سلامت و دانشگزارشگر کسب و کار

کرم ضد جوش در روتین پوستی

روتین پوست جوش دار

۷ مرحله روتین پوست جوش‌دار روتین پوست جوش دار کمی با روتین دیگر انواع پوست فرق دارد. کلا وقتی پوست شما جوش دار و مستعد جوش‌های بیشتر است، هر چیزی مربوط به آن کمی متفاوت به نظر می‌رسد. اینجا هفت مرحله روتین پوست جوش دار را که با حساسیت‌ها و نیازهای آن سازگار است، به شما آموزش می‌دهیم.

۷ مرحله روتین پوست جوش‌دار برای پوست مستعد جوش مراقبت‌هایی لازم است که باید در صبح و شب انجام شود. این ۷ مرحله ساده بهترین روتین پوست جوش‌دار است: دوبار شستشوی عمیق در صبح و شب صبح‌ها قبل از هر کار دیگری، صورت خود را بشویید. این کار را قبل از خواب و بعد از اینکه دیگر به آرایش صورتتان نیاز ندارید تکرار کنید. اینجا دیگر پاک کردن آرایش با دستمال مرطوب و شستن با آب فایده‌ای ندارد. شما باید صورتتان را خیلی عمیق تمیز کنید تا منافذ پوستتان از وجود چربی اضافه، جرم، میکروب و مواد آرایشی پاک شود. بهترین کار در این مرحله استفاده از یک روغن گیاهی پاک کننده است. همچنین می‌توانید از پاک کننده‌های مناسب پوست مستعد جوش برای این کار استفاده کنید.

  1. لایه برداری در مرحله دوم شما باید شستشوی عمیق‌تری داشته و پوستتان را از شر سلول‌های مرده رها کنید. این مرحله به عمق منافذ پوست شما نفوذ کرده و همانطور که از اسمش پیداست، یک لایه ناخواسته را از روی پوست برمی‌دارد. کرم ترمیم کننده گاتیو برای فرورفتگی جای جوش یک گزینه عالی و سازگار با پوست مستعد جوش و آکنه محسوب می‌شود. روغن هسته انار را روی پوست خود برای دو تا سه دقیقه ماساژ دهید، سپس با آب ولرم آن را بشویید. انجام این کار فقط دو بار در هفته کافی است. مهم است که لایه برداری پوست را بیش از حد تکرار نکنید به خصوص اگر پوست حساسی دارید. برای لایه‌برداری پوست می‌توانید از ماسک‌های خاک رس و یا تونر نیز استفاده کنید. سرم درمانی تغذیه پوست با سرم یک مرحله مهم از روتین پوستی است.

البته باید مراقب باشید سرم‌های پوستی موجود حساسیت به اشعه‌های UV  را افزایش می‌دهند. پس اگر می‌خواهید از خانه خارج شوید، لازم است بعد از سرم زدن از ضد آفتاب استفاده کنید. همچنین روزی که پوست خود را لایه‌برداری کرده‌اید نباید از سرم پوست استفاده کنید. سرم مناسب را با کمک مشاور پوست خود شناسایی کرده و دو بار در هفته شب تا صبح آن را روی پوستتان قرار دهید. مرطوب کردن و آبرسانی آبرسانی و رطوبت رسانی پوست جوشدار پوستی که هیدراته بوده و به موقع آبرسانی شود، بهتر در مقابل آسیب‌های درونی و بیرونی دوام می‌آورد. برای این کار استفاده از یک مرطوب‌کننده با بافت ژل و کرم مانند بهترین گزینه است. اینجا نباید از مرطوب‌کننده حاوی مواد و عناصر ضد جوش استفاده کنید؛ چرا که در مرحله سرم درمانی به اندازه کافی آن را دریافت کرده‌اید. مرطوب‌کننده را دو بار در روز در صبح و شب بر روی پوست صورت و گردن خود ماساژ دهید.

  1. درمان جوش‌ها صبح‌ها لازم است جوش‌ها را با یک ماده درمانی پوشانده و به امور روزانه‌تان برسید. یعنی شما باید بخشی از روتین مراقبت از پوستتان را به درمان جوش‌های موجود اختصاص دهید. برای این کار می‌توانید از محصولات حاوی سالیسیلیک اسید، نیاسین و روی استفاده کنید. این نوع محصولات عوامل عفونی موجود در منافذ پوست را از بین برده و پوست را پاکسازی عمقی می‌کند. پاکسازی جوش‌ها را دو بار در روز صبح و شب انجام دهید. می‌دانید در میان بیماری‌های پوستی یکی از شایع‌ترین آنها آکنه است؟ جوش و آکنه بیشتر مشکل افرادی است که پوست چرب دارند. برای مراقبت از پوستی که جوش دارد،

آنچه در این مقاله می خوانیم مراحل روتین پوست جوشدار چرا جوش می‌زنیم؟ انواع جوش کدامند؟ مراحل روتین پوست جوشدار یکی از مهم‌ترین نکاتی که در روتین پوست جوشدار باید به آن عمل کنید این است که هنگام خرید محصولات مراقبت از پوست دقت کرده و حتما محصولاتی را بخرید که ویژه پوست چرب فرموله شده باشند. روی بسته بندی محصولات به دنبال کلماتی همچون “غیر کومدون زا” یا “فاقد چربی” باشید. روتین پوست جوشدار شامل چندین مرحله است که به ترتیب باید انجام شوند:  چروک ریز کمک زیادی می کنه و کاهش سرعت پیری پوست رو به دنبال داره. از طرفی هم موثر در روشن شدن پوست و از بین رفتن لک های پوستیه. کرم ضد چروک گاتیو به یکدست کردن رنگ پوست و صافی پوست کمک می کنه و باعث رفع تیرگی ها میشه .

