سلامت و دانشگزارشگر کسب و کار

چگونه کرم پودر بزنیم که ماسیده نشود؟

کرم پودر یک محصول آرایشی فوق العاده است که پوست را صاف می کند و لک های آن را می پوشاند. اما در صورت استفاده نادرست، کرم پودر روی پوست مالیده می شود و ظاهر آن به اصطلاح کیک به نظر می رسد. اگر خانم های عزیز این مشکل را دارند باید بدانند که نکات و ترفندهایی وجود دارد که با استفاده از آنها می توانید از لکه دار نشدن کرم پودر جلوگیری کنید و آرایش خود را طبیعی تر نشان دهید. زیرا پوست صاف و یکدست بیشترین تاثیر را در زیبایی و جذابیت دارد و بیشتر خانم ها خواهان زیبایی و جذابیت هستند. پیشنهاد می شود تا پایان این مقاله کاربرد کرم پودر با ما همراه باشید.

برای خرید بهترین کرم پودر 24 ساعته حتما از فروشگاه های معتبری مانند موراشین خرید کنید.

دلیل ماسیدن کرم پودر روی پوست چیست؟

ابتدا روی این سوال تمرکز کنید که دلیل استفاده از پودر صورت چیست؟ اغلب اوقات، برخی از اشتباهات رایج آرایشی باعث شکستن فونداسیون می شود. کرم پودر کمک می کند تا صاف و یکنواخت به آرامی از بین برود. در این قسمت از مقاله 5 اشتباه رایج که منجر به زدن پودر می شود را خواهید خواند.

• شما پایه درستی را انتخاب نمی کنید

اکثر خانم ها سایه نادرستی از فونداسیون را انتخاب می کنند و همیشه از ساییدگی فونداسیون شکایت دارند. قبل از خرید، مطمئن شوید کرم پودری که انتخاب می‌کنید با رنگ طبیعی پوست شما مطابقت داشته باشد. زیرا دلیل اصلی استفاده از کرم پودر روی صورت، انتخاب نامناسب محصول است. البته علاوه بر رنگ باید به فرمول کرم پودر هم توجه کرد. کرم پودرهای نیمه مات برای پوست های مختلط، براق برای پوست های خشک و مات برای پوست های چرب مناسب است. برای تعیین رنگ کرم پودر، قسمتی از آن را روی پوست بمالید و رنگ آن را زیر نور طبیعی خورشید مشاهده کنید. کمی صبر کنید تا کرم پودر کاملا روی پوست بیفتد. در صورت عدم تغییر رنگ، محصول برای پوست شما مناسب است. به طور کلی، اگر پوست شما خنک است، باید به دنبال کرم پودرهای صورتی-دارچینی باشید. اما اگر پوست شما گرمتر است، باید کرم پودری با ته رنگ زرد انتخاب کنید.

• نمی دانید چگونه کرم پودر را به درستی بزنید

یک تصور غلط رایج در مورد استفاده از کرم پودر این است که استفاده بیش از حد باعث می شود پوست شما چرب به نظر برسد، اما استفاده از یک لایه اضافی باعث می شود کرم به صورت شما بچسبد و در برخی موارد پوست شما شکلاتی به نظر برسد. بنابراین فقط از یک لایه نازک فونداسیون استفاده کنید. همچنین بر خلاف تصور رایج، استفاده از کرم پودر برای پوست گردن مناسب نیست، زیرا تنها خطوط زشتی را روی گردن به جا می گذارد.

شما پوست را آماده نمی کنید

دلیل اصلی استفاده از کرم پودرهای صورت استفاده از این محصولات روی پوست های خشک است. بنابراین قبل از استفاده از کرم پودر، پوست باید مرطوب شود و استفاده از سرم یا مرطوب کننده صورت را فراموش نکنید. چند دقیقه صبر کنید تا مرطوب کننده جذب پوست شما شود. این کار از نفوذ کرم پودر به پوست شما جلوگیری می کند. همچنین توصیه می‌کنم علاوه بر مرطوب‌کننده، از پرایمر نیز استفاده کنید تا از پوسته پوسته شدن کرم پودرتان جلوگیری کنید. پرایمر قبل از استفاده از فونداسیون گام مهمی در صاف کردن سطح پوست و جلوگیری از پوسته پوسته شدن فونداسیون است.

• کرم پودر را تثبیت نمی کنید

دلیل مالیدن کرم پودر به صورت ناپایداری آن است. اغلب توصیه می شود پس از اتمام دکوراسیون از اسپری ثابت کننده استفاده کنید. در کنار این اسپری می توانید از پودر تثبیت کننده شفاف نیز استفاده کنید. بعد از کرم پودر، در یک مداد آرایشی پودر آغشته کنید، مقدار اضافی آن را تکان دهید و به تمام صورت خود بمالید تا کرم پودر ساییده نشود.

