سلامت و دانشگزارشگر کسب و کار

کمربند و شکم بند طبی

شکم بندهای طبی، شکم بند های فشاری هستند که دور شکم قرار میگیرند و معمولاً برای تقویت روند بهبودی پس از جراحی شکم مانند لاپاراتومی اکتشافی، سزارین، جراحی چاقی، هیسترکتومی ستون فقرات استفاده میشوند. ریکاوری سریع علاوه بر اینکه باعث بهبود زخم میشود از ترومبوز ورید عمقی، پنومونی هیپوستاتیک و آتروفی عضلانی بعد از جراحی جلوگیری میکند. هر دو نوع کمربند های کشسان و غیر الاستیک در بازار وجود دارند.

کاربرد شکم بند‌های طبی

شکم بندهای طبی به کاهش درد، ناراحتی و خونریزی بعد از عمل سزارین کمک میکنند. گن لاغری مردانه ساعت شنی در بیماران مبتلا به آسیب نخاع برای حمایت از شکم، حفظ فشار داخل شکم، بهبود عملکرد تنفسی و بهبود تحریک کلی بدن استفاده میشود. این کمربندها، درد پس از عمل و فشار روانی را کاهش میدهند، جراحت بعد از جراحی را بهبود میبخشند و از انقباض دیواره شکم در جراحی های باز شکم جلوگیری میکنند. استفاده از کمربندهای ایمنی پس از لاپاراتومی میانی روشی ایمن است چون بر تنفس، فشار داخل شکم و زخم تأثیر کمتری دارند.

دو نوع متداول شکم بند طبی الاستیک چسبنده و غیرالاستیک وجود دارد. شکم بندهای الاستیک انعطاف پذیرند و به شما کمک میکنند راحت تر حرکت کنید؛ اما شکم بندهای غیر الاستیک فشار بیشتری اعمال میکنند. انعطاف پذیری شکم بندهای الاستیک بعد از جراحی به بیمار کمک میکنند زودتر فعالیت های خود را از سر بگیرد. شکم بندهای طبی همچنین بر اساس کاربردشان هم دسته بندی میشوند.

شکم بند طبی ساده

معمولاً از تا 6 هفته بعد از جراحی استفاده میشود. انجام این کار میتواند به ایجاد حمایت بیشتر از شکم و کمک به جلوگیری از تجمع مایعات در روند بهبودی بیمار کمک کند. این شکم بندها میتوانند روند بهبوی پس از هیسترکتومی را افزایش دهند.

شکم بند طبی بارداری

زنان باردار میتوانند از استفاده کنند تا دوران بارداری راحتتری دشته باشند. شکم بندهای بارداری همچنین میتوانند درد و ناراحتی ناشی از شرایطی مانند جدا شدن مفصل ران، بی ثباتی لگن، لوردوز و لنف ادم را کاهش دهند.

شکم بندهای نواری

این نوع شکم بندها شکم بندهای کشدار و لوله ای مانندی هستند که در اطراف شکم قرار میگیرند. این شکم بندها باعث افزایش عملکرد لباس های بارداری میشود. این شکم بندها به پوشاندن حالت باز یا زیپ شلوار که به دلیل بارداری به خوبی محکم نمیشوند کمک میکنند.

شکم بندهای نواری همچنین به پوشاندن پوست شکم که در اثر بزرگ شدن شکم در معرض دید قرار میگیرد کمک میکند. این کمربند ها فشار ملایمی ایجاد میکنند.

شکم بندهای کمربندی

این کمربندها را دور شکم میپوشند. اما اینها برخلاف ساختار کششی سایر کمربندها، ساختار سفت تری دارند.

سفتی این کمربندها در دوارن بارداری حمایت مورد نیاز از عضلات را فراهم میکند. آنها همچنین میتوانند از کمر، لگن و شکم حمایت کنند. استفاده از شکم بند های کمربندی از درد و ناراحتی احتمالی دوران بارداری جلوگیری میکند. شما میتوانید این کمربندها را هم روی لباس و هم زیر آن بپوشید. با این حال اکثر افراد ترجیح میدهند آنها را روی لباس بپوشند.

این کمربندها از نظر ظاهری باریک تر از شکم بندها هستند و بیشتر به بند شبیه هستند. گاهی اوقات به آنها کمربند یا بریس بارداری گفته میشود.

کمربند های شکمی میتوانند وضعیت بدن را بهبود بخشیده و کمر درد را کاهش دهند. آنها همچنین باعث تثبیت لگن و کاهش خطر افتادن میشوند. در نهایت این کمربندها میتوانند حرکات ورزشی را برای زنان باردار حتی در مراحل بعدی بارداری آسان تر کنند.

شکم بند بارداری گهواره‌ای

این نوع از کمربندهای بارداری شامل:

  • یک کمربند طبی که در پایین شکم قرار میگیرد.
  • بندی که دور قسمت بالای شکم پیچیده میشود.

این قسمت ها در کنار هم حالتی گهواره ای برای شکم ایجاد میکنند. از این رو به این نام معروف هستند. گاهی اوقات قسمت پایینی این شکم بندها را میتوانید به صورت جداگانه خریداری کنید. با این حال بند های بالایی هم ممکن است به صورت اضافه به شما داده شوند.

قیمت شکم بند طبی

شکم بند‌های طبی بسته به کاربردشان انواع مختلفی دارند و از مواد مختلفی ساخته شده اند. قیمت هر یک از این مدل‌ها به عوامل مختلفی از جمله کمپانی سازنده، مواد به کار رفته در ساختار آن‌ها، کیفیت شکم بند طبی و نوسانات ارزی بستگی دارد.

