سلامت و دانش

آیا جراحی فک شامل بیمه تکمیلی میشود؟

آیا نیاز به جراحی فک دارم؟

جراحی فک یک درمان تجویز شده برای بیمارانی است که از مشکلات و اختلالات فک رنج می برند. در طی آن، جراح فک و صورت ناهنجاری ها و ناهنجاری های استخوان فک را اصلاح می کند.

در برخی از بیماران بسته به سن و شدت ناهنجاری، رفع مشکلات فک بدون جراحی و تنها با کمک ارتودنسی امکان پذیر است. اما در برخی موارد دیگر این امکان پذیر نیست و تنها با کمک جراحی فک و در بیشتر موارد با کمک ارتودنسی و جراحی درمان می شوند.

بنابراین برای پاسخ به این سوال که آیا جراحی چانه برای شما مناسب است یا خیر؟ لازم به ذکر است که برای دریافت پاسخ دقیق به این سوال بهتر است با متخصص ارتودنسی و جراح فک و صورت مشورت کنید تا بتوانید معاینات لازم را انجام داده و وضعیت خود را بررسی کنید.

عوامل موثر بر هزینه جراحی فک

اگر نگران هزینه این جراحی هستید، در ادامه مقاله عوامل موثر بر هزینه جراحی فک بررسی خواهد شد:

هزینه های ارتودنسی قبل و بعد از عمل درمان ارتودنسی در بیشتر مواردی که نیاز به جراحی فک برای درمان مشکلات دهان و دندان است، مورد نیاز است. به همین دلیل است که دو متخصص جراحی دهان و ارتودنسی مشکلات شما را با هم حل می کنند. هزینه ارتودنسی به عوامل زیادی بستگی دارد از جمله:

شدت ناهنجاری دندان و فک: در حالی که درست است که هزینه ارتودنسی ثابت است، هزینه آن با توجه به شدت ناهنجاری دندان ها و مدت زمان درمان متفاوت است.

به عنوان مثال، گاهی اوقات برای درمان موفقیت آمیز ارتودنسی باید یک دندان از دهان بیمار خارج شود. در چنین مواقعی دندانپزشک هزینه کشیدن دندان را نیز از شما دریافت می کند.

قیمت تمام شده مواد: بیشتر این مواد وارداتی هستند، بنابراین قیمت آنها با نوسانات اقتصادی کشور تغییر می کند. اگر متوجه شده باشید، فردی که درمان ارتودنسی را از چند ماه پیش شروع کرده است، هزینه متفاوتی نسبت به فردی که امروز درمان را شروع کرده است، پرداخت کرده است.

ارزش تصویربرداری قبل از عمل از فک. تصویربرداری با اشعه ایکس، تهیه مدل کامپیوتری و گچ و عمل سی‌تی‌اسکن سه بعدی از عوارض ضروری برای نتیجه‌گیری دقیق و منحصربه‌فرد در جراحی فک است و آسیب کمتری به همراه دارد. لذا تمامی موارد ذکر شده دارای هزینه جداگانه بوده و به هزینه عملیاتی اضافه می گردد.

هزینه ورقه ها، صفحات و سیم های تیتانیوم برای جراحی فک و صورت تیتانیوم انعطاف پذیر، سبک و قوی در بسیاری از صنایع استفاده می شود. تیتانیوم ماده ای غیر سمی است و سازگاری خوبی با بدن دارد. پس از برش فک پایین یا فک پایین و انتقال آن به ناحیه مورد نظر، جراح با کمک پیچ ها، صفحات و سیم های تیتانیومی استخوان را صاف می کند.

مقدار مواد مصرفی بسته به نوع عمل متفاوت است و هزینه آنها به کل هزینه عمل اضافه می شود.

هزینه بیمارستان، هزینه جراح و هزینه بیهوشی در بیمارستان های خصوصی و دولتی و غیره. آنها متفاوتند. هزینه های بیهوشی، آزمایشات مربوطه، اتاق عمل و سایر هزینه ها به صورت جداگانه محاسبه و به کل صورت حساب اضافه می شود.

در مورد دستمزد جراح، این عامل به طور مستقیم به تخصص و تجربه جراح بستگی دارد.

بیمه همانطور که می دانید بیمه هزینه های زیبایی را پوشش نمی دهد. بنابراین، اگر به دلیل مشکلات عملکردی دهان مانند جویدن، بلع یا اختلالات گفتاری تحت عمل جراحی قرار می گیرید، این جراحی ماهیت درمانی دارد و ممکن است تحت پوشش بیمه قرار گیرد.

بنابراین با توجه به زیبایی یا پزشکی بودن عمل شما می توانید هزینه بیمه خود را محاسبه کنید.

هزینه های جراحی دهان

علاوه بر هر چیزی که بر هزینه جراحی فک و تغییر در هزینه جراحی تاثیر می گذارد، جهش قیمت ها و تفاوت های ارزی در کشور می تواند تا حد زیادی بر هزینه جراحی فک تاثیر بگذارد. قیمت این کار در سال 1402 با سال های قبل بسیار متفاوت بود.

هزینه جراحی دو فک در سال 1402 از حدود 30 تا 40 میلیون دلار بدون احتساب هزینه های جانبی شروع می شود.

هزینه جراحی فک در بیمارستان های عمومی

هزینه جراحی دهان یکی از دغدغه های اصلی کسانی است که می خواهند این جراحی را انجام دهند و اغلب به دنبال راه هایی برای کاهش هزینه هستند. این جراحی را می توان در بیمارستان های دولتی یا خصوصی انجام داد.

همانطور که می دانیم قیمت این دارو در بیمارستان های دولتی کاهش می یابد. هزینه این عمل در بیمارستان های دولتی به عوامل زیادی بستگی دارد. از جمله هزینه های جراحی زیبایی قبل و بعد از جراحی (در صورت لزوم)، هزینه جراحی دهان، هزینه ورق، صفحات فلزی و سیم های مربوط به جراحی دهان، هزینه جراح و بیماری، هزینه های بیمارستان، بیمه و دیگران. قیمت تخفیف ذکر شده است.

لازم به ذکر است که اگر این روش برای اهداف درمانی انجام شود (نه برای زیبایی) معمولاً تحت پوشش نرخ بیمه ای است که با آن قرارداد دارید.

هزینه جراحی فک با بیمه اضافی

افرادی که بیمه تکمیلی گرفته اند می توانند از مزایای بسیاری از درمان های خود از جمله جراحی دندان بهره مند شوند. اما آیا این بیمه انواع جراحی های دهان را پوشش می دهد؟

شرکت های بیمه فقط خدمات درمانی را پوشش می دهند. به عبارت دیگر اگر برای اهداف درمانی فک را انجام می دهید، می توانید از خدمات بیمه ای بهره مند شوید. استفاده از بیمه اضافی برای انجام این درمان هزینه آن را تا حد زیادی کاهش می دهد.

پس از عمل، بسته به تعرفه، بیمه بخش بسیار زیادی از هزینه مداخله جراحی را به بیمار بازپرداخت می کند.

هزینه جراحی فک با بیمه نیروهای مسلح

بیمه نیروهای مسلح یکی از بیمه هایی است که نرخ این جراحی را تعیین می کند و افراد تحت پوشش با استفاده از آن می توانند با هزینه کم عمل جراحی را انجام دهند.

هزینه جراحی فک با بیمه تامین اجتماعی

تامین اجتماعی با بیمارستان های دولتی و برخی کلینیک ها قرارداد می بندد و معمولاً جراحی را پوشش می دهد (اگر برای درمان انجام شود).

با انتخاب کلینیک و بیمارستان با قرارداد با تامین اجتماعی می توانید تا حدودی هزینه این عمل را کاهش دهید.

تفاوت جراحی فک در بیمارستان های دولتی با بیمارستان های خصوصی چیست؟

جراحی فک هم در بیمارستان های دولتی و هم در بیمارستان های خصوصی قابل انجام است. همانطور که می دانید این دو نوع بیمارستان تفاوت هایی با یکدیگر دارند. در مقایسه با بیمارستان‌های دولتی، بیمارستان‌های خصوصی محیط نسبتاً آرام و آرامی دارند و قرار ملاقات‌ها برای عمل و سایر خدمات پزشکی سریع است.

برعکس، هزینه درمان در بیمارستان های دولتی بسیار ارزان تر است. توجه داشته باشید که هزینه های دندانپزشکی و سایر درمان ها در بیمارستان خصوصی بسیار بیشتر از بیمارستان دولتی است. بنابراین، اگر از نظر مالی دچار مشکل هستید، بهتر است به بیمارستان دولتی مراجعه کنید.

چگونه هزینه جراحی فک را کاهش دهیم؟

هزینه جراحی چانه برای بسیاری از افرادی که مایل به انجام آن هستند و به دنبال جراحی ارزان چانه هستند می تواند بالا باشد. به همین دلیل، ما می خواهیم راه هایی برای کاهش قیمت جراحی فک ارائه دهیم:

اکثر افرادی که بیمه می‌کنند تحت پوشش بیمه‌های مختلف خدمات درمانی مختلف قرار می‌گیرند که با استفاده از طرح‌هایی که ارائه می‌دهند، هزینه‌های درمانی آنها به میزان قابل توجهی کاهش می‌یابد. هزینه جراحی ارتوگناتیک حتی اگر برای اهداف درمانی انجام شود تحت پوشش بیمه قرار می گیرد، بنابراین می توان هزینه آن جراحی را کاهش داد.

استفاده از تخفیف ها برخی از کلینیک های دندانپزشکی خدمات درمانی خاصی را در زمان های مختلف با تخفیف ارائه می دهند.

عمل در بیمارستان های دولتی به طور کلی هزینه های درمان در بیمارستان های دولتی بسیار کمتر از بیمارستان های خصوصی است، بنابراین اگر می خواهید قیمت جراحی دهان و صورت خود را کاهش دهید می توانید آن را در بیمارستان های دولتی انجام دهید.

سوالات متداول

آیا بیمه هزینه جراحی فک را پرداخت می کند؟ در صورتی که فرد برای درمان مراجعه کند، هزینه جراحی فک تحت پوشش قرار می گیرد. شرکت های بیمه هزینه جراحی زیبایی فک را تقبل نمی کنند.

هزینه جراحی فک در بیمارستان میلاد چقدر است؟ هزینه جراحی فک در بیمارستان دولتی مانند بیمارستان میلاد بر اساس عوامل متعددی از جمله نوع بیمه، تعداد روزهای بستری بیمار، نوع عمل، مواد مورد استفاده برای عمل، هزینه تعیین می شود. بیهوشی و سایر هزینه های ثانویه

چگونه هزینه جراحی فک و صورت را پرداخت کنیم؟ مانند سایر جراحی ها، بیمار باید تمام هزینه های این جراحی را در روز جراحی به بیمارستان بپردازد.

آیا هر بیمارستان و درمانگاهی بیمه درمانی می پذیرد؟ خیر، همه بیمارستان ها بیمه درمانی را قبول نمی کنند. باید با بیمه گر قرارداد داشته باشد؛ در غیر این صورت هزینه کامل درمان را از شما دریافت خواهند کرد

اگر قصد جراحی فک های خود را دارید حتما به بهترین جراح فک و صورت شیراز مراجعه کنید.

دکمه بازگشت به بالا