فرهنگی

اٌمیکرون از نگاه روزنامه‌های جهان

اولین خبری که امروزه در بسیاری از خبرگزاری ها و روزنامه های دنیا منتشر می شود، مربوط به ویروس Omicron است. سازمان جهانی بهداشت (WHO) می گوید با وجود شیوع ویروس Omicron هیچ مورد مرگ و میر در سراسر جهان گزارش نشده است. ایالات متحده و استرالیا جدیدترین کشورهایی هستند که انتقال ویروس Omicron را گزارش کرده اند.

به گزارش گزارشگر یک، آلبرت کوچویی گوینده پیشکسوت رادیو یکشنبه ۱۴ آذر در توضیح مهم ترین خبر می نویسد:

Omicron بدون فداکاری

Omicron از دیدگاه یک روزنامه جهانی

روزنامه آلمانی De Welt گزارش داد که “ما نگران اوج غم انگیز شیوع COVID-19 در آلمان در روز کریسمس هستیم.”
این اقتصاددان گفت: Omicron هم تهدید و هم فاجعه است، اما اینکه چقدر بد است هنوز یک راز است.

کشور

Omicron از دیدگاه یک روزنامه جهانی

روزنامه اسپانیایی ال موندو نوشت: جو بایدن همچنان به اوکراین نگاه می کند. او گفت که فکر می کند روسیه تا سال 2022 به اوکراین حمله خواهد کرد.
بایدن معتقد است که 175000 سرباز در این حمله حضور خواهند داشت. گمان می رود تهدیدات تجاری بین ایالات متحده و روسیه افزایش یافته است. روسیه می گوید: «ما یک کشور روسی و اوکراینی هستیم.
روزنامه بریتانیایی اکونومیست ظاهری متفاوت، اما متفاوت دارد. روسیه اعلام کرد که دیدار ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه و جو بایدن، معاون رئیس جمهور سابق، از طریق ویدئو کنفرانس برگزار شد.

بایدن آمریکا ناامید کننده است

Omicron از دیدگاه یک روزنامه جهانی

روزنامه فرانسوی فیگارو نگاهی انتقادی به جو بایدن دارد. او نوشت: 10 ماه از ریاست جمهوری جو بایدن می گذرد. او تا به امروز بسیاری از آمریکایی ها را ناامید کرده است.
همه گیری کووید-19 ایالات متحده، تورم، مهاجرت، سیاست خارجی و اصلاحات داخلی به رهبری بایدن ناامید کننده هستند. او قول داده بود که قدرت را در ایالات متحده به دست بگیرد، اما تقریباً یک سال بعد، هنوز قدمی به جلو برنداشته است. در آمریکا نیز با شکست انتخاباتی مواجه است. دموکرات ها قدرت را در ویرجینیا و نیوجرسی از دست دادند.

حاشیه خبر امروز:

بمب 70 ساله
وال استریت ژورنال گزارش داد که در جریان جنگ جهانی دوم، بمبی در مونیخ منفجر شد و چهار نفر مجروح شدند. در حین ساخت، بمبی با قدمت بیش از 70 سال ناگهان منفجر شد. این بمب گذاری درست بعد از ظهر در مقابل ایستگاه قطار مونیخ رخ داد. تمام پنجره های ساختمان اطراف بمب فرو ریخت.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا