ایمپلنت فوری چیست و چه هزینه و مزایایی دارد؟

دندان پزشکان معمولاً زمانی ایمپلنت دندان را به بیماران خود پیشنهاد می‌کنند که دندان به صورت کامل از بین رفته، کارایی نداشته و وجود آن برای سلامت لثه مضر باشد. ایمپلنت دندان یک جایگزین بسیار مناسب برای دندان‌هاست که درخشندگی، استحکام و زیبایی آن بسیار شبیه به دندان‌های اصلی بیمار است. برای انجام ایمپلنت دندان باید استخوان فک بیمار در وضعیت خوبی قرار داشته باشد و توانایی تحمل پایه‌های ایمپلنت را داشته باشد. پروسه اجرای ایمپلنت دندان‌ها در افراد مختلف متفاوت است و معمولاً طولانی است؛ اما امروزه بعضی از دندان پزشکان مانند دکتر صیحانی از ایمپلنت‌های فوری برای بیماران خود استفاده می‌کنند. در این مقاله مطالب مفیدی را در مورد اینکه ایمپلنت فوری چیست و چه هزینه و مزایایی دارد؟ برای شما بیان می‌کنیم.

ایمپلنت فوری چیست؟

ایمپلنت دندان یکی از راهکارهای رهایی از دندان‌های پوسیده و شکسته است. علاوه بر آن کسانی که به دنبال لبخندی زیبا و جذاب هستند می‌توانند ایمپلنت دندان انجام دهند. در این روش پایه فلزی ایمپلنت داخل استخوان فک قرار می‌گیرد و به مرور زمان این پایه باید با استخوان فک جوش خورده و محکم شود، سپس روکشی شبیه به دندان‌ها انسان ساخته می‌شود و روی پایه قرار می‌گیرد. ایمپلنت فوری همان‌طور که از نامش پیداست به صورت کاملاً سریع و یک روزه انجام می‌شود. در فرایند کاشت ایمپلنت فوری بلافاصله بعد از کشیدن دندان‌های پوسیده بیمار و قرار گرفتن پایه‌های ایمپلنت در استخوان فک، می‌توان روکش شبیه به دندان را به پایه‌ها متصل کرد.

این روش برای افرادی مناسب است که می‌خواهند در هنگام ایمپلنت کمتر به مطب دندان پزشک مراجعه کنند. البته باید به این نکته توجه شود که بیمار بعد از چند هفته باید نزد دندان پزشک رفته و ایمپلنت فوری را با ایمپلنت دائمی جابهجا کند. در انجام ایمپلنت فوری چون بخش زیادی از فرایند در یک روز انجام می‌شود نیازمند آن است که دندان پزشک مهارت زیادی در این زمینه داشته باشد. پس اگر به دنبال یک دندان پزشک متخصص در این حوزه هستید ما دکتر صیحانی را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

ایمپلنت فوری دندان‌ها چقدر طول می‌کشد؟

همان‌طور که گفتیم پروسه انجام ایمپلنت معمولاً طولانی است و بیشتر افراد مجبور هستند مدت زیادی تحمل کنند تا ایمپلنت دندان‌هایشان کامل انجام شود. طولانی بودن مدت زمان ایمپلنت باعث می‌شود که بیشتر افراد از اجرای آن خودداری کنند؛ اما امروزه دندان پزشکان می‌توانند ایمپلنت فوری را فقط در یک جلسه برای بیماران انجام دهند. اجرای کامل ایمپلنت فوری یک روزه انجام می‌شود و بسته به تعداد و نوع دندان‌ها به 30 دقیقه تا 3 ساعت عمل جراحی نیاز دارد. دندان‌هایی که در ایمپلنت فوری برای بیمار ساخته می‌شود دائمی نیست. ایمپلنت فوری برای بیمار اجرا می‌شود و تا زمانی که سفارش دندان‌های دائمی او آماده می‌شود می‌تواند از آن‌ها استفاده کند.

ایمپلنت فوری در مرکز تخصصی دکتر رامتین صیحانی

ایمپلنت فوری برای چه افرادی مناسب است؟

در ایمپلنت فوری دندان پزشک معمولاً در یک جلسه بیش از 80 درصد کار را انجام می‌دهد؛ اما ایمپلنت فوری برای همه کسانی که به دندان پزشکی مراجعه می‌کنند و قصد ایمپلنت دندان را دارند انجام نمی‌شود. بلکه در شرایط خاصی از این روش درمان استفاده می‌شود. برای مثال ممکن است فردی قصد ایمپلنت دندان‌هایش را داشته باشد اما طولانی بودن این فرایند باعث مردد شدن او از انجام این کار شود. در این صورت بهترین گزینه استفاده از ایمپلنت‌های فوری است. به طور کلی برای افرادی که شرایط زیر را داشته باشند ایمپلنت فوری می‌تواند گزینه مناسبی باشد.