سؤالات پرتکرار

چند وقت بعد از جراحی میتوانم از شکم بندهای طبی استفاده کنم؟

نوع جراحی و اینکه آیا بعد از جراحی هیچگونه عارضه ای داشته اید یا خیر بر مدت زمانی که میتوانید از شکم بندهای طبی استفاده کنید تأثیر خواهد گذاشت. در بیشتر موارد میتوانید شکم بند خود را فوراً پس از جراحی برای کاهش هر گونه التهاب، تورم و درد استفاده کنید.

رایج ترین دلایل استفاده از شکم بندهای طبی چیست؟

دلایل استفاده از شکم بندهای طبی تا حد زیادی به درد، آسیب یا سایر شرایط بیمار بستگی دارد. شایع ترین دلایل استفاده از شکم بندهای طبی عبارتند از: بهبودی پس جراحی در ناحیه شکم یا لگن، آسیب های ورزشی، مادران باردار، فتق ها و دردهای مزمن.

چگونه بهترین شکم بند طبی را انتخاب کنم؟

هنگام انتخاب شکم بندهای طبی باید به سایز دقت کنید. برای تعیین سایز خود پهن ترین قسمت بدن خود را با شکم بند بپوشانید. برای زنان معمولاً پهن ترین قسمت لگن است. برای مردان معمولاً کمر پهن ترین قسمت است.

آیا می‌توانم هنگامی که شکم بند طبی پوشیده ام به دستشویی بروم؟

مؤثرترین شکم بند طبی دقیقاً از زیر سینه تا حدود وسط باسن، نزدیک استخوان لگن شما کشیده میشود. پس به راحتی میتوانید هنگام رفتن به دستشویی لباس زیر خود را از زیر شکم بند خارج کنید و پس از پایان کار به سادگی آن را دوباره زیر آن قرار دهید.

شکم بندهای طبی در طول روز جمع میشوند، غلت میخورند یا حرکت میکنن. چگونه میتوانم از این شرایط جلوگیری کنم؟

شکم بندهای طبی حرکت میکنند چون شما حرکت میکنید. این وضعیت در اثر نرم و راحت بودن شکم بند اتفاق میفتد. معمولاً خانم ها بعد از زایمان حین استراحت دراز میکشند. اگر بعد از زایمان بیدار و مدام در حال حرکت هستید شکم بند شما جا به جا میشود. تنها راه جلوگیری از این وضعیت حرکت کمتر است. شکم بندهای طبی شما را تشویق میکنند که دراز بکشید در حالی که دیگران از شما مراقبت میکنند.

چه مدت باید از شکم بندهای طبی استفاده کرد؟

مدت زمان استفاده از گن ساعت شنی فنری به آسیب یا وضعیت شما بستگی دارد. با پزشک خود صحبت کنید تا با توجه به شرایط، زمان جراحی و عوارض احتمالی بهترین زمان استفاده را برای شما تعیین کند.

آیا استفاده از شکم بند طبی پس از زایمان سزارین بی خطر است؟

بستن شکم بند طبی بعد از عمل با به حداقل رساندن ناراحتی ناشی از زخم باعث افزایش روند بهبودی میشود و امکان تحرک بیشتر بعد از جراحی را فراهم میکند.

انواع کمر بند لاغری

انواع مختلفی دارد که یکی از آنها شکم بند های لاغری است که در مدلهای بسیار زیادی در بازار یافت می شود. از مدل‌های کاملاً ساده و ارزان قیمت تا مدلهای دارای گرمای مصنوعی و موتور ویبره. هدف اصلی و مهم تمام این مدلها همان دو مورد ایجاد گرما و فشرده کردن چربی های بدن است. پس تفاوت چندانی ندارد که کدام مدل را انتخاب کنید و نکته مهم این است که تمام مدلهای شکم بند یک وسیله کمکی برای تسریع در لاغری هستند و به تنهایی چندان کاربرد ندارند.

قیمت شکم بند لاغری

از آنجایی که مدل‌های بسیار مختلفی از شکم بندهای لاغری وجود دارد باید گفت بازه قیمتی آنها نیز بسیار متغیر است و نمی توان مبلغ دقیقی برای آن مشخص نمود. اما معمولاً نمونه های با کیفیت موجود در بازار بیش از 250 هزار تومان قیمت دارند و این مبلغ تا بیش از 1 میلیون تومان هم بالا می رود.

فروش شکم بند لاغری

برای خرید شکم بند لاغری میتوانید از انواع روش های حضوری و آنلاین اقدام کنید. در حال حاضر با توجه به شرایط همه‌گیری کرونا عموم شرکت های تولید کننده قابلیت فروش آنلاین این را نیز فعال کرده اند که می توانید از این طریق اقدام کنید.

سوالات متدوال

قیمت حدودی شکم بند لاغری چقدر است؟

شکم بندهای لاغری را با توجه به نوع مواد اولیه به کار رفته ، میتوان از تا تهیه نمود. که مسلما هرچه پارچه بکار رفته از کیفیت بیشتری برخوردار باشد، قیمت بالاتری دارد. حدود قیمت ۲۳۰ هزار تومان تا ۳۷۰ هزار تومان در محصولات تن یار.

آیا شکم بند لاغری با گن فرق دارد ؟

گن ها انواع مختلفی دارند شامل شکم بندهای لاغری ، گن ساعت شنی تاپی ۲۵ فنره و… که شکم بندهای لاغری طبی بوده و علاوه بر ایجاد زیبایی ، به لاغری شکم هم کمک میکنند اما دیگر انواع گن ها معمولا زیبایی موقتی در هنگام استفاده ایجاد میکند.

دکمه بازگشت به بالا