سلامت و دانشگزارشگر کسب و کار

کاشت ابرو یا تاتو

ابروها نقش بزرگی در زیبایی فرد دارند. حال افراد برای زیباتر کردن ابروهای خود به سراغ عمل‌های زیبایی مانند تاتو ابرو می‌روند. اما اگر این عمل زیبایی به دست افراد نابلد صورت گیرد راهی به جز کاشت ابرو روی تاتو باقی نمی‌ماند. کاشت ابرو امروزه به یکی از عمل‌های زیبایی پرطرفدار در بین بانوان تبدیل شده است. این محبوبیت به قدری شده است که افراد پس از تاتو ابرو برای زیباتر کردن و طبیعی تر کردن ابروهایشان به سراغ این عمل می‌روند. ولی شاید برایتان سوال پیش بی‌آید آیا می‌توان روی ابرو تاتو شده کاشت انجام داد؟ در این مقاله به اکثر سوالاتی که در این باره پیش می‌آید پاسخ می‌دهیم.

بله، کاشت ابرو روی تاتو ممکن است اما به شرطی که قبل از هرگونه اقدام، با یک متخصص زیبایی یا یک پزشک متخصص مشورت کنید. تعیین وضعیت ابروها می‌تواند کاشت را به بهترین شکل ممکن به ثمر برساند. وضعیت ابروهای شما حتما باید توسط پزشک مشخص شود. اگر تاتو انجام شده ضخامت بالایی داشته باشد می‌تواند کاشت را با مشکلاتی مواجه کند. اما به طور کلی این عمل شدنی است.

کاشت ابرو طبیعی

آیا باید تاتوی ابرو را قبل از کاشت ابرو پاک کرد؟

پزشکان توصیه می کنند که از پاک کردن تاتو ابرو قبل از کاشت ابرو خودداری کنید. زیرا پاک کردن تاتو ابرو علاوه بر هزینه زیادی که دارد سبب می شود تا ابرو دچار زخم هایی شود. اگر اقدام به پاک کردن تتو قبل از کاشت ابرو کردید توجه داشته باشید که باید حداقل 1 ماه صبر کنید تا جای زخم ها بهبود یابد سپس برای کاشت ابرو اقدام کنید.

در برخی از مواقع با صلاح‌دید دکتر ساعدی متخصص باید تاتو را ریمو کنید. چرا که ممکن است باعث آسیب زدن به پوست شود. معمولا اگر ضخامت و خط تاتو زیاد باشد باید تاتو پاک شود. بعد از 4 الی 5 ماه ابروها دچار ریزش می‌شوند که شوک ریزشی نام دارد. در این مرحله وجود تاتو باعث پرشدگی فضای خالی می‌شود. اما به طور کل نیاز به پاک کردن تاتو ابرو نیست.

تتو ابرو به وسیله رنگ های طبیعی انجام می شود همین امر سبب می شود تا بعد از مدتی تتو پاک شود همچنین در زمان کاشت ابرو با توجه مدل ابرو دلخواه شما ممکن است لازم باشد بخشی از تتو پاک شود. پس اگر جزو افرادی هستید که ابروهای خود را تتو کرده اید و حال می خواهید کاشت ابرو انجام دهید نسبت به پاک کردن تتو قبل از کاشت ابرو اقدام نکنید.

سوالات متداول

  1. کاشت ابرو روی تاتو ممکن است؟
    بله، اما بستگی به شرایط تاتو شما دارد، بهتر است از قبل با یک پزشک مشورت کنید.
  2. آیا کاشت ابرو روی تاتو دائمی است؟
    بله، این عمل ماندگاری دائمی دارد.

عوارض احتمالی کاشت ابرو روی تاتو چیست؟تاتو و کاشت ابرو دو عمل زیبایی هستند که در سال های اخیر محبوبیت زیادی پیدا کرده اند. تاتو شامل قرار دادن جوهر در پوست برای ایجاد طرح، تصویر یا متنی است که دائمی یا نیمه دائمی است. از سوی دیگر، شامل برداشتن فولیکول‌های مو از یک ناحیه از بدن و کاشت آن‌ ها به ناحیه ابرو برای ایجاد ابروهای پرتر و مشخص‌تر است.

هم تاتو و هم کاشت ابرو می تواند ظاهر افراد را بهبود بخشد و اعتماد به نفس او را افزایش دهد. با این حال، مهم است که قبل از تصمیم گیری، تفاوت بین این دو روش، مزایا و معایب آنها و خطرات احتمالی را درک کنید.

*برای ثبت مشاوره رایگان لطفا فرم زیر را تکمیل کنید

نتیجه کاشت ابرو

آیا شما کاندید مناسب “عمل کاشت ابرو هستید یا خیر ؟

سوالات متداول

1-محبوب ترین طرح های تاتو چیست؟

محبوب ترین طرح های تاتو شامل سنتی، واقع گرایی، آبرنگ، سیاه کاری، هندسی، ژاپنی، قبیله ای، حروف، نئو سنتی، و dotwork است.

2-هزینه کاشت ابرو چقدر است؟

هزینه کاشت ابرو بسته به روش انتخابی، تجربه متخصص و محل متفاوت است. به طور متوسط ​​هزینه از 10 میلیون تومان تا 14 میلیون تومان متغیر است.

3- آیا تاتو می تواند باعث مشکلات سلامتی شود؟

پاسخ: در حالی که تاتو به طور کلی بی خطر است، می تواند باعث مشکلات سلامتی مانند واکنش های آلرژیک، عفونت و زخم شود. مهم است که یک تاتوکار معتبر و دارای مجوز را انتخاب کنید و دستورالعمل های مراقبت های بعدی را دنبال کنید تا خطر عوارض را کاهش دهید.

4-تاتو چقدر طول می کشد تا بهبود یابد؟

پاسخ: زمان بهبودی تاتو بسته به اندازه و محل تاتو و همچنین عوامل فردی مانند سن و نوع پوست متفاوت است. به طور کلی، 3 هفته طول می کشد تا لایه بیرونی پوست بهبود یابد، اما روند بهبودی معمولا طی هفته اول کامل میشود.

5-آیا کسی می تواند کاشت ابرو انجام دهد؟

اکثر افراد واجد شرایط کاشت ابرو هستند، اما مهم است که شما با یک متخصص مشورت کنید تا مشخص شود آیا این روش برای نیازها و انتظارات فردی شما مناسب است یا خیر. شما باید فولیکول های موی سالم کافی برای پیوند داشته باشید و از سلامت کلی خوبی برخوردار باشید.

در نتیجه، تاتو و کاشت ابرو دو عمل زیبایی محبوب هستند که راهی برای بهبود و تغییر ظاهر به شما ارائه می دهند. در حالی که هر دو روش دارای مزایایی هستند و خطرات بالقوه ای نیز دارند  بهتر است قبل از تصمیم گیری به طور دقیق و کامل مزایا و معایب هر دو روش را بررسی کنید. عواملی که باید در حین بررسی در نظر بگیرید عبارتند از هزینه، ملاحظات ایمنی، خطرات و عوارض احتمالی، و طول عمر وماندگاری عمل ، طبیعی بودن نتیجه کار بعد از عمل (توجه داشته باشید که در کاشت ابرو از موهای طبیعی و قابل رشد استفاده میشود). در نهایت، انتخاب یک متخصص ماهر و واجد شرایط و تصمیم گیری آگاهانه بر اساس نیازها و ترجیحات فردی شما بسیار مهم است و میتواند روی نتیجه موثر باشد.

از عوارض احتتفاوت کاشت ابرو با تاتو ابرو را در این مقاله مورد بررسی قرار می دهیم تا بتوانید روش مناسب خود را انتخاب کنید.

 

کاشت ابرو چیست و چگونه انجام می شود؟

عمل زیبایی کاشت ابرو یکی از عمل های زیبایی محبوب مخصوصا در بین زنان بوده که موجب افزایش اعتماد به نفس و زیبایی در بین افراد خواهد شد. یکی از نکات مثبت پیوند ابرو در مقایسه با سایر عمل های زیبایی، عدم نیاز به مراقبت شدید و بستری در بیمارستان خواهد بود. برای جلوگیری از احساس درد در طول انجام عمل زیبایی کاشت ابرو طبیعی ، از بی حسی موضعی استفاده خواهد شد و ممکن است پزشک برای شما قرص آرامبخش پیش از پیوند و مسکن بعد از پیوند تجویز کند. به دلیل حساسیت ناحیه ابرو پزشک متخصص برای دستیابی به نتایج عالی، با ظرافت و دقت بالایی کار می کند همچنین در اینصورت متقاضیان کاشت ابرو از نتایج نهایی پیوند راضی خواهند بود. برای مشاهده یک نتیجه عالی و طبیعی برای انجام عمل کاشت ابرو ، بین 250 تا 400 فولیکول موی سالم نیاز خواهد بود که با توجه به وسعت ناحیه گیرنده، این تعداد متغیر می باشد.

در فیلم کاشت ابرو مدرن همانند عمل ، از روش FUE استفاده خواهد شد، این روش به دلیل ظرافتی که دارد در عین طبیعی بودن، حداقل عوارض را به همراه خواهد داشت. در روش FUE پزشک از ناحیه اهدا کننده فولیکول های مو را به صورت جداگانه  برداشت کرده و در نقاط و نواحی دچار ریزش در ابرو پیوند خواهد زد. علت دقت بالا و ظرافت در عمل زیبایی کاشت ابرو، کاشتن فولیکول های جدا شده در راستای ابروهای طبیعی فرد خواهد بود تا اطمینان خاطر پیدا کنید که به شکل کاملا مشابه ابروها قرار میگیرند و یک نمای یکنواخت و کامل به وجود خواهد آورد. نیاز است که پس از پیوند ابرو تقریبا هر 4 هفته یک بار ابروهای خود را تمیز و آراسته نمایید زیرا فولیکول های کاشته شده در ابرو از موهای پشت سر برداشته شده و با ویژگی های مو در حال رشد می باشند.

