اجتماعگزارشگر کسب و کار

5 روش تضمینی قبولی در کنکور تجربی 1403

اصول تست زنی برای قبولی تضمینی پزشکی کنکور ۱۴۰۳

کلاس کنکور پزشکی تضمینی، اصول تست زنی برای قبولی پزشکی ، دندانپزشکی و داروسازی را مطمئنا تاکنون از زبان هیچ مشاور و یا در هیچ سایتی نخوانده باشید. اصولی که فقط برترین قبولی ها به خوبی می دانند و عالی هم اجرا می کنند و تضمینی هم به رشته و دانشگاه دلخواه خود می رسند.

اصول تست زنی برای قبولی پزشکی ۱۴۰۳

در کنکور هر سال داوطلبان زیادی دیده شدند که با وجود معدل های پایین و درصدهای کم در برخی دروس تحلیلی و محاسباتی مثل ریاضی و فیزیک که خیلی از داوطلبان تجربی از این دو درس فراری اند ، تونستن در رشته های تاپ علوم پزشکی مثل پزشکی ، دندانپزشکی ، داروسازی و … قبول شوند . تنها رمز موفقیت این داوطلبان در شیوه و نوع تست زنی است .اگر می خواهید بدانید که چگونه می توان به صورت حرفه ای تست زد و تضمینی یک رشته قبول شد ، خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد می کنیم .

اصول تست زنی برای قبولی پزشکی ، دندانپزشکی و داروسازی

تست زنی را حرفه ای بیاموزید تا به پزشکی برسید

چرا با وجود اینکه خیلی خوانده بودم باز هم ترازم کم شده و درصدهام پیشرفتی نداشته اند؟ این جمله را بارها از سوی داوطلبانی شنیده ایم که دیگر انگیزه ی خود را برای ادامه مطالعه و تلاش برای قبولی پزشکی در کنکور ۱۴۰۳ از دست داده اند. اصول تست زنی برای قبولی پزشکی , ابتدا و در پاسخ به این سوال باید گفت که نوع و شیوه ی تمرین های تست زنی در طول مدت زمان قبل از آزمون و یا کنکور باید براساس شناخت و ماهیت تیپ بندی تست های آن آزمون باشد.

برای اینکه بیشتر متوجه این نکته بسیار مهم شوید ، توصیه می کنیم توضیحات زیر را  با دقت بخوانید:

همانطور که می دانید درس ها در کنکور به دو دسته تحلیلی و توصیفی تقسیم می شوند .

1- دروس تحلیلی مانند فیزیک ، ریاضی ، عربی و برخی فصول شیمی – فقط و تنها مطالعه تشریحی در این دروس بی فایده است و جهت رسیدن به تسلط و افزایش مهارت تست زنی این دروس باید زیاد تمرین داشته باشید.

2- دروس توصیفی مثل زیست شناسی ، ادبیات ، معارف و… که برعکس دروس تحلیلی نیاز به حل تمرین زیاد ندارند بلکه باید زیاد خونده بشن.

حال چگونه دروس توصیفی را در آزمون و یا در کنکور با مهارت و تسلط بالا تست بزنیم؟

تنها تکنیک برای به تسلط رسیدن در این مباحث ، بازگو کردن درس برای خود است والبته تکرار و مداومت به مطالعه و مرور زیاد.

قبولی پزشکی در 3 ماه

چگونه از پس تست های دروس تحلیلی برآییم؟

همانطور که گفتیم این دروس را باید بیشتر تمرین کنید. تمرین تست زنی برای این دروس باید بصورت مداوم باشد تا نتیجه مورد نظر حاصل شود. داوطلب کنکوری برای مهارت یافتن در باید در طول سال به دو شیوه تمرین تست زنی داشته باشد :

1- تست زنی آموزشی
2- تست زنی سنجشی

هدف از تست زنی آموزشی :

-بلافاصله یا بافاصله چند ساعته از مطالعه انجام می شود.
-جهت افزایش مهارت تست زنی و آموختن نکات درسی انجام می شود.
– درصدگیری نیازی نیست و اهمیتی ندارد.
-مدت زمان صرف شده در تست زنی مهم نیست.
-کم یا زیاد بودن تست ها مهم نیست
– پس از رفع اشکال هر تست ، نکته ی مربوط به آن باید یادداشت برداری شود.
-سطح تست ها کمی دشوار و یا درحد تست های سراسری باشد
– باید گزینه های درست و غلط تمام تست ها بررسی و تحلیل شوند.
– تنوع درس ها برای تست زنی کم شود تا زیاد خسته نشوید.
-تنوع تستی زیاد باشد و تست تکراری کار نشود.

هدف از تست زنی سنجشی:

-توصیه می شود با فاصله ی زمانی چند روزه از مطالعه صورت گیرد.
-جهت افزایش سرعت انتقال و حضور ذهن و جامعیت ذهنی داوطلب انجام شود.
-بعد از اتمام تست زنی رفع اشکال و درصد گیری شود
– زمان در تست زنی در این مرحله براساس مدت زمان کنکور باشد.
– تعداد تست ها برای هر درس براساس تعداد تست های کنکور سراسری باشد.
– بعد از تمام شدن تست زنی همه ی نکات یادداشت شوند.
-تست ها در سطح کمی دشوار و سختی تست های کنکور سراسری باشند.
– تمام گزینه های تست هایی که درست پاسخ داده اید ، یا شکی و یا اشتباه همه به دقت بررسی شوند و نکات مهم استخراج شده و در دفتری یادداشت شوند.

اصول تست زنی برای قبولی پزشکی ، جهت شبیه سازی بیشتر با روال کنکور بهتر است تعداد دروس در تست زنی این مرحله یعنی سنجشی کمی بیشتر باشد ( می توانید در هر بار یک درس را اضافه کنید ) جهت افزایش حضور ذهن و تمرین مغز برای استفاده و بازیابی اطلاعات در مدت زمان محدود تست زنی.

توجه : مجموعه تستی که کار می کنید اگر تکراری باشد مانعی ندارد.

چگونه بعد از چهار سال پشت کنکوری ؛ پزشکی قبول شدم ؟

خب بنده چهار سال خوندم پشت کنکور بودم تا به رشته ی مورد علاقه ام برسم و توی این چندین سالی که درگیر کنکور بودم اشتباهات بزرگی رو مرتکب شدم که امروز شش تا از بزرگترین اونها را لیست کردم که امروز با همدیگه بررسی کنیم .

اشتباه اول : غافل شدن از نقاط قوت

یکی از اشتباهات بزرگ من که در اولویت اول قرار دادم غافل شدن از نقاط قوت بود من درس زبان و شیمی خیلی خوب بودم در ضمن نقاط قوت من محسوب میشوند ولی متأسفانه در برنامه هایی که برای خودم تدارک میدیدم این دو تا درس جایگاهی نداشت و من اونقدری که مثلا” زیست شناسی مطالعه میکردم شاید یک دهمش رو هم شیمی مطالعه نمیکردم و این باعث شد که من درس شیمی ام از نقطه قوتم به روی نقطه ضعفم یعنی توی سالهای بعدی که من باز دوباره کنکور شرکت کردم و متوجه شدم که شیمی من بد شده برای اینکه اونو برش گردونم به روزای خوب خودم برای اینکه برش گردونم به نقطه قوت خودم خیلی زحمت کشیدم .

یعنی اگر من همون اول اون نقطه ی قوت خودم رو حفظ میکردم خیلی بهتر بودم تا بخوام دوباره این همه تلاش بکنم این همه زحمت بکشم این که درسی که قبلا” نقطه ی قوتم بوده دوباره به نقطه ی قوتم تبدیل کنم بنابراین داشته هاتون رو قدرشونو بدونید و حتما”حتما” غافل نشید از نقاط قوتتون.

پس سعی کنید اونهارو هم داخل برنامتون قرار بدید.

