مبینی: در ۵۰ سال اخیر رویدادی با این حجم از گستردگی در کشور برگزار نشده!/ آفتاب انقلاب نونوار می‌شود

در آستانه رقابت‌های دوومیدانی داخل سالن قهرمانی آسیا؛

مبینی: در ۵۰ سال اخیر رویدادی با این حجم از گستردگی در کشور برگزار نشده!  آفتاب انقلاب نونوار می‌شود

سرپرست فدراسیون دوومیدانی از تدارک برای میزبانی آبرومند از مسابقات قهرمانی داخل سالن آسیا گفت.

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری علم و فناوری آنا، فدراسیون دوومیدانی، این روز‌ها در تدارک میزبانی رقابت‌های داخل سالن آسیاست. رویداد مهمی که قرار است، با حضور پرتعداد چهره‌های مطرح قاره برگزار شود و انتخابی بازی‌های المپیک و داخل سالن جهان داشته باشد. بر این اساس، مسئولان فدراسیون دست به کار شده اند تا با تجهیز ورزشگاه آفتاب انقلاب، مسابقاتی با کیفیت را برگزار کنند. آفتاب، تخصصی‌ترین مجموعه ورزشی دوومیدانی کشور است که در شرق تهران بنا شده است. برگزاری رقابت‌های قهرمانی داخل سالن آسیا، سبب خیر شده تا این مجموعه بعد از سال‌ها مورد مرمت قرار بگیرد. مهدی مبینی، سرپرست فدراسیون دوومیدانی با جذب اعتبار بالا از سوی وزارت ورزش و جوانان، این مسئولیت مهم را عهده دار شده است. طبق برنامه، این پیکار‌ها ۲۸ تا ۳۰ بهمن ماه جاری برگزار می‌شود و عملیات بازسازی تا روز‌های آخر ادامه خواهد داشت.

آفتاب انقلاب ۲۵ سال رها شد

تجهیز ورزشگاه آفتاب انقلاب برای یکی از مهم‌ترین مسابقات بین‌المللی چند سال اخیر، نزدیک به دو ماه است که آغاز شده است. مهدی مبینی، سرپرست فدراسیون دوومیدانی در این باره به خبرنگار ورزشی خبرگزاری آنا اظهار کرد: تقریبا ۲۵ سالی از عمر مجموعه آفتاب انقلاب می‌گذرد. در این سال‌ها هیچ وقت به طور جدی ورزشگاه مورد بازسازی قرار نگرفته است. فقط در موارد جزیی که نیاز به تعمیر بوده، اقداماتی انجام شده است. الان، اما با توجه به میزبانی چنین رویداد بزرگی، این نیاز احساس شد که مجموعه به طور اساسی مورد نوسازی قرار بگیرد. بخش تاسیسات را کامل به روز کردیم. قسمت‌های صدمه دیده پیست تارتان را لکه گیر کردیم. دستگاه‌های فتوفینیش و تابلو‌های اسکوربورد ۶ سال بود که مشکل داشت، آن‌ها هم تعمیر شدند. جایگاه VIP و سرویس‌های بهداشتی همه عوض شدند و نو هستند. در نظر داشتیم دوربین‌های فتوفینیش جدید خریداری کنیم. حتی رایزنی‌هایی را هم انجام دادیم، اما چون احتمال دادیم، یک وقت ممکن است به موقع به دستمان نرسد، با عراق صحبت کردیم تا از آنجا اجاره کنیم.

تجهیزاتی که آسیا به ایران هبه کرد

وی در خصوص تجهیزات استفاده شده در رقابت‌های داخل سالن آسیا افزود: کنفدراسیون دوومیدانی آسیا، تجهیزات کامل تشک پرش ارتفاع و نیزه را به علاوه ۱۰ وزنه که بالای ۴ میلیارد ارزش دارد، با ما هبه کرده است. این اقلام در حال حاضر در مسیر هستند و باید با کشتی از چین به تهران بیایند. ممکن است در این راه یک وقت مشکلی به وجود آید و تشک‌ها به موقع به دستمان نرسد. برای همین از باشگاه پلیمر خرم آباد در لرستان خواهش کردیم که تشک هایشان را زودتر برایمان ارسال کنند تا خیالمان راحت باشد. تجهیزات پلیمر همگی به روز هستند و از خارج خریداری شدند.

