عمومیگزارشگر کسب و کار

چشمک زدن ویپ یکبار مصرف: علت و راه حل مشکل

ویپ‌های یکبار مصرف ویپ‌هایی برای یک مرتبه استفاده هستند که نمی‌توان آنها را دوباره پر کرد و بعد از مصرف دور انداخته می‌شوند. این ویپ‌ها بلافاصله بعد از خارج کردن از جعبه‌هایشان آماده کار کردن هستند، و این آسانی استفاده و سادگی باعث شده این روزها تبدیل به محبوب ترین نوع ویپ شوند. در نتیجه حالا انواع مختلفی از آنها در شکل‌ها و سایزهای مختلف و با ویژگی‌هایی مثل پورت‌های شارژ کردن و جریان هوای قابل تنظیم ارائه می‌شوند. برای خرید جویس | قیمت 50 مدل  می توانید با  مشاوره رایگان با کارشناسان ما تماس بگیرید.

 علت چشمک زدن چراغ پاد یکبار مصرف چیست؟

دستگاه ویپ ممکن است به دلایل مختلفی چشمک بزند، اما اکثر آنها جزئی و قابل حل هستند. در اینجا برخی از دلایل رایج علت چشمک زدن چراغ پاد یکبار مصرف آورده شده است:

۱. کم شدن شارژ باتری

کم شدن شارژ باتری رایج‌ترین دلیل چشمک زدن چراغ دستگاه ویپ است. کافی است دستگاه خود را شارژ کنید تا چشمک زدن آن متوقف شود.

۲. مشکلات اتصال

اگر باتری به درستی به سایر قسمت‌های دستگاه متصل نباشد، چراغ پاد یکبار مصرف ممکن است چشمک بزند. دستگاه را باز و دوباره مونتاژ کنید تا مطمئن شوید که همه چیز به طور ایمن متصل شده است.

۳. باتری کثیف، علت چشمک زدن چراغ پاد یکبار مصرف

باتری کثیف می‌تواند در اتصال به کویل تداخل داشته باشد و باعث چشمک زدن دستگاه شود. باتری را با یک گوش پاک‌کن آغشته به الکل پاک کنید.

۴. گرم شدن بیش از حد باتری

اگر باتری بیش از حد گرم شود، ممکن است علت چشمک زدن چراغ پاد یکبار مصرف باشد. این موضوع می‌تواند به دلیل استفاده بیش‌از حد، قرار گرفتن در معرض دمای زیاد یا شارژ بیش‌از حد باتری باشد. اجازه دهید باتری قبل از استفاده مجدد خنک شود.

۵. استفاده بیش‌از حد از دستگاه پاد

اگر بیش‌از حد از دستگاه پاد یکبار مصرف آن استفاده کنید، ممکن است که چشمک بزند. ویپها با استفاده از باتری برای گرم کردن کویل کار می‌کنند که در نتیجهی آن بخار تولید می‌شود. اگر دم طولانی یا دم‌های کوتاه اما مکرر بگیرید، دستگاه شما نمی‌تواند از پس آن برآید و ممکن است باعث چشمک زدن آن شود. علاوه‌بر این، اکثر دستگاه‌های پاد یکبار مصرف دارای ویژگی‌ای هستند که به آنها اجازه می‌دهد تا وقتی دستگاه بیش‌از حد استفاده شود، عنصر گرمایش را خاموش کنند.

۶. کم بودن سطح جویس، علت چشمک زدن چراغ پاد یکبار مصرف

اگر جویس دستگاه پاد شما در حال تمام شدن باشد، دستگاه ممکن است شروع به چشمک زدن کند تا این مشکل را نشان دهد. ویپینگ با سطح جویس کم می‌تواند خطرناک باشد زیرا امکان دارد دستگاه را بیش‌از حد گرم کرده و کویل یا باتری را خراب کند. به همین علت این مورد می‌تواند هم باشد.

۷. کویل سوخته

اگر مدت زیادی از دستگاه ویپ خود استفاده کرده‌اید، امکان دارد کویل آن سوخته یا فرسوده شده باشد. در این صورت، دستگاه شما چشمک می‌زند تا به شما اطلاع دهد که مشکلی وجود دارد. همچنین متوجه خواهید شد که دستگاه بخار کمتری تولید می‌کند یا اصلا بخاری تولید نمی‌کند.

اگر دستگاه ویپ شما جدید است و چشمک می زند، ممکن است شارژ باتری آن کم شده باشد یا مشکل کارخانه‌ای وجود داشته باشد. اگر یک قلم ویپ جدید است، ابتدا آن را شارژ کنید. چنانچه این کار جواب نداد، سعی کنید دستگاه را باز کنید. برای باکیفیت، می‌توانید به فروشگاه اینترنتی گرندویپ مراجعه نمایید.