اشتباه دوم : تعدد منابع

اشتباه بزرگی که مرتکب میشدم در اولویت دوم تعدد منابع بود من یادمه که مثلا” برای یکی از دروس مثلا” دین و زندگی اینجوری بود که من چهار تا درسشو میخوندم دوباره میرفتم منبعشو عوض میکردم میگفتم نه من این کتابو خوشم نیومد ازش برم یه کتاب دیگه بگیرم اون کتاب رو مثلا” میگرفتم باز دوباره همون چهار تا درس اولی رو که مثلا” خونده بودم رو دوباره میخوندم بعد میگفتم اینم خوشم نیومد برم سراغ مثلا” یه منبع دیگه و وقت من گذشت به بطالت گذشت سر همین عوض کردن منابع…

سعی کنید منابعتون متعدد نباشه مگر در صورتیکه مشاور شما به شما تأکید میکنه که داخل اون درسا تعدد منابع داشته باشید که فکر نمیکنم بیشتر از یکی دو تا درس باشه سعی بکنید از همون اول که میخوایید منابعتونو تهیه بکنین با یه فرد با تجربه حتما”حتما” مشورت بکنید بعد منبعتون رو تهیه بکنید نه اینکه حالا بخوایین مثلا” نصف سال رفته هنوز دانش آموز منبعش مشخص نیست اینجوری نباشه.

اشتباه سوم :  فاصله انداختن بین مطالعه و تست زنی

اشتباه سومی که من مرتکب شدم این بود که بین تست و مطالعه ام فاصله می انداختم . بچه ها ببینید فرض کنید که کلاس دارید شرکت میکنید اگر که استاد شما به شما بگه من آخر کلاس همون درسی که امروز بهتون دادم رو از شما امتحان میگیرم در این شرایط نمره ی بهتری کسب میکنی مثلا” یا اینکه بگی که هفته ی بعد دوباره از همین درسی که خوندم  امتحان بگیرم ؟!

خب مسلما” همون موقع نتیجه ی بهتری رو میگیری به قول معروف تنور داغه همون موقع باید چسبوند من نمیدونم شاید بعضیا خیلی تأکید دارن روی اون موضوع که تست رو حتما”حتما” باید بعد از مطالعه زد و خیلیا تأکید دارن که حجم عظیمی اول مطالعه بشه بعد اون حجم عظیم تست زده بشه خیلی کار اشتباهیه.

درسته که باید بعد از مطالعه ام تست زد ولی یعنی چند روز بعد از اینکه درس خونده شد بعد تست زد ولی همون موقع ام باید تست زد که دانش آموز متوجه بشه که این درس چجوری ازش سؤال مطرح میشه کدوم قسمتش مهمتره من چه نکاتی رو توی این یک ساعتی که مثلا” مطالعه کردم خوب فهمیدم کدوما رو خوب نفهمیدم

و  اینکه الان همش بخونم بعد همش تست بزنم همین کار ، کارخیلی اشتباهیه تست و مطالعه هیچ تفاوتی با همدیگه ندارند هیچ تناقضی با هم ندارند جفتشون در یک راستا هستش و سعی بکنیم اینهارو از هم جدا نکنیم این دوتا یه چیزی لاینفک هستند یعنی ما نمیتونیم بگیم که مطالعه باید جدا باشه و تست باید جدا باشه سعی بکنید همون موقعی که درس میخونید تست رو هم بزنید چند روز بعدش دوباره تستش رو بزنید.

اشتباه چهارم : اولویت بندی نکردن مباحث و نداشتن برنامه ی اصولی مطالعه

اشتباه چهارمی که من داشتم این بود که من خیلی اصرار می ورزیدم برای مطالعه ی همه ی قسمتهای یک کتاب درسی مطالب رو میخواستم بلد باشم .من باید اولویت میدادم یعنی چی یعنی خیلی جالبه دانش آموز ما مثلا” هنوز مشتقش توی درس ریاضیش بلد نیست داره هندسه مثلا” میخونه یا مثلا” دانش آموز ما مثلا” هنوز فصل هورمونش رو بلدنیست خوب یادنگرفته داره مثلا” ژنتیک مطالعه میکنه!!!

اولویت دادن به مطالب رو حتما”حتما” مدنظر قرار بدیم و اصرار نکنیم من قبلا” این موضوع رو بعنوان تفکر گلادیوتوری مطرح کرده بودم توی مطالب قبلی و گفته بودم سعی نکنیم تفکر گلادیوتوری داشته باشیم همه رو به یک چشم ببینیم همه مطالب رو بخواییم بخونیم. اولویت بدید مطلبی که تست بیشتری ازش میاد،رندتره،ساده تره خب قطعا” باید توی کنکور اولویت دار باشه تو مطلبی که مشلکه و تست ام ازش کمتر مطرح میشه بنابراین اصرار نکنیم که همه ی مطالب رو حتما” باید مطالعه بکنیم من به دانش آموزان میگفتم که شما 70 % مطالب کنکور رو با تسلط 70% بلد باشید.

