ورزشی

چرا دوچرخه‌سواری ایران پسرفت کرد؟

سرمربی سابق تیم ملی دوچرخه‌سواری گفت: ضعف اصلی دوچرخه‌سواری دنبال نکردن برنامه منسجم است و امیدوارم از این حال و روز دربیاید.

مجید ناصری مسئولیت ارائه برنامه‌ برای بهبود وضعیت دوچرخه‌سواری را بر عهده دارد. او در گفت‌وگو با گزارشگر یک در پاسخ به این پرسش که فکر می‌کند دوچرخه‌سواری ایران چگونه می‌تواند دوباره مدال‌آور باشد، بیان کرد: ما قبلا هم توصیه‌هایی داشتیم اما جدی گرفته نشد. ضعف اصلی دوچرخه‌سواری دنبال نکردن برنامه منسجم است و باید روی این مسئله کار کرد. باید هدف بلندمدت داشته باشند و براساس آن، برنامه‌ها را تنظیم کنند.

ناصری با اشاره به کم شدن دوچرخه‌سواران گفت: در بحث استعداد همیشه پتانسیل خوبی  در سطح کشور داشتیم اما وقتی برنامه منسجم نباشد، متاسفانه این استعدادها انگیزه خود را از دست می‌دهند و کناره‌گیری می‌کنند. الان هم این موضوع تا حدی اتفاق افتاده است و دوچرخه سواران مستعد، انگیزه لازم را ندارند. بنابراین به لحاظ کمی شرایط خوبی نداریم.

سرمربی سابق ایران در مورد نیاز دوچرخه‌سواری به کادرفنی ثابت تاکید کرد: یکی از مسائل دیگر این است که کادر فنی ثابت و مشخصی در تیم ملی نداشتیم و قبل از هر مسابقه برای برخی افراد حکم زده می‌شد. دوستان هم در مدت زمان کم نمی‌توانستند شرایط مناسب را فراهم کنند و به نتیجه برسند. فدراسیون اگر می‌خواهد به روزهای اوج برگردد که زیاد از آن هم نگذشته است، نیاز به یک بینش جدید دارد.

او در پاسخ به این پرسش که فاصله به وجود آمده بین دوچرخه‌سواری ایران و دیگر کشورها قابل جبران است؟ گفت: به هر حال ورزش رو به جلو است و تیم‌ها سعی می‌کنند پیشرفت داشته باشند. ما هم در یک مقطعی از دیگر کشورهای آسیایی جلوتر بودیم. در حال حاضر شرایط برعکس شده؛ نه تنها درجا زدیم بلکه در برخی موارد هم از سطحی که داشتیم دور شده‌ایم اما بقیه تیم‌ها در نمودار پیشرفت جلو می‌روند. البته جبران این شکاف به وجود آمده امکان‌پذیر است اما زمان می‌برد. امیدوارم دوچرخه‌سواری از این حال و روز در بیاید.

داور بین المللی و المپیکی ایران در مورد زمان ارائه برنامه‌های خود گفت: در اردیبهشت برنامه ها را می‌دهم و  این برنامه بلندمدت است و المپیک را هم در بر دارد تا بتوانیم سهمیه بیشتری بگیریم و هم نتایج بهتری به دست آوریم. اجرایی شدن برنامه‌ها هم بستگی به مدیریت فدراسیون، حمایت وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک دارد.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا