی است که برخی از کاربران با آن روبرو می شوند. این مشکل ممکن است به دلایل مختلفی اتفاق افتاده و نیاز به مراجعه به نمایندگی معتبر تعمیر دستگاه کپی باشد.به طور کلی این مشکل نگران کننده و حاد نیست و ممکن است به دلیل خرابی یکی از قطعات اتفاق بیفتد. بنابراین ما در ادامه قصد داریم به دلایل کار نکردن دستگاه کپی و روش های مواجهه با آن اشاره کنیم

رایج ترین دلایل روشن نشدن دستگاه کپی

در این بخش از مقالات تعمیر دستگاه کپی شارپ قصد داریم به دلایل روشن نشدن دستگاه کپی اشاره کنیم .

کارتریج منبع رنگدانه های کاغذ چاپی است و دو نوع تونر و جوهر افشان برای کارتریج hp تولید میشود و هر کارتریج از قطعاتی مانند مگنت درام فوم تشکیل می شود و همچنین دارای تراشه دارای تراشه است بعضی از چاپگرها مانند چاپگرهای لیزری هنگام شارژ کارتریج باید تراشه را نیز  تعویض کنند. کارتریج های چاپگر لیزری ممکن است به طور مکرر قابلیت شارژ دارند یعنی دفعات بیشتری میتوان آنها را شارژ کرد سلامت بدنه نیز مهم است بعضی اوقات این کارتریج ها باید تعویض شوند چاپگرهای سیاه و سفید کارتریج لیزری 1500 و 2000 برگ چاپ می کنند.

1. استفاده نکردن از دستگاه کپی

ممکن است برای شما نیز جالب باشد که بدانید همانطور که کار کردن بیش از حد دستگاه کپی شارپ می تواند به دستگاه آسیب برساند، کار نکردن آن نیز می تواند باعث خرابی آن شود. زمانی که دستگاه کپی خود را برای مدت طولانی استفاده نکنید، تمام اجزا و قطعات آن دچار مشکل شده و به مرور از کار می افتند.

به این ترتیب توصیه می شود در صورتی که از دستگاه کپی خود برای مدت طولانی استفاده نمی کنید، هر از چند گاهی آن را روشن کرده و با آن کار کنید تا قطعات آن دچار خرابی نشوند.

2. استفاده کردن بیش از حد از دستگاه کپی

برخلاف نکته ای که در بالا اشاره کردیم، کار کردن بیش از حد دستگاه کپی نیز می تواند باعث روشن نشدن دستگاه کپی شده و عملکرد آن را با اختلال روبرو می کند. با توجه به اینکه این دستگاه ها دارای ظرفیت کاری مشخص و توان کاری خاصی هستند، با افزایش کارکرد دستگاه ممکن است قطعات آن از کار افتاده و روشن نشود.

اغلب کاربران به ظرفیت و توان کاری دستگاه توجه ندارند و بیش از حد از دستگاه کپی کار می کشند و در نتیجه با خرابی قطعات و کار نکردن دستگاه کپی مواجه می شوند.

کارتریج HP لیزری بارزترین نکته برای کاربران قبل از خرید پرینتر، نوع کارتریج است، که تا حدودی بر انتخاب دستگاه چاپگر تاثیر می‌گذارد. فاکتورهایی مانند هزینه اولیه، هزینه ثانویه، کیفیت و سرعت چاپ، رنگی یا سیاه و سفید بودن، اندازه و ابعاد دستگاه پرینتر؛ فاکتورهایی هستند که افراد هنگام خرید پرینتر، آنها را معیار قرار می‌دهند. شاید در واقع شما برای خرید کارتریج لیزری هزینه بیشتری را متقبل شوید، اما در واقع، با این کار آینده‌نگری کرده‌اید.

علل اصلی پیدایش مشکل روشن نشدن دستگاه کپی چیست؟

همان طور که اشاره شد، استهلاک می تواند عامل اصلی ظهور مشکل روشن نشدن فتوکپی باشد. این استهلاک در سه حالت نمایان شده و باعث روشن نشدن ماشین فتوکپی می شود:

خرابی برد پاور دستگاه فتوکپی

برد پاور قطعه ی با اهمیتی است که وظیفه ی انتقال ولتاژ مورد نیاز قطعات مختلف دستگاه کپی را بر عهده دارد. در نتیجه یک اختلال جزیی در اثر استهلاک، نوسانات برقی، شوک الکتریکی و یا اصابت ضربه می تواند موجب ناکارآمدی کامل برد پاور و پیدایش مشکل روشن نشدن دستگاه کپی شود. انباشته شدن ذرات گرد و غبار نیز گاهی کارایی برد پاور را مختل می کند.