یعنی کم تسلطی خودش معضله  یک اشتباه خیلی بزرگیه ما اگه خوب تسلط نداشته باشیم سؤال رو حتی بجای اینکه درست بزنیم غلط میزنیم بخاطر کم تسلطی و میدونیم که غلط حتی از نزدن هم بدتره برا همین سعی بکنیم کم تسلطیمون روی مطالب بیشتر بکنیم بجای اینکه بخواییم حالا درگیر این بشیم که اقا من تموم میکنم همه ی مطالب رو مثلا” بخونم یا نه نگران اون موضوع نباشیم به اندازه ی کافی وقت هست که بتونیم همه ی مطالب رو مطالعه بکنیم. بیشتر باید سعی بکنید نگران این باشید که من ایا مطالبی که دارم میخونم اونقدر تسلط پیدا کردم که بخوام داخل کنکورم پیادشون کنم یا نه روی این سعی بکنید بیشتر تمرکز داشته باشید.

اشتباه پنجم : در چارچوب کنکور درس نخواندن

اشتباه پنجمی که من مرتکب شدم توی یکسری از دروس بخصوص حالا درس زیست شناسی خارج از چارچوب کنکور کار میکردم یعنی چیزی که در چارچوب کنکور نبود به قول یکی از دوستان به من گفت که حسین برای کنکور بخون برای فیزیولوژیگایتون برای نمیدونم بافت جانکیو واینا نخون شما باید بشینی برای زیست شناسی کنکور باید بخونی چیزی هم هست که متأسفانه رایجه من دیدم که اساتید محترم ما داخل بعضی از کتابا مطالبی عنوان میشه که خارج از چارچوب کنکور محسوب میشه بچه ها باید در چارچوب کنکور مطالعه بکنیم و وقت خودتون رو برای اونها تلف نکنید.

اشتباه ششم : نداشتن هدف گذاری برای هر درس

اشتباه ششمی که من مرتکب شدم هدف گذاریهای غیر معقول بود یادمه داخل کنکور سال94 بود من درس شیمی ام رو میدونیم که سال 94 نسبت به سال 93 خیلی جهش داشت توی سختی درس شیمی شیمی94 با  93 اصلا” غیرقابل مقایسه بود من چون شیمی93  رو مثلا” خوب زده بودم گفتم که میرم شیمی 94 ام مثل اون میزنم هشتاد و خورده ای زده بودم گفتم میرم انشاالله شیمی 94 رو هم هشتاد میزنم رفتم و به خاطر همین هدفگذاری غیرمعقول یعنی من سؤالاتتو شمردم سرجلسه کنکور دیدم که من بیست و یه دونه سؤال جواب دادم .

الان در درس شیمی و این برای کسب درصد هشتاد کافی نیست باید حتما”حتما” اصرار کنم تلاش کنم سؤالای بیشتری جواب بدم و همین اصرار من همین تلاش من باعث شد که من سؤالای غلطم بره بالا و درصد هول و حوشی 35-36 درصد کسب کردم داخل سال94 درحالیکه اگه همین بیست و یه دونه سؤالی که مطمئن بودم رو گذشته بودم یه درصد خیلی خوب کسب میکردم و جالب بود داخل سال94 بادرصد پنجاه –شصت درصد رشته های خیلی تاپ قبول شده بودم .

بنابراین برای خودتون درصد هیچوقت مشخص نکنید سرجلسه ازمون که میرید سرجلسه کنکور که میرید برای خودتون حتما” درصد مشخص نکنید که من این درس رو باید بالای هشتاد بزنم باید بالای هفتاد بزنم نه ، نه برید هر چی بلدید پیاده بکنید و سعی بکنید اشتباه نکنید سعی بکنید که دقت به خرج بدید حواستونو جمع کنید که اشتباه نکنید امیدوارم که شما دانش آموزای عزیز و دوست داشتنی من این اشتباهات رو مرتکب نشید و از اشتباهای دیگه ای که بجز اینا هست درس عبرت بگیرید.

دکمه بازگشت به بالا