بررسی ارورها در دستگاه‌های ویپ فاقد نمایشگر

تمامی ارورهای ویپ که گفته شد، بر روی صفحه نمایش کوچک دستگاه ویپ ظاهر شده و فرد را از وجود مشکل مطلع می‌کنند. اما برخی از دستگاه‌های ویپ دارای این صفحه نمایش نیستند و به جای آن از چراغ تک رنگ یا چند رنگ برخوردار هستند. زمانی که چراغ شروع به چشمک زدن کند، بیانگر یک وضعیت خاص در دستگاه است که باید به آن از طریق مطالعه دفترچه راهنما پی برد. معمولا این خطاها به این صورت هستند:

چراغ چشمک‌زن سبز، آبی یا سفید: زمانی که چراغ LED به یکی از این سه رنگ درآمده و شروع به چشمک زدن کند، بیانگر عدم اتصال دستگاه به کارتریج، اتومایزر یا کویل است. یعنی زمانی که این قطعات که از قطعات اصلی دستگاه هستند، در جای خود به خوبی قرار نگرفته باشند دچار اختلال در عملکرد دستگاه خواهند شد. بهتر است برای رفع این مشکل دستگاه را به یک شخص متخصص سپرده تا بررسی شود. در صورتی که چراغ LED شروع به چشمک قرمز رنگ کند، یعنی باتری دستگاه از شارژ ناکافی برخوردار است. در این زمان کافیست باتری را به شارژ متصل کنید تا چراغ از حالت چشمک زن خارج شود. در صورتی که همچنان رنگ چراغ قرمز باشد، یعنی باتری دچار مشکل است و باید مورد بررسی قرار بگیرد.

دستگاه قفل شده است؟

اگر دستگاه شما دارای صفحه نمایش و تنظیمات است ، معمولا این احتمال وجود دارد که دستگاه به دلیل فشردن دکمه های اشتباه ، قفل شود و کار نکند. حالت قفل شدن دستگاه ، یک امکان مفید برای مصرف کننده است تا زمانی که در کیف یا جیب قرار می گیرد ، به طور ناخواسته فایر نکند. در این شرایط ، معمولا اگر روی دکمه فایر کلیک کنید ، با پیام Power Locked مواجه می شوید.

برای حل این مشکل ، پیشنهاد ما این است که دکمه مثبت و منفی را به طور همزمان ، برای چند ثانیه نگه دارید تا دستگاه باز شود. اگر همچنان دستگاه قفل است ، ۳ بار پشت سر هم دکمه فایر را فشار دهید. اگر هنوز دستگاه باز نشده است ، پیشنهاد می کنیم تا دفترچه راهنمای دستگاه را برای دستور قفل و باز کردن دستگاه بررسی کنید. البته در برخی از دستگاه ها ، اگر پاور لاک شده باشد ، با فایر کردن دستگاه روی صفحه نمایش علاوه بر نمایش پیام قفل بودن دستگاه ، پیام دیگری نیز روش باز کردن دستگاه را نشان می دهد.

دستگاه با سنسور کار نمی کند؟

در صورتی که پاد سیستم شما از سنسور برای کام دهی پشتیبانی می کند و حالا این سنسور کار نمی کند ، این مشکل می تواند به خراب شدن سنسور مربوط باشد. اما همواره پیشنهاد می کنیم تا پیش از مطالعه ی این مقاله ، از روشن بودن و نبود خطاهای سیستمی در دستگاه ، مطمئن شوید . دستگاه های دارای قابلیت کام دهی اتوماتیک ، دارای یک سنسور کوچک در قسمت زیر محل نصب کارتریج هستند.

این سنسور ، حساسیت بالایی دارد و در صورتی که از دستگاه مراقبت نکنید ، ورود مایع به داخل این سنسور می تواند آن را از کار بیاندازد. با توجه به این که نشتی و لیکیج یک مسئله ی طبیعی در تمام دستگاه های ویپ و پاد سیستم است ، همیشه توصیه ما به تمیز نگه داشتن و خشک کردن محیط اتصال کارتریج و زیر کارتریج است.

راه حل اصلی این مشکل ، کمک گرفتن از یک متخصص تعمیر ویپ است و معمولا می تواند در زمانی کوتاه و با هزینه ی اندکی ، حل شود. اما اگر این خرابی به صورت سطحی باشد ، معمولا با خشک کردن و تمیز کردن محل نصب کارتریج حل می شود.

کلام آخر
اگر دستگاه پاد یکبار مصرف شما چشمک می‌زند، احتمالا مشکلی جزئی وجود دارد که می‌توانید خودتان آن را برطرف کنید. علل گفته شده را بررسی کنید تا مشکل موجود را بیابید. چنانچه علت چیز دیگری بود با سازنده یا خرده فروش برای کمک تماس بگیرید.

 

دکمه بازگشت به بالا