خرابی مین برد دستگاه کپی

مین برد یا برد فرمتر دستگاه کپی قطعه ای برای شکل گیری پردازش های مرتبط با چاپ می باشد. این برد در جایگاه فرمانروای کلی قطعات چاپگر قرار گرفته است. اما ساختار سازنده ی مین برد بسیار حساس و آسیب پذیر است. این قطعه شدیدا به ضربه حساس است. بنابراین برای رویارویی با مشکل روشن نشدن دستگاه کپی از ضربه زدن به پنل چاپگر بپرهیزید. این کار نه تنها مشکلی را برطرف نخواهد کرد، بلکه ممکن است بر حجم خرابی های موجب نیز بیافزاید.

استفاده ی طولانی مدت و دور از ظرفیت دستگاه کپی

استهلاک با عدم توجه به میزان ظرفیت دستگاه کپی می تواند باعث مرگ چاپگر و به کما رفتن آن شود. برای جلوگیری از مشکل روشن نشدن دستگاه کپی همواره باید میزان چاپ اسناد مختلف را کمتر از ظرفیت ماهیانه ی سیستم نگه دارید. سرعت چاپ نیز مسئله ی دیگری است که باید به آن دقت داشته باشید تا فشار زیادی به چاپگر وارد نشود.

تعمیر مشکل روشن نشدن ماشین فتوکپی

تعمیر مشکل روشن نشدن دستگاه کپی از عهده ی کاربران عادی خارج است. از دستکاری های ناشیانه بپرهیزید و با نمایندگی تعمیرات دستگاه کپی تماس حاصل فرمایید. کارشناسان اعزامی ما پس از اعمال مراحل دقیق و ریزبینانه ی عیب یابی، دستگاه فتوکپی مورد استفاده ی شما را تعمیر می کنند. البته فراموش نکنید که هنگام پیدایش مشکل روشن نشدن ماشین فتوکپی از صحت قرار گرفتن کابل برق دستگاه اطمینان حاصل فرمایید. مسلما در صورتی که سیم برق دستگاه به درستی وصل نشده است، سیستم فتوکپی روشن نمی شود. گاهی این موضوع پیش پا افتاده راهکار اصلی رفع مشکل روشن نشدن دستگاه فتوکپی می باشد. در این بین تغییر ولتاژ برق ساختمان نیز حائز اهمیت است.

استفاده نکردن از دستگاه کپی

روشن نشدن دستگاه کپی گاهی ناشی از استفاده نکردن از آن است. وقتی شما به مدت طولانی از فتوکپی استفاده نمی کنید، قطعات و بخش های مختلف آن به مرور زمان از کار می افتند. در نتیجه ممکن است دستگاه روشن نشود و نتوانید با آن کار کنید. حتی اگر زیاد با دستگاه کپی خود کار نمی کنید، بهتر است هر چند روز یک بار دستگاه را روشن کرده و یک برگه با آن چاپ کنید.

خرابی برد فرمتر

یکی دیگر از دلایل روشن نشدن فتوکپی و البته پرینتر، خرابی یا از کار افتادن قطعه ای به نام برد فرمتر است. خرابی این قطعه مانع از روشن شدن دستگاه شده و مشکلات دیگری را نیز ایجاد می کند. بنابراین هنگام روشن نشدن دستگاه، باید برد فرمتر را نیز بررسی کرده و در صورت نیاز، آن را ترمیم یا تعویض کنید.

رفع مشکل روشن نشدن دستگاه فتوکپی

اول مطلب گفتیم که اگر علت روشن نشدن دستگاه کپی را به درستی شناسایی کنید، می توانید این مشکل را برطرف کنید. اگر مطمئن شدید ایراد از کابل است، آن را تعویض کنید. گاهی استفاده از یک کابل برق جدید می تواند مشکل را حل کند؛ آن هم بدون نیاز به مراجعه به تعمیرگاه و با کمترین هزینه. پیشنهاد می دهیم حداقل هر چند روز یک بار دستگاه را روشن کرده و با آن کار کنید تا قطعات کپی از کار نیفتند. حتما به ظرفیت تعیین شده برای دستگاه کپی توجه کرده و متناسب با ظرفیتش از دستگاه کار بکشید.

اگر حجم کار شما بالاست، به محض داغ شدن فتوکپی، آن را خاموش کرده و اجازه دهید چند دقیقه استراحت کند. در نهایت اگر مشکل حل نشد، بهتر است  برای بررسی و ترمیم قطعاتی همچون مین برد دستگاه کپی و برد پاور، از تکنسین های مجرب تعمیرات فتوکپی کمک بگیرید.

دکمه بازگشت به بالا