• کرم پودر را با ابزار اشتباه زدید و آن را نشویید

شاید دلیل ضخیم شدن کرم پودر روی صورت شما این باشد که از انگشتان خود برای زدن کرم پودر استفاده می کنید. به جای آن بهتر است از اسفنج آرایشی یا برس مخصوص استفاده کنید. همچنین ناخالصی های برس و اسفنج یکی دیگر از دلایل پاک کردن کرم پودر است. بنابراین، برس ها یا اسفنج ها را باید با مواد شوینده ضد باکتری شسته و روی بخاری یا زیر نور مستقیم خورشید کاملا خشک کنید.

ترفندهایی برای جلوگیری از لک شدن کرم پودر روی صورت

• آرایش سبک و ظریف

وقتی از کرم پودر زیاد روی صورت خود استفاده می کنید، آرایش روی پوست می ماند و روی پوست سفت نمی شود و این نوع آرایش از زیبایی پیشانی شما می کاهد. این در تابستان بیشتر رایج است، زمانی که پوست شما روشن تر و یکدست تر می شود. بنابراین بهتر است مقدار کرم پودر، ضد آفتاب و کانسیلر را محدود کنید و از آرایش سبک استفاده کنید.

• از لوازم آرایشی بدون روغن استفاده کنید

یکی از اصول آموزش آرایش صورت، اطمینان از این است که برای آرایشی روان و زنانه، بهتر است از محصولات آرایشی مبتنی بر آب استفاده کنید، نه روغنی. لوازم آرایشی مبتنی بر روغن در تابستان روی صورت مالیده می شود. اگر پوست صورت عرق کرده باشد، فونداسیون و ضدآفتاب شروع به پخش شدن روی پوست کرده و مدت زمان کوتاه تری روی پوست باقی می ماند.

• قبل از آرایش کردن از یخ روی صورت خود استفاده کنید

دلیل اینکه مواد آرایشی، ضدآفتاب و کرم پودر را روی پوستتان می زنید، باز بودن منافذ پوست است. قبل از انجام هر کاری، پس از شستن پوست با داروی مناسب، بهتر است یخ را مستقیماً روی صورت قرار دهید و پوست را خشک کنید. سپس پوست چشم را در دمای محیط خشک کنید و خودتان پوست را خشک نکنید. به این ترتیب زیرسازی مناسبی برای پوست خود ایجاد کرده اید و آرایش شما ماندگاری بیشتری روی پوست شما خواهد داشت.

• از دستمال مرطوب استفاده کنید

دلیل دیگر این است که بدون استفاده از دستمال مرطوب صورت، کرم پودر و ضدآفتاب را به پوست صورت خود بمالید. برخی از خانم ها در طول روز که صورتشان عرق می کند آرایش خود را تازه می کنند. این بدان معنی است که آنها از لوازم آرایشی روی آرایش خود استفاده مجدد می کنند. اگرچه این کار خوبی نیست و بهترین راه این است که به آرامی روغن و عرق صورت خود را با یک پارچه مرطوب پاک کنید. این کار را باید با پوست انجام دهید و عرق و چربی اضافی صورت را پاک کنید.

• روتین پوستی داشته باشید

پوست نیاز به مراقبت دارد و برای این مراقبت باید یک رژیم پوستی داشته باشید. چند نکته در مورد مراقبت از پوست بیاموزید.

• یک اسکراب صورت، مرطوب کننده، روغن یا سرم مناسب. بخش های اصلی این روال عبارتند از:

• بهتر است از لایه بردارهای شیمیایی استفاده کنید. چون ریزدانه های سختی ندارند. برای مثال لایه بردارهای حاوی AHA و BHA انتخاب خوبی هستند. زیرا سلول های مرده را از بین می برند و پوست را نرم و شفاف می کنند.

• حداقل دو بار در روز از مرطوب کننده استفاده کنید.

• قبل از خواب از سرم پوست استفاده کنید. سرم ها پوست را تغذیه می کنند.

• پوست را برای زدن کرم پودر آماده کنید

اگر پوست شما خشک است، کرم پودر را می توان به قسمت های خشک تر مالید. بنابراین لازم است ابتدا از پرایمر استفاده شود. البته قبل از ارائه از یک مرطوب کننده سبک، روغن یا سرم صورت استفاده کنید و اجازه دهید صورتتان حداقل 10 دقیقه مرطوب شود. هنگام استفاده از پرایمر حتما روی نقاط اطراف بینی و لبه بالایی صورت تمرکز کنید.