پوست جوشدار ابتدا صورت خود را بشویید اکثر افراد با این تصور که آکنه ناشی از آلودگی و چربی اضافی روی پوست است، سعی می‌کنند پوست خود را بیش از حد تمیز و لایه برداری کنند. دقت کنید که پاکسازی بیش از حد می‌تواند پوست را تحریک کرده و باعث التهاب و تعداد جوش‌های بیشتر شود. با داشتن پوست چرب و جوشدار بهتر است هر صبح پوست صورت خود را با یک شوینده فومی ملایم یا فوم پوست چرب شستشو دهید. توصیه می‌کنیم شوینده‌ای را برای خود انتخاب کنید که حاوی ترکیبات ضد آکنه نیز باشد. چنانچه جوش‌های سرسفید یا سرسیاه دارید، دنبال شوینده‌ای باشید که حاوی اسید سالیسیلیک باشد تا سلول‌های مرده پوست را قبل از اینکه منافذ پوست را مسدود کنند، از بین ببرد.

جوش مشکلی است که می‌تواند شما را برای سالیان سال درگیر کند. مراقبت از پوست جوش‌دار پیچیدگی‌های خاص خودش را دارد. این مراقبت شامل ایجاد تغییراتی در سبک زندگی هم می‌شود. اولین کاری که باید در این زمینه بکنید این است که یک روتین جدید را برای مراقبت از پوست خود دنبال کنید. در مقاله‌ی امروز  تصمیم داریم شما را به‌طور کامل برای مراقبت از پوست جوش‌دار ، مانند استفاده از گاتیو روشن کننده راهنمایی کنیم. تا پایان مقاله در کنار ما بمانید. انواع جوش جوش‌ها به دو دسته‌ی التهابی و غیرالتهابی تقسیم می‌شوند که در ادامه آن‌ها را بررسی می‌کنیم. . جوش‌های غیرالتهابی جوش‌های غیرالتهابی به منافذ مسدود شده اشاره دارند که در شکل جوش سرسفید یا جوش سرسیاه روی پوست ظاهر می‌شوند. این نوع جوش‌ها خفیف‌ترین نوع جوش‌ هستند.

۲‌. جوش‌های التهابی هر نوع جوش قرمز در دسته‌ی جوش‌های التهابی قرار می‌گیرد. این نوع جوش‌ها شامل پاپول و پاسچول، همچنین انواع شدیدتر به نام‌های ندول و کیست می‌شوند. پاپول برآمدگی‌های کوچک قرمز رنگ هستند، در حالی که پاسچول برآمدگی‌های کوچکی است که شامل چرک می‌شوند. پاپول معمولا به پاسچول تبدیل می‌شود. ندول و کیست جوش‌های دردناک‌تر هستند که معمولا بزرگتر از جوش هستند و انگار زیر پوست قرار دارند. ارتباط نوع پوست و جوش افراد معمولا پوست چرب را با جوش مرتبط می‌دانند، چون چربی اضافی علت شناخته شده‌ی جوش به شمار می‌رود. اما لازم است بدانید که پوست خشک هم می‌تواند به دلایل مختلف دچار جوش شود که از جمله‌ی آن‌ها می‌توانیم عوامل محیطی یا دنبال نکردن یک روتین مناسب برای مراقبت از پوست را نام ببریم که منجر به تحریک پوست و بسته شدن منافذ می‌شود.

اگر نمی‌دانید نوع پوستتان چیست، یک روش ساده برای پی بردن به این موضوع وجود دارد. صورتتان را با شامپو بچه‌ی ملایم بشویید. با انگشتان دستتان به‌آرامی به صورت خود ضربه بزنید تا خشک شود. از هیچ محصول مراقبتی روی پوست خود استفاده نکنید. چند ساعت بعد پوستتان را بررسی کنید. اگر پوستتان درخشان است، یعنی پوست چربی دارید. اگر پوستتان پوسته‌پوسته، زبر یا قرمز شد، پوستتان خشک است. اگر پوستتان مختلط باشد، گونه‌ها خشک، پیشانی، بینی و چانه‌تان درخشان خواهد شد‌. اگر پوستتان معمولی باشد، مشکل خاصی را روی پوست خود مشاهده نخواهید کرد. به یاد داشته باشد کسانی که پوستشان مستعد آکنه است، لزوما پوست خشک یا چرب ندارند.فاده نمایید. آب داغ می‌تواند به شدت پوست را تحریک نماید.

دکمه بازگشت به بالا