عمومیگزارشگر کسب و کار

چرا میرزا قاسمی تلخ میشه؟

میرزا قاسمی چه نوع غذایی است؟

میرزا قاسمی یکی از معروف ترین و معروف ترین غذاهای استان گیلان است که به دلیل طعم و مزه و خاص بودن در تمام شهرهای ایران طرفدار دارد. با راهنمای کامل آشپزی میرزا قاسمی همراه باشید.

مواد لازم برای تهیه میرزا قاسمی برای 4 نفر

بادمجان: 6 عدد متوسط

گوجه فرنگی: 2 عدد متوسط

او: 2 عدد

سیر: 4 حبه

رب گوجه فرنگی: 1 قاشق چایخوری

روغن و زردچوبه: به اندازه کافی

نمک و فلفل سیاه: به اندازه کافی

طرز تهیه میرزا قاسمی

مرحله اول

برای تهیه میرزا قاسمی مجلسی ابتدا باید بادمجان را گرم کنیم، برای این کار می توانید از اجاق گاز یا شعله استفاده کنید. باید بادمجان را خوب سرخ کنیم تا پوست بادمجان کاملا بسوزد.

مرحله دوم

البته اگر طعم دودی بادمجان کبابی را دوست ندارید، می توانید آن را بجوشانید. بعد از تفت دادن بادمجان ها، اجازه دهید کمی خنک شوند، سپس آنها را به آرامی پوست بگیرید.

مرحله سوم

پس از جدا شدن پوست، بادمجان ها را در یک کاسه بزرگ بریزید، سپس آنها را با چرخ گوشت چرخ کنید تا جدا شوند. سپس بادمجان ها را کنار بگذارید و گوجه فرنگی ها را آماده کنید.

مرحله چهارم

گوجه فرنگی ها را به مدت 5 دقیقه در قابلمه آب جوش قرار دهید تا پوست آن به راحتی جدا شود. بعد از 5 دقیقه گوجه ها را از آب در حال جوش خارج کرده و وقتی خنک شدند به آرامی پوست آن ها را جدا کنید.

مرحله پنجم

تابه مناسبی را روی آتش می گذاریم و کمی روغن می ریزیم سپس سیر را لمس می کنیم و در روغن کمی تفت می دهیم تا نرم و سبک شود سپس مقداری پیاز به سیر اضافه می کنیم و خوب تفت می دهیم تا سیر و پیاز یکدست شوند. ..

مرحله ششم

در این مرحله تخم مرغ ها را اضافه کرده و حدود 20 دقیقه تفت دهید سپس گوجه فرنگی های خیلی ریز یا خرد شده را به تابه اضافه کنید و خوب تفت دهید تا آب اضافی گوجه ها خارج شود و میرزا قاسمی به روغن بیاید.

مرحله هفتم

افزودن رب گوجه‌فرنگی به میرزای قاسمی اختیاری است، اما اگر می‌خواهید طعم و رنگ میرزای قاسمی بهتر شود، می‌توانید در این زمان ۱ قاشق چای‌خوری از رب گوجه‌فرنگی را به میرزای قاسمی اضافه کنید. رب گوجه فرنگی را سرخ کنید تا کاملا سرخ شود.

مرحله هشتم

در این مرحله مواد میرزا قاسمی را یک طرف تابه جمع می کنیم سپس در قسمت خالی تابه تخم مرغ را می شکنیم و وقتی خوب پخت بقیه مواد میرزا قاسمی را با هم مخلوط می کنیم. تمام شد. پورنا به طور کامل با دستگاه های دیگر یکپارچه شده است.

نکات مهم در تهیه میرزا قاسمی

بادمجان سوخاری

اگر می خواهید طعم بادمجان ها لذیذ باشد، آن ها را روی ذغال یا در فر گازی بپزید، زیرا بادمجان ها در فر بوی دود نمی دهند. رستوران های شمالی از کباب های زغالی برای پختن بادمجان ها استفاده می کنند و طعم لذیذی به آن ها می دهند.

میرزا قاسمی به طعم بادمجان دودی معروف است، عده ای هم هستند که طعم بادمجان میرزا قاسمی را دوست ندارند. کسانی که طعم بادمجان را دوست ندارند، دوست ندارند از بادمجان بدون بوی دود فر استفاده کنند.

از رب گوجه فرنگی استفاده کنید

عاصی کوک معتقد است افزودن رب گوجه فرنگی به میرزا قاسمی بد است زیرا افزودن رب گوجه فرنگی طعم اصلی میرزا قاسمی را از بین می برد و میرزا قاسمی را شبیه رب گوجه فرنگی می کند.

البته من با این موضوع مخالفم چون رب گوجه فرنگی نه تنها طعم میرزا قاسمی را بهتر می کند بلکه میرزا قاسمی را زیبا می کند. در صورت تمایل می توانید رب گوجه فرنگی را در دستور بالا حذف کنید.

طرز پخت میرزا قاسمی با آجیل

در برخی شهرها از گردو برای تزیین میرزا گزی نیز استفاده می شود و در صورت تمایل می توانید چند عدد گردو به غذای مورد علاقه خود اضافه کنید.

چرا میرزا قاسمی تلخ میشه؟

حتما می دانستید که این غذای لذیذ طعم تلخی دارد که با عشق آن را بپزید و سرو کنید. دلیل آمدن میرزا قاسمی استفاده از گوجه فرنگی است که تخم مرغ دارد. اگر گوجه فرنگی هایی که استفاده می کنید حاوی تخم مرغ هستند. بعد از تفت دادن، تخم مرغ ها را بردارید و مطمئن شوید که طعم میرزا قاسمی در آخر تلخ نباشد.

دکمه بازگشت به بالا