نحوه درخواست فونداسیون را بیابید

انتخاب کرم روشن با پوشش متوسط ​​یا بالا ضروری است. در این صورت نیازی به چیدن چند لایه خامه روی هم نیست. سپس با استفاده از یک اسفنج تمیز کرم را با حرکات آهسته به صورت بمالید. متخصصان زیبایی بر این باورند که اسفنج های آرایشی از هرگونه ساییدگی جلوگیری می کنند و در واقع نقش موثری در استفاده از این ابرهای نرم، ریز و رنگارنگ کرم پودر دارند.

• برای جلوگیری از لک شدن کرم پودر از اسپری تنظیم کننده استفاده کنید

آرایش کامل صورت شامل مراحل زیادی است. از پایه و کانتور تا هایلایت و غیره. بعد از اتمام کار، صورت می تواند شبیه نقاشی به نظر برسد، بنابراین لازم است این آرایش را روی صورت ثابت کنید و برای این کار می توانید از اسپری فیکس کننده استفاده کنید. این اسپری یا ماده تنظیم کننده آرایش شما را روی پوست شما ثابت نگه می دارد و از ساییدگی آن جلوگیری می کند.

• کرم ملایم را به آرامی روی پوست بمالید

خانم ها حداقل یک بار پس از استفاده از کرم پودر با صورت سفید و گچی مواجه می شوند. این وضعیت نتیجه کندی پخش کامل کرم روی پوست است. در چنین شرایطی می توانید با استفاده از اسفنج آرایشی تمام خطوط و خطوط کرم را صاف کنید. بهترین راه برای ترکیب کرم این است که از مرکز صورت شروع کنید. سپس به سمت صورت حرکت کنید تا کرم کمتر روی لبه ها جمع شود.

• کرم صورت از کیک شدن کرم پودر جلوگیری می کند.

زیرا یکی از دلایل استفاده از کرم پودر روی صورت، خشکی پوست است. یک راه حل سریع این است که چند قطره روغن صورت را پشت دست خود بریزید و از یک اسفنج آرایشی برای مالیدن روغن استفاده کنید و به آرامی روی صورت خود به خصوص در نواحی خشک بزنید. اما اگر پوست چرب دارید. برای جلوگیری از ساییده شدن کرم پودر باید با اسپری سفت کننده جایگزین شود.

• استفاده از کرم پودر برای نواحی چروکیده کار را خراب می کند

برخی از افراد احساس می کنند که خطوط و چین و چروک های ظریف را می توان با آرایش بیشتر پوشاند. اما در واقعیت دقیقا برعکس است. پس چین و چروک صورت خود را صاف کنید، کرم پودر را به آرامی با اسفنج آرایشی به صورت خود بزنید و پس از اتمام آرایش، کرم پودر باقی مانده روی اسفنج را به آرامی به آن نواحی بزنید. این بهترین راه برای جلوگیری از ساییده شدن کرم است.

• از سایه چشم به صورت عجیب و غریب استفاده کنید

نحوه عملکرد این نوع پرایمر به این صورت است که خطوط پوست و خطوط اطراف چشم را محو می کند. ابتدا مقدار کمی از پرایمر چشم را روی نواحی چین و چروک که تمیز و کرم شده است بمالید. سپس از کمی پودر حالت دهنده و سپس کرم پودر، کانسیلر و سایر لوازم آرایشی استفاده کنید. در نهایت با اسپری فیکساتور کار را تمام کنید.

• پرایمر را با کرم پودر مخلوط کنید.

همه پرایمرها برای همه پودرها مناسب نیستند. بنابراین در انتخاب محصول مناسب باید مراقب باشید. طبق تحقیقات انجام شده، پرایمرهای سیلیکونی باید همراه با پودرهای سیلیکون یا پرایمرهای بر پایه آب انعطاف پذیرتر استفاده شوند.

• نباید آرایش کنید.

اگر برای زدن کرم پودر روی صورت خود عجله کنید، هیچ نتیجه ای جز ساییدگی و ساییدگی نخواهد داشت. بنابراین، اگر نمی خواهید آرایشتان خراب شود و ماندگاری بیشتری داشته باشد، باید در استفاده از کرم پودر صبور باشید. بنابراین بهتر است حداقل 5-7 دقیقه قبل از آرایش از کرم مرطوب کننده یا روغن صورت استفاده کنید. زیرا مرطوب کننده برای نشستن روی پوست نیاز به زمان دارد.

دکمه بازگشت به بالا