گزارشگر کسب و کار

چرا وب سایت وردپرسی هک می شود؟

چرا وب سایت وردپرسی هک می شود؟

به نظر می رسد برخی از وب سایت ها نسبت به سایرین در برابر هک آسیب پذیرتر هستند. عوامل زیادی وجود دارد که بر هدف هک تأثیر می گذارد و این دلایلی است که هکرها می توانند به وب سایت شما دسترسی پیدا کنند و اطلاعات مخرب را ارسال کنند یا اطلاعات شما را سرقت کنند. با این حال، به نظر می رسد وردپرس یکی از بزرگترین مشکلات هک است و به همین دلیل ما علاقه مند به بررسی این موضوع بودیم. در این مقاله با هک وردپرس آشنا خواهید شد. همچنین اگر قصد راه اندازی سایت آموزشی را دارید ما به شما قالب استادیار را معرفی میکنیم. برای خرید این قالب میتوانید به ژاکت مراجعه کنید.

برای درک اینکه چرا مردم موفق به هک کردن یک سایت وردپرسی می شوند، باید بدانیم که چرا مردم هک می شوند. هکرها برای اهداف مشابه وب سایت ها را هک می کنند و این همان چیزی است که در وهله اول حملات را هدایت می کند. در بیشتر موارد، این امر شخصی است. کلاهبرداری و سرقت هویت این روزها رایج است و مجرمان می توانند آدرس یا اطلاعات کارت اعتباری را جمع آوری کنند. از طرف دیگر هدف دیگر هکرها ارسال ایمیل های اسپم حاوی نرم افزارهای مخرب به نام شماست. این ایمیل‌ها برای هر کسی که آن‌ها را باز می‌کند در صورتی که معتقد است سایت قانونی است، مشکل ایجاد می‌کند.

از طرفی مردم به دنبال دو چیز هستند. آنها یا به دنبال منافع اقتصادی هستند، که فقط دریافت پول از سایت است. یا می خواهند از منابع شما برای سیستم های خود استفاده کنند. پهنای باند و فضای سرور دو موردی است که هکرها می خواهند برای خود استفاده کنند زیرا مجبور نیستند برای هیچ کدام هزینه ای بپردازند.

یکی دیگر از دلایل هک کردن فقط بی حوصلگی است. شاید فکر نکنید که این انگیزه خوبی برای کسی نیست که شما را هک کند. برخی افراد هیجان هک را دوست دارند و از آن احساس رضایت می کنند. اکثر مردم برای ارضای یک ولع شخصی یا برای هیجان هک می کنند. بی حوصلگی یک مشکل آزاردهنده برای هکرها است، بنابراین برای آنها نوعی سرگرمی است.

چرا وردپرس؟

البته دلایل بالا برای هک، از سرقت هویت گرفته تا بی حوصلگی، هنوز این سوال را باقی می گذارد که چرا وردپرس یک هدف آسان برای هک است. وردپرس دامنه بسیار محبوبی با کاربران زیادی است و در واقع یکی از ارائه دهندگان پیشرو وب سایت ها می باشد. در نتیجه، به دلیل محبوبیتش در اختیار مهاجمان معمولی قرار می گیرد.

یک هدف شناخته شده به احتمال زیاد در طول هک انتخاب می شود. هکرها با کمترین تلاش بیشترین پاداش را می خواهند، به همین دلیل سایت هایی مانند وردپرس اهداف عالی هستند. هکرها به جای تلاش برای یافتن آسیب پذیری در صدها وب سایت مختلف، تمام تلاش خود را برای رسیدن به یک سایت هدف متمرکز می کنند.

چرا وب سایت وردپرسی هک می شود؟
چرا وب سایت وردپرسی هک می شود؟

معایب وردپرس

این بخش برای آسیب رساندن به وردپرس در نظر گرفته نشده است. این وب سایت با دقت طراحی شده است تا دسترسی کاربر پسند را فراهم کند و یک راه عالی برای ایجاد یک وب سایت است. ویژگی های اصلی وردپرس بسیار امن هستند و برای امنیت پشتیبانی می شوند. با این حال، مشکل این است که وردپرس یک برنامه ماژولار است. این بدان معنی است که افراد می توانند تم ها و افزونه های خود را به سایت اضافه کنند و سایت خود را سفارشی تر و متناسب با ایده ها و ترجیحات منحصر به فرد خود کنند.

در واقع اینجا جایی است که بیشترین اشتباهات اتفاق می افتد. افراد عادی تم یا پلاگین خود را ایجاد نمی کنند زیرا اکثر مردم زمان یا منابع لازم برای انجام این کار را ندارند. این بدان معنی است که افزونه های دانلود شده و استفاده شده از اشخاص ثالث هستند که اغلب حاوی نرم افزارهای مخرب هستند. این بدان معنی است که ویروس ها و کدهایی که برای دور زدن امنیت طراحی شده اند مستقیماً توسط کاربر نصب می شوند و باعث ایجاد مشکل می شوند. کدنویسی بد سایت های وردپرس را در معرض خطر هک قرار می دهد.

اگر می توانید وارد یک وب سایت شوید، می توانید اطلاعات شخصی ذخیره شده در آن را مشاهده کرده و از آنها به نفع خود استفاده کنید. این بدان معناست که می توانید به مواردی مانند اطلاعات کارت اعتباری، آدرس ها و نام ها دسترسی داشته باشید و سپس از آن اطلاعات برای اهداف نامناسب استفاده کنید. از طرف دیگر، افراد می توانند یک سایت وردپرس را برای دسترسی به منابع هک کنند. آنها می توانند از پهنای باند یا فضای سرور بدون هیچ هشداری استفاده کنند. یکی دیگر از عوامل محرک برای هک کردن سایت های وردپرسی، بی حوصلگی است.

این خطرناک تر از اهداف معمول هک است. بی حوصلگی غیر قابل پیش بینی است، نمی توان گفت که چقدر می تواند آسیب برساند. هک کردن افراد بی حوصله که بسیار با کامپیوتر آشنا هستند می تواند یک مشکل واقعی باشد.

دکمه بازگشت به بالا