وعده کمیته ملی المپیک عملی نشده

مبینی ترجیح می‌دهد در خصوص ارقامی که برای بازسازی مجموعه ورزشی انقلاب هزینه شده، وارد جزییات نشود، اما او توضیح داد: از حمایت‌های شخص وزیر و معاون اداری مالی وزارت ورزش و جوانان قدردانی می‌کنیم. همه می‌دانند که بهسازی یک مجموعه ورزشی نیازمند، اعتبار قابل ملاحظه‌ای است. به خصوص این که هزینه‌های میزبانی از ورزشکاران خارجی را هم باید در نظر گرفت. ورزشکاران در هتل‌های استقلال و آزادی اسکان داده خواهند شد. وزارتخانه همه جانبه از ما حمایت کرده. قرار بود که کمیته ملی المپیک نیز در این پروژه ما را همکاری کند. آقای خسروی وفا قول مساعد داده بودند که بخشی از هزینه‌ها را متقبل شوند، اما تا به این لحظه هنوز خبری از کمک‌های ایشان نیست.

تدارک برای میزبانی آبرومند از مسابقات دوومیدانی داخل سالن آسیا/ ورزشگاه آفتاب انقلاب تهران نونوار می‌شود

ستاره‌های آسیا به تهران می‌آیند

میزبانی ایران از رقابت‌های دوومیدانی داخل سالن قهرمانی آسیا با حضور ۲۸ کشور از اتفاقات کم سابقه در ورزش کشور است.

این پیشکسوت دوومیدانی ادامه می‌دهد: فکر نمی‌کنم در ۵۰ سال اخیر رویدادی با این حجم از گستردگی در کشور برگزار شده باشد. دوومیدانی رشته پروسعتی است و ماده‌های بسیاری دارد. تا به الان ۲۸ کشور برای شرکت در این رقابت‌های اعلام آمادگی کردند. با توجه به این که این مسابقات در بعضی مواد حکم انتخابی بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ پاریس و مسابقات داخل سالن جهان را دارد، با استقبال خوبی از سوی شرکت کننده مواجه شدیم. مسابقات در ۱۳ ماه مردان و ۱۳ ماده زنان برگزار می‌شود. هر کشور مجوز حضور دو نماینده در هر رشته را دارد. خود ما، چون میزبان هستیم می‌توانیم در هر ماده سه نماینده در رقابت‌ها داشته باشیم. با توجه به استارت لیستی که کشور‌ها ارسال کردند، مطمئنا شاهد مسابقات با کیفیتی خواهیم بود. مثلا در پرش با نیزه مردان رکورد‌ها خیلی بالاست. نفرات، قهرمان بازی‌های آسیایی هستند. در پرش ارتفاع نیز قهرمان المپیک از قطر داریم. ۱۳ روز بعد از داخل سالن تهران نفرات باید راهی داخل سالن جهان در اسکاتلند شوند. رقابت‌های تهران انتخابی اسکاتلند هم خواهد بود.

زنان ایران شانس مدال آوری دارند

با توجه به رکورد‌های بالایی که تیم‌های آسیایی برای حضور در مسابقات قهرمانی آسیایی امسال ارسال کرده‌اند، باید گفت که دوومیدانی کاران ایرانی کار سختی برای مدال آوری در این میدان دارند. سرپرست فدراسیون دوومیدانی در باره پیش بینی عملکرد نماینده‌های کشورمان در این پیکار‌ها خاطر نشان کرد: حقیقتا با توجه به رکورد‌هایی که به دستمان رسیده، باید بگویم که به لحاظ کمی و کیفی، مسابقات سطح بالایی را شاهد خواهیم بود. پیش بینی قدری مشکل است، اما در بخش بانوان می‌توانیم مدال‌های خوبی را بگیریم. از طرفی فرصت خوبی هم برای دخترانمان هم فراهم شده تا بتوانند با استفاده از امتیاز میزبانی حضور در چنین رویدادی را تجربه کنند. به هر حال برای نفرات دوم و سوم تیم ملی که پشت خط هستند، خیلی کم پیش می‌آید که بتوانند در مسابقات برون مرزی اعزام شوند. در بخش مردان هم حسن تفتیان و مهدی صابری نفراتی هستند که شانس خوبی برای کسب سهمیه المپیک پاریس دارند. در نهایت امیدواریم با ظرفیت‌های موجود باکیفیت‌ترین مسابقات را برگزار کنیم.

دکمه بازگشت به بالا