  • کسانی که دندان‌های جلویی آن‌ها آسیب دیده و در معرض دید قرار دارد.
  • برای کسانی که روی وقت و هزینه ایمپلنت دندان‌هایشان حساس هستند.
  • افرادی که به هر دلیلی مجبور هستند دندان‌های خود را بکشند.
  • کسانی که نسبت به عمل‌های جراحی ترس و استرس دارند.
  • برای کسانی که در حال حاضر هیچ دندانی ندارند و همه دندان‌های خود را از دست داده‌اند.

 هزینه ایمپلنت فوری

ایمپلنت فوری در مدت زمان سریع تری نسبت به ایمپلنت معمولی انجام می‌شود و روش جدیدی در علم دندان پزشکی است پس طبیعی است که هزینه بیشتری نسبت به نمونه معمولی داشته باشد. یکی از مهم ترین عواملی که در هزینه ایمپلنت فوری تأثیر گذار است جنس و آلیاژ موادی است که برای ساخت آن مورد استفاده قرار می‌گیرد. در میان نمونه‌های موجود در بازار ایمپلنت فوری سوئیسی اشترومن بیشترین هزینه به ازای هر واحد و ایمپلنت فوری سوئیسی Sic کمترین هزینه را دارند.

کشیدن دندان‌ها نیز می‌تواند در هزینه ایمپلنت فوری تأثیر داشته باشد به این صورت که اگر دندان‌ها توسط یک دندان پزشک ماهر کشیده نشود ممکن است به استخوان فک آسیب برسد و در صورتی که استخوان شرایط لازم برای جاگذاری پایه ایمپلنت را نداشته باشد باید پیوند استخوان فک برای بیمار انجام شود. این عامل خود باعث بالا رفتن هزینه ایمپلنت فوری دندان‌ها می‌شود.

مزایای ایمپلنت فوری دندان

همان‌طور که در مطالب بالا گفتیم اجرای ایمپلنت فوری نیازمند دارا بودن شرایطی خاص است. شاید این سؤال در ذهن شما به وجود آمده باشد که انجام ایمپلنت فوری چه مزایایی می‌تواند داشته باشد؟ در جواب این سؤال باید بگوییم که این روش برای همه افرادی که قصد ایمپلنت دندان را دارند مفید نیست بلکه کسانی مزیت دارد که شرایط ویژه‌ای را تجربه می‌کنند. در ادامه مزیت‌هایی که ایمپلنت فوری می‌تواند داشته باشد را برای شما بیان می‌کنیم.

کاهش مدت زمان درمان

 با اجرای ایمپلنت فوری نیازی نیست بعد از اینکه دندان‌هایتان را کشیدید چند ماه در انتظار بهبود جای دندان‌های کشیده شده باشید و بعد از آن ادامه فرایند ایمپلنت گذاری را انجام دهید.

حفظ زیبایی و لبخند

 همان‌طور که میدانید برای انجام ایمپلنت دندان باید دندان‌های اصلی را بکشید. در صورتی که فرد قصد انجام ایمپلنت همه دندان‌هایش را داشته باشد با کشیدن آن‌ها ظاهری بد به خود می‌گیرد؛ اما ایمپلنت فوری تغییری در ظاهر و طرح لبخند شما ایجاد نمی‌کند.

کاهش تعداد عمل‌های جراحی

برای انجام ایمپلنت دندان به روش سنتی لازم است همه دندان‌ها مورد عمل جراحی قرار بگیرند و ممکن است این کار چند جلسه طول بکشد، اما در ایمپلنت فوری همه جراحی‌ها در یک روز انجام می‌شود.

حفظ بافت استخوان

 در ایمپلنت معمولی بافت استخوان فک بعد از کشیدن دندان و در هنگام جراحی ممکن است آسیب ببیند؛ اما در ایمپلنت فوری بلافاصله بعد از کشیدن دندان‌ها پایه‌های ایمپلنت جاگذاری می‌شوند و از تحلیل بافت استخوان فک جلوگیری می‌شود.

ایمپلنت یا کاشت دندان فوری

سخن پایانی

یکی از خدماتی که امروزه در کلینیک‌های دندان پزشکی به فراوانی ارائه داده می‌شود ایمپلنت دندان است. این روش باعث می‌شود که شما از دندان‌های فرسوده رهایی یابید و دندان‌هایی زیبا و درنتجه طرح لبخند جذابی داشته باشید. در گذشته یکی از ایرادهایی که همواره به فرایند اجرای ایمپلنت وارد می‌شد مدت زمان دوره این روش درمانی بود که با گذشت زمان و پیشرفت علم دندان پزشکی امروزه ایمپلنت به صورت فوری و یک روزه در بیشتر کلینیک‌های تخصصی دندان پزشکی مانند کلینیک دکتر صیحانی انجام می‌شود. در این مقاله نکات مفیدی را در مورد ایمپلنت فوری، مزایا و هزینه آن به شما ارائه دادیم که امیدواریم مفید بوده باشد.

دکمه بازگشت به بالا