آیا می توان تاتو ابرو را جایگزین کاشت ابرو کرد؟

هر یک از دو روش کاشت ابرو و تاتو ابرو دارای ویژگی های مختص به خود هستند که درباره این ویژگی ها در ادامه بیشتر توضیح داده خواهد شد. اما اگر به دنبال زیبایی بخشیدن به ابروهای خود می باشید، باید به این نکته توجه داشته باشید که استانداردهای زیبایی در حال رشد و تغییر هستند. شاید مدلی که اکنون مد می باشد در آینده از مد افتاده شود، شاید ابروهای پهن و کشیده در حال حاضر مد شده باشد؛ اما به این نکته توجه داشته باشید که کدام مدل ابرو و چه روشی به چهره ی شما جذابیت بیشتری اضافه خواهد کرد.

اگر قصد تغییر در چهره اما کوتاه مدت را دارید، به شما تاتو ابرو پیشنهاد داده خواهد شد، زیرا ماندگاری تاتو ابرو در مقابل کاشت ابرو کم بوده و مدت زمان کوتاهی باقی خواهد ماند، در نتیجه برای شما بهترین گزینه خواهد بود. البته گفته میشود که تاتو ابرو نتایجی دائمی دارد، اما همانطور که ممکن است دیده باشید تاتوها بعد از مدتی کم رنگ شده و زیبایی خود را از دست می دهند. در این صورت یا اگر در شرایطی قرار دارید که نمی توانید از تاتو استفاده نمایید قطعا پیوند ابرو بهترین گزینه خواهد بود. بالاتر بوده و نتیجه زیبایی بیشتری داشته و نسبت به تاتو ابرو، طبیعی تر به نظر خواهد رسید در نتیجه محبوبیت زیادی در بین افراد پیدا کرده است.

مشاوره رایگان مشاوره تخصصی با پزشکان مجموعه : ما با شما تماس میگیریم

تفاوت های تاتو ابرو و کاشت ابرو در چیست؟

تاتو و کاشت ابرو دو روش برای از بین بردن مناطق خالی مابین ابروها می باشند؛ تفاوت کاشت ابرو با تاتو ابرو را در ادامه به صورت جزئی تر بیان خواهیم کرد.

 

الف) کاشت ابرو طبیعی

برای کاشت ابرو طبیعی از موهای سر افراد به عنوان مناطق اهدا کننده استفاده خواهد شد، از نقاط اهدا کننده فولیکول های مو برداشته شده و در ناحیه ابروها کاشته خواهد شد. موهایی که استخراج می شوند باید بافت و ظاهری همانند ابروها داشته باشند، به همین دلیل معمولاً پشت سر و بالای گوش ها به عنوان انتخاب می شوند. برخلاف تاتو ابرو، نتایج حاصل از پیوند ابرو به گونه ایست که کاندید کاشت ابرو توانایی اصلاح، موم و یا حتی بند انداختن ابرو را بعد از مدت مشخصی دارا می باشد. همچنین نتایج نهایی حاصل از کاشت ابرو دائمی خواهد بود، زیرا موهای استخراج شده در برابر ریزش مقاومند. همانطور که گفته شد برای کاشت ابرو از روش FUE استفاده خواهد شد که در این روش با استفاده از یک میکروپانچ فولیکول ها جدا شده و در محل مورد نظر کاشته خواهند شد. استفاده از این روش موجب می شود که فولیکول ها بدون هیچ گونه آسیب دیدگی کاشته شده که تراکم بیشتری را نتیجه خواهد داد و همچنین تعداد زخم ها به حداقل میرسد تا جای آنها قابل مشاهده نباشد. بسیاری از افراد که در حوادثی مانند سوختگی و غیره ابروهای خود را از دست داده اند قادر خواهند بود که از کاشت ابرو استفاده نمایند.

 

ب) تاتو ابرو

تاتو ابرو برخلاف کاشت ابرو نتایج و آثار دائمی نداشته و پس از مدتی کمرنگ شده و یا از بین خواهد رفت. به دلیل اختلاف در نوع پوست افراد، برخی از پوست ها جوهر موجود در تاتو را بهتر از سایر پوست ها حفظ کرده که در این صورت ماندگاری افزایش خواهد یافت. یکی دیگر از برتری های کاشت ابرو طبیعی نسبت به تاتو ابرو، تعداد جلسات مورد نیاز برای رسیدن به نتیجه دلخواه خواهد بود؛ در عمل زیبایی فرد متقاضی تنها طی یک جلسه به نتیجه نهایی دست پیدا خواهد کرد اما در تاتو، برخی از افراد به دو یا چند جلسه برای رسیدن به ایده آل ابروهای خود احتیاج خواهند داشت. همچنین توجه داشته باشید که در تاتو ابرو برخلاف پیوند ابرو، باید درد بیشتری را تحمل کرده، ممکن است ابروها یکسان به نظر نرسند و نتیجه نهایی مصنوعی می باشد. پس بهتر است قبل از تایید تصمیم خود به تمامی جوانب کاشت ابرو و تاتو به خوبی فکر شود.

دکمه بازگشت به بالا